Sida 34 av 49
Postat: 18 juli 2010, 00:40
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan!

Tips på hur jag skulle göra blandningen bra vid halv gas?
Postat: 18 juli 2010, 00:42
av 2stroke4ever
JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan!

Tips på hur jag skulle göra blandningen bra på halv gas?
annars byter du upp dej i choke munstycke och slänger i choken, så gör jag, visserligen har jag den på styret, men känns bättre så!
Postat: 18 juli 2010, 00:48
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan!

Tips på hur jag skulle göra blandningen bra på halv gas?
annars byter du upp dej i choke munstycke och slänger i choken, så gör jag, visserligen har jag den på styret, men känns bättre så!
Ja, bara att dom i så fall kanske frågar om choken är på. Men om jag skulle ha ett 120 munstycke så skulle den gå riktigt dåligt vid full gas,+ den får ju vara sur ett litet tag efter att man kört med full gas, så att poliserna inte gasar sakta upp och får upp den i registret när dom passerar halv gas!

Postat: 18 juli 2010, 00:53
av 2stroke4ever
funkar, men hur kul blir det för dej?
Postat: 18 juli 2010, 00:58
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:funkar, men hur kul blir det för dej?
Polisen kommer, dom stannar mig och gasar full gas, den blöddrar, jag kör därifrån sen drar jag ner till halv gas och bränner!

Postat: 18 juli 2010, 01:00
av 2stroke4ever
JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:funkar, men hur kul blir det för dej?
Polisen kommer, dom stannar mig och gasar full gas, den blöddrar, jag kör därifrån sen drar jag ner till halv gas och bränner!

saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
Postat: 18 juli 2010, 01:02
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:funkar, men hur kul blir det för dej?
Polisen kommer, dom stannar mig och gasar full gas, den blöddrar, jag kör därifrån sen drar jag ner till halv gas och bränner!

saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
Det går inte att byta upp mig i förgasarstorleken?
Postat: 18 juli 2010, 01:06
av 2stroke4ever
JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:
Polisen kommer, dom stannar mig och gasar full gas, den blöddrar, jag kör därifrån sen drar jag ner till halv gas och bränner!

saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
Det går inte att byta upp mig i förgasarstorleken?
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja

Postat: 18 juli 2010, 01:19
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:
saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
Det går inte att byta upp mig i förgasarstorleken?
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja

Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen!

(Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
Postat: 18 juli 2010, 01:31
av 2stroke4ever
JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:
Det går inte att byta upp mig i förgasarstorleken?
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja

Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen!

(Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
bara säga att jag inte har nån tomgång:)
Postat: 18 juli 2010, 01:51
av JagHarEnDerbi
2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja

Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen!

(Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
bara säga att jag inte har nån tomgång:)
Kunde jag gjort om den inte hade slutat gå direkt man släpper gasen

Postat: 2 augusti 2010, 23:31
av Senda1994
tjena

Jag har en Derbi Senda xtreme sm - 07
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
//mvh

Postat: 3 augusti 2010, 23:31
av willemedDERBIN
JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:JagHarEnDerbi skrev:
Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen!

(Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
bara säga att jag inte har nån tomgång:)
Kunde jag gjort om den inte hade slutat gå direkt man släpper gasen

jag har också tängkt på ngt sånt där

men jag hade det i luftfiltret
jag har ett jätte litet luftfilter som nästan kväver motorn när jag kör påhöga varv så om jag sätter på orginal/ annat filter så går den nästan 15-20 kr mer

Postat: 3 augusti 2010, 23:34
av JagHarEnDerbi
willemedDERBIN skrev:JagHarEnDerbi skrev:2stroke4ever skrev:
bara säga att jag inte har nån tomgång:)
Kunde jag gjort om den inte hade slutat gå direkt man släpper gasen

jag har också tängkt på ngt sånt där

men jag hade det i luftfiltret
jag har ett jätte litet luftfilter som nästan kväver motorn när jag kör påhöga varv så om jag sätter på orginal/ annat filter så går den nästan 15-20 kr mer

Du måste väll stanna isf för att byta filtret? Det jag tänkte så var det bara att gasa halv gas

Postat: 3 augusti 2010, 23:37
av willemedDERBIN
jodå jag förstår hur du menar ^^
men det är ju ganska enkelt att bara byta filtret eller ?

och så kan man få ut moppen HÖGSTA effekt

Postat: 4 augusti 2010, 10:16
av Spray
Senda1994 skrev:tjena

Jag har en Derbi Senda xtreme sm - 07
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
//mvh

Nej men under sadeln finns 3 små "rör" även kallad "Skorsten" så att den får minder luft
Postat: 4 augusti 2010, 23:23
av Senda1994
Spray skrev:Senda1994 skrev:tjena

Jag har en Derbi Senda xtreme sm - 07
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
//mvh

Nej men under sadeln finns 3 små "rör" även kallad "Skorsten" så att den får minder luft
k

Jo jag tog bort dom 3 små rören men blev knappt någon skillnad

Postat: 5 augusti 2010, 09:42
av Spray
Senda1994 skrev:Spray skrev:Senda1994 skrev:tjena

Jag har en Derbi Senda xtreme sm - 07
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
//mvh

Nej men under sadeln finns 3 små "rör" även kallad "Skorsten" så att den får minder luft
k

Jo jag tog bort dom 3 små rören men blev knappt någon skillnad

okej men då vet du iallafall
Postat: 16 augusti 2010, 23:55
av nyb
hej ja har satt på min Derbi evo ett metrakit thrower samt större munstycke. den går riktigt bra me de men efter en stund, typ 4 min körning börjar den blöddra mer och mer, kan tänka mig smuts i förgasarn men e inte så sugen på att ta loss hela skiten så....och säg att de vore de, skulle de vara skadligt för motorn att fortsätta köra då utan att göra rent den?
Postat: 20 augusti 2010, 17:00
av vonLidl
Har förstått att Gianelli 2T är sjukt bra till original men låter inte den förjävla mycket, har hört att den är jämförbar med TK?? Ska köpa Gianelli eller Thrower (beggat)... Ska ha 53 (el. original men vill ju inte piska motorstackaren till döds, annars undviker jag att byta bakdrev..) i bakdrev, testa några munstycken och ha kvar org. 12 där fram eller byta upp till 13/14.
Om det har någon betydelse så hade jag tänkt att behålla reg.skylten på b*ögläppen så länge som möjligt, ingen fuckokörning för mig utan ska försööka vara snäll och stanna. Därför undrar jag om ljudet så man inte får alltför mycket uppmärksamhet av de blåvita.. Axx och topp vill man ju självklart ha, hih.
(ah, jusste, kom på att jag har strypt CDI-box, ska köpa ny av polare och undrar om det är lätt att byta?)
Postat: 21 augusti 2010, 10:30
av Maol58
Hej!
Jag har köpt en Derbi Senda x-treme sm 08 och den har orginalframstänkan. Jag letar efter en fin orange framstänka med bra kvalité som man kan sätta på den. Jag vet att man måste modda den och innebär det bara att borra några hål eller?
Postat: 21 augusti 2010, 10:31
av willemedDERBIN
jaa det är bara borra nya håll inte så svårt :/
kolla twostroke !
Postat: 21 augusti 2010, 12:03
av Maol58
Jag har kollat Twostroke men alla mina kompisar säger att det är jättedålig kvalité på typ TNT och polissport som dom säljer där. Har dom fel?
Postat: 21 augusti 2010, 12:04
av bluerider94
tnt är dålig kvalité iaf!
polisport vet jag inte.. deras handskydd duger iaf!
Postat: 25 augusti 2010, 19:05
av Maol58
Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?
Postat: 25 augusti 2010, 19:08
av willemedDERBIN
2takts olja ?
enkel att kolla du ser sensor som stiker ut Ur sensor ner i oljeburken tar upp den och koppla lös den om det forsätter o lysa ^^
då äre den !
men batteriet har inget med sensorn o göra !
Postat: 25 augusti 2010, 21:26
av landvetterpontus
Vet någon hur mycket det kostar ungefär att lacka om ramen? finns något ställe nära Göteborg man kan lacka ramen? =)
Postat: 25 augusti 2010, 21:51
av willemedDERBIN
landvetterpontus skrev:Vet någon hur mycket det kostar ungefär att lacka om ramen? finns något ställe nära Göteborg man kan lacka ramen? =)
lacka själv inte så svårt ^^
Postat: 27 augusti 2010, 22:55
av landvetterpontus
willemedDERBIN skrev:landvetterpontus skrev:Vet någon hur mycket det kostar ungefär att lacka om ramen? finns något ställe nära Göteborg man kan lacka ramen? =)
lacka själv inte så svårt ^^
Aa vet men frågan e om de blir bra... de ska va snyggt gjort

Postat: 27 augusti 2010, 23:01
av willemedDERBIN
lacka mina kåper sjävl ...
såg Riktigt nice ut

Postat: 28 augusti 2010, 11:02
av Haaga
Maol58 skrev:Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig

Postat: 28 augusti 2010, 19:44
av Niky
Hej!
Eftersom det är ett motorbyte mellan 05 och 06 på Derbi Senda så undrar jag vad det är för skillnad mellan dom två motorerna ?
Tack på förhand!
Niklas
Postat: 28 augusti 2010, 20:27
av willemedDERBIN
jag kom och tänka på det häromdagen med xD
jag vet att det mästa som du har på den gammla passar på den nya iaf

det mästa men inte allt

Postat: 28 augusti 2010, 21:00
av Niky
willemedDERBIN skrev:jag kom och tänka på det häromdagen med xD
jag vet att det mästa som du har på den gammla passar på den nya iaf

det mästa men inte allt

Jo, för skillnaden på prisen är ju några tusenlappar, klart att det är skillnad eftersom den är äldre men det har att göra med motorbytet också. Så vill veta nu innan jag köper om det är värt att satsa på 06an elr om man inte får mycket mer utav det.

Postat: 29 augusti 2010, 18:29
av Maol58
[quote="Haaga"][quote="Maol58"]Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?[/quote]
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig

[/quote]
Tack:)
Var sitter säkringen? Får man köpa en ny då eller vad ska man göra?
Idag testade jag att koppla batteriet till bilen för att se om det var det det var fel på men det var den inte.