Sida 39 av 88
Postat: 19 maj 2009, 20:39
av leeo
okey, är retså ny när det gäller sånt här:D men kan du rekomendera nå insug till min dellorto 21mm black edition?
Postat: 19 maj 2009, 21:18
av chifen
leeo skrev:okey, är retså ny när det gäller sånt här:D men kan du rekomendera nå insug till min dellorto 21mm black edition?
Ska du beställa membranet från cykelkraft skulle jag säga detta isf:
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... ode=D2-326
Kommer funka fint med det =) Du kan välja den billigare motsvarigheten från stylepro också om du känner för det
Postat: 19 maj 2009, 21:24
av leeo
okej, men det står på twostroke att det är 25mm insugs anslutning men den som du länkade e 24 går det ändå eller?´om jag beställer det behöver jag inte byta nått mer för den blivande 70 cc´n:D:D:D:D?
Postat: 20 maj 2009, 14:31
av leeo
hejsan!
jag hade tänkt att byta från 50cc sport till 70 cc sport så snabbt som möjligt!
men jag hittar inte alls många 70ccsport till Derbi Senda extreme 06.
jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta en bra 70cc sport som passar. väldigt tacksam för svar /leo:D
Postat: 20 maj 2009, 16:06
av Moddad
Postat: 20 maj 2009, 16:38
av xorxiz

är det bara att skaffa ny kolv?
Postat: 20 maj 2009, 20:57
av kallepalle
ja...
Postat: 20 maj 2009, 21:14
av Riejumrx
xorxiz skrev:* BILD*
är det bara att skaffa ny kolv?
tyvärr ja ;/
Postat: 21 maj 2009, 12:14
av leeo
finns det bara en enda 70 eller 80 sport till Derbi Senda extreme 06 (airsal) finns det inga mer vassare?

Postat: 21 maj 2009, 12:41
av Henry
leeo skrev:finns det bara en enda 70 eller 80 sport till Derbi Senda extreme 06 (airsal) finns det inga mer vassare?

Du har ju MHR Team, Prorace, Pata negra osv....
Postat: 21 maj 2009, 12:57
av chifen
Henry skrev:leeo skrev:finns det bara en enda 70 eller 80 sport till Derbi Senda extreme 06 (airsal) finns det inga mer vassare?

Du har ju MHR Team, Prorace, Pata negra osv....
Han menar nog vassare sportcylindrar

Du kan ju kolla barikits cylindrar, ganska bra grejer där. Polini guss är en fin sport 80cc också.
Postat: 21 maj 2009, 16:54
av leeo
okej men jag hittar inte polini guss till Derbi Senda extreme 06 motorn?sen vill jag inte behöva byta vev heller så att det ska vara en sport cylinder som är hyfsat vass men där man inte behöver byta vev:D:D:D:D behöver man inte byta vev till barkit?
Postat: 21 maj 2009, 22:04
av meanzick
Hur känslig är en cylinder egentligen, jag menar om det är 2 små repor men ändå ganska långa.
Den går ju att köra med, men vad kan hända ?
Postat: 28 maj 2009, 11:54
av leeo
funkar denna cylindern till Derbi Senda extreme 06 sm ???????
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11002 
Postat: 28 maj 2009, 14:07
av kallepalle
ja
Postat: 28 maj 2009, 14:40
av leeo
är du helt säker? för jag valde min modell (Derbi Senda extreme 06) och när jag gick in på cylinderkitt så fanns inte mk handmade där men där jag valde en annan Derbi modell så fanns den? är du helt säker att den passar?
Postat: 28 maj 2009, 17:28
av kallepalle
om du kollar på en derbimodell som är nyare än 06 så passar allt motormässigt.
Postat: 30 maj 2009, 10:32
av eggi
Tja har bestält airsal 70cc tänkte fråga om det gick o köra med min org 16mm förgasare och urpluggat org rör? har en Rieju mrx
Postat: 30 maj 2009, 11:01
av kallepalle
ja.
Postat: 31 maj 2009, 23:26
av tjalae
kallepalle skrev:ja.
är du Kungen av moppar elr?
metrakit 70cc handmade orginal rör orginal vev orginal fögg?
rrx 06
Postat: 3 juni 2009, 19:56
av fax110
hej undrar om någon kan länka en bra 70cc cylinder på twostroke som ska kunna köras med tk och orginal vev och vad för förgasare rekkomenderar ni till detta ? och ungefär hur mycket soppa kommer den dra ?
Lånar tråden lite, tacksam för svar !
Postat: 3 juni 2009, 21:39
av adam_CpiPerformance
Kör just nu Hebo escape och 11/65 drev.
Har beställt 12/56 och airsal 50cc sport.
Hur stor kommer skillnaden vara?
Den gör nu 75-80
Vad gör den med nya grejerna?
Tack På förhand
Re: Lånar tråden lite, tacksam för svar !
Postat: 4 juni 2009, 12:09
av chifen
adam_CpiPerformance skrev:Kör just nu Hebo escape och 11/65 drev.
Har beställt 12/56 och airsal 50cc sport.
Hur stor kommer skillnaden vara?
Den gör nu 75-80
Vad gör den med nya grejerna?
Tack På förhand
runt 85 med den drevningen som mest, blir så mycket varv och cylindern ger ungefär samma effekt som original =)
Dock felpostat, ska vara i toppfarstråden

tja
Postat: 4 juni 2009, 13:48
av RiejuSpike03
är detta en bra setup?
Cylinder: Airsal Sport 50cc
Vev:Hebo performance
System: Hebo Escape
Re: tja
Postat: 4 juni 2009, 13:55
av Riejumrx
RiejuSpike03 skrev:är detta en bra setup?
Cylinder: Airsal Sport 50cc
Vev:Hebo performance
System: Hebo Escape
varför har du bytt vev till den cylindern?
och vilken förgasare har du?
Re: tja
Postat: 4 juni 2009, 14:13
av RiejuSpike03
ReijuMrx skrev:RiejuSpike03 skrev:är detta en bra setup?
Cylinder: Airsal Sport 50cc
Vev:Hebo performance
System: Hebo Escape
varför har du bytt vev till den cylindern?
och vilken förgasare har du?
ja har original förgasare och ja bytte för att lagrena var borta kolla på mitt album så får du se varför

Re: tja
Postat: 4 juni 2009, 15:22
av bensinskalle
RiejuSpike03 skrev:är detta en bra setup?
Cylinder: Airsal Sport 50cc
Vev:Hebo performance
System: Hebo Escape
Ja tror att de kan funka finfint
De kommer ju att hålla extra bra med nya veven så de ä bara ett plus

Re: tja
Postat: 4 juni 2009, 16:58
av RiejuSpike03
bensinskalle skrev:RiejuSpike03 skrev:är detta en bra setup?
Cylinder: Airsal Sport 50cc
Vev:Hebo performance
System: Hebo Escape
Ja tror att de kan funka finfint
De kommer ju att hålla extra bra med nya veven så de ä bara ett plus

ok bra

kan varva liite mer nu iaf utan att vev lagrena går åt skogen xP
Postat: 6 juni 2009, 23:21
av jimppaboy
är på gång lite med ny cylinder.... en grejj jag undrar är om 80cc har samma diameter på utsuget som 70/74cc
Postat: 7 juni 2009, 22:30
av jocksson
Hej klarar motoforce orginal vev
airsal 70cc sport
mk sp rör?
mvh joacim
Postat: 7 juni 2009, 22:38
av Riejumrx
jocksson skrev:Hej klarar motoforce orginal vev
airsal 70cc sport
mk sp rör?
mvh joacim
om du ska ligga och pressa längre sträckor bör du byta vev

Postat: 7 juni 2009, 22:53
av jocksson
ReijuMrx skrev:jocksson skrev:Hej klarar motoforce orginal vev
airsal 70cc sport
mk sp rör?
mvh joacim
om du ska ligga och pressa längre sträckor bör du byta vev

är det högvarvigt??
Postat: 8 juni 2009, 08:49
av bensinskalle
jocksson skrev:ReijuMrx skrev:jocksson skrev:Hej klarar motoforce orginal vev
airsal 70cc sport
mk sp rör?
mvh joacim
om du ska ligga och pressa längre sträckor bör du byta vev

är det högvarvigt??
är veven nybytt eller vad?
Den klarar sig bra på airsalen om veven inte gått så långt

Originalvenen klarar sig på airsalen om den inte ä för sliten

Postat: 8 juni 2009, 13:08
av jocksson
bensinskalle skrev:jocksson skrev:ReijuMrx skrev:
om du ska ligga och pressa längre sträckor bör du byta vev

är det högvarvigt??
är veven nybytt eller vad?
Den klarar sig bra på airsalen om veven inte gått så långt

Originalvenen klarar sig på airsalen om den inte ä för sliten

Byte till ny vev för cirka 50 mil sedan =) klarar den sig då?
Postat: 8 juni 2009, 13:39
av bensinskalle
jocksson skrev:bensinskalle skrev:jocksson skrev:
är det högvarvigt??
är veven nybytt eller vad?
Den klarar sig bra på airsalen om veven inte gått så långt

Originalvenen klarar sig på airsalen om den inte ä för sliten

Byte till ny vev för cirka 50 mil sedan =) klarar den sig då?
Jarå om den håller sig lika bra kvalitetsmässigt som org veven så kommer de funka fint
