Sida 34 av 114

Postat: 22 mars 2010, 19:02
av phille94
AM6:
mk handmade 70cc
Gianelli 2t
13-52

Vad tror ni ? :D

Postat: 22 mars 2010, 22:40
av 2stroke4ever
phille94 skrev:AM6:
mk handmade 70cc
Gianelli 2t
13-52

Vad tror ni ? :D
90-95 med en 19mm förgasare?

Postat: 23 mars 2010, 09:39
av Motard-Man
DB050 motor( X-race 04)
12/53 drevning
rensat org. rör ( inga strypningar)
ostrypt cdi och luftburk
14 PHVA DD 80 ans munstycke

Postat: 23 mars 2010, 12:44
av guth
Motard-Man skrev:DB050 motor( X-race 04)
12/53 drevning
rensat org. rör ( inga strypningar)
ostrypt cdi och luftburk
14 PHVA DD 80 ans munstycke
70+- :)

Postat: 23 mars 2010, 12:51
av tolle
yamaha fs1 -89
uppborrad 5,5 till 43 mm lätt portad
16,5mm förgasare och insug
sachs ljuddämpare
13-32 drevning tror ja det är på nu
va tror ni? :P :D :lol:

Postat: 23 mars 2010, 14:35
av Thorsken
MH Furia
borrad orginalcyllinder 40.3 till 40.8
ostrypt CDI
12-68 drevning
annat än ja skrivit är orginal.

Postat: 23 mars 2010, 14:44
av TK_DRAC
Thorsken skrev:MH Furia
borrad orginalcyllinder 40.3 till 40.8
ostrypt CDI
12-68 drevning
annat än ja skrivit är orginal.
Om röret är pluggat så gör den ju inte mer än 50 ungefär

Postat: 23 mars 2010, 14:49
av Thorsken
TK_DRAC skrev:
Thorsken skrev:MH Furia
borrad orginalcyllinder 40.3 till 40.8
ostrypt CDI
12-68 drevning
annat än ja skrivit är orginal.
Om röret är pluggat så gör den ju inte mer än 50 ungefär
vill inte ha en motorsåg då folk o snuten är aggressiva mot mopedisterna som der är här. möjligt att jag borrar någon milimter eller filar lite..

Postat: 23 mars 2010, 14:50
av TK_DRAC
Thorsken skrev:
TK_DRAC skrev:
Thorsken skrev:MH Furia
borrad orginalcyllinder 40.3 till 40.8
ostrypt CDI
12-68 drevning
annat än ja skrivit är orginal.
Om röret är pluggat så gör den ju inte mer än 50 ungefär
vill inte ha en motorsåg då folk o snuten är aggressiva mot mopedisterna som der är här. möjligt att jag borrar någon milimter eller filar lite..
men om du pluggar ur den låter den inte mkt mer än nu. sen kan man ju göra 70cc på orginalröret då låter inte heller mkt mer. Så länge du har orginalröret och orginalluftburken kan du hålla ner ljudnivån avsevärt.

Postat: 23 mars 2010, 14:53
av Thorsken
jo men farsan o ja har exprimenterat med detta med plugar o opkuggat. låter ju sjukt mkt mer och grövre :/

Postat: 23 mars 2010, 14:55
av TK_DRAC
lite mer låter de ju såklart då du får upp varvet på motorn till högre nivåer. menmen det är sånt man får ta..

Postat: 23 mars 2010, 14:57
av Thorsken
vad tror du den kommer upp i urplugat med setupen?

Postat: 23 mars 2010, 14:59
av fax110
Thorsken skrev:jo men farsan o ja har exprimenterat med detta med plugar o opkuggat. låter ju sjukt mkt mer och grövre :/
provat borra alt byta ut mot en plugg mot lite större hål, att borra cylindern 0.5mm ger inte så mycket ,

prova helre ställa in förgasaren perfekt dreva den lite tyngre borra upp pluggen 1-2 mm så borde du ha kvar den låga ljud nivån och ändå få upp den i lite mera fart

vad den kommer upp i med helt urpluggat rör är inte heller alltför mycket med ditt gigantiska bakdrev ;) jag törs inte gissa ens :P

Postat: 23 mars 2010, 15:00
av Thorsken
är redan borrad från förra ägaren.. men undrar bara vad den kan tänkas koma upp i om jag nu då tar bort pluggen.. :)

Postat: 23 mars 2010, 15:02
av fax110
Thorsken skrev:är redan borrad från förra ägaren.. men undrar bara vad den kan tänkas koma upp i om jag nu då tar bort pluggen.. :)
om du pluggar ur den byter munstycke och ger den lite mer luft och drevar den mycket tyngre så kanske 60-80

Yamaha Dt 50r 04:a

Postat: 23 mars 2010, 15:07
av 2stroke4ever
Hoj.

min tur då? en yamaha dt 50r 04 som är HELT ostrypt med 13/52 drev?
bra inställd förgasare osv.

Re: Yamaha Dt 50r 04:a

Postat: 23 mars 2010, 16:46
av -TeddaN-
2stroke4ever skrev:Hoj.

min tur då? en yamaha dt 50r 04 som är HELT ostrypt med 13/52 drev?
bra inställd förgasare osv.
80-85 Km/h.

Postat: 23 mars 2010, 17:56
av jimmyx
Vad kommer gå snabbast av: Hebo replica 70cc och yasuni ml rör http://www.twostroke.se/product.asp?product=7821
och http://www.twostroke.se/product.asp?product=11004 med ett leovince v6 rör???
drevning 13/53 ostrypt cdi 19mm fög och ostrypt insug

Postat: 23 mars 2010, 19:10
av Motard-Man
guth skrev:
Motard-Man skrev:DB050 motor( X-race 04)
12/53 drevning
rensat org. rör ( inga strypningar)
ostrypt cdi och luftburk
14 PHVA DD 80 ans munstycke
70+- :)
ouki, ska pm:a dig sen då jag svetsat ihop röret , så får vi se va den gick. Men jag tror också runt en 70 :)

Postat: 23 mars 2010, 19:17
av Riiikard
Motard-Man skrev:
guth skrev:
Motard-Man skrev:DB050 motor( X-race 04)
12/53 drevning
rensat org. rör ( inga strypningar)
ostrypt cdi och luftburk
14 PHVA DD 80 ans munstycke
70+- :)
ouki, ska pm:a dig sen då jag svetsat ihop röret , så får vi se va den gick. Men jag tror också runt en 70 :)
Jag chansar på 73-75 km/h 8) :wink:

Postat: 23 mars 2010, 20:35
av tolle
tolle skrev:yamaha fs1 -89
uppborrad 5,5 till 43 mm lätt portad
16,5mm förgasare och insug
sachs ljuddämpare
13-32 drevning tror ja det är på nu
va tror ni? :P :D :lol:
nån som kan säga nått om de?
är nyfiken för jag ska köpa en med de

Re: Yamaha Dt 50r 04:a

Postat: 23 mars 2010, 21:54
av TK_DRAC
-TeddaN- skrev:
2stroke4ever skrev:Hoj.

min tur då? en yamaha dt 50r 04 som är HELT ostrypt med 13/52 drev?
bra inställd förgasare osv.
80-85 Km/h.
Skulle gissa på 70-80

Postat: 24 mars 2010, 15:20
av Dodavovidod
har en CPI sx 07:a och skulle vilja veta hur fort den skulle gå om jag drar pluggen har ett drev fram på 14 kuggar sen tror jag den har 53 bak...

Postat: 24 mars 2010, 15:53
av Riiikard
Dodavovidod skrev:har en CPI sx 07:a och skulle vilja veta hur fort den skulle gå om jag drar pluggen har ett drev fram på 14 kuggar sen tror jag den har 53 bak...
Runt 80 km/h kan den nog gå, med tanke på att det är en AM6-Kopia, och AM6 går bra urpluggade .. Om den orkar varva ur o så går den nog bra .. men då får la testa! :wink:

Postat: 24 mars 2010, 16:13
av Dodavovidod
hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx :)

Postat: 24 mars 2010, 16:27
av Riiikard
Dodavovidod skrev:hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx :)
Om ***** står för *Jävla* så kommer den med stor sannolikhet INTE Axxa bättre än med 11/53 :wink:

Postat: 24 mars 2010, 17:05
av guth
Riiikard skrev:
Dodavovidod skrev:hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx :)
Om ***** står för *Jävla* så kommer den med stor sannolikhet INTE Axxa bättre än med 11/53 :wink:
nää håller med xD den kommer bli seg och varva mindre, som dock kan vara skönt när man kör långt! vill du ha ett "jävla drag" kanske du borde satsa på 12/53 ist

Postat: 24 mars 2010, 19:17
av Dodavovidod
hehe^^ den har det vanliga dåliga axxet på sin orginal 11 kuggar fram men i och med att 14 kuggar ger högre topp kan jag ligga kvar på lägre växlar längre T ex orginal drevet kunde jag köra i 61-65 km/h fast då varvade den .. lite för mycket för att må bra men när jag drevade 14 kuggar fram kunde jag köra i 65 på femman utan att den varvar sönder så axxet blir inte direkt så mycket drabbat av mina 14 kuggar för .. på 11 kuggar måste man växla hela tiden så fort man rör sig behövde jag växla >.< det blev soppa på 11 kuggar jag har drev med orginal 11 kuggar ett från rinab på 13 kuggar + ett till från rinab på 14 kuggar jag gillade 14kuggar mest :)

Postat: 25 mars 2010, 18:01
av Riiikard
Dodavovidod skrev:hehe^^ den har det vanliga dåliga axxet på sin orginal 11 kuggar fram men i och med att 14 kuggar ger högre topp kan jag ligga kvar på lägre växlar längre T ex orginal drevet kunde jag köra i 61-65 km/h fast då varvade den .. lite för mycket för att må bra men när jag drevade 14 kuggar fram kunde jag köra i 65 på femman utan att den varvar sönder så axxet blir inte direkt så mycket drabbat av mina 14 kuggar för .. på 11 kuggar måste man växla hela tiden så fort man rör sig behövde jag växla >.< det blev soppa på 11 kuggar jag har drev med orginal 11 kuggar ett från rinab på 13 kuggar + ett till från rinab på 14 kuggar jag gillade 14kuggar mest :)
Men kör på 12/53 eller 13/53 så har du nog ett lagomt register!

Postat: 25 mars 2010, 18:25
av Azzer
Hej undrar hur fort min Derbi Senda går med:

Airsal 70cc Sport

MetraKit SP

Dellorto 21mm Black Edition

14/48 drevning

Mvh

Postat: 25 mars 2010, 19:46
av Dodavovidod
blä till bara 12 - 13 kuggar HURRA för 14/53 :) det kommer gå fort men vet inte riktigt ...

Postat: 25 mars 2010, 22:03
av Fikon
Azzer skrev:Hej undrar hur fort min Derbi Senda går med:

Airsal 70cc Sport

MetraKit SP

Dellorto 21mm Black Edition

14/53 drevning

Mvh
~ 110.

Original veven? :)

Postat: 25 mars 2010, 22:12
av Azzer
Fikon skrev:
Azzer skrev:Hej undrar hur fort min Derbi Senda går med:

Airsal 70cc Sport

MetraKit SP

Dellorto 21mm Black Edition

14/53 drevning

Mvh
~ 110.

Original veven? :)
Ja

Postat: 26 mars 2010, 14:36
av leovince
Vad tror ni om min Derbi 05 då???

leovince v6

14-53

ingen luftplugg

tnt boost bottle

92 munstycke

MK prorace koppling

kan säga att den axxar på jävligt bra även med den drevningen :twisted:

Rieju

Postat: 2 april 2010, 17:55
av Riejuludde
Rieju Drac RR 00

urpluggad

10/48

sportluftfilter


vad tror ni?:)