Sida 5 av 7
Postat: 27 juli 2013, 19:08
av Oggee
david96 skrev:Oggee skrev:derbeyy skrev:
äru helt jävla ding eller? kört med 74cc på min förra Derbi i ett halvt år och körde full päte hela tiden.. de ända som kan paja i slutändan är packningar och lager.. snälla fixa lite fakta innan du kommer hit och tror du är bättre än hasse typ.
Aluminium varvar mer. Vill han vara helt säker på att veven ska hålla ska han köra på gjutjärn. Han behöver inte byta kolv då heller.
Snälla, jag bryr mig inte om din aluminium håller eller inte, för i slutändan får veven nog. Jag tror inte att jag är bättre än Hasse. Det är dumt att riskera att köpa en varvvillig cylinder för veven och precis som du säger, ramlager slits snabbare

FFS materialet avgör inte ur cylindern presterar! det är hur den är gjord och hur portarna är! en gjutjärn kan varva mer än allu och tvärtom, men oftast varvar allu mer! FFS, kan du sluta posta nu då du inte vet något?
din jävla kina cylinder suger daze!
kör på mallossi replica 80cc
Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv
Postat: 27 juli 2013, 19:52
av suzukiwheelier
Oggee skrev:david96 skrev:Oggee skrev:
Aluminium varvar mer. Vill han vara helt säker på att veven ska hålla ska han köra på gjutjärn. Han behöver inte byta kolv då heller.
Snälla, jag bryr mig inte om din aluminium håller eller inte, för i slutändan får veven nog. Jag tror inte att jag är bättre än Hasse. Det är dumt att riskera att köpa en varvvillig cylinder för veven och precis som du säger, ramlager slits snabbare

FFS materialet avgör inte ur cylindern presterar! det är hur den är gjord och hur portarna är! en gjutjärn kan varva mer än allu och tvärtom, men oftast varvar allu mer! FFS, kan du sluta posta nu då du inte vet något?
din jävla kina cylinder suger daze!
kör på mallossi replica 80cc
Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv
DRA ÅT H'LVETE OGGE, DET ÄR DU SOM SKA LÄSA PÅ, sluta med mopeder och sätt dig och virka elller nått. Nu slutar du va uppkäftig och tro du vet messt, kör själv 74cc alu och fanskapet håller. LÅS HAN FÖRIH*LV*TE
Postat: 27 juli 2013, 19:54
av Oggee
suzukiwheelier skrev:Oggee skrev:david96 skrev:
FFS materialet avgör inte ur cylindern presterar! det är hur den är gjord och hur portarna är! en gjutjärn kan varva mer än allu och tvärtom, men oftast varvar allu mer! FFS, kan du sluta posta nu då du inte vet något?
din jävla kina cylinder suger daze!
kör på mallossi replica 80cc
Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv
DRA ÅT H'LVETE OGGE, DET ÄR DU SOM SKA LÄSA PÅ, sluta med mopeder och sätt dig och virka elller nått. Nu slutar du va uppkäftig och tro du vet messt, kör själv 74cc alu och fanskapet håller. LÅS HAN FÖRIH*LV*TE
Haha någon har ont i *fult ord* o är lite arg, inte mitt problem att du har agroproblem, jag skiter fullständigt i vad du säger för du har verkligen inte fattat, du lägger all energi på att dampa, lycka till i framtiden

Postat: 27 juli 2013, 19:58
av suzukiwheelier
Postat: 27 juli 2013, 19:59
av gilerahjärnan
Oggee skrev:suzukiwheelier skrev:Oggee skrev:
Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv
DRA ÅT H'LVETE OGGE, DET ÄR DU SOM SKA LÄSA PÅ, sluta med mopeder och sätt dig och virka elller nått. Nu slutar du va uppkäftig och tro du vet messt, kör själv 74cc alu och fanskapet håller. LÅS HAN FÖRIH*LV*TE
Haha någon har ont i *fult ord* o är lite arg, inte mitt problem att du har agroproblem, jag skiter fullständigt i vad du säger för du har verkligen inte fattat, du lägger all energi på att dampa, lycka till i framtiden

lycka till o vara så uppkäftig mot folk i verkligheten, du kommer inte 1 meter
Postat: 27 juli 2013, 19:59
av winblasers
Oggee skrev:suzukiwheelier skrev:Oggee skrev:
Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv
DRA ÅT H'LVETE OGGE, DET ÄR DU SOM SKA LÄSA PÅ, sluta med mopeder och sätt dig och virka elller nått. Nu slutar du va uppkäftig och tro du vet messt, kör själv 74cc alu och fanskapet håller. LÅS HAN FÖRIH*LV*TE
Haha någon har ont i *fult ord* o är lite arg, inte mitt problem att du har agroproblem, jag skiter fullständigt i vad du säger för du har verkligen inte fattat, du lägger all energi på att dampa, lycka till i framtiden

Oggee du lägger en hel del energi till att dampa

Och dina kunskaper är ganska bristande :*
Postat: 27 juli 2013, 20:05
av Oggee
winblasers skrev:Oggee skrev:suzukiwheelier skrev:
DRA ÅT H'LVETE OGGE, DET ÄR DU SOM SKA LÄSA PÅ, sluta med mopeder och sätt dig och virka elller nått. Nu slutar du va uppkäftig och tro du vet messt, kör själv 74cc alu och fanskapet håller. LÅS HAN FÖRIH*LV*TE
Haha någon har ont i *fult ord* o är lite arg, inte mitt problem att du har agroproblem, jag skiter fullständigt i vad du säger för du har verkligen inte fattat, du lägger all energi på att dampa, lycka till i framtiden

Oggee du lägger en hel del energi till att dampa

Och dina kunskaper är ganska bristande :*
Jag har sagt mitt, orkar inte upprepa allt

vem var det som fick en reaktion nu? Utan att jag sagt ett skit, ta det inte så seriöst, jag säger sanning till skillnad från vissa andra och so Xpressen som inte vågar uttrycka sig själv
Postat: 27 juli 2013, 20:08
av gilerahjärnan
men gulliga oggee, du kan inte ett skit, luftfilter kyler bättre, alminium varvar mer än gjutjärn, yasuni och technigas är lågvarviga.... var tyst o lär dig på youtube.
Postat: 27 juli 2013, 20:17
av winblasers
gilerahjärnan skrev:men gulliga oggee, du kan inte ett skit, luftfilter kyler bättre, alminium varvar mer än gjutjärn, yasuni och technigas är lågvarviga.... var tyst o lär dig på youtube.
Det där var bara en tredjedel av de konstiga teorier han kommit med xD
Postat: 27 juli 2013, 20:24
av ateland
gilerahjärnan skrev:men gulliga oggee, du kan inte ett skit, luftfilter kyler bättre, alminium varvar mer än gjutjärn, yasuni och technigas är lågvarviga.... var tyst o lär dig på youtube.
Ärligt, har han sagt alla dessa konstiga och felaktiga påståenden

? Isf skulle jag föreslå att man inte försöker hjälpa andra innan man vet hur det är själv :/ har själv ett e-nox och visst allt är relativt men en maxeffekt runt 10500 varv skulle inte jag kalla lågvarvs rör :/
Postat: 27 juli 2013, 20:40
av GröntRis
Postat: 27 juli 2013, 20:41
av byYn
HAahah fyfan vad kul det är att läsa dethär! spårat totalt
Ogge du är ju för dum för att fatta att du är dum
Stora skillnaden mellan alu och gjutjärn är att aluminium kyler bättre, behöver mindre inkörning och enligt vissa har lite sämre livslängd.
Till TS: köp en 70 eller 80cc sport. Alu eller gjutjärn spelar ingen roll, sålänge du inte köper någon hypercylinder. Du kan köpa midrace men då kan det börja vara lite farligt för vev+vevlager.
Postat: 27 juli 2013, 22:16
av Persson97
byYn skrev:HAahah fyfan vad kul det är att läsa dethär! spårat totalt
Ogge du är ju för dum för att fatta att du är dum
kul och kul, tycker däremot att det är pinsamt att tråden inte är låst änn, och tycker synd om ts...
+1
Postat: 27 juli 2013, 22:57
av Oggee
Alltså, jag har inte sagt nåt mer så varför fortsätter ni?

gå ut och åk moppe eller nåt, ni har för mycket fritid...
Nu gör jag en ingående beskrivning om hur jag menade, eftersom 80% av alla pojkar på detta forum har lässvårigheter, är analfabeter, dyl.
Gjutjärnscylindrar varvar (Oftast, beror på vilken typ och hur stor kubik) mindre än aluminiumcylindrar, håller bättre kvalité, sliter inte lika mycket på den övriga setupen (finns ju aluminiumcylindrar som inte sliter på setupen också) , mer meck med alucylindrar om nåt skulle pajja. Dock så säger vissa att gjutjärn kyler sämre, men det är inget problem om man har tillräckligt mycket och utspädd kylvätska. Det sitter ett luftfilter i originalluftboxen också, men man köper öppet luftfilter om man inte vill ha skräp i motorn, det kyler bättre och motoreffekten ökar något. Dock drar moppen mer soppa, men enligt mig är det värt med luftfilter om man ändå trimmar. I och med att denna killen är helt ny inom trimmning så tycker jag det är bättre att han köper gjutjärn än aluminium. Man får ut bättre effekt ur en aluminiumcylinder, men det lönar sig inte i och med att mer meck med kolvbyte, ramlagerbyte, mm tillkommer. Kanske för den kunnige är aluminium mer värt, men moppar är till för 50cc cylindrar om man har allt original. Förstärker man delar som slits ut snabbare väljer jag lätt en aluminium framför gjutjärn. Men i och med att han behåller allt original förutom rör, cylinder, förgasare, drevning, kanske nåt jag missat? Så tycker jag han ska köra på gjutjärn, för det passar perfekt till den setupen, precis som för mig. Gjutjärn är sjukt underskattat. Köper man gjutjärn får man längre livslängd på moppen, även om det finns många bra alu som också ger lång livslängd också som inte varvar mycket som 70cc sport, antingen de eller 80cc gjutjärn. Men gjutjärn är för den som inte vill lägga 600 på en kolv var 3:e månad.
Jag tycker gjutjärn är bäst, det är min åsikt. De flesta i denna tråden är sjukt aggresiva och säger att jag är den som ska bli bannad när de säger åt mig att jag har fel...
Postat: 27 juli 2013, 23:03
av Riejuman
Oggee skrev:Alltså, jag har inte sagt nåt mer så varför fortsätter ni?

gå ut och åk moppe eller nåt, ni har för mycket fritid...
Nu gör jag en ingående beskrivning om hur jag menade, eftersom 80% av alla pojkar på detta forum har lässvårigheter, är analfabeter, dyl.
Gjutjärnscylindrar varvar (Oftast, beror på vilken typ och hur stor kubik) mindre än aluminiumcylindrar, håller bättre kvalité, sliter inte lika mycket på den övriga setupen (finns ju aluminiumcylindrar som inte sliter på setupen också) , mer meck med alucylindrar om nåt skulle pajja. Dock så säger vissa att gjutjärn kyler sämre, men det är inget problem om man har tillräckligt mycket och utspädd kylvätska. Det sitter ett luftfilter i originalluftboxen också, men man köper öppet luftfilter om man inte vill ha skräp i motorn, det kyler bättre och motoreffekten ökar något. Dock drar moppen mer soppa, men enligt mig är det värt med luftfilter om man ändå trimmar. I och med att denna killen är helt ny inom trimmning så tycker jag det är bättre att han köper gjutjärn än aluminium. Man får ut bättre effekt ur en aluminiumcylinder, men det lönar sig inte i och med att mer meck med kolvbyte, ramlagerbyte, mm tillkommer. Kanske för den kunnige är aluminium mer värt, men moppar är till för 50cc cylindrar om man har allt original. Förstärker man delar som slits ut snabbare väljer jag lätt en aluminium framför gjutjärn. Men i och med att han behåller allt original förutom rör, cylinder, förgasare, drevning, kanske nåt jag missat? Så tycker jag han ska köra på gjutjärn, för det passar perfekt till den setupen, precis som för mig. Gjutjärn är sjukt underskattat. Köper man gjutjärn får man längre livslängd på moppen, även om det finns många bra alu som också ger lång livslängd också som inte varvar mycket som 70cc sport, antingen de eller 80cc gjutjärn. Men gjutjärn är för den som inte vill lägga 600 på en kolv var 3:e månad.
Jag tycker gjutjärn är bäst, det är min åsikt, och de flesta i denna tråden kommer med
påhopp om att jag har fel och sen säger att jag ska bli bannad? xD
Jävla mongo barn som inte fattar att du har fel.
Postat: 27 juli 2013, 23:07
av Oggee
Riejuman skrev:Oggee skrev:Alltså, jag har inte sagt nåt mer så varför fortsätter ni?

gå ut och åk moppe eller nåt, ni har för mycket fritid...
Nu gör jag en ingående beskrivning om hur jag menade, eftersom 80% av alla pojkar på detta forum har lässvårigheter, är analfabeter, dyl.
Gjutjärnscylindrar varvar (Oftast, beror på vilken typ och hur stor kubik) mindre än aluminiumcylindrar, håller bättre kvalité, sliter inte lika mycket på den övriga setupen (finns ju aluminiumcylindrar som inte sliter på setupen också) , mer meck med alucylindrar om nåt skulle pajja. Dock så säger vissa att gjutjärn kyler sämre, men det är inget problem om man har tillräckligt mycket och utspädd kylvätska. Det sitter ett luftfilter i originalluftboxen också, men man köper öppet luftfilter om man inte vill ha skräp i motorn, det kyler bättre och motoreffekten ökar något. Dock drar moppen mer soppa, men enligt mig är det värt med luftfilter om man ändå trimmar. I och med att denna killen är helt ny inom trimmning så tycker jag det är bättre att han köper gjutjärn än aluminium. Man får ut bättre effekt ur en aluminiumcylinder, men det lönar sig inte i och med att mer meck med kolvbyte, ramlagerbyte, mm tillkommer. Kanske för den kunnige är aluminium mer värt, men moppar är till för 50cc cylindrar om man har allt original. Förstärker man delar som slits ut snabbare väljer jag lätt en aluminium framför gjutjärn. Men i och med att han behåller allt original förutom rör, cylinder, förgasare, drevning, kanske nåt jag missat? Så tycker jag han ska köra på gjutjärn, för det passar perfekt till den setupen, precis som för mig. Gjutjärn är sjukt underskattat. Köper man gjutjärn får man längre livslängd på moppen, även om det finns många bra alu som också ger lång livslängd också som inte varvar mycket som 70cc sport, antingen de eller 80cc gjutjärn. Men gjutjärn är för den som inte vill lägga 600 på en kolv var 3:e månad.
Jag tycker gjutjärn är bäst, det är min åsikt, och de flesta i denna tråden kommer med
påhopp om att jag har fel och sen säger att jag ska bli bannad? xD
Jävla mongo barn som inte fattar att du har fel.
Hahaha, vem är det som ska bli bannad egentligen? Du kallar mig för mongo för att jag inte tycker likadant som du. Om du hade läst vad jag skrivit hade du fattat att gjutjärn passar bäst till den setupen, men det gjorde du antaligen inte utan går på med personangrepp. Du inser verkligen inte...
Postat: 27 juli 2013, 23:48
av Xpressen
Du är ett troll.
När du säger att david96 (som bygger hyper och KAN skiten) är okunnig.
Att jag inte har någon åsikt är ju som att säga att du kan nåt om trimmning.
Om det är oklart så tycker jag du är en liten p12 som tycker det är astufft att din cylinder (som du inte ens kört med) är "80"cc (73). Och snälla.. Tyckte min urpluggade moppe gick som satan när jag först pluggade ur den, så när du säger att din kina cylinder är PRO så..Nej.
Postat: 27 juli 2013, 23:58
av Oggee
Xpressen skrev:Du är ett troll.
När du säger att david96 (som bygger hyper och KAN skiten) är okunnig.
Att jag inte har någon åsikt är ju som att säga att du kan nåt om trimmning.
Om det är oklart så tycker jag du är en liten p12 som tycker det är astufft att din cylinder (som du inte ens kört med) är "80"cc (73). Och snälla.. Tyckte min urpluggade moppe gick som satan när jag först pluggade ur den, så när du säger att din kina cylinder är PRO så..Nej.
"Du är ett troll" alltså va? xD du vågar inte st för dina åsikter, varje fucking kommentar du postar så skriver du nån på forumets namn för att bygga upp en vänskap med de "kändare" killarna. Men snälla, jag har sagt mitt, du verkar inte fatta vad jag menar så det är ingen idé att lära en dum hund att sitta...
Postat: 28 juli 2013, 00:04
av gilerahjärnan
så du kör med 73cc? jag med... och den är aluminium............................
Postat: 28 juli 2013, 00:08
av Oggee
gilerahjärnan skrev:så du kör med 73cc? jag med... och den är aluminium............................
Den är 80cc, men enligt P4ck har han ränkat ut med nåt dataprogram att den är 73cc. Alla cylindrar tappar några kubik om man ska ränka ut den (exakta) kubiken
Postat: 28 juli 2013, 00:12
av Thoz3
Oggee skrev:Xpressen skrev:Du är ett troll.
När du säger att david96 (som bygger hyper och KAN skiten) är okunnig.
Att jag inte har någon åsikt är ju som att säga att du kan nåt om trimmning.
Om det är oklart så tycker jag du är en liten p12 som tycker det är astufft att din cylinder (som du inte ens kört med) är "80"cc (73). Och snälla.. Tyckte min urpluggade moppe gick som satan när jag först pluggade ur den, så när du säger att din kina cylinder är PRO så..Nej.
"Du är ett troll" alltså va? xD du vågar inte st för dina åsikter, varje fucking kommentar du postar så skriver du nån på forumets namn för att bygga upp en vänskap med de "kändare" killarna. Men snälla, jag har sagt mitt, du verkar inte fatta vad jag menar så det är ingen idé att lära en dum hund att sitta...
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Postat: 28 juli 2013, 00:14
av gilerahjärnan
du skall inte bli arg när personer fösöker rätta dig.
Postat: 28 juli 2013, 00:16
av Oggee
Thoz3 skrev:Oggee skrev:Xpressen skrev:Du är ett troll.
När du säger att david96 (som bygger hyper och KAN skiten) är okunnig.
Att jag inte har någon åsikt är ju som att säga att du kan nåt om trimmning.
Om det är oklart så tycker jag du är en liten p12 som tycker det är astufft att din cylinder (som du inte ens kört med) är "80"cc (73). Och snälla.. Tyckte min urpluggade moppe gick som satan när jag först pluggade ur den, så när du säger att din kina cylinder är PRO så..Nej.
"Du är ett troll" alltså va? xD du vågar inte st för dina åsikter, varje fucking kommentar du postar så skriver du nån på forumets namn för att bygga upp en vänskap med de "kändare" killarna. Men snälla, jag har sagt mitt, du verkar inte fatta vad jag menar så det är ingen idé att lära en dum hund att sitta...
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
Postat: 28 juli 2013, 00:20
av gilerahjärnan
Oggee skrev:Thoz3 skrev:Oggee skrev:
"Du är ett troll" alltså va? xD du vågar inte st för dina åsikter, varje fucking kommentar du postar så skriver du nån på forumets namn för att bygga upp en vänskap med de "kändare" killarna. Men snälla, jag har sagt mitt, du verkar inte fatta vad jag menar så det är ingen idé att lära en dum hund att sitta...
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
aluminium kyler bättre, och i TEORIN ska aluminium hålla bättre, eftersom nicasil är hårdare än gjutjärn
Postat: 28 juli 2013, 00:20
av Oggee
gilerahjärnan skrev:du skall inte bli arg när personer fösöker rätta dig.
Det blir jag inte, men blir less när 10 st kommer å säger att jag är efterbliven och dum i huvudet när dem inte ens fattar vad ja menar..
ALLTSÅ, köper han 70cc airsal eller 80cc dr evo spelar det ingen större rol för de levererar ungefär samma effekt. Skillnaden är att 80cc:n håller bättre så enligt mig är det mer värt med en dr evo 80cc

Postat: 28 juli 2013, 00:20
av Oggee
gilerahjärnan skrev:du skall inte bli arg när personer fösöker rätta dig.
Det blir jag inte, men blir less när 10 st kommer å säger att jag är efterbliven och dum i huvudet när dem inte ens fattar vad ja menar..
ALLTSÅ, köper han 70cc airsal eller 80cc dr evo spelar det ingen större rol för de levererar ungefär samma effekt. Skillnaden är att 80cc:n håller bättre så enligt mig är det mer värt med en dr evo 80cc

Postat: 28 juli 2013, 00:22
av Oggee
gilerahjärnan skrev:Oggee skrev:Thoz3 skrev:
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
aluminium kyler bättre, och i TEORIN ska aluminium hålla bättre, eftersom nicasil är hårdare än gjutjärn
Du kan inte säga emot att gjutjärn håller bättre än aluminium...
Postat: 28 juli 2013, 00:22
av DerbiDRDRacing05
Oggee skrev:gilerahjärnan skrev:du skall inte bli arg när personer fösöker rätta dig.
Det blir jag inte, men blir less när 10 st kommer å säger att jag är efterbliven och dum i huvudet när dem inte ens fattar vad ja menar..
ALLTSÅ, köper han 70cc airsal eller 80cc dr evo spelar det ingen större rol för de levererar ungefär samma effekt. Skillnaden är att 80cc:n håller bättre så enligt mig är det mer värt med en dr evo 80cc

Det beror la helt på hur man behandlar cylindern med olja och kylarvätska osv..
Postat: 28 juli 2013, 00:24
av gilerahjärnan
jag säger inget av dom håller bättre än det andra
Postat: 28 juli 2013, 00:25
av Thoz3
Oggee skrev:Thoz3 skrev:Oggee skrev:
"Du är ett troll" alltså va? xD du vågar inte st för dina åsikter, varje fucking kommentar du postar så skriver du nån på forumets namn för att bygga upp en vänskap med de "kändare" killarna. Men snälla, jag har sagt mitt, du verkar inte fatta vad jag menar så det är ingen idé att lära en dum hund att sitta...
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
Oj vilken fröken JAG är.
försöker bara få dig att fatta att det inte bara är Xpressen som inte gillar dig och din 80cc
gjutjärn och aluminium är typ samma livslängd beroende på hur man kör in dem och hur man kör förövrigt
fördelen men aluminium är att den har bättre kyllning
Postat: 28 juli 2013, 00:26
av Oggee
gilerahjärnan skrev:jag säger inget av dom håller bättre än det andra
http://www.twostrokerider.se/aluminium- ... scylinder/
LÄS! LÄR!
Postat: 28 juli 2013, 00:27
av gilerahjärnan
du får bättre värmeavledning, nicasilet har lägre friktion, kyler bättre, och är hårdare
Postat: 28 juli 2013, 00:28
av Oggee
Thoz3 skrev:Oggee skrev:Thoz3 skrev:
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
Oj vilken fröken JAG är.
försöker bara få dig att fatta att det inte bara är Xpressen som inte gillar dig och din 80cc
gjutjärn och aluminium är typ samma livslängd beroende på hur man kör in dem och hur man kör förövrigt
fördelen men aluminium är att den har bättre kyllning
Nu tar du inte med hela sanningen... Behandlar man båda cylindrarna lika bra så håller gjutjärn garanterat längst och aluminiumkolven är rätt körd efter 3 månader
Postat: 28 juli 2013, 00:28
av Oggee
Thoz3 skrev:Oggee skrev:Thoz3 skrev:
men snälla oggee man blir lite less när man ser att du har 200 inlägg om samma sak jo din 80cc som är slö, och din fråga är
kan man köra 80cc på original veven?
jo man kan köra 50-110 om den nu skulle gått bara original ser och är i fint skick
kanske inte skulle hålla i längden men skulle funka ett tag
och tror du skulle tjäna på att köra på ett 70cc som airsal som ger ungefär samma effekt som din 80cc
okey man kanske vill vara säker på något innan man börjar, vet det själv när man var ny och inte kunde så mycket men man kan alltid söka på det eller fråga vänner eller farsan innan man börjar posta här
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
Oj vilken fröken JAG är.
försöker bara få dig att fatta att det inte bara är Xpressen som inte gillar dig och din 80cc
gjutjärn och aluminium är typ samma livslängd beroende på hur man kör in dem och hur man kör förövrigt
fördelen men aluminium är att den har bättre kyllning
Nu tar du inte med hela sanningen... Behandlar man båda cylindrarna lika bra så håller gjutjärn garanterat längst och aluminiumkolven är rätt körd efter 3 månader
Postat: 28 juli 2013, 00:30
av gilerahjärnan
haha, du är ju för fan dummare än ett tåg, jag får seriöst tårar för att jag skrattar så mycket