Det är voltregulatorn, den har ett inbyggt blinkersreläSpray skrev:Det är den silvriga boxen med "räfflor" som sitter under vänster sidokåpa jag menar

Var detta relä jag hade kollat på oxåDerbi_senda93 skrev:Köper du detta så står det hur man gör
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12244
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Jo dom är fetaRunnerStunts skrev:Hej, min brud ska köpa moppe snart.
Hon funderar på en DRD. Är dom bra?
Har ingen erfarenhet av dom så jag kollar med er
jaa det är exakt dom jag menar fattar inte hur man ska få av dom de går ju inte att skruva som med vanliga:DDerbi_senda93 skrev:Menar du "slangklämmorna" runt insugsgummit?derbitixx skrev:hej jag ska ta av förgasaren på min Derbi Senda sm x-treme -06 fast förstår inte hur man gör för att det är några konstiga klamers eller vad det nu heter någon som skulle kunna länka nån film hur man gör det skulle vara väldigt snällt:D
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Skulle tro att det funkar utmärkt med en häftapparat som man kan "skjuta"landvetterpontus skrev:Hej!
Har fixat nytt sadelöverdrag till moppen. undrar hur jag ska sätta på det nya?
Tagit loss det gamla och det satt fast med häftstift eller vad det heter, men en häftapparat. frågan är ju om man inte behöver en ganska liten storlek på häftstiften till det nya sadelöverdraget, kanske 4 mm? annars är ju risken att stiftet går igenom allting, så man kan skära sig.
eller ska man göra på nått annat sätt? Lämna in den på nått ställe som kan göra det åt en?
//Pontus
okejCaToXXo skrev:Skulle tro att det funkar utmärkt med en häftapparat som man kan "skjuta" medlandvetterpontus skrev:Hej!
Har fixat nytt sadelöverdrag till moppen. undrar hur jag ska sätta på det nya?
Tagit loss det gamla och det satt fast med häftstift eller vad det heter, men en häftapparat. frågan är ju om man inte behöver en ganska liten storlek på häftstiften till det nya sadelöverdraget, kanske 4 mm? annars är ju risken att stiftet går igenom allting, så man kan skära sig.
eller ska man göra på nått annat sätt? Lämna in den på nått ställe som kan göra det åt en?
//Pontus
Spelar i princip ingen roll vilken vev du köper. Finns vissa märken som t.ex. metrakit som bygger vevar som passar ihop med vissa cylindrar, men vad jag vet har inte barikit någon anpassad vev. Köp en "racingvev", alltså inte en originalliknande, av valfritt märke och sedan så bra ramlager som möjligt ( C3! ), och nållager förstås om det inte ingår.wixe94 skrev:Tjena! Har en Derbi drd edition -04 och har nu skaffat mig Barikit 74cc.
ska nu byta till en kraftigare vev men vet inte riktigt vilken jag ska köpa??
Snälla lite hjälp!
Håller en Motoforce (evolution) till Min cylinder??
Eller ska jag köpa en Hebo (performence) vev?? (med racing nållager) ??
Okej, tack tackbensinskalle skrev:Spelar i princip ingen roll vilken vev du köper. Finns vissa märken som t.ex. metrakit som bygger vevar som passar ihop med vissa cylindrar, men vad jag vet har inte barikit någon anpassad vev. Köp en "racingvev", alltså inte en originalliknande, av valfritt märke och sedan så bra ramlager som möjligt ( C3! ), och nållager förstås om det inte ingår.wixe94 skrev:Tjena! Har en Derbi drd edition -04 och har nu skaffat mig Barikit 74cc.
ska nu byta till en kraftigare vev men vet inte riktigt vilken jag ska köpa??
Snälla lite hjälp!
Håller en Motoforce (evolution) till Min cylinder??
Eller ska jag köpa en Hebo (performence) vev?? (med racing nållager) ??
Hebo veven är vad jag hört helt okej, annars brukar dopplerveven vara populär.
Tackar för hjälpen!bensinskalle skrev:Enkelt är det inte, men det är klart att man kan fixa det själv om man inte är superklåpare
Pressa/ knacka ur det gamla, ev. kyla det nya och pressa i, sen klarrt
Man brukar värma ramlagrena och pressa på dem på vevpartiet först, sedan kyla vevpartiet med lager på och ev. värma blocket en aning och pressa i partiet i ena sidan, sedan pressa ihop halvorna försiktigt.
Det misstaget jävligt många gör är att vålda ihop halvorna, då kärvar oftast lagret på vevpartiet och man kröker veven så det skär efter ett tag. Bäst är om man kan tillverka en slags "avdragare" som pressar dit blockhalvan på lagret genom att dra i veven, då riskerar man inte att rubba vevpartiet.