Sida 36 av 93
Postat: 17 juli 2009, 15:41
av puttrish
jag undrar vad det är för originalmunstycke till min yamaha dt50r 05 , med en dellorto 14mm fögg på
Tack på förhand // Puttrish.
vilket munstycke jag skla ha
Postat: 17 juli 2009, 16:02
av jockes
Tja!
Jag har just nu på min moppe (Derbi Senda extreme 06)
Portad Airsal 70 CC
Keihin 26 mm förgasare
Doppler Competition vev c3
Metrakit Kopplingsfjädrar
Moppen går fint som den är nu och jag har beställt en ostrypt CDI och en trimrör, Polini For race 2
Ska jag byta upp mig ett par storlekar i munstycke eller tror ni att det inte behövs med min stora förgasare?
Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?
Postat: 17 juli 2009, 23:18
av Sigge Mk
Hej jag ett problem jag vet inte alls villken munstycke jag ska ha.
jag har i st 160 nu och om jag gasar så varvar den upp ganska mycket men den går sjukt sakta ner i varv tal igen och blöd rar ganska mycket!
plus att cylindern blir sjukt varm av att bara stå på tom gång???
setup
26 mm pwk förgasare
prorace rör
barikit 74 cc
portat block
byt mebran och insug
Postat: 19 juli 2009, 14:04
av puttrish
tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Postat: 19 juli 2009, 15:25
av vihan
puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
Postat: 19 juli 2009, 16:02
av puttrish
vihan skrev:puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
inget annat trim, kan vara att det finns något i röret för böjen väger som fan ! kan du länka till den guiden vore du bussig

Postat: 20 juli 2009, 12:53
av speedfightkillen
tjenare vilket munstycke ?:)
ostrypt cdi
turbo kit
12/53
open air
Postat: 21 juli 2009, 12:54
av Riejumrx
speedfightkillen skrev:tjenare vilket munstycke ?:)
ostrypt cdi
turbo kit
12/53
open air
Rieju ?
då borde du ha kring 95-105
Postat: 21 juli 2009, 12:57
av speedfightkillen
nope Derbi Senda xtreme 06a:)
Postat: 23 juli 2009, 09:56
av Daniellaurison
Hej, har borrat pluggen lite, har munstyckestorlek 72 nu och stiftet är svart ? ska ja byta ner och isf vilken strl: ?
Postat: 23 juli 2009, 20:33
av Pekkari13
tjaa !
vad ska jag ha för munstycke på min Rieju drac om min lilla setup är: mk thower rör, boostbottle, 21mm insug, pluggat ur membranet, 12/56 , hur många strl ska jag gå upp , jag kan inte gå upp hur mkt som helst ?

tror org munstycket är 60, tacksam för svar
Postat: 24 juli 2009, 16:32
av dMS
Setup:
MK Thrower
13/53 drevning (om det spelar någon roll)
Jag bytte munstycke i förrgår till ett 74! (64 var original) Min fråga är då om 74 kan räcka? Eller kommer den gå dåligt? Stor chans att den skär?
Mvh Douglas
Postat: 24 juli 2009, 17:38
av Sendarajder
tjena hade strl 76 på mitt munstycke fast då startade den och sen när man gasade så dog den (böööade tror det var för mycket luft??
sen så hade jag bara 88 hemma liggandes så jag la i det och nu så blöddrar det som bara F-A-N innan den börjar få sitt "magiskt sjuka axx"
vilket munstycke rekommenderas?
moppe:Derbi Senda 98 (fast med 03:ans motor)
förgasare:org 12mm tror jag att det är?
munstycke just nu:88
övrig setup:
Gianelli 2t krök
och sportluftfilter.
Postat: 24 juli 2009, 18:07
av kallepalle
~80
Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?
Postat: 28 juli 2009, 17:11
av Renforz
hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?
Postat: 28 juli 2009, 19:11
av bensinskalle
Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
testa att gå uppåt
Kolla tändstiftet så ser du om de är någelunda rätt

Postat: 28 juli 2009, 22:40
av sorex_senda
tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar

och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra.

stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar

Postat: 28 juli 2009, 22:48
av Robiin937
sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar

och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra.

stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar

den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
Postat: 28 juli 2009, 22:51
av sorex_senda
Robiin937 skrev:sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar

och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra.

stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar

den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
har hört att den ska vara utskruvad 4-5 varv ungefär. jag kanse har helt fel

Postat: 30 juli 2009, 19:11
av viictoor
Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
drevat den till 15/65, vad ska jag ha för munstycke?
Postat: 30 juli 2009, 19:13
av Henry
viictoor skrev:Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
drevat den till 15/65, vad ska jag ha för munstycke?
70-74.
Postat: 30 juli 2009, 20:54
av viictoor
Henry skrev:viictoor skrev:Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
drevat den till 15/65, vad ska jag ha för munstycke?
70-74.
Tack!
Postat: 30 juli 2009, 21:08
av Jibe
någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke?

Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?
Postat: 30 juli 2009, 21:28
av Frukt Soda
Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
104 passar bäst av dom
Postat: 30 juli 2009, 22:23
av bensinskalle
Jibe skrev:någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke?

72 hade min 06:a
Postat: 30 juli 2009, 22:24
av Jibe
bensinskalle skrev:Jibe skrev:någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke?

72 hade min 06:a
aha okej, tack

Postat: 31 juli 2009, 22:48
av Daniellaurison
Heej, är det någon som vet va en Gilera SMT - 05 har för orginal munstyke strl. ? 72 ?
Postat: 3 augusti 2009, 12:54
av tjalae
tja har haft tk på min rrx nu ett tag men ska sätta på original igen men kommer inte ihåg vad det var för munstycke? avstrypt rrx (har 100 nu med tk)
Postat: 3 augusti 2009, 14:27
av kallepalle
rrx kan ha många olika. själv hade jag 75 (konstigt nog för den fick alldeles för lite) men normalt så e de 82-84
Postat: 3 augusti 2009, 14:35
av tjalae
kallepalle skrev:rrx kan ha många olika. själv hade jag 75 (konstigt nog för den fick alldeles för lite) men normalt så e de 82-84
okej men har för mig att det är 80 något men har slarvat bort munstycket men det är 16 fögg om det hjälper något
Postat: 3 augusti 2009, 14:37
av kallepalle
det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad
Postat: 3 augusti 2009, 14:48
av tjalae
kallepalle skrev:det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad
mm vet det
Postat: 4 augusti 2009, 09:18
av Vikke-DT50R
Någon som vet vad storleken är på originalmunstucket på en yamaha dt50r 04?
Postat: 4 augusti 2009, 11:07
av senda_
Hej, vilket är original munstycket på en Rieju drac 00 ej eu? snabba svar upskattas
Postat: 4 augusti 2009, 21:39
av Robiin937
räcker munstycke 75 till en Derbi Senda 07 där orginal munstycket var 63?
Den är trimmad med
giannelli
ostrypt cdi
annan drevning