Sida 39 av 71

Postat: 3 maj 2011, 18:48
av fredde0202
Tja!, undrar vilken toppfart min Speedfight 2 kommer ha med denna setup

Setup: Dragen v-bricka
Avstrypt Doppler S3R rör
Borttagen luftplugg
rätt inställd förgasare
Perfekta vikter :).

Tack på förhand!.

Postat: 3 maj 2011, 21:49
av berrastar
Tjenare är i innehav utav en Slider 09!

Mopeden går i 72-75 med Metrakit rör, 5,1g vikter resten original.

Nu undrar jag hur snabbt mopeden kommer gå om jag byter munstycke till rätt och har 4,25g vikter och till sist även röda stage 6 fjädrar (de hårdaste). :roll:

Ifall ni tycker jag har gjort något fel med min setup där så tipsa gärna på andra saker ni tycker är bätte, tackar för snabbt svar!

MVH

Neos -00

Postat: 5 maj 2011, 15:42
av Tobiiash
NEOS Hej! Kommer denna setup funka bra? tänkte för lite små stunt bara.

Tecno evolution rör

Malossi - Cylinderkit (Sport) 70cc 10mm
http://www.twostroke.se/product.asp?product=15935

Dellorto - Förgasare (PHBN) 17,5 mm
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7584

Postat: 5 maj 2011, 15:46
av Danne
levvan skrev:alla säger olika.

min aerox just nu:
original cylinder (dock borrad i utblås) och original förgasare , 80 munst.
leovince zx
polini speed control , 4,25g vikter
malossi fly, röda fjädrar , hårdare tryckfjäder
stage6 insugskit - insug, membran, reeds
polini sportluftfilter

med detta toppar den 90 gps km/h och det gjorde den också utan koppling, insugskit och sportluftfilter:)
att den skulle toppa 90km/h på gps med den setupen är ren skitsnack, skulle tippa på att den gör 75-80km/h inte en enda km/h mer...

Postat: 14 maj 2011, 10:55
av Kirurgen
Tjenare! Undrar vilken toppfart jag skulle få med detta ?

Stage6 Luftfilter
Stage6 Variatorvikter 4.75
Stage6 Pro Replica
Stage6 Kopplingsfjädrar [gula]
Orginal Tryckfjäder
Dellorto 16mm Förgasare
95mm Munstycke
Hebo Manston 70cc Replica
Dragen Variatorring
Ostrypt CDI Box

Kirurgen

Postat: 19 maj 2011, 22:57
av Risan
Hur snabbt skulle min Drd evo -10 gå med:

11-53
Gianelli t2
ostrypt
munstycke

skulle det vara bättre att köra med metrakit thrower? jag vill inte röra min drevning. vill ha en maxfart på 75~

Postat: 20 maj 2011, 08:03
av ktm_danielsson
Risan skrev:Hur snabbt skulle min Drd evo -10 gå med:

11-53
Gianelli t2
ostrypt
munstycke

skulle det vara bättre att köra med metrakit thrower? jag vill inte röra min drevning. vill ha en maxfart på 75~
Felpost, detta är scooter-tråden.

Postat: 20 maj 2011, 20:58
av Nickarn
Yamaha Aerox 06

Setup:
Draven v-ring

Leovincerör lågvarvig

4-4.5 g vikter

Kanske vit tyckfjäder?

Postat: 20 maj 2011, 21:20
av zvynx
Nickarn skrev:Yamaha Aerox 06

Setup:
Draven v-ring

Leovincerör lågvarvig

4-4.5 g vikter

Kanske vit tyckfjäder?
65-70

Postat: 22 maj 2011, 08:52
av 2stroke
Kirurgen skrev:Tjenare! Undrar vilken toppfart jag skulle få med detta ?

Stage6 Luftfilter
Stage6 Variatorvikter 4.75
Stage6 Pro Replica
Stage6 Kopplingsfjädrar [gula]
Orginal Tryckfjäder
Dellorto 16mm Förgasare
95mm Munstycke
Hebo Manston 70cc Replica
Dragen Variatorring
Ostrypt CDI Box

Kirurgen
70 kanske.. Du skulle få bättre fart med en originalcylinder då det röret inte kommer matcha bra på cylindern med tanke på varvtal m.m.

Postat: 22 maj 2011, 10:22
av rideapgo
Vad toppar min aerox om jag har denna setup ?
Stage6 - Cylinderkit (Racing) 70cc
Hebo - Vevparti (Racing)
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (28mm)
Yasuni - Avgassystem (Carrera 16)
BCD - Luftfilter (MAXI)

Fel med förgasaren

Postat: 22 maj 2011, 11:16
av Mh:Furia
När jag skulle starta min moppe idag så direkt när den starta så börja den och skrika direkt, så jag stängde av den och kolla tomgångsskruven jag skruvade den så att de skulle få lägre tomgång men den varva de bara upp ändå när jag starta den så jag bytte munstycke från 78 till 75 men den gör samma sak ännu. och efter sista gången jag hade kickat så började rinna soppa från förgasaren fast jag har sattit dit allt ordentligt, och de är en ny kolv och cylinder på och jag vill inte att den ska skadas. Och tändstiftet är blött och jag kör oljeblandat

Re: Fel med förgasaren

Postat: 22 maj 2011, 11:21
av 2stroke
rideapgo skrev:Vad toppar min aerox om jag har denna setup ?
Stage6 - Cylinderkit (Racing) 70cc
Hebo - Vevparti (Racing)
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (28mm)
Yasuni - Avgassystem (Carrera 16)
BCD - Luftfilter (MAXI)
Tycker inte din setup känns så balanserad.. C20/C21 borde du ha istället, eller S6R1200 och kanske en 24mm förgasare istället, inte helt säker

Men över 100..? Förstår inte varför folk vill ha så hög toppfart :shock:
Mh:Furia skrev:När jag skulle starta min moppe idag så direkt när den starta så börja den och skrika direkt, så jag stängde av den och kolla tomgångsskruven jag skruvade den så att de skulle få lägre tomgång men den varva de bara upp ändå när jag starta den så jag bytte munstycke från 78 till 75 men den gör samma sak ännu. och efter sista gången jag hade kickat så började rinna soppa från förgasaren fast jag har sattit dit allt ordentligt, och de är en ny kolv och cylinder på och jag vill inte att den ska skadas. Och tändstiftet är blött och jag kör oljeblandat


Kolla så att förgasaren sitter åt ordentligt på insuget, att insuget är fastskruvat etc.. Gasvajern kanske har hängt sig eller att insuget spruckit, låter som tjuvluft iaf

Felpost hursomhelst

Postat: 22 maj 2011, 13:45
av GabrielMedKymcoN
Tycker 85-90 räcker. 100 km/h kan man bara komma upp i på vissa sträckor och sliter på mopeden som fan :wink:

Postat: 23 maj 2011, 22:08
av elias96sandberg
Moppe: aerox
Setup: steg6 sport pro 70cc
steg6 högvarvigt rör.
Hebbo eller steg6 multivariator med 5g vikter
17.5 eller 19mm förgasare
Racing membran
Större insug
Och bra justeringar.
Vad behöver jag göra för att få upp den i 100km/tim med ett skönt axx?

Postat: 23 maj 2011, 22:31
av 2stroke
elias96sandberg skrev:Moppe: aerox
Setup: steg6 sport pro 70cc
steg6 högvarvigt rör.
Hebbo eller steg6 multivariator med 5g vikter
17.5 eller 19mm förgasare
Racing membran
Större insug
Och bra justeringar.
Vad behöver jag göra för att få upp den i 100km/tim med ett skönt axx?
Porta cylindern, skaffa ett riktigt rör, en BRA variator, en bra koppling samt klocka, nytt insug med bättre flöde, nytt membran, 21mm förgasare och kanske nytt drev

Tycker du är så pass ung så att du ska hålla dig borta från trimmet tills du iallafall har lärt dig kontrollera moppen helt och inte fucko-köra vilket är väldigt lätt hänt när man precis har fått en moppe

Postat: 23 maj 2011, 22:39
av Amirbest
^
|
kan du skicka vad allt heter så jag kan få upp den i 100 . ska ha samma setup kommer den ha ett gött axx tror ni jag drar kompisens speedfight med 70 cc typ samma setup (:

Postat: 23 maj 2011, 22:46
av elias96sandberg
2stroke skrev:
elias96sandberg skrev:Moppe: aerox
Setup: steg6 sport pro 70cc
steg6 högvarvigt rör.
Hebbo eller steg6 multivariator med 5g vikter
17.5 eller 19mm förgasare
Racing membran
Större insug
Och bra justeringar.
Vad behöver jag göra för att få upp den i 100km/tim med ett skönt axx?
Porta cylindern, skaffa ett riktigt rör, en BRA variator, en bra koppling samt klocka, nytt insug med bättre flöde, nytt membran, 21mm förgasare och kanske nytt drev

Tycker du är så pass ung så att du ska hålla dig borta från trimmet tills du iallafall har lärt dig kontrollera moppen helt och inte fucko-köra vilket är väldigt lätt hänt när man precis har fått en moppe
jag har kört moppe i ett år nu så jag kan köra

Postat: 24 maj 2011, 08:15
av 2stroke
Amirbest skrev:^
|
kan du skicka vad allt heter så jag kan få upp den i 100 . ska ha samma setup kommer den ha ett gött axx tror ni jag drar kompisens speedfight med 70 cc typ samma setup (:
Fattar fortfarande inte varför folk vill ha såg hög toppfart menmen..

Stage6 HPC (C4)
Stage6 Racing Modular
Yasuni C20/C21 / Stage6 R1200
Malossi MHR Overrange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Stage6 CNC Drive
Stage6 V-Force3
Stage6 CNC Wig+Insug
Stage6 24mm PWK
Italkit Selettra

Drev och så får du räkna ut själv.. Men den kommer driva på fint ska du se, garanterat över 100 med jävligt fint acc.. Sen är det ju en annan femma om du ens kommer kunna hantera den eller ha råd med att bygga den

Postat: 24 maj 2011, 08:30
av Pontusandersson95
Tjena,
Mk sp 70cc
Mk sp
Mk pr cdi
Malossi vl14
13/53
Mk C4 lager
Hebo Racing 16k rpm
Keihin 28mm pwk
Barkit pwk insug
Öppet luftflöde

Postat: 24 maj 2011, 08:33
av 2stroke
Pontusandersson95 skrev:Tjena,
Mk sp 70cc
Mk sp
Mk pr cdi
Malossi vl14
13/53
Mk C4 lager
Hebo Racing 16k rpm
Keihin 28mm pwk
Barkit pwk insug
Öppet luftflöde
Detta är scooter-delen ;)

Postat: 24 maj 2011, 08:43
av Pontusandersson95
2stroke skrev:
Pontusandersson95 skrev:Tjena,
Mk sp 70cc
Mk sp
Mk pr cdi
Malossi vl14
13/53
Mk C4 lager
Hebo Racing 16k rpm
Keihin 28mm pwk
Barkit pwk insug
Öppet luftflöde
Detta är scooter-delen ;)
Haha märkte det nu får posta rätt nästa gång då;)

70cc med bara effektrör?

Postat: 24 maj 2011, 14:32
av wajpofc
Tjenare, funderar på att sätta på en sport 70cc cylinder på min Stalker :twisted: men jag har inte tid eller lust att byta upp allt i moppen, så jag undrar därför hur bra/snabbt den skulle gå med:
70cc sport (Mallossi, Polini eller Stage6(alu), vilken?)
Stage6 Pro Replika
3,8 grams vikter
Gröna kopplingsfjädrar
Kommer testa med öppet luftfilter också...
Resten original, och rätt inställd.

Skulle den gå bra även om man inte byter ut förgasare, variator, vev, membran etc? Möjligt med gasres? xD

Postat: 24 maj 2011, 18:49
av phil1p
cpi aragon
stage6 pro replica
4.5g vikter polini
gröna kopplingsfjädrar polini
62 munstycke
allt annat org.

tacksam för svar :)

Postat: 25 maj 2011, 15:51
av aerox1995
Hur snabbt och hur bra axx kommer min aerox att ha med denna setup?

Polini - sport 70cc
Leo vince - zx
Polini - hi -speed
Malossi - fly 107mm
Stage6 - wingcooler 107mm
Dellorto - 17,5mm
Polini - race filter
Hebo - manston air
Stage6 - insugskit

Setup koll Piaggio Liberty

Postat: 25 maj 2011, 21:03
av KennethH
Hej Alla,

Jag har precis fått min nya hoj, en Piaggio Liberty 2T 2011 Smile
Den är helt strypt just nu så det måste jag göra nåt åt.

Den har "HI-PER2" motorn


Vad tror ni den gör orginal med strypningarna borttagna ?
Kommer den att sagga i backar eller motvind...?

Vad tror ni om att jag köper en Polini Sport 70cc
Kör urpluggat orginalrör.
Orginalförgasaren Dellorto 17,5 (bestyckar om den)
och orginalluftburken (avskyr öppna sportluftfilter)
Tror ni detta skulle funka bra?
Vad kan den tänkas göra?

Några andra förslag
Jag vill helst slippa byta rör, förgasare.

Re: Setup koll Piaggio Liberty

Postat: 25 maj 2011, 21:15
av aerox1995
KennethH skrev:Hej Alla,

Jag har precis fått min nya hoj, en Piaggio Liberty 2T 2011 Smile
Den är helt strypt just nu så det måste jag göra nåt åt.

Den har "HI-PER2" motorn


Vad tror ni den gör orginal med strypningarna borttagna ?
Kommer den att sagga i backar eller motvind...?

Vad tror ni om att jag köper en Polini Sport 70cc
Kör urpluggat orginalrör.
Orginalförgasaren Dellorto 17,5 (bestyckar om den)
och orginalluftburken (avskyr öppna sportluftfilter)
Tror ni detta skulle funka bra?
Vad kan den tänkas göra?

Några andra förslag
Jag vill helst slippa byta rör, förgasare.
En polini - speed control variator på de skulle nog inte skada ;)

Postat: 26 maj 2011, 15:28
av stektkorv
funderar på ett köpa en Gilera stalker som lite projekt under sommarn.

Ligger på en massa trim och delar

*70cc mhr midrace
*Laser xpro rör
*24mm förgasare
*Big bore luftfilter
*Andra vikter och fjädrar
*Stage6 remskiva
*Nytt doppler framdäck
*Snabbgas
*Stage6 reedblock
*Doppler boostbottle

Hur fort kan man komma upp med en sån setup? :) den var billig också.

Postat: 26 maj 2011, 15:51
av 2stroke
stektkorv skrev:funderar på ett köpa en Gilera stalker som lite projekt under sommarn.

Ligger på en massa trim och delar

*70cc mhr midrace
*Laser xpro rör
*24mm förgasare
*Big bore luftfilter
*Andra vikter och fjädrar
*Stage6 remskiva
*Nytt doppler framdäck
*Snabbgas
*Stage6 reedblock
*Doppler boostbottle

Hur fort kan man komma upp med en sån setup? :) den var billig också.
Med orgkoppling, klocka, rem, variator och ett Laser rör utav alla rör så ska du inte räkna med så hög hastighet :wink:

Postat: 26 maj 2011, 16:05
av stektkorv
2stroke skrev:
stektkorv skrev:funderar på ett köpa en Gilera stalker som lite projekt under sommarn.

Ligger på en massa trim och delar

*70cc mhr midrace
*Laser xpro rör
*24mm förgasare
*Big bore luftfilter
*Andra vikter och fjädrar
*Stage6 remskiva
*Nytt doppler framdäck
*Snabbgas
*Stage6 reedblock
*Doppler boostbottle

Hur fort kan man komma upp med en sån setup? :) den var billig också.
Med orgkoppling, klocka, rem, variator och ett Laser rör utav alla rör så ska du inte räkna med så hög hastighet :wink:
man kan ju byyyytaa ;D

Postat: 26 maj 2011, 16:22
av 2stroke
stektkorv skrev:
2stroke skrev:
stektkorv skrev:funderar på ett köpa en Gilera stalker som lite projekt under sommarn.

Ligger på en massa trim och delar

*70cc mhr midrace
*Laser xpro rör
*24mm förgasare
*Big bore luftfilter
*Andra vikter och fjädrar
*Stage6 remskiva
*Nytt doppler framdäck
*Snabbgas
*Stage6 reedblock
*Doppler boostbottle

Hur fort kan man komma upp med en sån setup? :) den var billig också.
Med orgkoppling, klocka, rem, variator och ett Laser rör utav alla rör så ska du inte räkna med så hög hastighet :wink:
man kan ju byyyytaa ;D
Ja den har nog potential för att få lite fart i sig :wink:

Postat: 26 maj 2011, 16:54
av NorstedT
En liten dum fråga men går det fortare med boostbotel?

Så om jag köper en boostbotel till min slider som har dragen v ring och bort svetsad blindtarm hur stor skillnad skulle de bli. den går i 75 nu.

Postat: 27 maj 2011, 12:10
av stektkorv
gileran ja tänkte på vart såld :( funderar på att köpa en Peugeot zenith och lägga på

MHR replica 70cc
21mm förgasare
Doppler S3R
Hebo Racing R koppling
Hebo luftfilter
Motorforce vevparti

Någon aning hur hög hastighet man kan få upp den i? :)

Re: Setup koll Piaggio Liberty

Postat: 27 maj 2011, 14:24
av KennethH
KennethH skrev:Hej Alla,

Jag har precis fått min nya hoj, en Piaggio Liberty 2T 2011 Smile
Den är helt strypt just nu så det måste jag göra nåt åt.

Den har "HI-PER2" motorn


Vad tror ni den gör orginal med strypningarna borttagna ?
Kommer den att sagga i backar eller motvind...?

Vad tror ni om att jag köper en Polini Sport 70cc
Kör urpluggat orginalrör.
Orginalförgasaren Dellorto 17,5 (bestyckar om den)
och orginalluftburken (avskyr öppna sportluftfilter)
Tror ni detta skulle funka bra?
Vad kan den tänkas göra?

Några andra förslag
Jag vill helst slippa byta rör, förgasare.
Jag har precis beställt en ny cylinder och rör
Så min setup blir
Cylinder: Hebo Replica 70cc
Rör: Gianneli Go
Förgasare: Dellorto 17.5
Orginal luftburk

Vad tror ni om denna setup :-) ?

Postat: 30 maj 2011, 22:46
av zhindraz
Bara för att jag har tråkigt slängde jag ihop lite saker och undrar nu hur fort det skulle gå med denna setup (inte tatt med vikter eller fjädrar)

Malossi - Avgassystem (MHR Replica)
Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
Malossi - Primärdrev (13/35) 1:2,69
Malossi - Drivrem (X-Kevlar)
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
Malossi - Luftfilter (Racing) (Krom Chassi & Rött Filter)
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - CDI Box
Italkit - Racetändning
Malossi - Variatorkit (Multivar)
Malossi - Vevparti (MHR) 12mm

Mopeden får va en aerox