Sida 35 av 93
Postat: 5 juli 2009, 20:07
av Robiin937
Arkan skrev:Vilket munstyke ska jag ha på min Dt50r 04
TP74cc
21mm DELLORTO "stylingpro"
org rör
Runt 100 - 110 men ja vill säga en sak : för de första så lägg ner ca 1800 på ett trimrör för den kommer ju inte få några 11.5 hk¨s som den kan få med org rör, kommer gå lååååångt ifrån så bra som den kan gå med ett trimrör
Postat: 5 juli 2009, 20:14
av Arkan
Robiin937 skrev:Arkan skrev:Vilket munstyke ska jag ha på min Dt50r 04
TP74cc
21mm DELLORTO "stylingpro"
org rör
Runt 100 - 110 men ja vill säga en sak : för de första så lägg ner ca 1800 på ett trimrör för den kommer ju inte få några 11.5 hk¨s som den kan få med org rör, kommer gå lååååångt ifrån så bra som den kan gå med ett trimrör
ok. hadde inte räknat med 11,5 hk

. är ca 110 som jag ska ha. kör ju me 106 nu på 50cc och org förgasaren ?
Postat: 5 juli 2009, 20:27
av Robiin937
ja körde med storlek 100 på min org förgasare o effekt rör men när ja byttet ill 19mm förgasare , airsal 70cc och ett metrakit sp rör så har ja 102 i nu

så runt 100 - 110 blir bra
edit: har också 16mm förgasare orginal och samma motor

och om nu din cylinder kan ge upp till 11.5 hk, så är de väll lika bra o ta fram de eller ? och om du tycker den ger för lite effekt så byt till ett trimrör
Postat: 5 juli 2009, 20:40
av Arkan
Robiin937 skrev:ja körde med storlek 100 på min org förgasare o effekt rör men när ja byttet ill 19mm förgasare , airsal 70cc och ett metrakit sp rör så har ja 102 i nu

så runt 100 - 110 blir bra
edit: har också 16mm förgasare orginal och samma motor

och om nu din cylinder kan ge upp till 11.5 hk, så är de väll lika bra o ta fram de eller ? och om du tycker den ger för lite effekt så byt till ett trimrör
ok. jag ska bara köra med org rör tills jag får råd med ett trimrör

Postat: 5 juli 2009, 20:48
av Robiin937
Arkan skrev:Robiin937 skrev:ja körde med storlek 100 på min org förgasare o effekt rör men när ja byttet ill 19mm förgasare , airsal 70cc och ett metrakit sp rör så har ja 102 i nu

så runt 100 - 110 blir bra
edit: har också 16mm förgasare orginal och samma motor

och om nu din cylinder kan ge upp till 11.5 hk, så är de väll lika bra o ta fram de eller ? och om du tycker den ger för lite effekt så byt till ett trimrör
ok. jag ska bara köra med org rör tills jag får råd med ett trimrör

bra

o köp då ett bra trimrör o inget skit

Postat: 8 juli 2009, 11:39
av 940103
Tja !
Jag har en Rieju rr -05 , original munstycket är 76 ..
Min moppe går bättre med choken, har borrat lite i pluggen.. hur mycket ska man byta upp när den går bättre med choken ungefär?
Och vilket munstycke ska jag ha när jag tar bort pluggen helt ?

Postat: 8 juli 2009, 14:02
av Oh_studsboll
Jag har 140 det går skit bra

Postat: 8 juli 2009, 14:30
av TobbaN
940103 skrev:Tja !
Jag har en Rieju rr -05 , original munstycket är 76 ..
Min moppe går bättre med choken, har borrat lite i pluggen.. hur mycket ska man byta upp när den går bättre med choken ungefär?
Och vilket munstycke ska jag ha när jag tar bort pluggen helt ?

Byt upp till 80 någonstans med borrad plugg.
Utan plugg, så är det väl runt 90 skulle jag gissa

Postat: 8 juli 2009, 16:40
av Vikke-DT50R
Undrar vilken storlek det är på munstycket original på en yamaha dt50r 04:)
Sen undrar jag om jag behöver bytta munstycke om jag ska köra med ett pluggat effektrör?:)
Postat: 8 juli 2009, 16:52
av Parden_Gökbo
Vikke-DT50R skrev:Undrar vilken storlek det är på munstycket original på en yamaha dt50r 04:)
Sen undrar jag om jag behöver bytta munstycke om jag ska köra med ett pluggat effektrör?:)
Ta bort koppen under förgasaren och kolla.
Nej, du behöver inte byta om du kör med ett pluggat effektrör.
Postat: 8 juli 2009, 17:52
av Tullis
Vilket munstycke på Derbi 05a när man tagit bort "strypningen" på luftburken (de 3 hålen som sitter på toppen av luftburken)?
Märks helt klart att man behöver större. 64 original, kanske runt 84?
Postat: 8 juli 2009, 18:35
av Robiin937
Tullis skrev:Vilket munstycke på Derbi 05a när man tagit bort "strypningen" på luftburken (de 3 hålen som sitter på toppen av luftburken)?
Märks helt klart att man behöver större. 64 original, kanske runt 84?
haha, verkligen inte 20 storlekar större för de, , köp storlek 70
Postat: 8 juli 2009, 19:32
av derbi_senda93
Tullis skrev:Vilket munstycke på Derbi 05a när man tagit bort "strypningen" på luftburken (de 3 hålen som sitter på toppen av luftburken)?
Märks helt klart att man behöver större. 64 original, kanske runt 84?
Jag har tagit bort strypningen i luftburken och jag kör med 70

Postat: 8 juli 2009, 22:40
av Tullis
Okej. Tack för hjälpen

Postat: 8 juli 2009, 22:43
av LudiX
Robiin937 skrev:Tullis skrev:Vilket munstycke på Derbi 05a när man tagit bort "strypningen" på luftburken (de 3 hålen som sitter på toppen av luftburken)?
Märks helt klart att man behöver större. 64 original, kanske runt 84?
haha, verkligen inte 20 storlekar större för de, , köp storlek 70
Det är inte 20 storlekar! varje storlek ökar inte med 0,1mm!!
nästa efter 64 e typ 67 osv!
Postat: 9 juli 2009, 11:23
av aDde.Smt
Tjena jag undrar vad för munstycke jag ska ha på min Gilera Smt, det enda jag har gjort är att jag tragit pluggen och tagit bort blindtarmen... måste jag byta munstycke? eller funkar det orginal ;/ tror jag hade 70 om jag minns rätt.... vilka storlekar ska jag köpa typ / om det behövs alltså. Tack på förhand! //aDde
Postat: 9 juli 2009, 11:24
av TobbaN
aDde.Smt skrev:Tjena jag undrar vad för munstycke jag ska ha på min Gilera Smt, det enda jag har gjort är att jag tragit pluggen och tagit bort blindtarmen... måste jag byta munstycke? eller funkar det orginal ;/ tror jag hade 70 om jag minns rätt.... vilka storlekar ska jag köpa typ / om det behövs alltså. Tack på förhand! //aDde
Du bör byta upp 10-15 storlekar

Postat: 9 juli 2009, 11:28
av aDde.Smt
okej tack !!

funderar på den här satsen
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640 det verkar väl ganska lagom ?? (:
Postat: 9 juli 2009, 11:32
av TobbaN
Det blir bra

Postat: 10 juli 2009, 21:07
av JB_94
till min Derbi xtreme har jag tänkt mig ett leovince v6 och 13/53 drevning hur många storlekar på munstyke tror ni ungefär att jag ska öka och måste jag göra det?
Postat: 10 juli 2009, 21:08
av DEA!!
JB_94 skrev:till min Derbi xtreme har jag tänkt mig ett leovince v6 och 13/53 drevning hur många storlekar på munstyke tror ni ungefär att jag ska öka och måste jag göra det?
det är olika för alla men testa 10 o uppåt ... sen om du ska ha urpluggat ska du ha ännu större

Postat: 11 juli 2009, 14:16
av Rabxorzz
Vad ska jag ha för munstycke med detta
19mm arche
Gianelli
sportluft
50cc airsal?
Postat: 11 juli 2009, 17:45
av Vikke-DT50R
Behöver jag bytta upp mig i munstycke om jag ska fila lite på pluggen på en yamaha dt50r 04?:)
Postat: 11 juli 2009, 17:46
av TobbaN
Vikke-DT50R skrev:Behöver jag bytta upp mig i munstycke om jag ska fila lite på pluggen på en yamaha dt50r 04?:)
Det kanske kan behövas.
Märks ifall den blöddrar

Postat: 15 juli 2009, 19:52
av xX93Xx
Tja, Vad för munstycke ska jag ha till detta?
Metrakit 70cc handmade
Turbokit HQ
Dellorto 16mm
sportluftfilter
Postat: 15 juli 2009, 19:53
av KoNG
xX93Xx skrev:Tja, Vad för munstycke ska jag ha till detta?
Metrakit 70cc handmade
Turbokit HQ
Dellorto 16mm
sportluftfilter
Hade underlättat med en moped också

Postat: 15 juli 2009, 19:54
av kallepalle
antar att du har en Rieju. börja med 125 å gå neråt.
Postat: 15 juli 2009, 20:14
av xX93Xx
spelar det någon roll va det är för moped?
men en Rieju

Postat: 15 juli 2009, 21:02
av Robiin937
börja på 110 ist , 115-125 är allt för stort
Postat: 15 juli 2009, 22:00
av kallepalle
Robiin937 skrev:börja på 110 ist , 115-125 är allt för stort
nej. en urpluggad Rieju med 16 förgasare ligger på runt 95-100 i munstcke. släng på ett sportluftfilter då har du storlek 110-115. sen cylinder på det ökar ytteligare.
Postat: 15 juli 2009, 22:17
av Robiin937
kallepalle skrev:Robiin937 skrev:börja på 110 ist , 115-125 är allt för stort
nej. en urpluggad Rieju med 16 förgasare ligger på runt 95-100 i munstcke. släng på ett sportluftfilter då har du storlek 110-115. sen cylinder på det ökar ytteligare.
Jag har samma motor och samma förgasare, Jag hade den cylindern o ett effektrör och sportluftfilter o jag låg på 100 med bara urpluggat rör. Men man ska inte upp så mkt som många säger
edit : och jag hade 110 i munstycke. 115--> blir riktigt för stort
Postat: 15 juli 2009, 22:25
av kallepalle
så du tror på det själv? du går upp 15 storlekar drygt för att plugga ur röret, men sen med cylinder + sportluftfilter går du bara upp 10strl? knappast
Postat: 15 juli 2009, 23:06
av Robiin937
kallepalle skrev:så du tror på det själv? du går upp 15 storlekar drygt för att plugga ur röret, men sen med cylinder + sportluftfilter går du bara upp 10strl? knappast
har du testat? för de har jag
Och nej jag gick upp 8 storlekar när jag pluggade ur mitt effekrör
Postat: 15 juli 2009, 23:07
av kallepalle
Robiin937 skrev:kallepalle skrev:så du tror på det själv? du går upp 15 storlekar drygt för att plugga ur röret, men sen med cylinder + sportluftfilter går du bara upp 10strl? knappast
har du testat? för de har jag
jag har testad med allt utom cylindern ja. och mitt munstycke hamnade på 112 med urpluggad + sportluft.
Postat: 15 juli 2009, 23:09
av Robiin937
kallepalle skrev:Robiin937 skrev:kallepalle skrev:så du tror på det själv? du går upp 15 storlekar drygt för att plugga ur röret, men sen med cylinder + sportluftfilter går du bara upp 10strl? knappast
har du testat? för de har jag
jag har testad med allt utom cylindern ja. och mitt munstycke hamnade på 112 med urpluggad + sportluft.
Okej, men jag har testat med de jag sa innan o som sagt, 110 blev bra!