Sida 37 av 93
Postat: 5 augusti 2009, 09:40
av Robiin937
Robiin937 skrev:räcker munstycke 75 till en Derbi Senda 07 där orginal munstycket var 63?
Den är trimmad med
giannelli
ostrypt cdi
annan drevning
???
Postat: 5 augusti 2009, 11:48
av kallepalle
det kan räcka, men inte säkert. jag hade börjat på 80 och sedan gåttneråt.
Postat: 5 augusti 2009, 16:23
av Jibe
vart finns bästa hemsidan till att köpa munstycken till Derbi drd pro?

Postat: 5 augusti 2009, 19:16
av MoGgExD
ska köpa mk rör undrar för storlek på munstycke jag ska ha till de ..
moped : Derbi Senda x-tream 06
Postat: 5 augusti 2009, 20:04
av kallepalle
MoGgExD skrev:ska köpa mk rör undrar för storlek på munstycke jag ska ha till de ..
moped : Derbi Senda x-tream 06
börja på 80 å gå neråt. 6mm dellortomunstycken ska du ha.
Postat: 8 augusti 2009, 11:43
av Robiin937
Körde med ostrypt cdi, giannelli, andra drev och hade 75 munstycke men många sa att de var för litet eller på gränsen så jag satte i 80 o drog luftpluggen och den går bättre nu men min fråga är då räcker munstycke 80?? det är en Derbi Senda 07
Postat: 8 augusti 2009, 11:53
av Tomaz
Robiin937 skrev:Körde med ostrypt cdi, giannelli, andra drev och hade 75 munstycke men många sa att de var för litet eller på gränsen så jag satte i 80 o drog luftpluggen och den går bättre nu men min fråga är då räcker munstycke 80?? det är en Derbi Senda 07
Möjligt att den går bättre med lite större munstycke, testa 83-85 och se om det blir bättre / sämmre.
Och 75, som du hade förr är för litet.

Postat: 8 augusti 2009, 11:57
av kallepalle
75 behöver inte va för litet. polaren körd emed 75 i sin xtream 08 å gianelli. med större så börja den gå orent. man ska alltid börja på stor och prova sig neråt, för med så stort munstycke som möjligt (den ska ju ändå gå rent ofc) så mår motorn bäst.
Postat: 8 augusti 2009, 12:00
av Robiin937
DerbiSM: ja okej

var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke

:)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
Postat: 8 augusti 2009, 12:01
av Tomaz
kallepalle skrev:75 behöver inte va för litet. polaren körd emed 75 i sin xtream 08 å gianelli. med större så börja den gå orent. man ska alltid börja på stor och prova sig neråt, för med så stort munstycke som möjligt (den ska ju ändå gå rent ofc) så mår motorn bäst.
75 me gianelli? Jag körde med 75 med endast sportluftfilter när jag hade min Derbi.
Men om hans gick bättre med 80 så är det ju möjligt att den går ännu bättre / likadant med större munstycke och då har man hellre det för som sagt så mår motorn bättre av det.
Postat: 8 augusti 2009, 12:08
av Robiin937
Robiin937 skrev:DerbiSM: ja okej

var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke

:)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
citerar mig själv häär
Tyder de jag skrev till kallepalle på för stort munstycke när jag hade luft pluggen i ?
Postat: 8 augusti 2009, 12:11
av Tomaz
Robiin937 skrev:Robiin937 skrev:DerbiSM: ja okej

var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke

:)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
citerar mig själv häär
Tyder de jag skrev till kallepalle på för stort munstycke när jag hade luft pluggen i ?
Ja, troligtvis.
Men testa att byta till större munstycke, om den inte går sämre utav det så ha ett så stort munstycke som möjligt. Bara den går rent och inte blöddrar eller liknande.
Postat: 8 augusti 2009, 12:12
av Robiin937
DerbiSM skrev:Robiin937 skrev:Robiin937 skrev:DerbiSM: ja okej

var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke

:)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
citerar mig själv häär
Tyder de jag skrev till kallepalle på för stort munstycke när jag hade luft pluggen i ?
Ja, troligtvis.
Men testa att byta till större munstycke, om den inte går sämre utav det så ha ett så stort munstycke som möjligt. Bara den går rent och inte blöddrar eller liknande.
Okej får göra det.
Tack för hjälpen
edit: men med tanke på att org munstycket var 63 kan jag ju inte gå upp hur mkt som helst?

Det är ändå redan 17 storlekar upp liksom för detta lilla trimmet

Postat: 8 augusti 2009, 23:00
av Junne_94
Vad är det för skillnad på Förgasarmunstycke och Förgasarmunstycke (lågfart)
Postat: 9 augusti 2009, 13:03
av Lundahl
Hej jag undrar om 110 munstycke räcker till en Derbi drd racing 09
har 17 mm förgasere o har giannelli ? =)
Postat: 10 augusti 2009, 11:09
av Robiin937
Lundahl skrev:Hej jag undrar om 110 munstycke räcker till en Derbi drd racing 09
har 17 mm förgasere o har giannelli ? =)
mkt mkt mkt för stort
Postat: 10 augusti 2009, 15:25
av Junne_94
Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Tack på förhand//Junne
Postat: 10 augusti 2009, 17:14
av bluerider94
Undrar om 82 munstycke räcker om jag har ett metrakit thrower på min xtreme sm 08? inget sportluft eller något annat..
Postat: 10 augusti 2009, 18:11
av Tomaz
xtreme sm 08 skrev:Undrar om 82 munstycke räcker om jag har ett metrakit thrower på min xtreme sm 08? inget sportluft eller något annat..
Räcker. Men testa dig fram, möjligt att den går bättre med mindre.
Postat: 10 augusti 2009, 21:12
av bensinskalle
Junne_94 skrev:Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Tack på förhand//Junne
testa med runt 85 till o börja med
Postat: 10 augusti 2009, 21:37
av Junne_94
bensinskalle skrev:Junne_94 skrev:Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Tack på förhand//Junne
testa med runt 85 till o börja med
ok, har beställt munstyckessats nu strl 70-102 så det är väll bara att börja testa när dom kommer

Postat: 11 augusti 2009, 20:32
av Lundahl
hej vad rekommenderar ni för munstycke för en Derbi drd racing 09 med 17.5 mm förgasare o giannelli 2t enduro? =)
Munstycke
Postat: 12 augusti 2009, 18:39
av virreee
Tjena vilket muntycke ska jag ha på min Rieju drac 02:a som jag borrat lite i katylsatorn på? Den gör ca 55-60
Postat: 13 augusti 2009, 17:34
av senda_
hejsan. hur gör ni när ni byter munstycke på drac ? har vanliga 12mm förgasaren, tar ni av luftburken och sen vrider hårt på förgasaren och öppnar grejen på undersidan? eller på något annat sätt?

urpluggad , metra kit thrower sportluftfilter
Postat: 13 augusti 2009, 18:01
av Jonsson95
hur stort munstycke ska jag ha ?

urpluggad , metra kit thrower sportluftfilter är min setup
Postat: 14 augusti 2009, 11:56
av beckvall
vad ska jag har för huvudmunstycke/lågfart?
metrakitt MK series 50 "portad"
giannelli 2t
luftfilter
planad topp 1mm
"sttrippad oljepump"
Postat: 14 augusti 2009, 16:14
av Lundahl
beckvall skrev:vad ska jag har för huvudmunstycke/lågfart?
metrakitt MK series 50 "portad"
giannelli 2t
luftfilter
planad topp 1mm
"sttrippad oljepump"
beckvall din moppe suger =)
Postat: 14 augusti 2009, 18:38
av kallepalle
Lundahl skrev:beckvall skrev:vad ska jag har för huvudmunstycke/lågfart?
metrakitt MK series 50 "portad"
giannelli 2t
luftfilter
planad topp 1mm
"sttrippad oljepump"
beckvall din moppe suger =)
nödvändig kommentar? -,-
beckvall, vad för förgasare, moped? om vi antar att du har en Derbi med 12mm förgasare så prova runt 80-85 huvudmunstycke. lågfarts behöver du inte byta, höjj bara nålen 1 snäpp
Postat: 14 augusti 2009, 18:43
av perssa
Derbi Senda med mk thrower rör.. Vilket munstycke?
Postat: 14 augusti 2009, 18:47
av kallepalle
ca 75-80
Postat: 14 augusti 2009, 18:52
av sorex_senda
på min Derbi 06 med thrower har jag 85 munstycke. helt perfekt
Postat: 17 augusti 2009, 20:15
av Junker
Hej jag ska byta från thrower till Hebo, just nu kör jag på 102 munstycke med sportluft och den går skitbra, vad tkr ni jag ska köra på?
Kör en Derbi xrace 05
Postat: 17 augusti 2009, 20:16
av kallepalle
samma. möjliga aningen större.
Postat: 17 augusti 2009, 21:52
av Junker
kallepalle skrev:samma. möjliga aningen större.
Man tackar
Drar på ett 105 då

Postat: 17 augusti 2009, 22:07
av croowley
Aerox -06
Stage6 pro replica rör ostrypt
Variatorvikt ~ 4-5g
polini tryckfjäder 15%
Kopplingsfjädrar Malossi Racing
Luftfilter Doppler Venturi New Style
Dragen V-ring
Någon som vet ungefär?
