Sida 37 av 49

Postat: 16 december 2010, 13:45
av derbi_senda93
Spray skrev:Det är den silvriga boxen med "räfflor" som sitter under vänster sidokåpa jag menar
Det är voltregulatorn, den har ett inbyggt blinkersrelä ;)

Postat: 16 december 2010, 13:53
av Spray
Derbi_senda93 skrev:
Spray skrev:Det är den silvriga boxen med "räfflor" som sitter under vänster sidokåpa jag menar
Det är voltregulatorn, den har ett inbyggt blinkersrelä ;)
Hur ska jag då göra när jag byter till LED blinkers?

Postat: 16 december 2010, 14:01
av derbi_senda93
Du får köpa ett motstånd eller ett LED-relä, finns i TS-shopen. :)

Postat: 16 december 2010, 14:02
av Spray
Derbi_senda93 skrev:Du får köpa ett motstånd eller ett LED-relä, finns i TS-shopen. :)
Jag har tänkt att köpa nytt relä. Men serie kopplar jag det med regulatorn då eller?

Postat: 16 december 2010, 14:17
av derbi_senda93
Köper du detta så står det hur man gör :)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12244

Postat: 16 december 2010, 14:23
av Spray
Derbi_senda93 skrev:Köper du detta så står det hur man gör :)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12244
Var detta relä jag hade kollat på oxå :D :wink:

Postat: 16 december 2010, 14:35
av derbi_senda93
Det verkar bra :) enkel inkoppling med bild också ;)

Postat: 16 december 2010, 22:32
av landvetterpontus
Måste jag ha ett ledrelä om jag köper en baklampa med inbyggda blinkers?http://www.twostroke.se/product.asp?product=18851

Postat: 16 december 2010, 23:35
av ml65
vad står en 04a eu i med splitter nya tun´r kåper och org kåper som medföljer , kan säljas helt org samt med underliggande Hebo , allmänt fin , fatbar , inga direkta defekter

Postat: 17 december 2010, 13:28
av derbitixx
hej jag ska ta av förgasaren på min Derbi Senda sm x-treme -06 fast förstår inte hur man gör för att det är några konstiga klamers eller vad det nu heter någon som skulle kunna länka nån film hur man gör det skulle vara väldigt snällt:D

Blixtljus (Stroboskop)

Postat: 25 december 2010, 23:46
av landvetterpontus
hittade inget ämne för detta, men vet att det säkert funkar här med! ;)
Har tänkt att köpa blixtljus från twostroke, har hittat 3 stycken olika. Skulle vilja veta vilken ni vet/tror funkar bäst (livslängd, vilken som tål vatten bra/dåligt)? Alltså vilken ni rekommenderar! =)

1, Koso: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7484

2, Stylepro: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=6200

3, Annan Koso: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1832

Postat: 25 december 2010, 23:50
av derbi_senda93
derbitixx skrev:hej jag ska ta av förgasaren på min Derbi Senda sm x-treme -06 fast förstår inte hur man gör för att det är några konstiga klamers eller vad det nu heter någon som skulle kunna länka nån film hur man gör det skulle vara väldigt snällt:D
Menar du "slangklämmorna" runt insugsgummit? :)

Postat: 26 december 2010, 00:36
av Maxidude
RunnerStunts skrev:Hej, min brud ska köpa moppe snart.
Hon funderar på en DRD. Är dom bra?
Har ingen erfarenhet av dom så jag kollar med er ;)
Jo dom är feta :D går dåligt orginal men men ;)

Postat: 26 december 2010, 02:06
av derbitixx
Derbi_senda93 skrev:
derbitixx skrev:hej jag ska ta av förgasaren på min Derbi Senda sm x-treme -06 fast förstår inte hur man gör för att det är några konstiga klamers eller vad det nu heter någon som skulle kunna länka nån film hur man gör det skulle vara väldigt snällt:D
Menar du "slangklämmorna" runt insugsgummit? :)
jaa det är exakt dom jag menar fattar inte hur man ska få av dom de går ju inte att skruva som med vanliga:D

Postat: 2 januari 2011, 06:07
av Ztraand
Tjena undrar om någon skulle kunna va jätte schyst och skriva ner eller leta upp original setupen på en Derbi Senda xtreme -03 (30).

asso typ:
14mm förgasare
Cdi stryp @ 8.5k varv
Drev

Aaah asso "You name it"!

Postat: 3 januari 2011, 20:18
av PK
du har redan fått svar om detta i en annan tråd :D

om jag har

avstrypt orginalrör
org förgasare
org cylinder
drevad
sportluft

iom att jag inte har någon ljuddämpare till röret så vill jag fixa det snart :D

vill inte köpa originaldämparen för 2000 kr så undrar jag: om jag har originalröret ostrypt med gianelli 2t eller annan sportljuddämpare till originalröret, låter det som original då eller låter det som att jag har hela sportröret?

tänkte om man bara har ljuddämparen så ger det väll annan effekt än med hela sportröret :roll:


kommer setupen
låta mkt?
göra 70+?
låta hyffsat original?

Postat: 3 januari 2011, 21:00
av bensinskalle
Hur pass avstrypt är röret? Sitter fullt med ljuddämpning i hela kröken så de beror på om du tagit ur de eller inte. Med kommer de låta som original med annan dämpare, utan kommer det låta som trimmrör.

Postat: 8 januari 2011, 14:06
av landvetterpontus
Hej!
Har fixat nytt sadelöverdrag till moppen. undrar hur jag ska sätta på det nya?
Tagit loss det gamla och det satt fast med häftstift eller vad det heter, men en häftapparat. frågan är ju om man inte behöver en ganska liten storlek på häftstiften till det nya sadelöverdraget, kanske 4 mm? annars är ju risken att stiftet går igenom allting, så man kan skära sig.
eller ska man göra på nått annat sätt? Lämna in den på nått ställe som kan göra det åt en?
//Pontus

Postat: 8 januari 2011, 15:52
av CaToXXo
landvetterpontus skrev:Hej!
Har fixat nytt sadelöverdrag till moppen. undrar hur jag ska sätta på det nya?
Tagit loss det gamla och det satt fast med häftstift eller vad det heter, men en häftapparat. frågan är ju om man inte behöver en ganska liten storlek på häftstiften till det nya sadelöverdraget, kanske 4 mm? annars är ju risken att stiftet går igenom allting, så man kan skära sig.
eller ska man göra på nått annat sätt? Lämna in den på nått ställe som kan göra det åt en?
//Pontus
Skulle tro att det funkar utmärkt med en häftapparat som man kan "skjuta"

"med häftaparat är fung går fort och blir bra men som sagt är stiften för långa. de finns kortare 6mm har jga för mig kör med sånna. jag har några fina är på mina ben efter klamrarna XD"

VEM FAN SKREV DET DÄR!!? Det var inte jag.... nån som hackat min profil??! :o :evil:

Postat: 8 januari 2011, 16:09
av landvetterpontus
CaToXXo skrev:
landvetterpontus skrev:Hej!
Har fixat nytt sadelöverdrag till moppen. undrar hur jag ska sätta på det nya?
Tagit loss det gamla och det satt fast med häftstift eller vad det heter, men en häftapparat. frågan är ju om man inte behöver en ganska liten storlek på häftstiften till det nya sadelöverdraget, kanske 4 mm? annars är ju risken att stiftet går igenom allting, så man kan skära sig.
eller ska man göra på nått annat sätt? Lämna in den på nått ställe som kan göra det åt en?
//Pontus
Skulle tro att det funkar utmärkt med en häftapparat som man kan "skjuta" med
okej :) men borde man ha någon lite mindre storlek med häftapparaten tror du? De e nog inte så kul om de går igenom helt till andra sidan, så man förstör de nya sadelöverdraget :?

Postat: 8 januari 2011, 16:11
av Danne
man kan limma också ;)

Postat: 8 januari 2011, 16:13
av landvetterpontus
Born2Ride skrev:man kan limma också ;)
funderat på det men de blir sjukt svårt för man måste hålla kvar tyget på rätt ställe hela tiden medans det torkar. :(

Postat: 8 januari 2011, 16:53
av wixe94
Tjena! Har en Derbi drd edition -04 och har nu skaffat mig Barikit 74cc.
ska nu byta till en kraftigare vev men vet inte riktigt vilken jag ska köpa??
Snälla lite hjälp!

Håller en Motoforce (evolution) till Min cylinder??

Eller ska jag köpa en Hebo (performence) vev?? (med racing nållager) ??

Postat: 8 januari 2011, 18:04
av bensinskalle
wixe94 skrev:Tjena! Har en Derbi drd edition -04 och har nu skaffat mig Barikit 74cc.
ska nu byta till en kraftigare vev men vet inte riktigt vilken jag ska köpa??
Snälla lite hjälp!

Håller en Motoforce (evolution) till Min cylinder??

Eller ska jag köpa en Hebo (performence) vev?? (med racing nållager) ??
Spelar i princip ingen roll vilken vev du köper. Finns vissa märken som t.ex. metrakit som bygger vevar som passar ihop med vissa cylindrar, men vad jag vet har inte barikit någon anpassad vev. Köp en "racingvev", alltså inte en originalliknande, av valfritt märke och sedan så bra ramlager som möjligt ( C3! ), och nållager förstås om det inte ingår.

Hebo veven är vad jag hört helt okej, annars brukar dopplerveven vara populär.

Postat: 8 januari 2011, 18:10
av wixe94
bensinskalle skrev:
wixe94 skrev:Tjena! Har en Derbi drd edition -04 och har nu skaffat mig Barikit 74cc.
ska nu byta till en kraftigare vev men vet inte riktigt vilken jag ska köpa??
Snälla lite hjälp!

Håller en Motoforce (evolution) till Min cylinder??

Eller ska jag köpa en Hebo (performence) vev?? (med racing nållager) ??
Spelar i princip ingen roll vilken vev du köper. Finns vissa märken som t.ex. metrakit som bygger vevar som passar ihop med vissa cylindrar, men vad jag vet har inte barikit någon anpassad vev. Köp en "racingvev", alltså inte en originalliknande, av valfritt märke och sedan så bra ramlager som möjligt ( C3! ), och nållager förstås om det inte ingår.

Hebo veven är vad jag hört helt okej, annars brukar dopplerveven vara populär.
Okej, tack tack :) Vet du något om att byta lager?? E de svårt eller kan man göra de själv??

Postat: 8 januari 2011, 18:22
av bensinskalle
Enkelt är det inte, men det är klart att man kan fixa det själv om man inte är superklåpare ;)

Pressa/ knacka ur det gamla, ev. kyla det nya och pressa i, sen klarrt ;)

Man brukar värma ramlagrena och pressa på dem på vevpartiet först, sedan kyla vevpartiet med lager på och ev. värma blocket en aning och pressa i partiet i ena sidan, sedan pressa ihop halvorna försiktigt.

Det misstaget jävligt många gör är att vålda ihop halvorna, då kärvar oftast lagret på vevpartiet och man kröker veven så det skär efter ett tag. Bäst är om man kan tillverka en slags "avdragare" som pressar dit blockhalvan på lagret genom att dra i veven, då riskerar man inte att rubba vevpartiet.

Postat: 9 januari 2011, 00:17
av wixe94
bensinskalle skrev:Enkelt är det inte, men det är klart att man kan fixa det själv om man inte är superklåpare ;)

Pressa/ knacka ur det gamla, ev. kyla det nya och pressa i, sen klarrt ;)

Man brukar värma ramlagrena och pressa på dem på vevpartiet först, sedan kyla vevpartiet med lager på och ev. värma blocket en aning och pressa i partiet i ena sidan, sedan pressa ihop halvorna försiktigt.

Det misstaget jävligt många gör är att vålda ihop halvorna, då kärvar oftast lagret på vevpartiet och man kröker veven så det skär efter ett tag. Bäst är om man kan tillverka en slags "avdragare" som pressar dit blockhalvan på lagret genom att dra i veven, då riskerar man inte att rubba vevpartiet.
Tackar för hjälpen!

Mvh Klang

Postat: 15 januari 2011, 19:25
av derbiofc
jag har en Derbi drd racing 07, har jag någon plugg i avgaskröken eller har jag bara blindtarm? :)

Postat: 15 januari 2011, 19:46
av kgponken
derbiofc skrev:jag har en Derbi drd racing 07, har jag någon plugg i avgaskröken eller har jag bara blindtarm? :)
Jag har också en sån och det är en plugg och blindtarm :)

Postat: 15 januari 2011, 19:47
av derbiofc
okej, om jag skulle fila pluggen lite, låter den mer då? inte tar bort helt utan bara filar? :D

Postat: 15 januari 2011, 19:51
av bensinskalle
Nej de gör ingen skillnad på ljudnivån

Postat: 15 januari 2011, 19:52
av derbiofc
ungefär hur mycket skillnad i toppfarten kommer det göra? :)

Postat: 15 januari 2011, 19:58
av ktm_danielsson
derbiofc skrev:ungefär hur mycket skillnad i toppfarten kommer det göra? :)
Beror på hur mycket du "filar".

Postat: 15 januari 2011, 19:59
av derbiofc
ungefär hur mycket ska jag fila bort för att få den att gå i ungefär 70? kör för närvarande med urpluggad luftburk och större munstycke:)

Postat: 15 januari 2011, 20:00
av ktm_danielsson
derbiofc skrev:ungefär hur mycket ska jag fila bort för att få den att gå i ungefär 70? kör för närvarande med urpluggad luftburk och större munstycke:)
Då får du nog ta bort hela :)