okej ska testa detkallepalle skrev:byt ner till ~75 och se hur den går då. kan hända att xps har strypt insug och därför behöver mindre munstycke än Rieju. kör själv på 86 helt orginal.

okej ska testa detkallepalle skrev:byt ner till ~75 och se hur den går då. kan hända att xps har strypt insug och därför behöver mindre munstycke än Rieju. kör själv på 86 helt orginal.
105 dirrbombmannen skrev:bombmannen skrev:bombmannen skrev:Setup Airsal 70cc racing
Dellorto blck edition 19mm
13/53drevad
Tk rör
Nån som vet ett bra munstycke till den ?
Det är sådär på min också!MKRider skrev:setup:
MK thrower
drev 11/52 (ska byta till 13/52 lr 14/52)
jag har 92 i munstycke nu hur mkt behöver jag gå upp när jag drevar?
när jag kör på full gas och släpper lite på gasen "ytterst lite" så går den några kilometer snabbare. typ som om den antingen dränks eller att den får förlite när jag kör på full patte. ngn som varit med om detta? mindre eller större?
Lilleebror skrev:85 har funkat finfint för mig i både en x-treme och en drd probensinskalle skrev:Va sägs om att du berättar va du har för moppe?
Antar du kör Derbi, skulle säga runt 85 med 14 förgasaren, runt 100-110 med 19 mm[/quote
Gilera smt :p
85 låter fett litet, den nöp med 88 och då hade ja org cylinder :sMen sätt i större om du tror de är bättre
Att den nöp behöver inte ha att göra med munstycket heller, kan va annat så som att du slarvat med att smörja in när du monterat dit en ny cylinder eller fel på oljeblandningen
Hm.. jag kör ju 112 på min med effekt + sportluft. Och då är den ju perfekt bestyckad, (oboybrunt tändstift)bensinskalle skrev:Skulle tippa på ca 85-90speedfightkillen skrev:ostrypt cdi
sportluft filter
turbo kit Lacada
( Ja har en Derbi Senda sm x-treme 06 ) mvh BensinskalleBörja med ett stort munstycke och gå neråt tills de blir bra
ca 90-100 skulle ja trobeckvall skrev:jag har lite portad org cylinder och förgasare giannelli 2t enduro ocg stage6 dubbel air vad för munstyck ska jag ha till det? 13/65 drev
vet tyvärr inte, någon med dt får svaraPPIXXEL skrev:puttrish skrev:Tjenare tjenare, vad är det för storlek på originalmunstycket på min yamaha dt50r sm 05 ? samt vilken storlek skall jag ha med dragen plugg ur original röret ?
Snabba svar tack !
Det behöver jag också veta