Tja!
Jag har just nu på min moppe (Derbi Senda extreme 06)
Portad Airsal 70 CC
Keihin 26 mm förgasare
Doppler Competition vev c3
Metrakit Kopplingsfjädrar
Moppen går fint som den är nu och jag har beställt en ostrypt CDI och en trimrör, Polini For race 2
Ska jag byta upp mig ett par storlekar i munstycke eller tror ni att det inte behövs med min stora förgasare?
Hej jag ett problem jag vet inte alls villken munstycke jag ska ha.
jag har i st 160 nu och om jag gasar så varvar den upp ganska mycket men den går sjukt sakta ner i varv tal igen och blöd rar ganska mycket!
plus att cylindern blir sjukt varm av att bara stå på tom gång???
tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.
MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
inget annat trim, kan vara att det finns något i röret för böjen väger som fan ! kan du länka till den guiden vore du bussig
vad ska jag ha för munstycke på min Rieju drac om min lilla setup är: mk thower rör, boostbottle, 21mm insug, pluggat ur membranet, 12/56 , hur många strl ska jag gå upp , jag kan inte gå upp hur mkt som helst ? tror org munstycket är 60, tacksam för svar
tjena hade strl 76 på mitt munstycke fast då startade den och sen när man gasade så dog den (böööade tror det var för mycket luft??
sen så hade jag bara 88 hemma liggandes så jag la i det och nu så blöddrar det som bara F-A-N innan den börjar få sitt "magiskt sjuka axx"
vilket munstycke rekommenderas?
moppe:Derbi Senda 98 (fast med 03:ans motor)
förgasare:org 12mm tror jag att det är?
munstycke just nu:88
övrig setup:
Gianelli 2t krök
och sportluftfilter.
hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
testa att gå uppåt
Kolla tändstiftet så ser du om de är någelunda rätt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar
sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar
den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar
den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
har hört att den ska vara utskruvad 4-5 varv ungefär. jag kanse har helt fel
Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad