Min rem slirar väldigt mycket (Kopplingsklockan rör sig inte). Den är alltså väldigt seg från början och toppar endast 50km/h med stage 6 pro replica , airsal 50 sport och dragen v ring. Vad ska jag göra för att fixa detta?
[quote="llu1201"]Min rem slirar väldigt mycket (Kopplingsklockan rör sig inte). Den är alltså väldigt seg från början och toppar endast 50km/h med stage 6 pro replica , airsal 50 sport och dragen v ring. Vad ska jag göra för att fixa detta?[/quote] byt remmen om den är sliten om den inte är sliten är det nog tryckfädern som e för mjuk
[quote="Nutbreaker"][quote="llu1201"]Min rem slirar väldigt mycket (Kopplingsklockan rör sig inte). Den är alltså väldigt seg från början och toppar endast 50km/h med stage 6 pro replica , airsal 50 sport och dragen v ring. Vad ska jag göra för att fixa detta?[/quote] byt remmen om den är sliten om den inte är sliten är det nog tryckfädern som e för mjuk [/quote]Hur mycket hårdare ska jag köpa? Har ju ingen värsting setup men ska 15% fungera?
[quote="llu1201"][quote="Nutbreaker"][quote="llu1201"]Min rem slirar väldigt mycket (Kopplingsklockan rör sig inte). Den är alltså väldigt seg från början och toppar endast 50km/h med stage 6 pro replica , airsal 50 sport och dragen v ring. Vad ska jag göra för att fixa detta?[/quote] byt remmen om den är sliten om den inte är sliten är det nog tryckfädern som e för mjuk [/quote]Hur mycket hårdare ska jag köpa? Har ju ingen värsting setup men ska 15% fungera?[/quote]
om remmen inte är sliten skulle nog 15 % vara bra men du får testa
llu1201 skrev:Rekommenderar polinis, då får du med grå, gröna och gula. De grå eller gröna borde passa till din setup för det är sportfjädrar finns på twostroke
Tjenare, har då ett stage 6 pro replica till min yamaha aerox och vill veta vilka vikter som ni som har samma kör med eller rekomenderar för min accar bra till 30 sen släpper det och den går segt upp till ca 40-45 o stannar där när den toppar kanske runt 75 med urpluggat original.
Någon som vet vilken hårdhet Nakurus tryckfjädrar har? Står bara 1000rpm 1500rpm respektive 2000rpm. Vore bra o veta hur många % de ökar trycket, har sökt utan resultat.
Tjena, jag är sugen på o testa doctor pulleys vikter
Men jag undrar hur stor skillnad lär man märka på axxet o toppfarten?
Och jag har läst att om man har 5,0 gr med vanliga vikter så ska man ha 4,5 med doctor pulleys för de va skillnad på gram talen?
Tacksam för SNABBA svar killar
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Tjena, har en aerox och allt är original förutom att jag bytt till zx, 70 munstycke, 4.0 g vikter och den går skit. Mina kompisar som kan lite mer har testat den och dom säger att jag ska byta tryckfjäder, men vilken hårdhet ska jag ha? tacksam för snabba svar.
jo har en yamaha aerox replica 2008 och orginal vikterna på den är 5.5g.
jag beställde http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223
igår och vilka vikter tycker ni jag ska välja av dem? antingen 4g eller 4.5g...
jag har en aerox -05 och har precis satt på mitt trimrör, ett laser (Xpro) och den axxar sjukt dåligt. jag undrar om man kan köra på 3 variator vikter istället för 6? tacksam för svar
skall köra stunt med min kymco superfever så skall jag köpa nya delar till den nu men undrar vad det skall vara för vikter,kopplingsfjädrar och tryckfjädrar till den då jag har denna setup:leovince rör,polini luftfilter och orginal resten?
Riejuman skrev:skall köra stunt med min kymco superfever så skall jag köpa nya delar till den nu men undrar vad det skall vara för vikter,kopplingsfjädrar och tryckfjädrar till den då jag har denna setup:leovince rör,polini luftfilter och orginal resten?
tror att du vill ha skönt axx så kör med kanske 3,9 4,0 runt där (eller där du tycker den axxar bra)
kopplingsfjädrar tycker du ska ha polinis gröna eller gula
Tjena! Har pluggat ur röret, dragit v-ringen och skorstenen samt 88 i munstycke, på min Slider -10. Tänkte köpa en hårdare tryckfjäder, för att ja tror remmen slirar. vilken hård het bör ja ha?
Olow.v3 skrev:Tjena! Har pluggat ur röret, dragit v-ringen och skorstenen samt 88 i munstycke, på min Slider -10. Tänkte köpa en hårdare tryckfjäder, för att ja tror remmen slirar. vilken hård het bör ja ha?
Tjena de e dags o köpa en variator då den nuvara har gått sönder. Har en speedfight 2 luft 05. vill ha en original variator men hittar ingen, kan ni hjälpa mig att hitta en?
Riejuman skrev:skall köra stunt med min kymco superfever så skall jag köpa nya delar till den nu men undrar vad det skall vara för vikter,kopplingsfjädrar och tryckfjädrar till den då jag har denna setup:leovince rör,polini luftfilter och orginal resten?
tror att du vill ha skönt axx så kör med kanske 3,9 4,0 runt där (eller där du tycker den axxar bra)
kopplingsfjädrar tycker du ska ha polinis gröna eller gula
tack så mycket för svar men skulle du kunna länka på easyparts eftersom har inte hittat dem
Pkroxx skrev:Behöver man byta vikter om man kör avstrypt och i såfall vilken vikt
Moppe:Aerox 06
Setup:helt avstryp DVS ingen blind tarm eller katalysator ingen ring avstrypt luft.
du behöver inte byta vikter för luftplugg eller avgasrörsplugg dock för v brickan brukar det ge lite effekt att byta till lite lättare vikter sen är vissa mopeder strypta genom för tunga vikter för att avgasutsläppen ska bli mindre samt att den håller längre eftersom den inte varvar så mkt