JagHarEnDerbi skrev:Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan! Tips på hur jag skulle göra blandningen bra vid halv gas?
JagHarEnDerbi skrev:Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan! Tips på hur jag skulle göra blandningen bra på halv gas?
annars byter du upp dej i choke munstycke och slänger i choken, så gör jag, visserligen har jag den på styret, men känns bättre så!
2stroke4ever skrev:
Jag ska testa, det är ju värt det som fan i fall det fungerar bra. Och om dom nu skulle testa med halv gas så kan man ju skylla på att man drog pluggen för att den nästan inte orkade gå innan! Tips på hur jag skulle göra blandningen bra på halv gas?
annars byter du upp dej i choke munstycke och slänger i choken, så gör jag, visserligen har jag den på styret, men känns bättre så!
Ja, bara att dom i så fall kanske frågar om choken är på. Men om jag skulle ha ett 120 munstycke så skulle den gå riktigt dåligt vid full gas,+ den får ju vara sur ett litet tag efter att man kört med full gas, så att poliserna inte gasar sakta upp och får upp den i registret när dom passerar halv gas!
JagHarEnDerbi skrev:
Polisen kommer, dom stannar mig och gasar full gas, den blöddrar, jag kör därifrån sen drar jag ner till halv gas och bränner!
saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
Det går inte att byta upp mig i förgasarstorleken?
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja
2stroke4ever skrev:
saken är ju även den, att den kommer gå skit varm med halv gas, det blir som att du skulle ha en mycket mindre förgasare typ.. mindre intern kylning!
haha jo såklart! men ändå! köp en blackbox eller kör med choken i tycker jag! lätt.. för om dom kommer upp på fullgas och den går skit, sen så ska dom sakta ner, så kommer dom ner på halvgas, så går den som satan, nja, för riskabelt för att hålla på så tkr ja
Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen! (Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
JagHarEnDerbi skrev:
Japp, bara att om dom märker choken är det som att stänga en dörr helt, dom brukar ju oftast bara gasa med moppen och om den blöddrar så skiter dom i en, om jag kör med för stort munstycke så har jag ju ursäkter att komma med. + När jag sätter på choken måste jag gasa för att hålla liv i moppen! (Jag har ju TK så den kommer ju vara död som fan på låga varv) ^^
2stroke4ever skrev:
bara säga att jag inte har nån tomgång:)
Kunde jag gjort om den inte hade slutat gå direkt man släpper gasen
tjena
Jag har en Derbi Senda xtreme sm - 07
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
JagHarEnDerbi skrev:
jag har också tängkt på ngt sånt där
men jag hade det i luftfiltret
jag har ett jätte litet luftfilter som nästan kväver motorn när jag kör påhöga varv så om jag sätter på orginal/ annat filter så går den nästan 15-20 kr mer
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
2stroke4ever skrev:
jag har också tängkt på ngt sånt där
men jag hade det i luftfiltret
jag har ett jätte litet luftfilter som nästan kväver motorn när jag kör påhöga varv så om jag sätter på orginal/ annat filter så går den nästan 15-20 kr mer
Du måste väll stanna isf för att byta filtret? Det jag tänkte så var det bara att gasa halv gas
Senda1994 skrev:tjena
Är det någon som vet om det sitter en bricka i förgasaren på min modell som gör så att moppen får mindre bensin/luft?
//mvh
Nej men under sadeln finns 3 små "rör" även kallad "Skorsten" så att den får minder luft
//mvh
Nej men under sadeln finns 3 små "rör" även kallad "Skorsten" så att den får minder luft
k Jo jag tog bort dom 3 små rören men blev knappt någon skillnad
//mvh
k Jo jag tog bort dom 3 små rören men blev knappt någon skillnad
hej ja har satt på min Derbi evo ett metrakit thrower samt större munstycke. den går riktigt bra me de men efter en stund, typ 4 min körning börjar den blöddra mer och mer, kan tänka mig smuts i förgasarn men e inte så sugen på att ta loss hela skiten så....och säg att de vore de, skulle de vara skadligt för motorn att fortsätta köra då utan att göra rent den?
Har förstått att Gianelli 2T är sjukt bra till original men låter inte den förjävla mycket, har hört att den är jämförbar med TK?? Ska köpa Gianelli eller Thrower (beggat)... Ska ha 53 (el. original men vill ju inte piska motorstackaren till döds, annars undviker jag att byta bakdrev..) i bakdrev, testa några munstycken och ha kvar org. 12 där fram eller byta upp till 13/14.
Om det har någon betydelse så hade jag tänkt att behålla reg.skylten på b*ögläppen så länge som möjligt, ingen fuckokörning för mig utan ska försööka vara snäll och stanna. Därför undrar jag om ljudet så man inte får alltför mycket uppmärksamhet av de blåvita.. Axx och topp vill man ju självklart ha, hih.
(ah, jusste, kom på att jag har strypt CDI-box, ska köpa ny av polare och undrar om det är lätt att byta?)
Hej!
Jag har köpt en Derbi Senda x-treme sm 08 och den har orginalframstänkan. Jag letar efter en fin orange framstänka med bra kvalité som man kan sätta på den. Jag vet att man måste modda den och innebär det bara att borra några hål eller?
Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?
2takts olja ?
enkel att kolla du ser sensor som stiker ut Ur sensor ner i oljeburken tar upp den och koppla lös den om det forsätter o lysa ^^
då äre den !
men batteriet har inget med sensorn o göra !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Maol58 skrev:Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig
willemedDERBIN skrev:jag kom och tänka på det häromdagen med xD
jag vet att det mästa som du har på den gammla passar på den nya iaf
det mästa men inte allt
Jo, för skillnaden på prisen är ju några tusenlappar, klart att det är skillnad eftersom den är äldre men det har att göra med motorbytet också. Så vill veta nu innan jag köper om det är värt att satsa på 06an elr om man inte får mycket mer utav det.
[quote="Haaga"][quote="Maol58"]Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?[/quote]
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig [/quote]
Tack:)
Var sitter säkringen? Får man köpa en ny då eller vad ska man göra?
Idag testade jag att koppla batteriet till bilen för att se om det var det det var fel på men det var den inte.