har ställt den här frågan länge nu men aladrig fått något riktigt svar..
har en gilera smt med en drevning på 11/53 men den orkar inte varva ur 5-6ans växel. tror ni den orkar vara ur med en drevning på 11/65?
gilera smt skrev:har ställt den här frågan länge nu men aladrig fått något riktigt svar..
har en gilera smt med en drevning på 11/53 men den orkar inte varva ur 5-6ans växel. tror ni den orkar vara ur med en drevning på 11/65?
ja det är den(urpluggad,+större munstycke(90) ostrypt cdi)
på 4ans växel varvar den ca 13k och gör 65km/h(4ans växel)
men när jag växlar upp till 5an och 6an orkar den typ bara varva till ca 9-10k:( och gör då bara 60km/h
låter som det skulle vara för stort munstycke, har själv en Gilera SMT 08 urpluggad och ostrypt CDI och har på 86 munstycke och de e fö stort! prova att lägga på 85 typ
hade 86 på först och det var lite för stort så jag bytte ner till 82 och det var lite för litet, så 84 borde väll vara passligt men då ingen j*vla butik här har de så har jag inte kunnat byta ennu. Men testa att gå ner till ca. 85
BoxarnSkalman skrev:Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till?
Tacksam för svar
BoxarnSkalman skrev:Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till?
Tacksam för svar
Har 11/55 drev nu Vad bör jag byta till?
Om du är redo att offra lite toppfart skulle jag rekommendera 12 framme, 13 om du vill ha lite extra axx
Tacksam för svar
Har 11/55 drev nu Vad bör jag byta till?
Om du är redo att offra lite toppfart skulle jag rekommendera 12 framme, 13 om du vill ha lite extra axx
Det är axxet jag är ute efter, vill ju inte stå stilla i uppförsbackar
Testar 12 och 13 tack för svaret
Tjena jag har denna setup: Metrakit SP 70, Metrakit thrower, 21mm förgasare och 13 framdrev och 48 bakdrev och jag har sjukt axx och den toppar 100 bilmätare om jag bytar drev till 15fram och 52 bak kommer jag fortfarande ha bra axx men bättre topphastighet ?
gilera smt skrev:ja det är den(urpluggad,+större munstycke(90) ostrypt cdi)
på 4ans växel varvar den ca 13k och gör 65km/h(4ans växel)
men när jag växlar upp till 5an och 6an orkar den typ bara varva till ca 9-10k:( och gör då bara 60km/h
Tjena jag har en Rieju RRX 06 med urpluggat orginal 13/52 drevning toppar 70, som är riktigt seg i backar och axx så om jag sätter på 11 drev kommer jag förlora mycket toppfart och kommer det hjälpa axxet mycket??
hammarroth skrev:48 drevet är nytt så lite onödigt att byta det
men vad är bäst mellan 11 och 12 för den ska orka??
Då skulle jag säga 12
Swe2FX: Sätter du på ett 12 drev kommer toppfarten gå ner men den kommer orka bättre i backarna såklart. Att ha på ett 11 drev är enligt mig alldeles för litet
Då skulle jag säga 12
Swe2FX: Sätter du på ett 12 drev kommer toppfarten gå ner men den kommer orka bättre i backarna såklart. Att ha på ett 11 drev är enligt mig alldeles för litet
Kanske men jag får testa med tanke på att motorn är väldigt klen och det är hyffsat litet bakdrev