Nej den drar inte mindre bensin för det.whulk skrev:Tjena jag har en Eu peugeot speedfight 3 orginal.
jag skulle vilja ha ett bra trimm tips på min moppe ?
drar moppen mindre bensin när man drar bort v-ringen ?
effektrör, lättare vikter, större cylinder, större förgasare.whulk skrev:Tjena jag har en Eu peugeot speedfight 3 orginal.
jag skulle vilja ha ett bra trimm tips på min moppe ?
drar moppen mindre bensin när man drar bort v-ringen ?
Skulle dessa passa till min koppling? Btw jag har en trebackskoppling på min aerox 06 va? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12662Nutbreaker skrev:okajj samma som mig då men testa byta till medium kopplingsfjäder
Prova dig fram med kopplingsfjädrar och vikter, gå max ner 2g testa gå ner 1g - 1,5gdazel skrev:Hej innehar en Beta Eikon 50cc -00.
Har precis slängt på
* Airsal 50cc [Sport]
* Tecnigas [TREK]
* Sportluftfilter
Originalförgasare sitter i just nu men utprövning av munstycke är under utredning. Tror att det sitter 6.8 g vikter i och jag undrar om min tanke att gå ner till 5-5.5 g vikter är helt konstigt tänkt. Vet att det bästa är att pröva sig fram för alla motorer är olika men ville bara få lite respons innan jag börjar med detta projekt.
Skulle uppskatta tips och trix
kanon tack för tipset, återkommer med info om hur det har gått med inställningarnaBorn2Ride skrev:Prova dig fram med kopplingsfjädrar och vikter, gå max ner 2g testa gå ner 1g - 1,5gdazel skrev:Hej innehar en Beta Eikon 50cc -00.
Har precis slängt på
* Airsal 50cc [Sport]
* Tecnigas [TREK]
* Sportluftfilter
Originalförgasare sitter i just nu men utprövning av munstycke är under utredning. Tror att det sitter 6.8 g vikter i och jag undrar om min tanke att gå ner till 5-5.5 g vikter är helt konstigt tänkt. Vet att det bästa är att pröva sig fram för alla motorer är olika men ville bara få lite respons innan jag börjar med detta projekt.
Skulle uppskatta tips och trix
likaså med kopplingsfjädrarna, testa dig fram
Jag kör med gula sånnaAndersoNN skrev:Okej, kan du skicka en länk med bra kopplingsfjädrar till den ? (a)zhindraz skrev:Den får ett helt annat axx när den drar iväg sen Äre typ som vanligt.AndersoNN skrev:Har en Slider med dragen v-ring o 5,4 grams vikter och undrar om den får bättre acc om man bytar kopplingsfjädrar?:)
Nutbreaker skrev:du ska verkligen inte trimma om du inte har råd med att ngt går sönder och det kommer inte pajja om du bara är försiktig och sen moste du ju ändå lära dig, va inte så fegRocktompa skrev:Tjena nu kommer moppe-nooben med frågor
1. jag ska köra sport set up på min CPI oliver sport, hur hårda kopplingfjädrar ska jag ha ?
2. nån som vet vad CPI Oliver Sport har för orginal vikter ?
3. nån som vet vad CPI Oliver Sport har för orginal munstycke ?
Jag har nyss skaffat moppen och vågar inte öppna och kolla just nu gör det när jag har råd och köpa nytt ifall jag skulle pajat nåt, skulle vara jätte snällt om ni kunde svara på dom här frågorna
Kör du original annars?zhindraz skrev:Jag kör med gula sånnaAndersoNN skrev:Okej, kan du skicka en länk med bra kopplingsfjädrar till den ? (a)zhindraz skrev: Den får ett helt annat axx när den drar iväg sen Äre typ som vanligt.
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=2971
Funkar grymt bra för mig
ekenARK skrev:har satt på en leovince TT på min beta ark nu
setup:
72 Munstycke
5,5g Vikter
Leovinde TT
Dragen v-ring
bör man ha lätta vikter eller tunga vikter till TT eftersom på zx ska man ju ha ca 3,8g vikter som följer med, och tt är ju mer högvarvigt. så vad ska man ha?
bör jag byta kopplingsfrädrar?
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... t=variatorekenARK skrev:ekenARK skrev:har satt på en leovince TT på min beta ark nu
setup:
72 Munstycke
5,5g Vikter
Leovinde TT
Dragen v-ring
bör man ha lätta vikter eller tunga vikter till TT eftersom på zx ska man ju ha ca 3,8g vikter som följer med, och tt är ju mer högvarvigt. så vad ska man ha?
men ja mena om det var nå rekomenderade? för jag vill ha både topp och bra axx. ;pJetforce_Dahlin skrev:http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... t=variatorekenARK skrev:ekenARK skrev:har satt på en leovince TT på min beta ark nu
setup:
72 Munstycke
5,5g Vikter
Leovinde TT
Dragen v-ring
"sök i forumet" -> Sökord "variator" -> Forum "guider"
Det var därför jag länkade det där. Det är ju bara att prova dig fram till det bästa. Dock så tycker jag inte att TT var ett så bra val av rörekenARK skrev:men ja mena om det var nå rekomenderade? för jag vill ha både topp och bra axx. ;pJetforce_Dahlin skrev:http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... t=variatorekenARK skrev:
varför är TT inget bra rör? får vel gå ner typ 0,5 gram :pJetforce_Dahlin skrev:Det var därför jag länkade det där. Det är ju bara att prova dig fram till det bästa. Dock så tycker jag inte att TT var ett så bra val av rörekenARK skrev:men ja mena om det var nå rekomenderade? för jag vill ha både topp och bra axx. ;pJetforce_Dahlin skrev: http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... t=variator
b-grejer, du skulle ha köpt zxekenARK skrev:varför är TT inget bra rör? får vel gå ner typ 0,5 gram :pJetforce_Dahlin skrev:Det var därför jag länkade det där. Det är ju bara att prova dig fram till det bästa. Dock så tycker jag inte att TT var ett så bra val av rörekenARK skrev: men ja mena om det var nå rekomenderade? för jag vill ha både topp och bra axx. ;p
Inge B-rör. Kör med det och funkar underbart bra.Jetforce_Dahlin skrev:[ b-grejer, du skulle ha köpt zxLr ett riktigt högvarvigt, inget mitt emellan
aa, tycker röret duger och mycket bättre än zx, men inte samma bottendrag, men de behövs inte. kör du med röda malossi fjädrar?jarken skrev:Inge B-rör. Kör med det och funkar underbart bra.Jetforce_Dahlin skrev:[ b-grejer, du skulle ha köpt zxLr ett riktigt högvarvigt, inget mitt emellan
ang din fråga ekenARK. Jag kör med 3g vikter och moppen drar underbart fint. Så jag skulle säga 3 till 3.2g blir finemang. Iaf till min neos.
Och ja du skall byta kopplingsfjädrar, annars är detta rör dött de första metrarna.
Nej håller med, inte mycket botten. Men ett jäkla skjut på höga varv.ekenARK skrev: aa, tycker röret duger och mycket bättre än zx, men inte samma bottendrag, men de behövs inte. kör du med röda malossi fjädrar?
eller vad kör du med för fjädrar?