shena.
jag köpte en Derbi Senda extreme 06 sm av en kille som knappt visste nått om den han hade köpt den av en annan.
jag visste att det va ett effekt rör på den och att den va drevad.inget mer. det va det ända han visste om den också. men nu när jag kollade närmare på cylindern så står det airsal på den!!!både på topplocket och på cylindern!finns den 50 sport eller är det original ???
tacksam för svat \leo
leeo skrev:shena.
jag köpte en Derbi Senda extreme 06 sm av en kille som knappt visste nått om den han hade köpt den av en annan.
jag visste att det va ett effekt rör på den och att den va drevad.inget mer. det va det ända han visste om den också. men nu när jag kollade närmare på cylindern så står det airsal på den!!!både på topplocket och på cylindern!finns den 50 sport eller är det original ???
tacksam för svat \leo
Tja. vad tycker ni om setupen bra eller dålig nått mer som jag borde köpa?. barikit 74cc 21mm förgasare tk rör 14-53 drevning sport membran förstärkta kopplingfjärdrar.
robin93 skrev:Tja. vad tycker ni om setupen bra eller dålig nått mer som jag borde köpa?. barikit 74cc 21mm förgasare tk rör 14-53 drevning sport membran förstärkta kopplingfjärdrar.
Tja jag har en Rieju drac 02a...
ska köpa malossi 80cc MHR replica
eller Metrakit handmade..
malossi håller högre kvalité antar ja fast de ee dyrare och kräver värre setup.
men om ja köper en handmade kan ja ba köpa motoforce racing vev parti xP? eller borde man ta typ stage 6 då man får med ramlager?
Tompo skrev:Tja jag har en Rieju drac 02a...
men om ja köper en handmade kan ja ba köpa motoforce racing vev parti xP? eller borde man ta typ stage 6 då man får med ramlager?
Tompo skrev:Tja jag har en Rieju drac 02a...
du behöver inte byta vev för nån av dom.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
robin93 skrev:Tja. vad tycker ni om setupen bra eller dålig nått mer som jag borde köpa?. barikit 74cc 21mm förgasare tk rör 14-53 drevning sport membran förstärkta kopplingfjärdrar.
guru skrev:tror ni detta skulle passa med en top peformance 74cc(stavning?)
Motoforce - Vevparti (Racing)
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 21 mm
Är de en sportcylinder så tycker ja en 19mm förgasare räcker gott o väl. Är cylindern en midrace så räcker fortfarande en 19 mm bra men är de upper midrace så kan en 21 mm komma till pass
Sätter man på större förgasare än vad som behövs så blir de bara förlust, man förlorar mycke av eventuellt bottendrag osv...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jag köpte en Derbi Senda extreme 06 av en kille som inte visste så mycket om den. han hade bara testat den. han visste inte vad som vad gjort innan bara att cylinern va bytt av den äldre ägaren. jag kollade nu på cylindern och det står airsal på den!men det står också 49,9cc på den sen står det airsal och en liten ring där det står 07 innringat vad är detta? min kompis säger att det kan vara 70cc men att det står 49,9cc på alla?kan det vara 50 sport original eller vad??????
leeo skrev:jag köpte en Derbi Senda extreme 06 av en kille som inte visste så mycket om den. han hade bara testat den. han visste inte vad som vad gjort innan bara att cylinern va bytt av den äldre ägaren. jag kollade nu på cylindern och det står airsal på den!men det står också 49,9cc på den sen står det airsal och en liten ring där det står 07 innringat vad är detta? min kompis säger att det kan vara 70cc men att det står 49,9cc på alla?kan det vara 50 sport original eller vad??????
din vän har fel fel fel! det är en orginal erstättare den är på 49.9 cc och 07 står för när den e gjuten
leeo skrev:jag kollade det men det finns bara 50cc t6 det står: kan användas som original cylinder men om det är den så varför står det då 49,9cc på min?
men då måste det ju ändå vara trimm cylinder ju? eftersom den är t6 50 cc och det står : kan användas som original ersättare och det är den ända airsalen som jag kan hitta?
leeo skrev:men då måste det ju ändå vara trimm cylinder ju? eftersom den är t6 50 cc och det står : kan användas som original ersättare och det är den ända airsalen som jag kan hitta?
den e egentligen en trim cylinder men inte mycket drf det står att den kan användas som org cylinder
Squish är ett band mellan kolven och toppen, men när du mäter squish mäter du oftast avståndet från kolven till toppen. Packningarna som följer med är i olika tjocklek för att få så nära önskad kompression som möjligt. Man använder bara EN packning, och inte flera förutom om kolven av någon anledning skulle slå i toppen. Bör stå i anvisningarna till cylindern vad du bör ha för squish, om inte så ska den nog ligga på runt 0,6-0,7 kanske.
Men hela förklaringen till squish är väldigt komplex, har med vinkeln på förbränningsrummet att göra, avstånd mellan kolv och topp och hur avståndet är längs hela vägen över förbränningsrummet (vinkel och koncentration på explosionen kan man säga) Mycket viktigt med bra squishband för att få hög effekt
Ska montera av topplocket snart för att polera det och då undrar jag om man bara ska skruva åt det sen när man monterar tillbaka det eller om man ska spänna åt det en viss "mängd".