Sida 40 av 49

Postat: 18 februari 2011, 12:54
av derbiofc
okej, med ganska enkel modd? ursäkta mej för det :oops:

Postat: 18 februari 2011, 13:18
av willemedDERBIN
ganska enkel mod är bara silvertejp...
om vi ska va lite snyggare så ska vi slipa till den och använda epoxy sen lacka om skiten :)
då kan vi få den att passa bra :)
dock jag vet inte fästen på DRD racing men jag har en sån kåpa på min Derbi och den sitter bra där den sitter :)

Postat: 26 februari 2011, 22:54
av landvetterpontus
Hej!

Går det att använda orginal hastighetsmätare med varvmätare på en Derbi som ej har hastighetsmätare med varvmätare orginal? Hur funkar det varvmätaren isåfall?/Hur man kopplar in den?

Postat: 26 februari 2011, 23:19
av bensinskalle
Går att fixa ihop de...

Nu vet ja inte hur just den ska funka, men mätaren ska ju kopplas in. De brukar vara tre sladdar, en jord, en till tändningen och sen en sladd som ska lindas runt tändkabeln

Postat: 26 februari 2011, 23:22
av landvetterpontus
bensinskalle skrev:Går att fixa ihop de...

Nu vet ja inte hur just den ska funka, men mätaren ska ju kopplas in. De brukar vara tre sladdar, en jord, en till tändningen och sen en sladd som ska lindas runt tändkabeln
Har också för mig att de e så!
Det borde passa då tror jag, annars märkar jag nog det... :)
Tack för snabbt svar! :)

måste man modda?

Postat: 28 februari 2011, 20:53
av knappen95
tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVH

Re: måste man modda?

Postat: 28 februari 2011, 20:57
av PK
knappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVH
borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inte :evil: jag skulle tippa på att en distans på något av fästena borde lösa problemen :)

Re: måste man modda?

Postat: 28 februari 2011, 21:03
av knappen95
PoWeRKinG skrev:
knappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVH
borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inte :evil: jag skulle tippa på att en distans på något av fästena borde lösa problemen :)


okej tack för snabbt svar :) de är den nedre kanten/fästet som sitter typ 1 km ifrån nedre hålet och nedre delen på kåpan tar typ i ramen..
går de att skicka tillbaka dom tror ni?

Re: måste man modda?

Postat: 28 februari 2011, 21:45
av erikmed5e
TS skrev: Vad gäller konsuments rätt till återköp, dvs ångerrätt. För vara ur ordinarie sortimentet vars originalförpackning och i förekommande fall ej brutits eller på annat sätt skadats, lackerats, accepterar TS Stockholm AB återköp under tio dagar från fakturadatum. Varor där originalförpackningen förstörts/försvunnit, delar saknas och/eller när varan är använd återköpes ej. Återköp accepteras ej heller för varor specialbeställda för kunds räkning. Kunden är själv ansvarig för kontrollera att de varor han beställer passar fordonet de ska sitta på.
Vid återköp skall kund ersätta TS Stockholm AB:s fraktkostnader. Överstiger återköpets värde 1000 kr exklusive moms utgår en återköpsavgift om f n 250 kr plus moms. Fraktkostnad och återköpsavgift faktureras separat.

Vid återköp skall kund kontakta TS Stockholm AB via e-post till order@twostroke.se och uppge ordernummer. Varan skall vara väl förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex brun wellpappkartong). Returer som inkommer till TS Stockholm AB i kuvert eller utan godkänt ytteremballage returneras till kunden utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för återköp. Är frakten ej betald eller om ordernummer eller annan handling saknas återsänds varan till kunden utan åtgärd.
Vi godkänner endast returer som skickas direkt till oss med postpaket eller brev.

Återköpet är godkänt först när TS Stockholm AB mottagit och kontrollerat varan och funnit den vara av insänd i enlighet med ovanstående villkor.

Retur av produkt
Som konsument har du möjlighet att utnyttja din ångerrätt genom att returnera produkten. Returnerar du paketet står du själv för fraktkostnaden, vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott. Vid betalning med postförskott sker återbetalning till ett angivet konto. Vid returer ska alltid kvitto/faktura medfölja.

För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kunden reklamera fel till TS Stockholm AB inom skälig tid efter det att felet upptäcktes.

TS Stockholm AB avhjälper på egen bekostnad felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för TS Stockholm AB. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser. Se även nedan angående ansvar för fel.

Vid reklamation skall kund kontakta TS Stockholm AB via e-post till order@twostroke.se eller via TS Stockholm AB:s hemsida på www.twostroke.se, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid retur av varan skall returfrakten till TS Stockholm AB vara betald samt ordersedel, faktura och uppgift om giltigt returnummer jämte en redogörelse av felet, företrädesvis en detaljerad sådan, medfölja varan. Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till kunden. Returer skall återsändas i originalförpackning samt väl förpackade i av posten godkänt emballage (ex vis brun wellpappkartong). Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund. TS Stockholm AB förbehåller sig rätt till produktkontroll av varan samt debitering av testavgift om 350 kr exkl moms.
Visar det sig att varan är använd eller skadad kommer reklamationen ej accepteras.

Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen anmälas till Posten på telefon 020-232221 för privatpersoner och till TS Stockholm AB via e-post order@twostroke.se.



så nej tyvärr

Re: måste man modda?

Postat: 1 mars 2011, 22:53
av knappen95
PoWeRKinG skrev:
knappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVH
borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inte :evil: jag skulle tippa på att en distans på något av fästena borde lösa problemen :)


Va var de som inte passa på din och va har du får årsmodell?
på mina så tar den nedre kanten på kåpan i ramen och sen så kommer kåpan inte ända in till hålet för kanten är typ för tjock.
någon i Stockholm's området så kanske kan ta sig en titt? :D
Mvh

Postat: 10 mars 2011, 15:32
av landvetterpontus
Hittade inte var jag skulle fråga detta, men skitsamma... :)

Vet någon på ett ungefär hur mycket det kostar att lämna in mopperamen och sving på lackning? :)
Tänkte vad som är mest värt att göra PRISMÄSSIGT (såklart kvalitet med).
Lämna in eller lacka själv?
Vilken färg funkar bäst/bra om man gör det själv? hur mycket av allt ska jag göra? :D

Postat: 10 mars 2011, 15:39
av ktm_danielsson
landvetterpontus skrev:Hittade inte var jag skulle fråga detta, men skitsamma... :)

Vet någon på ett ungefär hur mycket det kostar att lämna in mopperamen och sving på lackning? :)
Tänkte vad som är mest värt att göra PRISMÄSSIGT (såklart kvalitet med).
Lämna in eller lacka själv?
Vilken färg funkar bäst/bra om man gör det själv? hur mycket av allt ska jag göra? :D
Alla färger har olika priser, därför svårt att svara mer exakt på frågan.
Gå tills närmsta lackeringsfirma och fråga vad det kostar att lacka den och den färgen :) Sen blir det billigare om du gör underarbetet själv.

Derbi <3

Postat: 10 mars 2011, 17:51
av tylzor
Precis köpt en Derbi Drd Pro och sålt dracen :)

En fråga till er , ska jag köpa sp rör elr gianelli till orginal cylinder ? :)

Sen när pengarna börjar rulla in igen som kommer det bli ett litet projekt :)

Ha det gött ! :)

Postat: 10 mars 2011, 18:06
av willemedDERBIN
Gianelli !
like HELL MAN ;D om det är överliggandes !

Postat: 16 mars 2011, 22:35
av yahama94
jag säger helt klart sp, hatar verkligen Gianelli xD

Postat: 16 mars 2011, 22:38
av siiimooon
yahama94 skrev:jag säger helt klart sp, hatar verkligen Gianelli xD
På DRD Pro (Dom som har högerdraget, right?) så är Giannelli överliggande riktigt snyggt!

Postat: 16 mars 2011, 22:47
av landvetterpontus
Kör på Giannelli! Bra och billigt rör till orginalcylinder! :D

Postat: 19 mars 2011, 17:55
av landvetterpontus
Hej!
Gör iordning moppen nu.
är sockeln på den vanliga Derbi-lyktan likadan som den på cateye-lyktan? elr måste jag köpa helt ny sockel? :)
Följde nämligen inte med sockel till lampan..
Är sockeln dyr annars att köpa?

Postat: 19 mars 2011, 18:15
av willemedDERBIN
landvetterpontus skrev:Hej!
Gör iordning moppen nu.
är sockeln på den vanliga Derbi-lyktan likadan som den på cateye-lyktan? elr måste jag köpa helt ny sockel? :)
Följde nämligen inte med sockel till lampan..
Är sockeln dyr annars att köpa?
det ska nog vara samma :))

Postat: 25 mars 2011, 18:21
av derbitixx
ja.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?

Postat: 25 mars 2011, 20:57
av vivacity rules
tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?

det va alla frågor och tackar för svar!!

Postat: 25 mars 2011, 21:01
av ktm_danielsson
vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?

det va alla frågor och tackar för svar!!
Analog mätare (rätta mig om jag har fel).
Ja dom har 17,5mm förgasare, och ja dom är "typ" lika höga som en Derbi Senda Extreme :)

Postat: 27 mars 2011, 14:11
av maxbre
passar en doppler vev i EBS050 och EBE050 motorn? eller bara en utav dom?

Postat: 27 mars 2011, 17:35
av bensinskalle
ktm_danielsson skrev:
vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?

det va alla frågor och tackar för svar!!
Analog mätare (rätta mig om jag har fel).
Ja dom har 17,5mm förgasare, och ja dom är "typ" lika höga som en Derbi Senda Extreme :)
Du har fel ;) Alla drd:er, förutom eventuellt drd -"03", har digitalmätare, till och med edition och devil har.

Samma ram som x-treme fast annat chassi, har för mej de är en aning högre än x-treme men ingen stor skillnad
derbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vita

Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme
tylzor skrev:Precis köpt en Drd Pro och sålt dracen

En fråga till er , ska jag köpa sp rör elr gianelli till orginal cylinder ?

Sen när pengarna börjar rulla in igen som kommer det bli ett litet projekt

Ha det gött !
Giannelli ffs! SP är ett skitbra rör också men de är få rör som slår giannelli till original derbicylinder.

Det är dessutom lätt hänt att man slår i underliggande avgassystem eftersom pro har så jäkla lång fjädringsväg. Jag skrapade i mitt underliggande giannelli ett par gånger när jag busade lite på fartgupp ;)

Glöm inte att rycka förgasarbrickan och skorstenen på luftburken bara ;)

Postat: 27 mars 2011, 18:49
av jaedanne
är det nån som vet var man kan få tag på en ostrypt lionelli cdi ? ;) tacksam för snabba svar ;)

Postat: 27 mars 2011, 19:01
av derbitixx
derbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vita

Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme

okej tack för ett bra svar! fast hur menar du med att jag ska koka termostaten?

Postat: 27 mars 2011, 19:43
av bensinskalle
derbitixx skrev:
derbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vita

Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme

okej tack för ett bra svar! fast hur menar du med att jag ska koka termostaten?
Lägg den i en kastrull med vatten, sätt på spisen och koka upp vattnet. Innan vattnet börjar koka, vid 80-90 grader ( beroende på vad det är för termostat ) ska termostaten öppna, då fungerar den. Öppnar den inte, eller stänger inte igen sig efteråt, är den trasig

Postat: 27 mars 2011, 19:52
av derbitixx
bensinskalle skrev:
derbitixx skrev:
derbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vita

Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme

okej tack för ett bra svar! fast hur menar du med att jag ska koka termostaten?
Lägg den i en kastrull med vatten, sätt på spisen och koka upp vattnet. Innan vattnet börjar koka, vid 80-90 grader ( beroende på vad det är för termostat ) ska termostaten öppna, då fungerar den. Öppnar den inte, eller stänger inte igen sig efteråt, är den trasig
okej tack så mkt får ta och kolla till veckan:D

Postat: 27 mars 2011, 20:23
av willemedDERBIN
jag satt och filofiserade lite sådär om vilken motor jag ska ha till mitt flackmoppe bygge

så jag kom och tänka på vad är skillnaden mellan EBS050 och EBE050 ???

hörde att EBE hade längre slaglängd ??? och inget mer ?

lite mer info uppskattas :)

Postat: 28 mars 2011, 14:04
av agertoft
vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?

det va alla frågor och tackar för svar!!


Min racing e mycket större än min polares extreme:) fast jag köpte min beg så den kan vara höjd, men tror inte det.

men ärligt talat så är det bara bra, hans ser ut som en dagis cykel jämfört med min:)

Min 06:a har digital mätare, dvs en skärm.

koso varvräknare

Postat: 28 mars 2011, 14:48
av simmen01
jag fick hem en varvräknare av koso idag som jag har beställt och har kopplat den efter el schemat och allt lyser osv men när jag startar moppen så står nålen på 2000 varv i tomgång och inte fan gör en orginal Derbi de.
jag har även endrat och provat istortsätt alla inställningar på den men den varva fortfarande på tog för mkt äre någon som har någon aning om vad de är för fel

Postat: 28 mars 2011, 15:33
av bensinskalle
Tomgången ligger på tvåtusen, har mina gjort i alla fall

koso varvräknare

Postat: 28 mars 2011, 16:19
av simmen01
SHIT ären så hög?? vad har din som topp varv??

Postat: 31 mars 2011, 12:49
av gilera04
tjenare lite dum fråga då rå men vart sitter blinkersrelät
:P ??

Postat: 31 mars 2011, 18:46
av jaedanne
nån som vet om lionelli cdi är ostrypt orginal ?
den sitter på min Derbi Senda r xtreme 03 :D