Det är inget rör du kommer plocka ut max effekt med, men får en lite bredare effektkurva istället vilket är trevligt. En ny tändning är att rekomendera, original vill itne hänga med där.
Drevningen är rätt viktig att veta men 110 kan man säga iaf, lite mer beroende på drevning ska ju gå.
Derbi Senda R X`treme 2004
-Originalcylinder
-Gianelli 2T
-Barikit insug
-0.95mm munstycke
-19mm Dell'orto Black edi.
-Ostrypt Luftbuerk (3 rören på ovansidan är väck)
- Vet inte om jag har strypt eller Ostrypt CDI :S
- 14/70 Drev
Den går ca 70-75 på MätareN^ (Men då varvar den som F*N) *mätaren går ca 2km/h fel(glädje) endast, mätt med GPS*
Är det en rimlig hastighet med 14/70? Dock är inte Förgasaren 100% inställd ännu..
Polini Evolution 80cc
TK High Quality 80cc (Rör)
Koso 32mm
Motoforce Racing insug
Stage6 Racing Dubbellager luftfilter
Top Perfomances VForce3 membran
MK ProRace vevparti
Boostbottle
16/52 Drev
Vad tror ni?:)
Tror du verkligen den orkar 16 fram?! men borde göra 110 iaf med rätt drevning men skulle hellre tro på 14 eller kanske 13 fram
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
-Originalcylinder
-Gianelli 2T
-Barikit insug
-0.95mm munstycke
- 14/70 Drev
Den går ca 70-75 på MätareN^ (Men då varvar den som F*N) *mätaren går ca 2km/h fel(glädje) endast, mätt med GPS*
Är det en rimlig hastighet med 14/70? Dock är inte Förgasaren 100% inställd ännu..
hade du haft strypt CDI hade du märkt det dock låter det konstigt, min drac gör 90 på mätaren med 14/56 urpluggat och 17,5a men då måste jag pressa för att 6an ska göra över 80. somsagt mätaren men går rätt fort ändå kan jag lova
lägg på ett 53 bakdrev vafan ;D pizza äter man inte har på moppn
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Polini Evolution 80cc
TK High Quality 80cc (Rör)
Koso 32mm
Motoforce Racing insug
Stage6 Racing Dubbellager luftfilter
Top Perfomances VForce3 membran
MK ProRace vevparti
Boostbottle
15/52 Drev
Vad tror ni?:)
byt till ett hyperrör typ pro race, yasuni r3 elr scr racing line. Mindre förgasare typ 24-28mm, lättare drevning typ 13-52, skipa boostbottle tror den tar mer effekt än vad den ger, skaffa en racing tändning. så typ 110+
-Originalcylinder
-Gianelli 2T
-Barikit insug
-0.95mm munstycke
- 14/70 Drev
hade du haft strypt CDI hade du märkt det dock låter det konstigt, min drac gör 90 på mätaren med 14/56 urpluggat och 17,5a men då måste jag pressa för att 6an ska göra över 80. somsagt mätaren men går rätt fort ändå kan jag lova
Hmm.. OKej, vad kan felet annars va? Om inte förgasaren är inställd, som den inte är riktigt ännu.
-Originalcylinder
-Gianelli 2T
-Barikit insug
-0.95mm munstycke
- 14/70 Drev
Hmm.. OKej, vad kan felet annars va? Om inte förgasaren är inställd, som den inte är riktigt ännu.
Hade jag varit du hade jag köpt ett mindre bakdrev, typ 53 Och ett 13 framdrev. Då.. då kommer det gå undan!
vill att min Derbi drd pro ska göra runt 80-90km/h, och jag har bytt drev till 14/53 och till ett annat munstycke, så vad ska jag göra mer för att få upp den i min hastighet. ta bort någon plugg?
den går nu med 13/53 drevning urpluggat och försvetsad blindtarm nära 80. ungefär 76.
närmare 90.
satte på det idag:) blåste iväg i 95:) dock med för litet munstycke vad tippar du på att jag ska ha för munstycke, vet att det är i munstycketråden med eftersom du gissade rätt så kanske du också vet vilket munstycke jag behöver.
den går nu med 13/53 drevning urpluggat och försvetsad blindtarm nära 80. ungefär 76.
närmare 90.
satte på det idag:) blåste iväg i 95:) dock med för litet munstycke vad tippar du på att jag ska ha för munstycke, vet att det är i munstycketråden med eftersom du gissade rätt så kanske du också vet vilket munstycke jag behöver.
ta det där, då, skriv in vilken setup du har( luftburk munstycke osv osv osv) så hjälper jag dej där
ta det där, då, skriv in vilken setup du har( luftburk munstycke osv osv osv) så hjälper jag dej där