Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

jag undrar vad det är för originalmunstycke till min yamaha dt50r 05 , med en dellorto 14mm fögg på

Tack på förhand // Puttrish.
Användarens profilbild
jockes
Elmoped

vilket munstycke jag skla ha

Inlägg av jockes »

Tja!
Jag har just nu på min moppe (Derbi Senda extreme 06)
Portad Airsal 70 CC
Keihin 26 mm förgasare
Doppler Competition vev c3
Metrakit Kopplingsfjädrar

Moppen går fint som den är nu och jag har beställt en ostrypt CDI och en trimrör, Polini For race 2

Ska jag byta upp mig ett par storlekar i munstycke eller tror ni att det inte behövs med min stora förgasare?
Användarens profilbild
Sigge Mk
Elmoped

Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?

Inlägg av Sigge Mk »

Hej jag ett problem jag vet inte alls villken munstycke jag ska ha.
jag har i st 160 nu och om jag gasar så varvar den upp ganska mycket men den går sjukt sakta ner i varv tal igen och blöd rar ganska mycket!
plus att cylindern blir sjukt varm av att bara stå på tom gång???

setup

26 mm pwk förgasare
prorace rör

barikit 74 cc

portat block

byt mebran och insug
SMG Racing Team
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.

MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
vihan
Elmoped

Inlägg av vihan »

puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.

MEn så fick jag inte köra trimmat så vi satte dit pluggen i röret igan och den var för slö så vi drog pluggen igen och den gick inte rent, men när vi har bytt ner till originalmunstycket så går den rent, och så fort vi höjer till kanske 95 får jag den inte att gå rent, den går bäst på originalmunstycker, men alla säger ju att den kommer skära om jag kör trimmat med original munstycket, men det är med det som den går bäst, vad skall jag göra ?, samt är det någon som vet vad det är för original munstycke på en yamaha dt50r 05 med dellorto 14mm förgasare ?
Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

vihan skrev:
puttrish skrev:tjenare, har en yamaha dt59r som var trimmad bär jag köpte den , säljaren sa att originalmunstycket var storlek 88 och när jag köppte den hade den på 102, den gick fint och rent så jag köpte den.

Är alla rester av pluggen borta? Ändrat något annat som luftfilter? Provat sota ur röret? Finns en bra guide här.
inget annat trim, kan vara att det finns något i röret för böjen väger som fan ! kan du länka till den guiden vore du bussig :)
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

tjenare vilket munstycke ?:)

ostrypt cdi
turbo kit
12/53
open air
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

speedfightkillen skrev:tjenare vilket munstycke ?:)

ostrypt cdi
turbo kit
12/53
open air
Rieju ?

då borde du ha kring 95-105
Nyxorzz
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

nope Derbi Senda xtreme 06a:)
Daniellaurison
Elmoped

Inlägg av Daniellaurison »

Hej, har borrat pluggen lite, har munstyckestorlek 72 nu och stiftet är svart ? ska ja byta ner och isf vilken strl: ?
Gilera SMT - 2005
Pekkari13
Elmoped

Inlägg av Pekkari13 »

tjaa ! :P

vad ska jag ha för munstycke på min Rieju drac om min lilla setup är: mk thower rör, boostbottle, 21mm insug, pluggat ur membranet, 12/56 , hur många strl ska jag gå upp , jag kan inte gå upp hur mkt som helst ?:wink: tror org munstycket är 60, tacksam för svar
dMS
Elmoped

Inlägg av dMS »

Setup:

MK Thrower
13/53 drevning (om det spelar någon roll)

Jag bytte munstycke i förrgår till ett 74! (64 var original) Min fråga är då om 74 kan räcka? Eller kommer den gå dåligt? Stor chans att den skär? :(

Mvh Douglas
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

tjena hade strl 76 på mitt munstycke fast då startade den och sen när man gasade så dog den (böööade tror det var för mycket luft?? :?
sen så hade jag bara 88 hemma liggandes så jag la i det och nu så blöddrar det som bara F-A-N innan den börjar få sitt "magiskt sjuka axx"
vilket munstycke rekommenderas?

moppe:Derbi Senda 98 (fast med 03:ans motor)
förgasare:org 12mm tror jag att det är?
munstycke just nu:88
övrig setup:
Gianelli 2t krök
och sportluftfilter.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

~80
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Renforz
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Renforz »

hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
RenforZ
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
testa att gå uppåt

Kolla tändstiftet så ser du om de är någelunda rätt ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
sorex_senda
Svårstartad skrothög

Inlägg av sorex_senda »

tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar :( och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. :?: stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar :P
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar :( och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. :?: stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar :P
den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
sorex_senda
Svårstartad skrothög

Inlägg av sorex_senda »

Robiin937 skrev:
sorex_Senda skrev:tjena jag har en Derbi Senda 06. som är trimmad med mk thrower, 14/53 drev och större munstycke. men den går inte alls bra. min luftskruv är ett ½ varv utskruvad annars går den inte alls bra!! men luftskruven ska väll vara 4-5 varv utskruvad. men om jag skruvar ut den till typ 3 varv så får den för mkt luft och rusar :( och om jag skruvar på tomgångsskruven så händer det ingenting. har kollat tjuvluft men det va de inte. mitt munstycke är 85. ska jag låta luftskruven vara utskruvad ½ eller ska jag byta munstycke för att den ska gå bra. :?: stiftet har fin obojfärg just nu. tacksam för svar :P
den ska vara utskruvad ca 1 och ett halvt varv - 2 varv
har hört att den ska vara utskruvad 4-5 varv ungefär. jag kanse har helt fel :lol:
viictoor
Elmoped

Inlägg av viictoor »

Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
drevat den till 15/65, vad ska jag ha för munstycke?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

viictoor skrev:Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
70-74.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
viictoor
Elmoped

Inlägg av viictoor »

Henry skrev:
viictoor skrev:Derbi Senda Sm Extreme 05, helt orginal förutom att jag har
70-74.
Tack!
Jibe
Varnad

Inlägg av Jibe »

någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke? :)
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frukt Soda »

Renforz skrev:hej undrar vilket munstycke jag ska ha , har en Rieju drac rr -03 trimad med Hebo rör resten vet jag ej , men jag har ett 86 munstycke nu & den varvar bara i ettan , har ett 90 &104 & 60 munstycke vilket passar bäst tro ?
104 passar bäst av dom
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jibe skrev:någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke? :)
72 hade min 06:a
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jibe
Varnad

Inlägg av Jibe »

bensinskalle skrev:
Jibe skrev:någon som vet vad Derbi drd pro sm 09 har för orginal munstycke? :)
72 hade min 06:a
aha okej, tack :D
Daniellaurison
Elmoped

Inlägg av Daniellaurison »

Heej, är det någon som vet va en Gilera SMT - 05 har för orginal munstyke strl. ? 72 ?
Gilera SMT - 2005
tjalae
Elmoped

Inlägg av tjalae »

tja har haft tk på min rrx nu ett tag men ska sätta på original igen men kommer inte ihåg vad det var för munstycke? avstrypt rrx (har 100 nu med tk)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

rrx kan ha många olika. själv hade jag 75 (konstigt nog för den fick alldeles för lite) men normalt så e de 82-84
tjalae
Elmoped

Inlägg av tjalae »

kallepalle skrev:rrx kan ha många olika. själv hade jag 75 (konstigt nog för den fick alldeles för lite) men normalt så e de 82-84
okej men har för mig att det är 80 något men har slarvat bort munstycket men det är 16 fögg om det hjälper något
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad
tjalae
Elmoped

Inlägg av tjalae »

kallepalle skrev:det är 16 fögg på alla rrx. 75 ska du inte sätta i även om det kan ha suttit orginal (som på min). den får för lite bensin då. du ska sätta i ca. 84. jag kör på 86 eller om de var 88 med dragen luftplugg och den är perfekt bestyckad
mm vet det
Vikke-DT50R
Elmoped

Inlägg av Vikke-DT50R »

Någon som vet vad storleken är på originalmunstucket på en yamaha dt50r 04?
senda_
Svårstartad skrothög

Inlägg av senda_ »

Hej, vilket är original munstycket på en Rieju drac 00 ej eu? snabba svar upskattas
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

räcker munstycke 75 till en Derbi Senda 07 där orginal munstycket var 63?

Den är trimmad med

giannelli
ostrypt cdi
annan drevning
Skriv svar