Sida 38 av 93
Postat: 17 augusti 2009, 22:12
av bluerider94
croowley skrev:Aerox -06
Stage6 pro replica rör ostrypt
Variatorvikt ~ 4-5g
polini tryckfjäder 15%
Kopplingsfjädrar Malossi Racing
Luftfilter Doppler Venturi New Style
Dragen V-ring
Någon som vet ungefär?

felpostat. men posta ett nytt inlägg här
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=1667 
Postat: 17 augusti 2009, 22:15
av croowley
ojdå, tack!

Postat: 19 augusti 2009, 13:46
av virreee
Orginal Rieju dracc rr som jag borrat lite i pluggen på och med sportluftfilter, vad ska jag ha för munstycke?

Postat: 19 augusti 2009, 13:47
av -TeddaN-
virreee skrev:Orginal Rieju dracc rr som jag borrat lite i pluggen på och med sportluftfilter, vad ska jag ha för munstycke?

vad har du orginal:)?
Postat: 19 augusti 2009, 13:52
av -TeddaN-
RRX-Teddy skrev:virreee skrev:Orginal Rieju dracc rr som jag borrat lite i pluggen på och med sportluftfilter, vad ska jag ha för munstycke?

vad har du orginal:)?
eftersom du inte svara skulle jag säga byt upp 5-10 strl beroende på hur mkt du har borrat:)
Postat: 19 augusti 2009, 18:39
av nilsner_rieju
Dragen plugg drac orginal hela moppen
Postat: 19 augusti 2009, 19:37
av Sandgren94
Hej jag har pluggat ur moppen men behöver jag byta munstycke? en kille som jag känner säger att moppen jag har har 95 ans munstycke. så behöver jag byta?
Postat: 19 augusti 2009, 20:03
av kallepalle
till att börja med, vad har du för moped? har alldrig hört om en moped med 95 munstycke orginal...
och ja du måste byta munstycke.
Postat: 19 augusti 2009, 20:06
av virreee
RRX-Teddy skrev:virreee skrev:Orginal Rieju dracc rr som jag borrat lite i pluggen på och med sportluftfilter, vad ska jag ha för munstycke?

vad har du orginal:)?
Har storlek 60

Postat: 19 augusti 2009, 20:21
av kallepalle
beror på hur mycket du har borrat, men ca 75 skulle jag tro.
Postat: 20 augusti 2009, 18:05
av speedfightkillen
Derbi Senda xtreme 06a
turbokit
ostrypt cdi
openair
12/53
jag har 100 munstycke i nu men den hackar när jag håller fullt i typ 10 sek vilken tror ni jag ska köra på?:)
Postat: 20 augusti 2009, 19:41
av kallepalle
ca 85-90
Postat: 20 augusti 2009, 20:27
av speedfightkillen
ofta?:O mitt tänt stift är vit:O
Postat: 20 augusti 2009, 20:35
av Robiin937
100 e i alla fall för stort
Postat: 20 augusti 2009, 20:41
av speedfightkillen
okej men ska jag skruva på luftskruven så den inte får så mkt luft då?:S
Postat: 20 augusti 2009, 20:43
av Robiin937
va var orginal munstycket
Postat: 20 augusti 2009, 20:45
av speedfightkillen
vet itne men när jag köpte den ahde han open iar då va de 69:)
Postat: 20 augusti 2009, 20:45
av Robiin937
sätt i 80 o pröva de
tror ngt mellan 80-90. inte mer
Postat: 20 augusti 2009, 20:46
av speedfightkillen
okej:S men testar imorn

godnatt alla
munstycke
Postat: 20 augusti 2009, 22:38
av burnout
Tjena!
Har precis köpt mig en ostrypt cdi och har en trimmkrök på.
de flesta säger att man alltid måste byta upp i munstycke när man gör ngt.
jag tycker den går jättebra och rent med hög varvning även om jag inte bytt munstycke..
men måste man alltid göra det ändå??
tacksam för svar ;P
Postat: 24 augusti 2009, 17:07
av Grilladlax
Tja grabbar , de är ju så att min moppe inte har nån tomgång har testat skruva på tomgångs skruven men utan resultat , och den bööar på fullgas.
måste jag ha större munstycke eller mindre

?
Postat: 24 augusti 2009, 19:06
av MarcusAndersson
Grilladlax skrev:Tja grabbar , de är ju så att min moppe inte har nån tomgång har testat skruva på tomgångs skruven men utan resultat , och den bööar på fullgas.
måste jag ha större munstycke eller mindre

?
Mindre
burnout skrev:Tjena!
Har precis köpt mig en ostrypt cdi och har en trimmkrök på.
de flesta säger att man alltid måste byta upp i munstycke när man gör ngt.
jag tycker den går jättebra och rent med hög varvning även om jag inte bytt munstycke..
men måste man alltid göra det ändå??
tacksam för svar ;P
Ja du måste byta annars skär den.
Postat: 24 augusti 2009, 19:09
av kallepalle
Grilladlax skrev:Tja grabbar , de är ju så att min moppe inte har nån tomgång har testat skruva på tomgångs skruven men utan resultat , och den bööar på fullgas.
måste jag ha större munstycke eller mindre

?
bööar alltså dör? eller börjar blöddra/fyrtakta?
om den bööar så sänk nålen och öka huvudmunstycke
Postat: 24 augusti 2009, 19:20
av Grilladlax
men de går knappt kö på fullgas, puttrar fram då, men om jag kör med väldigt lite gas så typ hackar den lite o sen varvar ur o lite hack under urvarvningen

Postat: 25 augusti 2009, 16:07
av DT50x 06
urpluggat orginalrör
sportluft filter
ostrypt cdi
yahamha dt60x 06
vilket munstycke?
Postat: 25 augusti 2009, 16:10
av Dtrider
Airsal 70cc Sport
BR9E Tändstift
13/52 Drevad
Opluggat originalrör
Sportluftfilter på original förgasare.
Ostrypt CDI
Yamaha DT50R - 07.
Vilket munstycke?
Postat: 26 augusti 2009, 06:53
av PPIXXEL
Ciao med DD 70cc allt det övriga orginal.

39 sitter på nu

men den startar inte ens.
Postat: 27 augusti 2009, 14:34
av nilsner_rieju
Rieju drac
ska dra pluggen
hela moppen orginal
vilket munstycke?
Postat: 28 augusti 2009, 16:41
av 940103
Nilsner: Ungefär 90 ska du ha, har själv 96 i min drac med dragen plugg.
Postat: 29 augusti 2009, 22:20
av Pekkari13
tjenna
vart sitter munstycket på min 21 mm black edition förgasare (dellorto) ?
och en till fråga, om jag går ner i nåra strl på munstycket kan jag då köra med den om min setup är:
21mm insug
urpluggat membran
boostbottle
metrakit thower rör
sportluftfilter
mkt tacksam för svar

de är en Rieju drac
Postat: 31 augusti 2009, 18:01
av bombmannen
Senda 99
Airsal 70cc
Turbokit
Dellorto 19mm
Hebofilter
Postat: 31 augusti 2009, 20:26
av bensinskalle
Grilladlax skrev:men de går knappt kö på fullgas, puttrar fram då, men om jag kör med väldigt lite gas så typ hackar den lite o sen varvar ur o lite hack under urvarvningen

Låter som du har för litet munstycke helt klart.
speedfightkillen skrev:xtreme 06a
turbokit
ostrypt cdi
openair
12/53
jag har 100 munstycke i nu men den hackar när jag håller fullt i typ 10 sek vilken tror ni jag ska köra på?
Även fast man har för stort munstycke så kan stiftet vara vitt om man inte kört motorn varm och verkligen dragit fullgas och stängt av motorn direkt efter.
[quote="DT50x 06]urpluggat orginalrör
sportluft filter
ostrypt cdi
yahamha dt60x 06
vilket munstycke?[/quote]
Ja skulle börja med ett 90
Dtrider skrev:Airsal 70cc Sport
BR9E Tändstift
13/52 Drevad
Opluggat originalrör
Sportluftfilter på original förgasare.
Ostrypt CDI
Yamaha DT50R - 07.
Vilket munstycke?
testa med ett 100 till o börja med
PPIXXEL skrev:Ciao med DD 70cc allt det övriga orginal. 39 sitter på nu men den startar inte ens.
Ingen aning ^^ Kolla stiftet om de är blött eller inte, är de helt svart torka av de o testa igen. Är de svart igen så är de nog för stort munstycke, är de torrt så är de nog för litet munstycke
Pekkari13 skrev:tjenna
vart sitter munstycket på min 21 mm black edition förgasare (dellorto) ?
och en till fråga, om jag går ner i nåra strl på munstycket kan jag då köra med den om min setup är:
21mm insug
urpluggat membran
boostbottle
metrakit thower rör
sportluftfilter
mkt tacksam för svar
de är en drac
Byta ner från vadå((?)) :S
Kolla guiden "allt om förgasare" så borde du hitta munstycket.
bombmannen skrev:99
Airsal 70cc
Turbokit
Dellorto 19mm
Hebofilter
105 skulle jag börja med

Postat: 2 september 2009, 09:13
av bluerider94
jag har nyss skaffat mig ett metrakit thrower.. jag har bytt från 70 till 82 munstycke. men den kommer vid 8000varv innan det går den slött som fan.. behövs det bytas lågfartsmunstycke eller något?
Postat: 2 september 2009, 10:21
av kallepalle
nepp, lär dig bara köra så

Postat: 2 september 2009, 11:22
av bluerider94
ok, för det är as jobbigt att köra i uppförsbacke för när man kör kommer effekten vid 8000 går till 10000 och så växlar man och så varvar den typ 6-7000 och då kommer den inte till effekten
