Sida 35 av 114
Postat: 2 april 2010, 18:11
av pruttrick
Hur fort tror ni följande går (CPI scooter):
*Stage6 Racing AC oportad
*Stage6 R1200
*21mm Dellorto
*Malossi Multivar
*Stage6 MK II (R/T) - Röda fjädrar
*Original tändning
*Original drev med RF på ~ 13-14
Sedan rätt inställd med tryckfjäder och bra munstycke.
Hur mycket snabbare skulle den gå med drev som ger ~ 10 i RF?
Re: Rieju
Postat: 2 april 2010, 18:51
av guth
Riejuludde skrev:Rieju Drac RR 00
urpluggad
10/48
sportluftfilter
vad tror ni?:)
om vad

? kommer gå 70-75
Postat: 2 april 2010, 19:13
av Zibb
pruttrick skrev:Hur fort tror ni följande går (CPI scooter):
*Stage6 Racing AC oportad
*Stage6 R1200
*21mm Dellorto
*Malossi Multivar
*Stage6 MK II (R/T) - Röda fjädrar
*Original tändning
*Original drev med RF på ~ 13-14
Sedan rätt inställd med tryckfjäder och bra munstycke.
Hur mycket snabbare skulle den gå med drev som ger ~ 10 i RF?
ta i scooter delen?
om det här då?
Postat: 2 april 2010, 19:32
av Riejuludde
men om drev 13/52 då?

Postat: 2 april 2010, 21:55
av erkan94
En Rieju drac som är helt urpluggad?
Postat: 3 april 2010, 12:41
av Jonteeee
erkan94 skrev:En Rieju drac som är helt urpluggad?
vad kör du för drevning? orignal?
Postat: 3 april 2010, 19:53
av leovince
Vad tror ni om min Derbi 05 då???
leovince v6
14-53
ingen luftplugg
tnt boost bottle
92 munstycke
MK prorace koppling
kan säga att den axxar på jävligt bra även med den drevningen
_________________
Postat: 4 april 2010, 09:15
av Riiikard
leovince skrev:Vad tror ni om min Derbi 05 då???
leovince v6
14-53
ingen luftplugg
tnt boost bottle
92 munstycke
MK prorace koppling
kan säga att den axxar på jävligt bra även med den drevningen
_________________
Jadu, 85 km/h kanske

Postat: 6 april 2010, 08:06
av leovince
okej XD men jag ska fixa MK cdi på fredag

och då blir det ännu värre drag i den

dom varavar ju liksom lite mer då

Re: om det här då?
Postat: 6 april 2010, 09:45
av DEA!!
Riejuludde skrev:men om drev 13/52 då?

den kanske kommer upp i 80km/h på rätt raka

Postat: 11 april 2010, 10:49
av derbirace
har en Derbi drd pro white...
vet att det finns strypningarna runt om kring i mopeden, dock inte säker på vilka. lär inte pilla på orginalröet eller köpa trimrör för det ska inte vara synligt. men hört att det finsn en strypning i förgasaren eller något sånt, rätta mig om jag har fel.....
om jag då drar den strypningen och sätter på en hyfsat bra drevning var kommer den gå i då tror ni ?
tacksam för svar
Postat: 11 april 2010, 11:02
av bluerider94
derbirace skrev:har en Derbi drd pro white...
vet att det finns strypningarna runt om kring i mopeden, dock inte säker på vilka. lär inte pilla på orginalröet eller köpa trimrör för det ska inte vara synligt. men hört att det finsn en strypning i förgasaren eller något sånt, rätta mig om jag har fel.....
om jag då drar den strypningen och sätter på en hyfsat bra drevning var kommer den gå i då tror ni ?
tacksam för svar
ja det finns en bricka i börgasaren (sitter på den sidan luftburken är)
om du drevar om den kommer den inte gå så mkt bättre eftersom den har 12/53 drev "rätta min om jag har fel" och sätter du då på 13 fram så går den kanske 50-55 och strypningen i förgasaren gör ingen märkbar skillnad om du inte har trimmat.. byter du drev fram kommer den axxa sämre och bli svagare
Postat: 11 april 2010, 11:28
av derbirace
bluerider94 skrev:derbirace skrev:har en Derbi drd pro white...
vet att det finns strypningarna runt om kring i mopeden, dock inte säker på vilka. lär inte pilla på orginalröet eller köpa trimrör för det ska inte vara synligt. men hört att det finsn en strypning i förgasaren eller något sånt, rätta mig om jag har fel.....
om jag då drar den strypningen och sätter på en hyfsat bra drevning var kommer den gå i då tror ni ?
tacksam för svar
ja det finns en bricka i börgasaren (sitter på den sidan luftburken är)
om du drevar om den kommer den inte gå så mkt bättre eftersom den har 12/53 drev "rätta min om jag har fel" och sätter du då på 13 fram så går den kanske 50-55 och strypningen i förgasaren gör ingen märkbar skillnad om du inte har trimmat.. byter du drev fram kommer den axxa sämre och bli svagare
vad föreslår du då jag gör? så att trimmeti nte är synligt?
Postat: 11 april 2010, 11:32
av bluerider94
dra pluggen syns ju inte... sen har den ju blindtarm också så det blir lagom hastighet om du drar pluggen:)
Postat: 11 april 2010, 11:33
av derbirace
bluerider94 skrev:dra pluggen syns ju inte... sen har den ju blindtarm också så det blir lagom hastighet om du drar pluggen:)
är bara det om jag blir tagen tillåter ekonomin inte att jag ska köpa ett nytt avgasrör

så dyrt orginal ju

Postat: 11 april 2010, 18:32
av derbirace
DRD Pro:
gianelli rör
dragen katalysator
dragen förgasarbricka
och bra drevning?
vad tror ni
Postat: 11 april 2010, 19:05
av Riiikard
derbirace skrev:DRD Pro:
gianelli rör
dragen katalysator
dragen förgasarbricka
och bra drevning?
vad tror ni
Katalysator finns ej om du skall ha Gianellit på ..
Men med 13/53 Runt 90 km/h, de går som fan me Gianelli

Postat: 11 april 2010, 19:14
av derbirace
Riiikard skrev:derbirace skrev:DRD Pro:
gianelli rör
dragen katalysator
dragen förgasarbricka
och bra drevning?
vad tror ni
Katalysator finns ej om du skall ha Gianellit på ..
Men med 13/53 Runt 90 km/h, de går som fan me Gianelli

tacksam för svar. men jag är lite rädd för synlig tirm......
kan man inte trimma den på något sätt som inte är synlitg och få upp den i en 70 eller 60?
Postat: 12 april 2010, 16:40
av Riiikard
derbirace skrev:Riiikard skrev:derbirace skrev:DRD Pro:
gianelli rör
dragen katalysator
dragen förgasarbricka
och bra drevning?
vad tror ni
Katalysator finns ej om du skall ha Gianellit på ..
Men med 13/53 Runt 90 km/h, de går som fan me Gianelli

tacksam för svar. men jag är lite rädd för synlig tirm......
kan man inte trimma den på något sätt som inte är synlitg och få upp den i en 70 eller 60?
Dra pluggen sedan dreva 12/53, ska den nog klättra upp i en 70km/h iaf ..
Postat: 14 april 2010, 11:22
av derbirace
Derbi drd pro sm
dragen plugg
dragen strypning i förgasare
? någon som vet?

Postat: 14 april 2010, 12:35
av Osten R
en 70-80 kanske vet inte riktigt va dom har för strypningar i övrigt

Postat: 14 april 2010, 15:15
av bluerider94
Osten R skrev:en 70-80 kanske vet inte riktigt va dom har för strypningar i övrigt

na, de har blindtarm också så inte så mkt..
Postat: 14 april 2010, 17:15
av derbirace
bluerider94 skrev:Osten R skrev:en 70-80 kanske vet inte riktigt va dom har för strypningar i övrigt

na, de har blindtarm också så inte så mkt..
hur mycket då? om inte 70-80????
och ifall man tar strypningen i blindtarmen hur snabbt kommer den at gå då ?
Postat: 14 april 2010, 19:06
av Senda1994
Derbi Senda X-treme sm 07
gianelli 2t
Ostrypt cdi
sportluftfilter
95 mm munstycke
13/53 drevning

Postat: 14 april 2010, 21:01
av derbirace
Senda1994 skrev:Derbi Senda X-treme sm 07
gianelli 2t
Ostrypt cdi
sportluftfilter
95 mm munstycke
13/53 drevning

snabbt som fan

en 80 85 nånting
Postat: 15 april 2010, 20:05
av skurmupp
Hur fort skulle en yamaha dt50x 06 gå med bara ett ostrypt orginalrör ?
Postat: 16 april 2010, 23:00
av derbirace
Derbi drd pro sm!
första setupen:
dragen plugg.
hur snabbt kommer den gå??
andra setupen:
dragen plugg.
ta bort strypningen i blindtarmen.
ta bort strypningen i förgasaren. (förgasarebrickan)
hur snabbt kommer den gå
Är tacksam för svar!!!!

Postat: 17 april 2010, 00:18
av mar14893
skurmupp skrev:Hur fort skulle en yamaha dt50x 06 gå med bara ett ostrypt orginalrör ?
Utan att byta munstycke? Isåfall ungefär 75 med choke och 50 utan, nåt sånt gjorde min iallafall.
Hur fort borde en Yamaha DT50x -08 gå med:
- Ostrypt Originalrör
- Borrad CDI för borttagen varvspärr
- 13/60 drevning (11/60 é original)
- Helsyntetisk High Performance olja
Postat: 17 april 2010, 00:44
av 2stroke4ever
mar14893 skrev:skurmupp skrev:Hur fort skulle en yamaha dt50x 06 gå med bara ett ostrypt orginalrör ?
Utan att byta munstycke? Isåfall ungefär 75 med choke och 50 utan, nåt sånt gjorde min iallafall.
Hur fort borde en Yamaha DT50x -08 gå med:
- Ostrypt Originalrör
- Borrad CDI för borttagen varvspärr
- 13/60 drevning (11/60 é original)
- Helsyntetisk High Performance olja
min dt (04a) varvar ca 9700 och går i 81 med 13,53 drevning med bra acc
Den är ostrypt. luftboxen har jag tagit bort skorstenarna på, insuget är ostrypt nu, membranet är ostrypt nu. pluggen är dragen. den varvar ändå så inte över 10000 så man behöver ej strypa av CDI:n, självklart inställd förgasare!
skulle gissa på med din drevning och BARA avgas skulle den gå i ca 70-74.
Postat: 17 april 2010, 16:38
av Riiikard
Derbi Senda R X`Treme 2004
- Gianelli 2T
- 19mm Black edition
- ? Munstycke, runt 80-90
- DREVAD 13/70 !
- Passande insug
- Ostrypt CDi
- Ostrypt Luftburk (3 rören ska bort)
Postat: 17 april 2010, 16:41
av DEA!!
Riiikard skrev:Derbi Senda R X`Treme 2004
- Gianelli 2T
- 19mm Black edition
- ? Munstycke, runt 80-90
- DREVAD 13/70 !
- Passande insug
- Ostrypt CDi
- Ostrypt Luftburk (3 rören ska bort)
85-90 km/h

Postat: 17 april 2010, 16:43
av 2stroke4ever
DEA!! skrev:Riiikard skrev:Derbi Senda R X`Treme 2004
- Gianelli 2T
- 19mm Black edition
- ? Munstycke, runt 80-90
- DREVAD 13/70 !
- Passande insug
- Ostrypt CDi
- Ostrypt Luftburk (3 rören ska bort)
85-90 km/h

inte med den drevningen väl? annan drevning kanske du kan komma mot dom hastigheterna
Postat: 17 april 2010, 16:58
av RiejuMRT
Rieju MRT 09
Drevning: 11/62 (tror jag eller 11/60)
Avgasrör: Orginal med plugg
Luftfilter: Orginal
Förgasare: Orginal
Alltså allting orginal
Min fråga är:
den har strypt Ecu-box (Varvtalsstrypare) Den stryper moppen vid 42
km/h Hur snabbt tror ni den går med avstrypt Ecu box?
Tacksam för svar

Postat: 17 april 2010, 17:39
av yahama94
du måste ju pra pluggen.
Postat: 17 april 2010, 17:40
av yahama94
haha 85-90 xD 70 om du har tur !