Sida 5 av 5

Postat: 15 augusti 2010, 12:46
av Kindvall
Aerox me proreplica rör
doppler membran
sportluftfilter
94 munstycke
och portad kolv

skulle gissa på 80 något :lol:

Postat: 15 augusti 2010, 12:47
av Rexxy
runners skrev:
Du har helt rätt, men vi ska renovera motorn i gen, ska skaffa en större förgasare. Trodde 21mm skulle räcka, men bättre att vara efterklok än att aldrig fatta. :wink:
Den skar absolut inte p.g.a för liten förgasare. 21mm Räcker gott och väl till 80cc. Kör själv 21mm på 80cc till bruks. Har kört c:a 50mil utan problem!

Postat: 15 augusti 2010, 13:01
av runners
Rrxdude skrev:
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!

En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.

Men till 145 är en bra bit kvar.
Bryr mig inte om du tror på det eller inte. 'Moppen gick i 7-mil sedan skar veven'. Ni verkar in va så bra på att skruva så ..
Jag har skruvat sedan jag fick min första cykel när jag var liten, Sedan har jag skruvat bilar sedan långt innan du föddes. Just scottrar och började jag pilla på först för ett år sedan och jag visste inte hur variator och koppling riktigt fungerade men hade god kunskap om den principiella funktionen på mopedmotorn i övrigt som är samma som bilar, fast skillnaden ligger i att bilar är 4:a taktare och har fyra cylindrar med ventiler, kamaxel vilket är ett mera inveklat system än mopedmotorn. Fast bilar är i gämförelse 2400 grr svårare att meka med och en mopedmotor är rena barnleken i gämförelse, det är ju samtidigt just det som gör det mera kul.

Har du funderat på att en liten moped motor är på 50cc och kanske när du trimmat den och satt på en 80cc så säger du att din lilla 80cc gör 145 km, en hastighet som min Honda 400 CB ungefär toppar. Men i stället för orda tomma ord, så kom med bevis som stärker vad du säger. Använd gps.

Ständig har moppeungdomar stått vid rödljusen och försökt dra mig med bilen, visst har deras mopeder accat så jag fått gasa ordentligt, men de har inte haft en chans och en kille som drog mot mig körde sedan in på samma mack jag skulle till. Jag berömde att han hade bra surr i maskineriet och han såg lite gråtfärdig ut och sade att moppen var hyper och gjorde 120. Det var säkert något fel på förgasaren för att normalt skulle den hur lätt som helst dra i från mig i bilen.

Men innan du sätter i gång att skita så upp till bevis.

Postat: 15 augusti 2010, 13:10
av runners
En rättelse. Jag vet inte exakt vad min 400 toppar men jag har haft den uppe i 150 och då kändes den ganska begränsad. Men hade säkert kunnat pressa lite mer.

Postat: 15 augusti 2010, 13:12
av Daaanne
Måste bara fråga till dig som har en RRX som toppar 145km/H.

Vad är det för cylinder du kör med? Org tändning skulle aldrig kunna ge kraften till 145km/H. 21mm förgasare och insug är inget att ha på en hyper.

Yz 85 avgassystem till en moped cylinder. :lol:

Postat: 15 augusti 2010, 13:31
av SickRazer
92 km/h gör min Rieju Drac Spike med Turbokit rör och större munstycke.
Och det har jag mätt med en GPS! Så kom inte och säg att det inte är sant!
Säg det till de andra som säger att deras går i 140 med bara effektrör och sportluftfilter :P

Postat: 15 augusti 2010, 13:32
av Rexxy
Daaanne skrev:Måste bara fråga till dig som har en RRX som toppar 145km/H.

Vad är det för cylinder du kör med? Org tändning skulle aldrig kunna ge kraften till 145km/H. 21mm förgasare och insug är inget att ha på en hyper.

Yz 85 avgassystem till en moped cylinder. :lol:
Funkar fint om cylindern är modifierad för det.

Postat: 15 augusti 2010, 13:34
av 2stroke4ever
ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!

Postat: 15 augusti 2010, 15:08
av kallepalle
2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.

Postat: 15 augusti 2010, 15:18
av KarlssoN^
kallepalle skrev:
2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.
prorace2 18000 :)


Men är det så klokt att köra 21mm förgasare på en hyper ?

Postat: 15 augusti 2010, 15:38
av Pontus669
Min Derbi med urpluggat Heborör, munstycke str 76
Den går 55km/h men sjuk axx, den söliga farten beror på att den inte varvar högre 10rpm

Postat: 15 augusti 2010, 18:21
av 2stroke4ever
kallepalle skrev:
2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.
okej kallepalle. detta vill jag GÄRNA ha källan till. hänvisa vart du fått dom siffrorna ifrån, för dom varvar inte så mycket.

EDIT: här får du siffrorna kallepalle. http://www.hondamc.com/homc/templates/M ... _2813.aspx

12000rpm går dom som bäst på!

Postat: 15 augusti 2010, 18:31
av kallepalle
vi satte enj varvräknare på kompisens kx80 -95 den varvade upp till 17k rpm som max.

Postat: 15 augusti 2010, 18:32
av 2stroke4ever
kallepalle skrev:vi satte enj varvräknare på kompisens kx80 -95 den varvade upp till 17k rpm som max.
läs vad jag skrev ovanför dej!

Postat: 15 augusti 2010, 19:45
av Sockan
320km/h, DROG v-brickan!! FETT NAJS

Postat: 15 augusti 2010, 20:22
av kallepalle
2stroke4ever skrev:
kallepalle skrev:vi satte enj varvräknare på kompisens kx80 -95 den varvade upp till 17k rpm som max.
läs vad jag skrev ovanför dej!
att den går som bäst på 12k rpm, det kan jag hålla med om, men hans kx80 varvade upp till 17000rpm.

Postat: 15 augusti 2010, 20:28
av KarlssoN^
så röret gav max effekt vid 12k, då skall man ju porta cylindern så efter röret, ca 200* + ( har inte durationerna till vilket rpm i huvudet just nu ;) )

Postat: 15 augusti 2010, 20:42
av 2stroke4ever
KarlssoN^ skrev:så röret gav max effekt vid 12k, då skall man ju porta cylindern så efter röret, ca 200* + ( har inte durationerna till vilket rpm i huvudet just nu ;) )
avgas: - 197-202

spol: - 132-136

Postat: 16 augusti 2010, 00:56
av Daaanne
18k RPM på en PR kittad! Inget är omöjligt. Finns folk som får in 20k rpm +

drac <3

Postat: 16 augusti 2010, 16:36
av tylzor
min drac , går i ca 70 med 13/52 och ostrypt ducati cdi :D

Postat: 16 augusti 2010, 18:35
av Riiikard
Derbi Senda R X`Treme 2004

Gianelli 2T
Ostrypt CDI
Ostrypt Luftburk
12/53
19mm Dellorto
95 Munstycke
Barikit 19-21mm Insug..

De e de..

Ca 82 km/h.. Ganska rimligt tycker jag.

Postat: 16 augusti 2010, 19:56
av Daaanne
Modifierat EBS050 Block | Stage6 R/T
Stage6 R/T 70cc
Underliggande avstämt R/T
28mm Barikit/keihin förgasare
VL15 och MRD insug | Portat!
Doppler Competition vevparti + c3 lager
12/53 drev
Malossi Eprom tändning

Går väl sisådär 140km/h med 25 hk

Postat: 18 augusti 2010, 01:11
av Jonisz
Yamaha Aerox -02 :lol:
ingen jävla aning
har inte pillat någonting
troligtvis dragen v ring
pluggar i rör
blindrör
gör 75+ och 80 i medvind
har int testat me gps
knappast glädjemätare, NOT!

Postat: 18 augusti 2010, 02:51
av Sockan
Speedfight 2 - LC en 02'a

Stage6 Sport 49CC
12,5 mm förgasare (hihi) som jag har 110 munstycke på NU)
Någon Malossi variator
Stage6 Ostrypt CDI
Hebo NK Performance

Gjorde runt en 85 (allt mellan 83-86 med GPS) enligt tidigare ägaren hade den som bäst gått runt 90. Om detta är glädje eller inte kan diskuteras, tror inte det sänks så mycket ;) Är helt nöjd iallafall men jag vill endå ha snabbare haha. :)

Postat: 18 augusti 2010, 15:44
av sakajada
Rieju RRX -06
Endast urpluggad, gör 80 på plan mark :)

Postat: 18 augusti 2010, 15:53
av FThunberg
Peugeot Ludix -08

Leovince ZX
Mallossi koppling
Mallossi Variator
Sportluftfilter

Gjorde runt en 85 km/h. Men har satt i tunga vikter nu så den gör ca 70-75.

Postat: 18 augusti 2010, 17:00
av yahama94
115
polini guss 80
malossi mhr rör
14,53
21 förgasare
Hebo membran
insug

för långsamt.....

Postat: 18 augusti 2010, 19:25
av kallepalle
yahama94 skrev:115
polini guss 80
malossi mhr rör
14,53
21 förgasare
Hebo membran
insug

för långsamt.....
varför är det för långsamt? polini guss är en lågvarvig sportcylinder. är det riktiga mhr supermoto röret du har? alltså det som kostar 4000kr? även det är lågvarvigt, dock midrace.

Postat: 18 augusti 2010, 19:37
av nasse_89
saibotb skrev:
guth skrev:
saibotb skrev: Jovisst men fram mot våren isf, nu är den avställd o isärplockad. Streetfighter projekt :lol: + överdrivet jätte mkt vitmögel :cry:
Den gör säkert 100! kollade i hans album är ingen vanlig moppe är såndär "sport"hoj, går riktigt bra vad jag har hört
haha jaa bra!! en som tror mig iaf ;D
jag tror dig jag hade en sån dära 2005a jag plugga bara ur orginalröret satte på sportfilter och munstycke och den hade bra toppfart vet ej exakt men mätaren stod rakt ner och lite till och 80 va kl 8 typ innan jag trimma den så gjorde den 65-70 enligt mätaren

drac <3

Postat: 19 augusti 2010, 18:27
av tylzor
Rieju drac stup :
50cc orginal
turbo kit urpluggad high quality
13/52 drev
ostrypt ducati cdi
toppar runt ca 100 :D

Postat: 19 augusti 2010, 20:10
av jacke MH enduro
Daaanne skrev:Modifierat EBS050 Block | Stage6 R/T
Stage6 R/T 70cc
Underliggande avstämt R/T
28mm Barikit/keihin förgasare
VL15 och MRD insug | Portat!
Doppler Competition vevparti + c3 lager
12/53 drev
Malossi Eprom tändning

Går väl sisådär 140km/h med 25 hk
räknas det som en moppe ens? haha