Sida 35 av 88

Postat: 22 mars 2009, 11:17
av rlofving
[quote="kallepalle"]barikit. högre kvalite, effekt. annars är top performance 74cc en riktigt fin cylinder också[/quote]

Okej, tack för hjälpen :D Och man behöver inte byta vev till varken barikiten eller top performance cylindern då? 8)

Postat: 22 mars 2009, 11:45
av kallepalle
nepp.

Postat: 22 mars 2009, 21:20
av kjj
är barikit 74cc en bra vardagscylinder?

Postat: 22 mars 2009, 21:46
av ProoStunter
är polini corsa bra
kvalitet ?
axx?
topfart?

Postat: 22 mars 2009, 21:47
av ProoStunter
tänker bara säga att ska användas till stunt eller så tar jag polini sport
är polini sport bra?

Postat: 22 mars 2009, 21:53
av williamasplund
Är denna cylinder något att ha? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452 Har ett Gianelli 2T på också och undrar om de kommer gå bra ihop eller om jag borde köpa ett nytt;) Behöver man byta vev?

Postat: 22 mars 2009, 21:57
av chifen
williamasplund skrev:Är denna cylinder något att ha? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452 Har ett Gianelli 2T på också och undrar om de kommer gå bra ihop eller om jag borde köpa ett nytt;) Behöver man byta vev?
Kommer att funka finfint och inget vevbyte behövs, kolla bara så den inte glappar något. Hur långt har mopeden gått?
ProoStunter skrev:tänker bara säga att ska användas till stunt eller så tar jag polini sport
är polini sport bra?
Du är i fel tråd, du ska vara i motsvarande tråd i kategorin scooter, tänk på det till nästa gång ;) http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=366

polini sport är en fin cylinder och kommer att funka fint till stunt. Du kommer att få högre effekt över hela registret.

Postat: 22 mars 2009, 22:04
av williamasplund
Tack för snabbt svar;)
500 mil 100 trimmat ska in på service i veckan

Postat: 23 mars 2009, 17:17
av Robiin937
Hur länge ska man köra in en gjutjärns cylinder?? :P

Postat: 23 mars 2009, 18:42
av Extreme16
Robiin937 skrev:Hur länge ska man köra in en gjutjärns cylinder?? :P
cirka 50 mil tror jag,... Men vet iaf att det tar mkt längre tid än aluminium.

Postat: 23 mars 2009, 18:51
av Riejumrx
Robiin937 skrev:Hur länge ska man köra in en gjutjärns cylinder?? :P
35-50 mil räcker men många säger 100 mil för att verkligen ligga på säkra sidan :wink: såd e gör du som du vill!

Postat: 23 mars 2009, 22:01
av bensinskalle
ReijuMrx skrev:
Robiin937 skrev:Hur länge ska man köra in en gjutjärns cylinder?? :P
35-50 mil räcker men många säger 100 mil för att verkligen ligga på säkra sidan :wink: såd e gör du som du vill!
Jaop man säger 100 mil inkörning på alla nya delar i cylindern men de tkr ja är bullshit.... Ja körde in min mc cylinder ca 5 mil väldigt försiktigt, sen åkte ja mjukt o gasa fullt vid 10 mil ;)

Dock så har du ju gjutjärn, du bör nog söka bland guiderna för gjutjärn är lite speciellt om man vill få de 100 bra ;) De finns en guide som säger exakt hur du ska göra ;)

Postat: 24 mars 2009, 20:35
av Robiin937
En snabb fråga bara för nu ska jag köpa men vill bara vara 100% säker
kommer veven o lagerna o sånt hålla för denna cylindern

http://twostroke.se/product.asp?product=12180

Postat: 24 mars 2009, 20:37
av wildhorse
Robiin937 skrev:En snabb fråga bara för nu ska jag köpa men vill bara vara 100% säker
kommer veven o lagerna o sånt hålla för denna cylindern

http://twostroke.se/product.asp?product=12180
Om det inte är glapp eller något sedan tidigare så kommer den cylindern fungera skit bra tsm med original veven!

Postat: 24 mars 2009, 23:10
av williamasplund
Kanske inte är rätt Forum men jaja,

Jag antar att det är så men frågar iaf, måste jag blanda olja manuellt eller kan jag lita på min oljepump? man kanske kan skruva upp den på nåt sätt inte vet jag? :lol:

Postat: 25 mars 2009, 06:43
av mtpower
williamasplund skrev:Kanske inte är rätt Forum men jaja,

Jag antar att det är så men frågar iaf, måste jag blanda olja manuellt eller kan jag lita på min oljepump? man kanske kan skruva upp den på nåt sätt inte vet jag? :lol:
Rätt forum om du har en Cross/Sm, dock fel tråd. Denna är till för att fråga om cylindrar. =)

Nu vet jag inte vad du har för någon moped, men det brukar gå att öka flödet på oljepumparna. Men om du vill vara på den säkra sidan kan du blanda i tanken.

Postat: 25 mars 2009, 12:37
av kallepalle
alltid säkrast att blanda i tanken. brukar ej gå att skruva upp pumpen men det går ju å spänna vajern. dock vet du ju ine precis hur mycket den ger då, så jag säger blanda i tanken om du trimmar.

Postat: 25 mars 2009, 22:27
av Henry
kallepalle skrev:alltid säkrast att blanda i tanken. brukar ej gå att skruva upp pumpen men det går ju å spänna vajern. dock vet du ju ine precis hur mycket den ger då, så jag säger blanda i tanken om du trimmar.

Bara skruva tills den är OK inställd. (se stiftet för svar)

asd

Postat: 28 mars 2009, 15:59
av jimmyskoglund
vilekn är bäst?!
jag har en Derbi Senda x-treme SM 2005 med orinal vev:
vilken av cyllerna?

1.airsal 70cc sport.
2.barkit 70cc racing.
3.top peformens 70cc.
vilken lämpar sig bäst!

Postat: 28 mars 2009, 18:07
av kallepalle
ta top performance 74cc den svarta. skitbra sportcylinder

Postat: 1 april 2009, 22:01
av adam_CpiPerformance
Lånar Tråden Lite snabbt.

Lirar just nu: Hebo escape, bestyckad , filter , ostrypt cdi.
Ska köpa 70cc som orgveven håller för, vill ha tips på cylinder med bra drag.
ge mej tips och lite info om hastighet , Hk och hållbarhet så blir jag lycklig :D

Postat: 2 april 2009, 06:55
av bensinskalle
adam_CpiPerformance skrev:Lånar Tråden Lite snabbt.

Lirar just nu: Hebo escape, bestyckad , filter , ostrypt cdi.
Ska köpa 70cc som orgveven håller för, vill ha tips på cylinder med bra drag.
ge mej tips och lite info om hastighet , Hk och hållbarhet så blir jag lycklig :D
airsal eller barikit i sportklassen är helt okej cylindrar och de kommer nog funka fint till de grejer du har ;)

Handmade är nog inte helt dumt heller men den varvar mindre och har lite mindre drag ;)

Postat: 2 april 2009, 07:23
av Flixis
jag tänkte köpa en http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 men jag undrar vilket rör jag ska ha till den cylen och om jag behöver en större förgasare å i vilken storlek då?

Postat: 2 april 2009, 08:40
av Moddad
Thrower/SP rör blir bra
En 19mm förgasare skulle sitta fint men behövs inte

Postat: 2 april 2009, 08:44
av Flixis
okej tack

Postat: 2 april 2009, 08:46
av Flixis
hur mycket tror du att den skulle topp med MK sp och den cylen?

Postat: 2 april 2009, 09:05
av Moddad
95~ med en 13-14/53 drevning

Postat: 2 april 2009, 09:07
av Flixis
ok :D

Postat: 2 april 2009, 16:16
av adam_CpiPerformance
frågade tidigare om vilket cylinder som var bäst.
har nu en fråga till , om jag köper airsal sport 50cc och har dom grejjerna jag har och 13/53 drev, Ungefär vad kommer toppen ligga på?
Kommer det bli stor skillnad mot med vanlig cylinder?.

( ända anledningen att jag vill ha den är för att det är den ända cylindern med skruvfäste till cpi ).:D

Postat: 2 april 2009, 17:26
av kallepalle
vad har du för rör, förgasare?

Postat: 2 april 2009, 18:50
av bensinskalle
adam_CpiPerformance skrev:frågade tidigare om vilket cylinder som var bäst.
har nu en fråga till , om jag köper airsal sport 50cc och har dom grejjerna jag har och 13/53 drev, Ungefär vad kommer toppen ligga på?
Kommer det bli stor skillnad mot med vanlig cylinder?.

( ända anledningen att jag vill ha den är för att det är den ända cylindern med skruvfäste till cpi ).:D
själva cylindern ger ingen enorm effektökning kan vi säga ;) Möjligen att de vill varva lite mer än original...

Postat: 2 april 2009, 20:19
av Notn4
tänkte fråga lite snabbt.

har ett giannelli 2t till AM6 och 16mm dellorto.

tänkte köpa 70cc som håller med orginal vev och går me de delarna jag har redan.

stylepro 70cc bra? den från cykelkraft? men det står också att orginal toppen inte passar men är det bara för att orginal toppen har en annan packning? för om det är så, så går det väll att bara köpa en packning som passar till topplocket och inte använda det som kommer med cylinder???

EDIT: eller ska jag kanske ta top performance 75cc? prestanda är inte så viktigt som hållbarhet

Postat: 2 april 2009, 20:27
av kallepalle
top performance 74cc e riktigt go sportcylinder. men gianellit e ganska klent till 70cc. bästa var om du sålde gianellit å köpte tex Hebo elr liknande men visst går det

Postat: 2 april 2009, 21:15
av bensinskalle
Följer de inte med topp :?

Men aja, står de att toppen inte passar så gör den förmodligen inte de...

70 cc och 50 cc har ju olika borrningar så då krävs de olika diameter på toppens "förbränningsutrymme"... Sen så är de ju likadant med packningar....

Om 70 cc:n har t.ex 10 mm större borrning så måste även O-ringen vara 10 mm större i diameter, och då passar de aldrig ihop med spåret i original toppen som då är 10 mm mindre i diameter...

Postat: 2 april 2009, 21:18
av kallepalle
har inte 70cc men orginal slaglängd typ 47mm borrning och 50cc me orginal slaglängd 40,6mm?