Sida 5 av 14

Postat: 12 december 2012, 21:55
av Rexxy
bencsik skrev:Det ser riktigt grymt ut! Det ger ett mer sport motorcykel stuk på den med ett mindre hjul fram :D
*Större hjul fram! ;)

Postat: 12 december 2012, 22:43
av bencsik
Aha... missade det :P men det syns knappt på bilderna :P
du får sätta tjockare däck bak så ser det ut som en dragracer ;)

Postat: 13 december 2012, 06:47
av Henru
sjukt fet rexxy!

Postat: 13 december 2012, 11:39
av YamahaMarcus
Fan va frän den ser ut nu ;) Gött med rt cylindern!

Postat: 13 december 2012, 14:23
av Mura
Blev bra med 17 och 18 hade gått att ha 16 där bak ochså blir ju riktigt rääzigt :)

Postat: 16 december 2012, 19:01
av Rexxy
Med temperaturen över 0 gradigt passar jag på att skruva, när det väl är varmt! Med jacka och handskar huttrar jag inte ens. :) T.o.m blött på vägarna, så man kunde slappna av när man körde bil.

Började direkt att modifiera k50 gaffeln, för att passa E-type ramen. Resultatet blev suveränt, ser riktigt stiligt ut. Med lite färg/polering kommer det se ut som nytt!
Även lyktfästena kom på plats. Dock är dom för en grövre gaffel, så dom glappar. Ska försöka bygga en distans mellan röret och fästena.

Bild
Bild


Samma styre som satt på den gula F50'n. Fick också styröverfall av tture! Tack så mycket!

Bild
Bild
Bild


Dom gamla tankfästena togs bort, och hålen svetsades igen. Har även tagit bort färgen där dom nya fästena ska sitta.

Bild
Bild


Sen gav jag mig på fotpinnarna också. Ska försöka rensa bort all övelflödig metall från dom tandade hyllsorna, eller vad man nu ska kalla dom.

Bild


Fixade även bromsstoppet fram, nu glider den i!

Bild

Postat: 17 december 2012, 22:08
av Rexxy
Vevparti till R/T hojen beställd nu, härifrån TS shoppen. :)

Postat: 17 december 2012, 22:09
av david96
Rexxy skrev:Vevparti till R/T hojen beställd nu, härifrån TS shoppen. :)
Fin fint hoppas de fortsätter rulla på bra nu:)

Postat: 17 december 2012, 22:56
av bencsik
Det ser riktigt fint ut :D

Postat: 20 december 2012, 19:29
av Rexxy
Vevpartiet ligger på posten, men kan inte hämta den förrän imorgon. Lönedag. ;)
Vattenanslutningen på spacern är även igenpluggad. Imorgon ska den svarvas!

Postat: 22 december 2012, 00:00
av Rexxy
Vevpartiet hemma, och spacern svarvad! Ska bli intressant om jag räknat rätt, så kolven vänder korrekt. :)

Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 22 december 2012, 01:04
av bencsik
R/T e ju porr på hög nivå! Älskar när det kommer updates här även om det inte händer något kollar jag ändå :P

Postat: 22 december 2012, 10:50
av AndreWidestedt
Ska bli riktigt kul att se den gå!

Postat: 22 december 2012, 20:30
av Rexxy
AndreWidestedt skrev:Ska bli riktigt kul att se den gå!
Håller med dig, ska bli kul att se hur den går med såpass lätt chassi, med kort hjulbas!
bencsik skrev:R/T e ju porr på hög nivå! Älskar när det kommer updates här även om det inte händer något kollar jag ändå :P
R/T är porr! :wink:

Postat: 22 december 2012, 21:24
av TechnoMen
Nice! Längtar tills man får se den rulla! :)

Postat: 27 december 2012, 22:02
av Rexxy
Fick lite tid övers idag, så det blev lite skruvande på R/T motorn. Med svarvad spacer och lite hemligheter så får jag nu en squish på 0.15mm med oringarna! Vilket är perfekt. Bara att bygga upp det sista med packningar. Så snart är det dags att skruva ihop motorn. Nya ramlager ska inköpas, matchportning mellan spacer och block samt lite färg på blocken först!

Bild
Bild

Postat: 28 december 2012, 00:13
av vicke1112
Satan vad grymt! Det här måste följas! Pappa kanske har en monza på g. då blir det helrenovering. dock måste jag sälja av tre moppar först. är lite trångt i ett litet enkelgarage. själv håller jag på med ciao nu. Ska matchporta ett block. börjat lite smått. även porta cylindern som är en billig 70cc med 43mm borr. :)

Postat: 29 december 2012, 23:25
av Rexxy
vicke1112 skrev:Satan vad grymt! Det här måste följas! Pappa kanske har en monza på g. då blir det helrenovering. dock måste jag sälja av tre moppar först. är lite trångt i ett litet enkelgarage. själv håller jag på med ciao nu. Ska matchporta ett block. börjat lite smått. även porta cylindern som är en billig 70cc med 43mm borr. :)
Puch? Det kan man ju inte skruva! ;) Bara att skrota! :D

Har själv väldigt trångt, så jag vet hur det är...!

Postat: 1 januari 2013, 16:59
av Rexxy
Kom på att jag saknar mål med mina projekt, så jag kom på några nu!

Att ha över 30 fungerande mopeder!
Ha en moped som klarar över 140km/h
Ha en 50cc Veteranmoped som klarar över 100km/h
Köra över 100km/h med en svensksåld sachsmotor.
Ha en moped som vinner någon slags tävling på internet.
Ha en moped med minst 20 hästar.
Få bra tider på 150/201m
Få en pokal inom Topspeed. (Avser placering 1, 2 eller 3. Raspriset godkänns
)

Postat: 4 januari 2013, 00:06
av Heatz
Fan va grymt med R/T! Bara att säga till när du tröttnar på den ;)

Postat: 6 januari 2013, 00:14
av Rexxy
Nytt tändsystem, PVL Analog och en till AM6 motor fixad! Enligt förra ägaren är tändsystemet trasigt, för han fick inte igång sin hoj med systemet. Jag som misstänkte skit bakom verktygen, ville ha det!
Han sa att jag kunde få det om jag gjorde ett arbete åt honom. Få en AM6 tändning att passar på Derbimotor. Inga problem, fixades snabbt!

Dock visste jag ju inte om systemet funkade.. Plockade ihop det lite provisorisk på AM6 motorn nedan för att se om gnistan var stark nog. Jag har ett gammalt tändstift som jag klippt bort sidoelektroden på. Gnistan hoppade runt som en galning, så kräm finns det! Nu får vi hoppas den är 100% funktionell, så inte CDI'n är paj så gnistan kommer fel eller att retardationen är konstig. Får testa på någon hoj! :) Har bara förlorad lite arbetstid om det nu är trasigt.
Systemet ska sitta på R/T motorn, kontra med ett Ducatisystem som jag ska byta med mellan. Rotorsystemet för tävlingar, Ducati för bruks!

AM6 motorn då? Jo, ducatisystemet satt på den motorn, och systemet skulle ju till Derbimotorn. Men motorn ville jag ha! Så jag lyckades övertala killen att byta den. Så jag förlorar avgasröret som satt på AM6 hojen (Ronkenröret) samt en ostrypt CDI!
Motorn är helt original. Original 50cc cylinder o.s.v
Planen med motorn, är att se hur fort man kan åka med en originalcylinder! Alltså stannar jag på 50cc, och ofilad cylinder! Ska leka lite mythbuster. Se om myten om 100+ med effektrör är sant. Sen ska jag försöka knäcka 100+ med den också, enbart med hjälp av en avstämd pipa.
Vad motorn ska sitta i, vet jag inte idag. Blir en framtida plan!

Bild
Bild


Nejdå, jag har inte glömt R/T motorn. Idag mathcportade jag spacern med kanalerna! Blev att fila en hel del vid boostkanalen. AM6 hade ynkligt liten kanal jämfört med liggande minarelli. Blev tight, blev ett hål!! Som tur är, finns kemiskt metall...!
Jag bör påminna er om att hur ytan ser ut på dessa ytor spelar ingen större roll i effekuttaget! Finns alltid någon som ska klaga på finishen! :)
Tyvärr fick jag samma problem som Casal fick med sin R/T Derbi. Blocket är lite överportat, så vinklarna blev inte direkt bra..

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild

Postat: 6 januari 2013, 00:44
av HondaPojkeN
Fint med PVL! forstätt som du gör, alltid lika kul å läsa dina updates!

Postat: 6 januari 2013, 01:35
av Hemlige Arne
Det ser riktigt bra ut! längtar till en testrun!

Postat: 7 januari 2013, 10:08
av euroman
Rexxy skrev:Nytt tändsystem, PVL Analog och en till AM6 motor fixad! Enligt förra ägaren är tändsystemet trasigt, för han fick inte igång sin hoj med systemet. Jag som misstänkte skit bakom verktygen, ville ha det!
Han sa att jag kunde få det om jag gjorde ett arbete åt honom. Få en AM6 tändning att passar på Derbimotor. Inga problem, fixades snabbt!

Dock visste jag ju inte om systemet funkade.. Plockade ihop det lite provisorisk på AM6 motorn nedan för att se om gnistan var stark nog. Jag har ett gammalt tändstift som jag klippt bort sidoelektroden på. Gnistan hoppade runt som en galning, så kräm finns det! Nu får vi hoppas den är 100% funktionell, så inte CDI'n är paj så gnistan kommer fel eller att retardationen är konstig. Får testa på någon hoj! :) Har bara förlorad lite arbetstid om det nu är trasigt.
Systemet ska sitta på R/T motorn, kontra med ett Ducatisystem som jag ska byta med mellan. Rotorsystemet för tävlingar, Ducati för bruks!

AM6 motorn då? Jo, ducatisystemet satt på den motorn, och systemet skulle ju till Derbimotorn. Men motorn ville jag ha! Så jag lyckades övertala killen att byta den. Så jag förlorar avgasröret som satt på AM6 hojen (Ronkenröret) samt en ostrypt CDI!
Motorn är helt original. Original 50cc cylinder o.s.v
Planen med motorn, är att se hur fort man kan åka med en originalcylinder! Alltså stannar jag på 50cc, och ofilad cylinder! Ska leka lite mythbuster. Se om myten om 100+ med effektrör är sant. Sen ska jag försöka knäcka 100+ med den också, enbart med hjälp av en avstämd pipa.
Vad motorn ska sitta i, vet jag inte idag. Blir en framtida plan!

Bild
Bild


Nejdå, jag har inte glömt R/T motorn. Idag mathcportade jag spacern med kanalerna! Blev att fila en hel del vid boostkanalen. AM6 hade ynkligt liten kanal jämfört med liggande minarelli. Blev tight, blev ett hål!! Som tur är, finns kemiskt metall...!
Jag bör påminna er om att hur ytan ser ut på dessa ytor spelar ingen större roll i effekuttaget! Finns alltid någon som ska klaga på finishen! :)
Tyvärr fick jag samma problem som Casal fick med sin R/T Derbi. Blocket är lite överportat, så vinklarna blev inte direkt bra..

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Häftigt att det börjar ta sig så himla bra :)

Samtidigt som det är lika spännande att se ifall det verkligen går att då dem i 100+ så himla lätt som alla säger ;)

Postat: 11 januari 2013, 17:22
av Rexxy
Nya SKF Explorer införskaffade! 6303 C3. Bara det bästa för Stage6 R/T. ;)

Bild

Postat: 11 januari 2013, 17:26
av TheGrimReaper
Ser extremt bra ut! :o

Postat: 14 januari 2013, 21:23
av Rexxy
Fräste upp en vattenkanal i spacern på jobbet, som matchar hålet i AM6 blocket! :)

Bild

Postat: 16 januari 2013, 10:40
av TechnoMen
Rexxy skrev:Fräste upp en vattenkanal i spacern på jobbet, som matchar hålet i AM6 blocket! :)

Bild
Nice! När tror du de blir uppstart? :)

Postat: 16 januari 2013, 12:27
av Rexxy
Kan inte ge exakt svar! Då jag mekar i en lada är det lika kallt där inne som ute. Så länge det är minusgrader ute är det inge kul...! Men allt över 0 funkar bra.

Så det beror på väder och vind, samt pengar! Måste köpa 2-taktsolja samt skaffa lite 98 oktan soppa. Även plåt för att bygga en pipa. Så lite kvar att göra. :)

Postat: 28 januari 2013, 20:24
av Rexxy
Plusgrader ute, så imorgon ska jag ut och skruva! Kommer nog en update då, tyvärr inget idag!

Förhoppningsvis ska motorn ihop imorgon, men allt beror på hur effektivt jag jobbar. :)

Postat: 29 januari 2013, 00:47
av Malossi97
Detta blir bra! stå på :)

Postat: 29 januari 2013, 23:08
av Rexxy
Update nu!

Skriver bara lite lätt, bilderna får tala för sig själv!
Motorn nu ihop med nya ramlager, packboxar samt Barakitveven! Samt nymålade block.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 29 januari 2013, 23:56
av TechnoMen
Fan va nice! :)

Postat: 10 februari 2013, 22:19
av Rexxy
Skruvande idag! Lite småkyligt bara. minus 9... :(
Slängde i växellådsolja, monterade kolv, smorde in med 2-taktsolja och hällde en skvätt i vevhuset. Alltid bra före start! :)
Sen landade klämspalten på c:a 0,5mm!
Sen slängde jag bara in den i ramen. Nästa gång blir det nog börja bygga pipa!

Blev bara mobilbilder idag, så det får duga. =/

Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 10 februari 2013, 23:17
av xoldero
Jättefräscht! :) kommer gå räserfort!