Sida 35 av 60

Postat: 15 april 2011, 16:33
av Ztraand
Kommer den bli starkare med 11-53 istället för 13-53.

Hur mycket toppfart kommer den tappa?

Edit: Den är sjuukt högvarvig, och riktigt klen på låga varv. Den blev lite bättre när jag bytte reedsen. Men det kan inte ha med drevningen att göra va?

Kan man dreva den på något sett så den blir lite mer lågvarvig? Men ändå stark?

Postat: 15 april 2011, 17:20
av chifen
att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället :) vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.

Postat: 15 april 2011, 17:49
av Ztraand
chifen skrev:att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället :) vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.
Den är helt original, dock klämt ihop EKG(lr va de heter) så den gör typ 60-65. MEn den är ju så högvarvig, så den klarar knappt backarna.

OT: Den får ingen bensin på fullgas, så måste alltid köra på typ 9/10 gas.

Postat: 15 april 2011, 17:53
av friberg
Rieju drac rr 00

11/54 och dragen plugg

Postat: 15 april 2011, 17:57
av Pontusandersson95
friberg skrev:Rieju drac rr 00

11/54 och dragen plugg
vad undrar du?

Postat: 15 april 2011, 18:41
av Denkka
Ztraand skrev:
chifen skrev:att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället :) vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.
Den är helt original, dock klämt ihop EKG(lr va de heter) så den gör typ 60-65. MEn den är ju så högvarvig, så den klarar knappt backarna.

OT: Den får ingen bensin på fullgas, så måste alltid köra på typ 9/10 gas.
Byt till ett större munstycke :)

Postat: 16 april 2011, 06:56
av friberg
Pontusandersson95 skrev:
friberg skrev:Rieju drac rr 00

11/54 och dragen plugg
vad undrar du?
hur fort den kommer gå med det :wink:

Postat: 16 april 2011, 11:24
av adde_ssx
adde_ssx skrev:Vilken drevning tror ni kommer ge bäst effekt både på hastighet och axx med dragen plugg på en drac 05 :?: :?:
Ingen som vet?

Postat: 16 april 2011, 12:41
av 2stroke4ever
adde_ssx skrev:
adde_ssx skrev:Vilken drevning tror ni kommer ge bäst effekt både på hastighet och axx med dragen plugg på en drac 05 :?: :?:
Ingen som vet?
såååå enkelt att läsa igenom några rader i denna tråd för att få reda på det.

12/53

Postat: 16 april 2011, 16:27
av adde_ssx
2stroke4ever skrev:
adde_ssx skrev:
adde_ssx skrev:Vilken drevning tror ni kommer ge bäst effekt både på hastighet och axx med dragen plugg på en drac 05 :?: :?:
Ingen som vet?
såååå enkelt att läsa igenom några rader i denna tråd för att få reda på det.

12/53
Okej förlåt då :evil: men tack i alla fall

Postat: 19 april 2011, 12:32
av wille95
Derbi Senda -02

barikit 74 lite portad
14mm
Hebo reeds
tk ninja
ostrypt cdi
luftfilter

sen undrar jag om den bästa drevningen för axx och toppfart?
har 13-53

Postat: 23 april 2011, 12:59
av difaren
har en fråga.

Jag får en Cpi sm 06 den 25 april och jag får den av min kusin och enligt han är den endast drevad och går i cirka 70 knyck, är de bra eller?

Postat: 23 april 2011, 13:02
av 2stroke4ever
difaren skrev:har en fråga.

Jag får en Cpi sm 06 den 25 april och jag får den av min kusin och enligt han är den endast drevad och går i cirka 70 knyck, är de bra eller?
känns som den skulle ha ett sjukt segt acc...
wille95 skrev:-02

barikit 74 lite portad
14mm
reeds
tk ninja
ostrypt cdi
luftfilter

sen undrar jag om den bästa drevningen för axx och toppfart?
har 13-53
du kan ju inte ha en drevning som är bäst för både och!?
Men drevningen du har nu skulle jag nog haft, men om du tycker den varvar ut för fort så köp ett 14 och släng på, kostar inte mycket för att testa!?

Postat: 23 april 2011, 13:07
av difaren
okeej tacksam för svaret :) men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
för polisen kan ta om man har drevat så den går fortare ?

Postat: 23 april 2011, 13:09
av 2stroke4ever
difaren skrev:okeej tacksam för svaret :) men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
för polisen kan ta om man har drevat så den går fortare ?
du får inte ändra någonting som har med motorn eller hastighet att göra, så om man ska vara pet noga får du inte ändra drevningen alls. men i det stora hela så tar oftast poliser dig bara om den går över 52km/h om de är stränga!

Postat: 23 april 2011, 14:19
av difaren
2stroke4ever skrev:
difaren skrev:okeej tacksam för svaret :) men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
för polisen kan ta om man har drevat så den går fortare ?
du får inte ändra någonting som har med motorn eller hastighet att göra, så om man ska vara pet noga får du inte ändra drevningen alls. men i det stora hela så tar oftast poliser dig bara om den går över 52km/h om de är stränga!
okeej men om ja blir stoppad i en kontroll, tror du då att dom tittar på drevningen ???

Postat: 26 april 2011, 19:39
av kobbstar
Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?

Postat: 26 april 2011, 20:44
av siiimooon
kobbstar skrev:Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
13/52 är bra.

Postat: 26 april 2011, 20:53
av kobbstar
siiimooon skrev:
kobbstar skrev:Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
13/52 är bra.
sitter på 11-53/13-53 hemma, orkar inte såfall lägga ut lite pengar på att köpa ett 52 när det knappt är skillnad, 13-53 är la okej? Vill egentligen satsa mer på axx:-)

Postat: 26 april 2011, 21:02
av siiimooon
kobbstar skrev:
siiimooon skrev:
kobbstar skrev:Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
13/52 är bra.
sitter på 11-53/13-53 hemma, orkar inte såfall lägga ut lite pengar på att köpa ett 52 när det knappt är skillnad, 13-53 är la okej? Vill egentligen satsa mer på axx:-)
53 är samma sak.

Postat: 26 april 2011, 21:05
av kobbstar
siiimooon skrev:
kobbstar skrev:
siiimooon skrev: 13/52 är bra.
sitter på 11-53/13-53 hemma, orkar inte såfall lägga ut lite pengar på att köpa ett 52 när det knappt är skillnad, 13-53 är la okej? Vill egentligen satsa mer på axx:-)
53 är samma sak.
Tänkte nästan de, men kommer axxet vara stor skillnad från 11-53, och hur blir med toppfarten? 2kmh snabbare typ ? hehe ^_^

Postat: 26 april 2011, 22:50
av difaren
vilket är bäst, 13-56 eller 12-56?? fördelar och nackdelar med dom ;)

Tacksam för svar

Postat: 27 april 2011, 11:51
av kobbstar
difaren skrev:vilket är bäst, 13-56 eller 12-56?? fördelar och nackdelar med dom ;)

Tacksam för svar
Mer acc på 12, lite högre topp på13

Postat: 30 april 2011, 15:07
av SickRazer
Tja.
Har en Rieju Spike RR 04 med denna setup:

Airsal 70cc Sport
Turbokit Homologated effektrör
12mm originalförgasare med 100 munstycke
13-52 drev
Doppler sportluftfilter

När jag kommer upp på de högsta varven börjar den "tom-varva" låter som att den varvar upp lite extra men den går inte ett dugg snabbare, den går bara pytte lite snabbare med 70ccn, men axxet är det mycket större skillnad på. Jag vet att den ska kunna gå snabbare än så även om jag fortfarande kör med original förgasare.
Tror att den gör så för att den är för lätt drevad, jag drevade om den när jag bara hade tk-röret med 13-52 men nu orkar inte drevningen med 70cc så jag hade tänk gå upp ett par storlekar fram för att få upp toppfarten. Kan vara bra att veta att jag ska sätta på en 21mm förgasare snart också.
Jag hade tänkt 15-52. Men jag vill inte att axxet ska bli för dåligt. Är det kanske bättre med 14-52 eller gör det knappt någon skillnad?
Vilken är den bästa drevningen till min setup. Vill att den ska orka varva ut och få fram toppfarten med 21mm förgasare, men utan att axxet bli märkbart sämre.

Tack på förhand!

Postat: 30 april 2011, 15:24
av 2stroke4ever
jag hade bytit upp mig till 14 fram isåfall. framföra allt för att inte riskera dåligt acc.

Postat: 30 april 2011, 15:26
av GRieju
Tjenixxen, har en Rieju.

Setup;
70cc mk pr
24mm fögg
pr rör

sen insug, vev och lite smått och gott ;)

Vilken drevning blir bäst? :)

Postat: 1 maj 2011, 10:48
av Korken
Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.

Tack på förhand // KorKen

Postat: 1 maj 2011, 10:56
av SickRazer
Korken skrev:Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.

Tack på förhand // KorKen
Har aldrig i mitt liv sett en så hård felpost... Detta är DREVNINGS TRÅDEN du postade i, xD

Postat: 1 maj 2011, 10:58
av Korken
SickRazer skrev:
Korken skrev:Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.

Tack på förhand // KorKen
Har aldrig i mitt liv sett en så hård felpost... Detta är DREVNINGS TRÅDEN du postade i, xD

Tar sån tid i dem andra och vill ha ett snabbt svar xD

Postat: 1 maj 2011, 11:06
av SickRazer
Korken skrev:
SickRazer skrev:
Korken skrev:Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.

Tack på förhand // KorKen
Har aldrig i mitt liv sett en så hård felpost... Detta är DREVNINGS TRÅDEN du postade i, xD

Tar sån tid i dem andra och vill ha ett snabbt svar xD
Då kan jag försäkra dig om att du inte kommer få ett snabbare svar i den här tråden då den är menad till något helt annat. Felpost är felpost, så enkelt är det bara, försök att inte göra om det fler gånger om du inte vill bli varnad. Försök söka i forumet för andra trådar som har med det du vill ta reda på göra. Det kanske redan finns ett svar. Bara ett tips. :wink:

Postat: 3 maj 2011, 17:05
av ValoPallo
Funderar på att köpa en MH Furia, vet inte vilken årsmodell, men säkert runt 01-05

Men mina föräldrar är lite strikta så jag får int trimma, så hur tycker ni jag ska dreva om jag ska köra med dragen plugg och vill köra i 55-60?

Postat: 3 maj 2011, 20:45
av SickRazer
ValoPallo skrev:Funderar på att köpa en MH Furia, vet inte vilken årsmodell, men säkert runt 01-05

Men mina föräldrar är lite strikta så jag får int trimma, så hur tycker ni jag ska dreva om jag ska köra med dragen plugg och vill köra i 55-60?
10-54 borde funka. Är det för lätt så sliter det mer på motorn.

Postat: 3 maj 2011, 20:48
av ValoPallo
SickRazer skrev:
ValoPallo skrev:Funderar på att köpa en MH Furia, vet inte vilken årsmodell, men säkert runt 01-05

Men mina föräldrar är lite strikta så jag får int trimma, så hur tycker ni jag ska dreva om jag ska köra med dragen plugg och vill köra i 55-60?
10-54 borde funka. Är det för lätt så sliter det mer på motorn.
Tackar tackar :D

Postat: 3 maj 2011, 21:12
av SickRazer
ValoPallo skrev:
SickRazer skrev:
ValoPallo skrev:Funderar på att köpa en MH Furia, vet inte vilken årsmodell, men säkert runt 01-05

Men mina föräldrar är lite strikta så jag får int trimma, så hur tycker ni jag ska dreva om jag ska köra med dragen plugg och vill köra i 55-60?
10-54 borde funka. Är det för lätt så sliter det mer på motorn.
Tackar tackar :D
np

Postat: 7 maj 2011, 07:50
av ServerError
Har allt original CPI SM-07 original (ska dra avgasrörs plugg och munstycke sen) drevning: 11/62
En kille i CPI forum sa att 13/56 var den bästa men jag har 14/56 hemma.
Kommer det gå bra?