Sida 5 av 88

Postat: 5 februari 2008, 19:50
av maximannen
chifen skrev:av dedär tre är gussen bästa. mest cylindervolym och mest potential för trimmning :) bredaste registret och bäst vrid :) polera kanalerna på den bara och du har en riktigt grym gatcylle :) sportcylle med midrace prestanda nästan :) porta lite och du har en midrace cylinder med bredare register :)
Okej en jag kan inte porta :(

Postat: 5 februari 2008, 20:58
av Henry
chifen skrev:av dedär tre är gussen bästa. mest cylindervolym och mest potential för trimmning :) bredaste registret och bäst vrid :) polera kanalerna på den bara och du har en riktigt grym gatcylle :) sportcylle med midrace prestanda nästan :) porta lite och du har en midrace cylinder med bredare register :)


Skojjaru eller?

Sp, är lite vassare.


Säg vad du MAX har att röra dig med så kan jag plocka fram den absolut vassaste cylindern i org utförande i din prisklass.

Postat: 5 februari 2008, 21:06
av chifen
Henry skrev:
chifen skrev:av dedär tre är gussen bästa. mest cylindervolym och mest potential för trimmning :) bredaste registret och bäst vrid :) polera kanalerna på den bara och du har en riktigt grym gatcylle :) sportcylle med midrace prestanda nästan :) porta lite och du har en midrace cylinder med bredare register :)


Skojjaru eller?

Sp, är lite vassare.


Säg vad du MAX har att röra dig med så kan jag plocka fram den absolut vassaste cylindern i org utförande i din prisklass.
sp är vassare ja pga en vassare effektkurva medans gussen har ett bredare register. sp ger ca 15-16häst och gussen 14-15 och portar du gussen lite landar den på ca 16 den också och polerar kanaler och ett bredare register.

Postat: 5 februari 2008, 21:09
av maximannen
Henry skrev:
chifen skrev:av dedär tre är gussen bästa. mest cylindervolym och mest potential för trimmning :) bredaste registret och bäst vrid :) polera kanalerna på den bara och du har en riktigt grym gatcylle :) sportcylle med midrace prestanda nästan :) porta lite och du har en midrace cylinder med bredare register :)


Skojjaru eller?

Sp, är lite vassare.


Säg vad du MAX har att röra dig med så kan jag plocka fram den absolut vassaste cylindern i org utförande i din prisklass.
Jag lägger max 1900 och den ska vara från twostroke :D

Postat: 5 februari 2008, 21:45
av Henry
maximannen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev:av dedär tre är gussen bästa. mest cylindervolym och mest potential för trimmning :) bredaste registret och bäst vrid :) polera kanalerna på den bara och du har en riktigt grym gatcylle :) sportcylle med midrace prestanda nästan :) porta lite och du har en midrace cylinder med bredare register :)


Skojjaru eller?

Sp, är lite vassare.


Säg vad du MAX har att röra dig med så kan jag plocka fram den absolut vassaste cylindern i org utförande i din prisklass.
Jag lägger max 1900 och den ska vara från twostroke :D

Då ska du ha SP.

Postat: 5 februari 2008, 21:47
av maximannen
Okej :D men går den bra till ett prorace underliggande?

Postat: 5 februari 2008, 22:42
av Xerove
Eftersom cylindern ja skicka efter fanns i lager undrar jag vad ni tycker jag ska göra?

vänta på Arisal alu-sport 70cc

eller köpa någon av dom här?
Top Performances 74cc (AM6)
Airsal T6 Racing 70cc
Metrakit Handmade

orginal veven och orgeinal ramlagrerna ska hålla
och ja har ett metrakit sp rör

Postat: 5 februari 2008, 22:56
av mrxrider
t6 är vassare än alu-sport

Postat: 5 februari 2008, 23:04
av Xerove
mrxrider skrev:t6 är vassare än alu-sport
mhm men pallar org veven den då?

Postat: 5 februari 2008, 23:14
av LimmiL
Hur skulle det vara att mixa en mk 70cc handmade med ett turbokit?? :P

Postat: 5 februari 2008, 23:17
av Rieju_RRX
LimmiL skrev:Hur skulle det vara att mixa en mk 70cc handmade med ett turbokit?? :P
Är inte TK ganska högvarvligt?

Postat: 5 februari 2008, 23:20
av mrxrider
tk är j''''gt högvarvigt och mk +tk =lågvarvig cylinder+högvarvigt rör=??
kan funka men sp och mk har mer effekt

Postat: 5 februari 2008, 23:22
av Xerove
Xerove skrev:Eftersom cylindern ja skicka efter fanns i lager undrar jag vad ni tycker jag ska göra?

vänta på Arisal alu-sport 70cc

eller köpa någon av dom här?
Top Performances 74cc (AM6)
Airsal T6 Racing 70cc
Metrakit Handmade

orginal veven och orgeinal ramlagrerna ska hålla
och ja har ett metrakit sp rör
vad tror ni om Top performences 74cc?

Postat: 5 februari 2008, 23:23
av LimmiL
eller också kanske det går bättre med en barkit :) eller då blir det helt enkelt en Hebo :P

Postat: 5 februari 2008, 23:24
av Rieju_RRX
Xerove skrev:
Xerove skrev:Eftersom cylindern ja skicka efter fanns i lager undrar jag vad ni tycker jag ska göra?

vänta på Arisal alu-sport 70cc

eller köpa någon av dom här?
Top Performances 74cc (AM6)
Airsal T6 Racing 70cc
Metrakit Handmade

orginal veven och orgeinal ramlagrerna ska hålla
och ja har ett metrakit sp rör
vad tror ni om Top performences 74cc?
Är inte den ganska kraftig? Jag har för mig att den går ganska bra :P

Postat: 5 februari 2008, 23:26
av Xerove
Rieju_RRX skrev:
Xerove skrev:
Xerove skrev:Eftersom cylindern ja skicka efter fanns i lager undrar jag vad ni tycker jag ska göra?

vänta på Arisal alu-sport 70cc

eller köpa någon av dom här?
Top Performances 74cc (AM6)
Airsal T6 Racing 70cc
Metrakit Handmade

orginal veven och orgeinal ramlagrerna ska hålla
och ja har ett metrakit sp rör
vad tror ni om Top performences 74cc?
11,5 häst och arisal sport ger 12häst, men det är annars om ja köper en airsal t6 racing? vad tror ni om de?
Är inte den ganska kraftig? Jag har för mig att den går ganska bra :P
ja tror de med, men är det en sport cylinder? och orkar orginal veven och orginal lagrerna med den cylindern?

och hur monga hk ger en Metrakit handmade?

och vad tycker ni jag ska köpa metrakit handmade 70cc eller Top Performances 74cc

Postat: 6 februari 2008, 21:27
av Division
Någon som vet hur mycket barikit 70cc varvar och hur många hästar den ger ? Är den likvärdig Handmaden eller är den högvarvigare den är ju också i gjutjärn o Handmaden 70cc finns ju inte ute till D50B0. http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1

Postat: 6 februari 2008, 21:52
av Rieju_RRX
Xerove skrev:
Rieju_RRX skrev:
Xerove skrev: vad tror ni om Top performences 74cc?
11,5 häst och arisal sport ger 12häst, men det är annars om ja köper en airsal t6 racing? vad tror ni om de?
Är inte den ganska kraftig? Jag har för mig att den går ganska bra :P
ja tror de med, men är det en sport cylinder? och orkar orginal veven och orginal lagrerna med den cylindern?

och hur monga hk ger en Metrakit handmade?

och vad tycker ni jag ska köpa metrakit handmade 70cc eller Top Performances 74cc
Handmade ger 10 hk fick jag reda av henry :)

Postat: 6 februari 2008, 22:03
av maximannen
Rieju_RRX skrev:
Xerove skrev:
Rieju_RRX skrev: 11,5 häst och arisal sport ger 12häst, men det är annars om ja köper en airsal t6 racing? vad tror ni om de?
Är inte den ganska kraftig? Jag har för mig att den går ganska bra :P
ja tror de med, men är det en sport cylinder? och orkar orginal veven och orginal lagrerna med den cylindern?

och hur monga hk ger en Metrakit handmade?

och vad tycker ni jag ska köpa metrakit handmade 70cc eller Top Performances 74cc
Handmade ger 10 hk fick jag reda av henry :)
Haha henry kan allt om cyllar ju :lol:

Postat: 6 februari 2008, 22:09
av Rieju_RRX
Haha japp :)

Postat: 6 februari 2008, 22:26
av maximannen
vad vore TSR utan Henry :lol:

Postat: 6 februari 2008, 22:30
av Henry
Haha grabbar! =)

val

Postat: 8 februari 2008, 21:31
av rrx_rider
tja jag undrar vilken cylinder ni skullle valt av dessa det ska sitta ett äldre modell av en mk thrower undrar vilken som passar bäst

airsal alu sport 70cc

airsal t6 70cc

barikit 74cc

har inte tänkt byta vev och förgasare undrar vilken som passar bäst så inte veven tar stryk tacksam för svar. vill ha ut så mkt axx som möjligt inte så hög topp.

MVH

Re: val

Postat: 8 februari 2008, 21:37
av haselhoff
rrx_rider skrev:tja jag undrar vilken cylinder ni skullle valt av dessa det ska sitta ett äldre modell av en mk thrower undrar vilken som passar bäst

airsal alu sport 70cc

airsal t6 70cc

barikit 74cc

har inte tänkt byta vev och förgasare undrar vilken som passar bäst så inte veven tar stryk tacksam för svar. vill ha ut så mkt axx som möjligt inte så hög topp.

MVH
Då får du ta airsal alu sport 70cc om inte veven ska ta stryck.

airsal alu sport

Postat: 8 februari 2008, 22:13
av rrx_rider
tja jag undrar om det e nån som har en airsal alu sport 70cc till en Rieju vill ha lite information om hur den kommer gå mm om det e nån som vet så skriv på. undrar om den passar till ett mk thrower? undrar vilket luftfilter jag ska ha till org förgasaren?

tacksam för svar. mvh

Re: airsal alu sport

Postat: 8 februari 2008, 22:48
av Henry
rrx_rider skrev:tja jag undrar om det e nån som har en airsal alu sport 70cc till en Rieju vill ha lite information om hur den kommer gå mm om det e nån som vet så skriv på. undrar om den passar till ett mk thrower? undrar vilket luftfilter jag ska ha till org förgasaren?

tacksam för svar. mvh
Går bra till Thrower.

Lira öppet eller modifierad burk.

Postat: 9 februari 2008, 00:22
av bensinskalle
nån som har testat pr 80 ??

skulle va kul o veta hur den går, o vilket rör som kan tänkas passa ^^

detta ä bara ren spekulation!!!

Postat: 9 februari 2008, 00:37
av skogen_swe
tjena jag undrar om de spelar så stor roll om man har som sagt polini corsa 47mm och jag ska byta kolvringar så funkar de då om jag skulle köpa malossi 47mm kolvringar eller nåt annat som är 47mm kolvringar funkar de eller måste de va corsa ringar? :roll:

Postat: 9 februari 2008, 00:42
av Henry
bensinskalle skrev:nån som har testat pr 80 ??

skulle va kul o veta hur den går, o vilket rör som kan tänkas passa ^^

detta ä bara ren spekulation!!!
Går riktigt bra! =)

PR röret såklart.

eller ngt annat roligt

Postat: 9 februari 2008, 00:43
av bensinskalle
Henry skrev:
bensinskalle skrev:nån som har testat pr 80 ??

skulle va kul o veta hur den går, o vilket rör som kan tänkas passa ^^

detta ä bara ren spekulation!!!
Går riktigt bra! =)

PR röret såklart.

eller ngt annat roligt
mm tänkte eftersom de ä större cylinder än vanliga pr så kanske de krävs lite värre rör också... menmen.....

Postat: 9 februari 2008, 11:20
av skogen_swe
ingen som kan svara på min fråga :roll: eller siga en sida där dom säljer corsa kolvar och ringar :lol: behöver liksom en ny min har skyrit :cry:

Postat: 9 februari 2008, 16:25
av Henry
skogen_swe skrev:ingen som kan svara på min fråga :roll: eller siga en sida där dom säljer corsa kolvar och ringar :lol: behöver liksom en ny min har skyrit :cry:

DOm som säljer cylindern kan ta hem åt dig.


Maila och fråga.

Postat: 9 februari 2008, 20:47
av rrx_rider
tja undrar om jag har ett bra rör till denna cylindern mk thrower lr finns det nått som e avstämmt till den cylindern ?
undrar hur stort munstycke jag ska ha i org förgasaren?
om nån har denna cylindern skriv till mej då vill ha lite info :P

MVH

Postat: 9 februari 2008, 20:51
av Koniz
Klarar originalveven en mk handmade 70cc?Vad borde jag ha för förgasar storlek till den? 8)

Postat: 9 februari 2008, 20:58
av chifen
bensinskalle skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev:nån som har testat pr 80 ??

skulle va kul o veta hur den går, o vilket rör som kan tänkas passa ^^

detta ä bara ren spekulation!!!
Går riktigt bra! =)

PR röret såklart.

eller ngt annat roligt
mm tänkte eftersom de ä större cylinder än vanliga pr så kanske de krävs lite värre rör också... menmen.....
Malossi MHR Supermoto kan nog funka rätt ok det med :) är ju anpassat för 80cc cyllar :) borde gå bra det.