
Har också för mig att de e så!bensinskalle skrev:Går att fixa ihop de...
Nu vet ja inte hur just den ska funka, men mätaren ska ju kopplas in. De brukar vara tre sladdar, en jord, en till tändningen och sen en sladd som ska lindas runt tändkabeln
borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inteknappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVH
PoWeRKinG skrev:borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inteknappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVHjag skulle tippa på att en distans på något av fästena borde lösa problemen
TS skrev: Vad gäller konsuments rätt till återköp, dvs ångerrätt. För vara ur ordinarie sortimentet vars originalförpackning och i förekommande fall ej brutits eller på annat sätt skadats, lackerats, accepterar TS Stockholm AB återköp under tio dagar från fakturadatum. Varor där originalförpackningen förstörts/försvunnit, delar saknas och/eller när varan är använd återköpes ej. Återköp accepteras ej heller för varor specialbeställda för kunds räkning. Kunden är själv ansvarig för kontrollera att de varor han beställer passar fordonet de ska sitta på.
Vid återköp skall kund ersätta TS Stockholm AB:s fraktkostnader. Överstiger återköpets värde 1000 kr exklusive moms utgår en återköpsavgift om f n 250 kr plus moms. Fraktkostnad och återköpsavgift faktureras separat.
Vid återköp skall kund kontakta TS Stockholm AB via e-post till order@twostroke.se och uppge ordernummer. Varan skall vara väl förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex brun wellpappkartong). Returer som inkommer till TS Stockholm AB i kuvert eller utan godkänt ytteremballage returneras till kunden utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för återköp. Är frakten ej betald eller om ordernummer eller annan handling saknas återsänds varan till kunden utan åtgärd.
Vi godkänner endast returer som skickas direkt till oss med postpaket eller brev.
Återköpet är godkänt först när TS Stockholm AB mottagit och kontrollerat varan och funnit den vara av insänd i enlighet med ovanstående villkor.
Retur av produkt
Som konsument har du möjlighet att utnyttja din ångerrätt genom att returnera produkten. Returnerar du paketet står du själv för fraktkostnaden, vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott. Vid betalning med postförskott sker återbetalning till ett angivet konto. Vid returer ska alltid kvitto/faktura medfölja.
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kunden reklamera fel till TS Stockholm AB inom skälig tid efter det att felet upptäcktes.
TS Stockholm AB avhjälper på egen bekostnad felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för TS Stockholm AB. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser. Se även nedan angående ansvar för fel.
Vid reklamation skall kund kontakta TS Stockholm AB via e-post till order@twostroke.se eller via TS Stockholm AB:s hemsida på www.twostroke.se, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid retur av varan skall returfrakten till TS Stockholm AB vara betald samt ordersedel, faktura och uppgift om giltigt returnummer jämte en redogörelse av felet, företrädesvis en detaljerad sådan, medfölja varan. Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till kunden. Returer skall återsändas i originalförpackning samt väl förpackade i av posten godkänt emballage (ex vis brun wellpappkartong). Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund. TS Stockholm AB förbehåller sig rätt till produktkontroll av varan samt debitering av testavgift om 350 kr exkl moms.
Visar det sig att varan är använd eller skadad kommer reklamationen ej accepteras.
Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen anmälas till Posten på telefon 020-232221 för privatpersoner och till TS Stockholm AB via e-post order@twostroke.se.
PoWeRKinG skrev:borde inte behövas. dock har jag också köpt tntsetet till min Derbi och dom passar ju för i helvete inteknappen95 skrev:tjena, har nyligen införskaffat TNT kylarvingar till en Derbi Senda xtreme 05a
min fråga är om man måste modda kåporna för att dom ska passa?
MVHjag skulle tippa på att en distans på något av fästena borde lösa problemen
Alla färger har olika priser, därför svårt att svara mer exakt på frågan.landvetterpontus skrev:Hittade inte var jag skulle fråga detta, men skitsamma...
Vet någon på ett ungefär hur mycket det kostar att lämna in mopperamen och sving på lackning?![]()
Tänkte vad som är mest värt att göra PRISMÄSSIGT (såklart kvalitet med).
Lämna in eller lacka själv?
Vilken färg funkar bäst/bra om man gör det själv? hur mycket av allt ska jag göra?
det ska nog vara sammalandvetterpontus skrev:Hej!
Gör iordning moppen nu.
är sockeln på den vanliga Derbi-lyktan likadan som den på cateye-lyktan? elr måste jag köpa helt ny sockel?![]()
Följde nämligen inte med sockel till lampan..
Är sockeln dyr annars att köpa?
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Analog mätare (rätta mig om jag har fel).vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?
det va alla frågor och tackar för svar!!
Du har felktm_danielsson skrev:Analog mätare (rätta mig om jag har fel).vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?
det va alla frågor och tackar för svar!!
Ja dom har 17,5mm förgasare, och ja dom är "typ" lika höga som en Derbi Senda Extreme
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vitaderbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Giannelli ffs! SP är ett skitbra rör också men de är få rör som slår giannelli till original derbicylinder.tylzor skrev:Precis köpt en Drd Pro och sålt dracen
En fråga till er , ska jag köpa sp rör elr gianelli till orginal cylinder ?
Sen när pengarna börjar rulla in igen som kommer det bli ett litet projekt
Ha det gött !
Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vitaderbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Lägg den i en kastrull med vatten, sätt på spisen och koka upp vattnet. Innan vattnet börjar koka, vid 80-90 grader ( beroende på vad det är för termostat ) ska termostaten öppna, då fungerar den. Öppnar den inte, eller stänger inte igen sig efteråt, är den trasigderbitixx skrev:Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vitaderbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme
okej tack för ett bra svar! fast hur menar du med att jag ska koka termostaten?
okej tack så mkt får ta och kolla till veckan:Dbensinskalle skrev:Lägg den i en kastrull med vatten, sätt på spisen och koka upp vattnet. Innan vattnet börjar koka, vid 80-90 grader ( beroende på vad det är för termostat ) ska termostaten öppna, då fungerar den. Öppnar den inte, eller stänger inte igen sig efteråt, är den trasigderbitixx skrev:Antingen termostaten eller pumpen. Har du riktig otur har topp/ cylinderfotspackning gått, men då borde avgaserna vara ganska vitaderbitixx skrev:a.. nu är de så att det ryker i behållaren som kylarvattnet är i och om man öppnar den så är det som kolsyra där i och den suger inte i sig något från den behållare är det pumpen som farigt eller vad tror ni?
Du kan ju testa att koka termostaten och se om den funkar. Sen kan du ju skruva isär vattenpumpen och kolla impellern. Den slits och kan paja, en kompis fick byta den på sin xtreme
okej tack för ett bra svar! fast hur menar du med att jag ska koka termostaten?
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
vivacity rules skrev:tja har lite frågor om drd racing!
är det digital mätare?
har den en 17,5mm förgasare eller är det bara drd LD som har det?
är dom lika höga som en xtrem typ?
det va alla frågor och tackar för svar!!