Rickards skrev:
Jo det vat jag att det kan fräta bort lacken för det gjorde det på min moppen när kåpan var nästan ny
Lider med dig! :/
I framtiden lägg massvis med papper runt om så det skyddar emot eventuellt stänk.
Det räddade mig en gång när jag skulle fylla på, la runt hela behållaren och över tanken ifall att jag skulle klanta mig, vilket jag gjorde, men räddades utav pappret.
LillaNissen skrev:Vart kan jag få tag i denna "Mc liknande" framlampa till min Puch Maxi?
Och vad kallas den sortens lampa med sån "kåpa/skärm" uppe på lampan?
Då jag inte haft något bra sökord att söka på google mer än Framlampa med skärm osv.
LillaNissen skrev:Vart kan jag få tag i denna "Mc liknande" framlampa till min Puch Maxi?
Och vad kallas den sortens lampa med sån "kåpa/skärm" uppe på lampan?
Då jag inte haft något bra sökord att söka på google mer än Framlampa med skärm osv.
Rickards skrev:
Jo det vat jag att det kan fräta bort lacken för det gjorde det på min moppen när kåpan var nästan ny :(
Lider med dig! :/
I framtiden lägg massvis med papper runt om så det skyddar emot eventuellt stänk.
Det räddade mig en gång när jag skulle fylla på, la runt hela behållaren och över tanken ifall att jag skulle klanta mig, vilket jag gjorde, men räddades utav pappret.
Okej tack för tipset men vad tror du jag kan fyllningen hålet med så det håller ?
Tänkte prova på att köra ringar när jag står på ett pegs vid bakdämparen. Dock så måste jag ha en ny bult också då originalet är för kort. Vart kan man köpa en härdad bult med gängor vid toppen bara?
rasmusborg skrev:Tänkte prova på att köra ringar när jag står på ett pegs vid bakdämparen. Dock så måste jag ha en ny bult också då originalet är för kort. Vart kan man köpa en härdad bult med gängor vid toppen bara?
Vill ha en kvalitétbult inget skit från biltema.
Tacksam för svar!
inge fel på biltema bultar, same shit diffrent name...
rasmusborg skrev:Tänkte prova på att köra ringar när jag står på ett pegs vid bakdämparen. Dock så måste jag ha en ny bult också då originalet är för kort. Vart kan man köpa en härdad bult med gängor vid toppen bara?
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
har Biltema ens härdade bultar?
Närmsta järnhandel kommer ha det du söker.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag har en Gilera Stalker, jag ska sätta dit nudebar men kan INTE ha mina ORGINALreglage kvar.
Fråga, vart kan jag hitta BILLIGA reglage som går att sätta på nudebar?
Eftersom jag fortfarande inte hittat den så lägger jag ut igen.
Söker denna sortens framlampa till min Puch Maxi.
Med "Keps"
Helst en exakt likadan, alltså så smal, annars ganska rund inte avlång som original framlampan är till Puch Maxi.
RasmusOlivestedt skrev:Jag har en Gilera Stalker, jag ska sätta dit nudebar men kan INTE ha mina ORGINALreglage kvar.
Finns på twostroke (även andra sidor) men då tillkommer frakt så det blir ganska dyrt... Har ingen cross affär i närheten?
LillaNissen skrev:Eftersom jag fortfarande inte hittat den så lägger jag ut igen.
Med "Keps"
Helst en exakt likadan, alltså så smal, annars ganska rund inte avlång som original framlampan är till Puch Maxi.
Kepsen brukar man köpa försej. Har du tittat på veteran moped sida efter en sådan lampa
LillaNissen skrev:Eftersom jag fortfarande inte hittat den så lägger jag ut igen.
Med "Keps"
Med "Keps"
Tror biltema har sån ialf en liknande:)
Nepp, Har letat på deras hemsida men hittar inget.
RasmusOlivestedt skrev:Jag har en Gilera Stalker, jag ska sätta dit nudebar men kan INTE ha mina ORGINALreglage kvar.
Finns på twostroke (även andra sidor) men då tillkommer frakt så det blir ganska dyrt... Har ingen cross affär i närheten?
Hm, nej inte direkt. Finns dock en affär med mopeder en bit härifrån, ska försöka där.
Men hittar bara reglage på twostroke med helljus, halvljus och tuta :/
Tja! Är behov av nytt bromsgrepp + fäste till min yamaha neos. Vart kan man köpa det? Borde ju inte spela nån roll till vilket märke då det bara ska fästas på styret.
Hm, nej inte direkt. Finns dock en affär med mopeder en bit härifrån, ska försöka där.
Men hittar bara reglage på twostroke med helljus, halvljus och tuta :/
Ebay, nya kostar dem runt 2-3k för båda med frakt.
Och eftersom dem både är sällsynta och alla vill ha dem så kostar dem väldigt mycket både nya o begagnade.
Har själv letat efter några billiga ett bra tag nu.