Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

[spoiler]
PK skrev:
difaren skrev:
DiNozzan skrev: Trött är man alltid det kan man inte komma ifrån, men du kan ju ta såna koffein tabletter. (vet inte vad dom heter) Jag sover kanske 10-12h på helgerna men inte fan räcker det.

Lägg in en viss tid så blir det som en daglig rutin efter 2-3 veckor. Som jag, varje tisdag kl 18:00 ska jag vara på gymmet, och varje fredag efter skolan så går jag till gymmet.

Mat osv kan inte jag svara på. För jag äter förlite, så jag ska äta allt.

Jag skulle säga bulka, du måste ju ha lite muskler innan du ska deffa ;) Jag har en kompis som är typ 180 han började inte deffa förens han vägde runt 95kg.
Att sova för länge är inte jääätte bra, men visst en stabil sömn är bra.

Sedan att han vägde 95kg och var 180 lång är inget man ska sträva efter, det är bara överdrivet.

Nu till motivationen PK:

Har du ingen person.. som du så gärna skulle vilja kunna gå förbi på stranden och liksom bara äga.
Det har ja kan ja säga dig.. dem är på gymmet 24/7 enligt deras facebook och kör.. där ligger lite av min motivation för jag säger aldrig att jag är på gymmet offentligt på facebook och liknande, utan jag vill komma på sommaren och aatt alla ska se med egna ögon hur hårt jag jobbat istället för att FB-uppdaterat hela tiden!

Tänk dig, sommarkroppen, brudarna och hur stark man blir på vägen!
ja va fan väger man 95 och är 180 så är man antingen coleman-tränad eller överviktig :D inget av dem är att föredra ;)

jo, det är ju det.. men att man lätt tänker "jag skiter i att träna idag" för att man inte orkar helt enkelt...
[/spoiler]

Jag sa typ 180, så mellan 180-190. Jag kan väl tänka mig att han tog runt 150kg i bänken iaf. Jag skulle inte säga att det var för mycket, bara jävligt biff. Men nu när han deffat så ligger han runt 89kg.

Han har gymmat sen han gick i 8:an och nu är han 21-22 år kanske :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Dra åt helvete vicke.
Senast redigerad av PK den 6 juli 2013, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

PK: Får man lov att fråga dig vad du gjort med din högra patte? Vänstra på bilden.
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

DiNozzan skrev:PK: Får man lov att fråga dig vad du gjort med din högra patte? Vänstra på bilden.
Tyckte också den såg lite.. udda ut ^^
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

PK skrev::) Bjuder lite på mig själv...

här är lite bilder i skrivande stund. farsan fyller år idag så har blivit en hel del mat och kakor idag. men tycker som sagt att min magsäck är stor?

hur jag ser ut avslappnad i skrivande stund. 183 ca 88kg med byxor... :roll:

Bild
Bild
Bild

spände mig liite för att få med en bild när jag är lite spänd..
Bild

vill få bort det så det blir tight-fit pk ;) är det bara för morsan att läsa igenom kolozzeums defftråd och laga därefter och ligga på kaloriunderskott. inte räkna allt för noga men äta mindre samt få i mig mycket protein och träna 4 dagar/vecka?
hahahahahahahaaaahahahaahahaahahaahahaahahahahahahahahah fan du är så jävla granna heajävel sadana kaa får trycka ner min gigantiska pillevipp asså jävlar va den reste sig jävla heajävel fan assao
bibapeolola
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

Axel skrev: hahahahahahahaaaahahahaahahaahahaahahaahahahahahahahahah fan du är så jävla granna heajävel sadana kaa får trycka ner min gigantiska pillevipp asså jävlar va den reste sig jävla heajävel fan assao
Wtf?

Druckit lite mycket? ^^
Senast redigerad av winblasers den 3 februari 2013, 02:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

PK skrev:Lite hjälp igen då..

Jag har ingen ork och motviation.. jag är alltid trött även fast jag sover 7-8 timmar och kommer knappt upp ur sängen och orkar verkligen inte med hela dagen...

vad kör ni på för att få fram träningsmotivationen och hålla er pigga med det?

vart hittar ni bra recept och kostkunskap ifrån? vill ha något snabbt och kort som morsan kan läsa och följa..

och det värsta. jag vet inte om jag ska bulka eller deffa.. jag går och grubblar på det varje dag i stort sett...

kan ladda upp lite pörrbilder sen så ni kan få en inblick i fettmängden :)
Va ute!
Årets Styrelsemedlem 2013
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Någon som kan svra på varför jag är grövre på vänster sida (t.ex Arm och bröstmuskel) gentemot höger sida? Jag är inte speciellt grov någonstans..
Armarna borde ju inte vara så svårt att jämna ut, borde gå med typ hantlar. Men bröstmusklerna (det är inte så stor skillnad, inte ens säkert att folk tänker på det) borde ju vara lite svårare, men det borde ju också gå med hantlar? Typ bänkpress fast med hantlar?
Stör mig inte så mycket på det (även fast det kan låta som det), tycker mest att det är ganska konstigt då jag är högerhänt osv..

Är det någon mer här som har så?:)
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

Alla är vi nog lite sne när vi inte tränat ^^
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Fatzy skrev:Någon som kan svra på varför jag är grövre på vänster sida (t.ex Arm och bröstmuskel) gentemot höger sida? Jag är inte speciellt grov någonstans..
Armarna borde ju inte vara så svårt att jämna ut, borde gå med typ hantlar. Men bröstmusklerna (det är inte så stor skillnad, inte ens säkert att folk tänker på det) borde ju vara lite svårare, men det borde ju också gå med hantlar? Typ bänkpress fast med hantlar?
Stör mig inte så mycket på det (även fast det kan låta som det), tycker mest att det är ganska konstigt då jag är högerhänt osv..

Är det någon mer här som har så?:)

Sluta runka med vänstern!

Nejmen de är bara att träna på, sen blir aldrig kroppen helt symmetrisk! :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Haha fettavlagring kan jag gissa :)

Axel: jag är fet och du är dum i huvudet. Jag ska deffa men vad fan ska du göra tänkte du? ;)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:Haha fettavlagring kan jag gissa :)

Axel: jag är fet och du är dum i huvudet. Jag ska deffa men vad fan ska du göra tänkte du? ;)
Ja exakt axel.. vart har du tagit vägen?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

DEA!! skrev:Måste ju orka röra sig :wink:

Men jag har bestämt mig för att från den 1:a mars ska jag börja köra fettminskning. Jag vill inte tappa en massa muskler!

Har aldrig riktat in mig på detta, så kan inte så mycket om det! Vill veta träningssätt, mat osv. Men som sagt inte helt banta, utan bränna fett! Hit me
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

PK skrev:Haha fettavlagring kan jag gissa :)

Haha vadå dum i huvet? :D
Så jävla fina bilder bara
bibapeolola
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Vilka magövningar skulle ni rekommendera?
Är det klassiska sit-ups i olika rörelser?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:
DEA!! skrev:Måste ju orka röra sig :wink:

Men jag har bestämt mig för att från den 1:a mars ska jag börja köra fettminskning. Jag vill inte tappa en massa muskler!

Har aldrig riktat in mig på detta, så kan inte så mycket om det! Vill veta träningssätt, mat osv. Men som sagt inte helt banta, utan bränna fett! Hit me

Ska du ha så lite fett som möjligt? Kör på som du gör men ta även längre promenader/löpturer 1.5-2timmar så bränner du typ bara fettet annars kan du äta mindre kolhydrater du kommer antagligen inte gå upp i muskler men du kommer få låg fett % bästa är att testa dig fram på de:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

iom att du tränat mycket innan så är det nog lätt att bli slimmad för dig dea! :)

bara att äta mindre och ha ca 500-1000 kaloriunderskott och träna på som vanligt :)

jag skulle helt enkelt laddat ner en app som håller koll på kalorierna hyffsat åt dig :) du ska äta mindre måltider ca 6 gånger/dag helst. du får räkna ut ditt bmi och ligga på underskott.

ladda ner någon app som kollar träningskallorier. hård styrketräning som vanligt samt gå till jobbet eller liknande.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

läs den! jävla bra tråd!

Fick mitt 80 whey från gymgrosisten idag! dock liten tråkig sak.

var hål i påsen och det var knappt hälften i :( ringde dom och dem beklagade och sa att dem skulle skicka en ny påse direkt nu. jag kunde ju självklart behålla den halva påsen jag fick :) bra service kallar jag det! :)

förövrigt så var det en OTROLIG skillnad på mitt gamla pulver och det nya. skitgott och löser sig hur lätt som helst :) chokladsmak.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PK skrev:iom att du tränat mycket innan så är det nog lätt att bli slimmad för dig dea! :)

bara att äta mindre och ha ca 500-1000 kaloriunderskott och träna på som vanligt :)

jag skulle helt enkelt laddat ner en app som håller koll på kalorierna hyffsat åt dig :) du ska äta mindre måltider ca 6 gånger/dag helst. du får räkna ut ditt bmi och ligga på underskott.

ladda ner någon app som kollar träningskallorier. hård styrketräning som vanligt samt gå till jobbet eller liknande.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

läs den! jävla bra tråd!

Fick mitt 80 whey från gymgrosisten idag! dock liten tråkig sak.

var hål i påsen och det var knappt hälften i :( ringde dom och dem beklagade och sa att dem skulle skicka en ny påse direkt nu. jag kunde ju självklart behålla den halva påsen jag fick :) bra service kallar jag det! :)

förövrigt så var det en OTROLIG skillnad på mitt gamla pulver och det nya. skitgott och löser sig hur lätt som helst :) chokladsmak.
Om han ligger på underskott kommer ju musklerna drabbas med, bättre att köra längre pass med lägre tempo för att förbränna fettlagren :roll:
All träning över 1-1.5 timmar säger man att man generellt bara gå på fett så kör en promenad/lättare träning efter du gymmat
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Mamma kom in i rummet när jag tittade på PK's sexy bilder... Bytte flik till mormorsporr, var enklare att förklara :shock:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

nej han ska ligga på underskott. det är enda sättet att gå ner i vikt och tappa fett.

äter man tillräckligt bra mat så tappar man inte muskelmassa alls. jag kör på ca:

50% protein
30% kolhydrater
20% fett

allt från bra och nyttiga källor såklart. speciellt fettet.

jag äter det samt kör tungt lass på gymmet och går till skolan varje dag. det ger mig ca 600 kalorier mindre i det om jag gör det rätt och inte slarvar :)

så jag äter alltså mitt vanliga intag av kalorier som kroppen ska ha, men med ca 200 kalorier +- sådär. sen droppas ju ca 600 kalorier per dag.

så när man har kaloriöverskott så bygger man muskler och blir större. äter man med kaloriunderskott men tränar lika flitigt så tappar man bara fett, och inga muskler :)
Tuta skrev:Mamma kom in i rummet när jag tittade på PK's sexy bilder... Bytte flik till mormorsporr, var enklare att förklara :shock:
haha!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

lägger pk upp bilder så gör väll jag det också!

jag började träna den 10/1-2013 och dessa mått startade jag med:

VIKT:86,2kg
MAGE:98cm

Bild

dagens mått är..
VIKT: 78,1kg
MAGE: 94cm

det går ju framåt iaf men skulle kunna skärpa både min träning och kost ytterligare för att få bättre resultat för ibland blir det lite slarv med maten även fast man inte vill det :roll:

nu blir det att ta en spring/cykelrunda på ett par timmar och sen sova!
Senast redigerad av Demuz den 5 februari 2013, 21:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Tack för länken!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

blev 2 mil på cykeln igår och tänkte köra lika mycket idag :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Funderar starkt på att börja på MMA nu... har depressionsångest, kan inte träna just nu och så för min nacke.. finns inge annat jag vill börja med så vi får se! Då blir de satsning!
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Min bror började MMA i veckan:)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Fatzy skrev:Min bror började MMA i veckan:)
Härligt!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

en i min klass har kört MMA i snart 2 år och han har förändrats som fan!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Demuz skrev:en i min klass har kört MMA i snart 2 år och han har förändrats som fan!
På vilket sätt?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

difaren skrev:
Demuz skrev:en i min klass har kört MMA i snart 2 år och han har förändrats som fan!
På vilket sätt?

gått ner enormt mycket i vikt och tappat nästan allt kroppsfett. blivit mycket flexiblare,starkare och kvickare i kroppen.
sen så sänker han alla utan att blinka, man har inte en chans fast man försöker :lol:

givetvis så är det inte bara MMA som har bidragit till detta utan han har ju tränat mycket vid sidan av det också men det har helt klart bidragit mycket till den han är idag.

innan var han en trött och tjock gamer som inte rörde på sig annat än till skolan och affären :roll:
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

nu jävlar! 5mil ska det springas. kommer inte ens tänka tanken på att gå hem innan jag är klar :twisted: :!:
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Demuz skrev:nu jävlar! 5mil ska det springas. kommer inte ens tänka tanken på att gå hem innan jag är klar :twisted: :!:
På en tur? Lycka till jävligt flitigt :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Börniee skrev:
Demuz skrev:nu jävlar! 5mil ska det springas. kommer inte ens tänka tanken på att gå hem innan jag är klar :twisted: :!:
5 mil är lite overkill vet du ?^^

kör två mil elr något, jag skulle aldrig ha tanke äns att dra över 2 mil som träningspass du kommer ju säcka ihop längs vägen :O

om du är seriös med de så kör en slinga på 5km elr något så du håller där nära där folk bor fall de händer något, då du kan rejält utmattat då jag antar att du inte precis tränat en längre period för detta ?
Senast redigerad av david96 den 6 februari 2013, 16:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

david96 skrev:
Börniee skrev:
5 mil är lite overkill vet du ?^^

kör två mil elr något, jag skulle aldrig ha tanke äns att dra över 2 mil som träningspass du kommer ju säcka ihop längs vägen :O
Haha sant :)
Har du aldrig haft springning på schemat innan så borde du börja lungt och inte springa HELA 5 mil imo :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Du kommer inte att må bättre för att du springer 5mil helt plötsligt.
Skriv svar