Sida 33 av 114

Postat: 12 mars 2010, 11:42
av MarcusAndersson
Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52

Vad tror ni ?

Postat: 12 mars 2010, 12:41
av chifen
MarcusAndersson skrev:Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52

Vad tror ni ?
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning

Postat: 12 mars 2010, 12:51
av MarcusAndersson
chifen skrev:
MarcusAndersson skrev:Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52

Vad tror ni ?
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?

Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.

Postat: 12 mars 2010, 13:04
av kallepalle
vilket barikit är det? sport elr racing?

Postat: 12 mars 2010, 13:18
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:vilket barikit är det? sport elr racing?
Sport

Postat: 12 mars 2010, 13:33
av Unlimited Edition
DRD Racing
Airsal 73cc Racing
Dellorto Racing 21mm
Hebo big valve membran
Polini luft
Turbokit
12-53
Ostrypt CDI
Vad gissar ni på? och skulle den orka varva ut med 14-53?

Postat: 12 mars 2010, 14:16
av chifen
MarcusAndersson skrev:
chifen skrev:
MarcusAndersson skrev:Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52

Vad tror ni ?
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?

Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.
Blir rätt svårt att få upp den i 100. Cylindern är rätt lik original också så ingen större effektförändning blir det med den och originalvev bör duga också om den är i bra skick :) Tar du upp portarna lite i den kan du ju öka varvet och på så vis få lite högre toppfart. Svårt att säga exakt men 95 skulle jag lägga en röst på ungefär, så rätt nära 100 iaf.

Postat: 12 mars 2010, 14:18
av chifen
Unlimited Edition skrev:DRD Racing
Airsal 73cc Racing
Dellorto Racing 21mm
Hebo big valve membran
Polini luft
Turbokit
12-53
Ostrypt CDI
Vad gissar ni på? och skulle den orka varva ut med 14-53?
14/53 blir bra, även om den kanske inte orkar varva ut fullt på 6an så blir det lite snällare mot motorn. Skulle rekomendera sp eller polini forrace till den setupen om du har råd. Strax över 100 ska du klara av med 14/53 iaf :) Du blir nog nöjd

Postat: 12 mars 2010, 14:23
av -TeddaN-
MarcusAndersson skrev:
chifen skrev:
MarcusAndersson skrev:Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52

Vad tror ni ?
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?

Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.
Som chifen sa blir 100 inte så lätt, då 50cc sport är så lik org cylindern. Men 90 +/- nån kilometer kommer gå iaf.

Postat: 12 mars 2010, 16:45
av jimmyx
Derbi xtreme r 05:
urpluggat leovince v6
ostrypt cdi...15/53 drev...barikit 74cc...19mm förgasare med ostrypt insug
boost bottle???

Postat: 12 mars 2010, 18:01
av chifen
jimmyx skrev:Derbi xtreme r 05:
urpluggat leovince v6
ostrypt cdi...15/53 drev...barikit 74cc...19mm förgasare med ostrypt insug
boost bottle???
Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva :) Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross ;) Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut

Postat: 12 mars 2010, 19:06
av jimmyx
chifen skrev:
jimmyx skrev:Derbi xtreme r 05:
urpluggat leovince v6
ostrypt cdi...15/53 drev...barikit 74cc...19mm förgasare med ostrypt insug
boost bottle???
Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva :) Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross ;) Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut


Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?

Postat: 12 mars 2010, 19:21
av Riiikard
jimmyx skrev:
chifen skrev:
jimmyx skrev:Derbi xtreme r 05:
urpluggat leovince v6
ostrypt cdi...15/53 drev...barikit 74cc...19mm förgasare med ostrypt insug
boost bottle???
Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva :) Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross ;) Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut


Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?
Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare :wink:

Postat: 12 mars 2010, 19:38
av jimmyx
Riiikard skrev:
jimmyx skrev:
chifen skrev: Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva :) Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross ;) Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut


Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?
Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare :wink:


På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/

Postat: 12 mars 2010, 20:06
av guth
jimmyx skrev:
Riiikard skrev:
jimmyx skrev:

Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?
Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare :wink:


På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/
får du ha 74cc och effektrör? men inget högvarvigt rör eller xD?

Postat: 12 mars 2010, 20:09
av jimmyx
guth skrev:
jimmyx skrev:
Riiikard skrev: Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare :wink:


På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/
får du ha 74cc och effektrör? men inget högvarvigt rör eller xD?


Ne försöker dölja trimmet tills de märker.. å får se vad som händer när de märker de.

Postat: 12 mars 2010, 20:15
av Riiikard
jimmyx skrev:
guth skrev:
jimmyx skrev:

På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/
får du ha 74cc och effektrör? men inget högvarvigt rör eller xD?


Ne försöker dölja trimmet tills de märker.. å får se vad som händer när de märker de.
Jadu, de lär ju höra Gianelli't då de smattrar på bra! (Låter högt)

Men kör Leovince då? Det låter inte så mycket för att vara ett effektrör

Postat: 12 mars 2010, 20:26
av chifen
Ni behöver ju inte citera så långt ;)

Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör :)

Postat: 12 mars 2010, 20:37
av jimmyx
chifen skrev:Ni behöver ju inte citera så långt ;)

Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör :)

ok;) Borde jag dreva ner den till 14/53 eller klarar den 15/53 med den blivande setupen????

Postat: 12 mars 2010, 23:44
av -TeddaN-
jimmyx skrev:
chifen skrev:Ni behöver ju inte citera så långt ;)

Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör :)

ok;) Borde jag dreva ner den till 14/53 eller klarar den 15/53 med den blivande setupen????
13/14-53, lite vad du känner för.

Postat: 13 mars 2010, 06:34
av Osten R
Derbi drd limited 05 här är settupen:

Barikit 74cc
SCR corse chrome
21mm black edition föge
VForce membran
Barikit insug
14/53 drevning

Tack i förhand :D

Postat: 13 mars 2010, 15:45
av jimmyx
-TeddaN- skrev:
jimmyx skrev:
chifen skrev:Ni behöver ju inte citera så långt ;)

Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör :)

ok;) Borde jag dreva ner den till 14/53 eller klarar den 15/53 med den blivande setupen????
13/14-53, lite vad du känner för.


Förlorar den topphastighet om jag har 13/53 ist för 14/53??? Så 15/53 är för tungt alltså..?

Postat: 13 mars 2010, 18:53
av MarcusAndersson
chifen skrev:
MarcusAndersson skrev:
chifen skrev: Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?

Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.
Blir rätt svårt att få upp den i 100. Cylindern är rätt lik original också så ingen större effektförändning blir det med den och originalvev bör duga också om den är i bra skick :) Tar du upp portarna lite i den kan du ju öka varvet och på så vis få lite högre toppfart. Svårt att säga exakt men 95 skulle jag lägga en röst på ungefär, så rätt nära 100 iaf.
Veven är redan i :)

Tack chifen !

Postat: 13 mars 2010, 19:01
av guth
Osten R skrev:Derbi drd limited 05 här är settupen:

Barikit 74cc
SCR corse chrome
21mm black edition föge
VForce membran
Barikit insug
14/53 drevning

Tack i förhand :D
100+ :)

speed

Postat: 13 mars 2010, 19:11
av johannesboorg
Tjenna undrar hur snabbt denna setupen kommer gå!
Hebo överliggande urpluggat
Metrakit handmade / Airsal båda 70cc
19mm förgasare
11/13 - 52 drev
Något mer ni behöver veta?
tacksam för svar!

Postat: 17 mars 2010, 17:42
av Fikon
Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)

Re: speed

Postat: 17 mars 2010, 18:13
av Riiikard
johannesboorg skrev:Tjenna undrar hur snabbt denna setupen kommer gå!
Hebo överliggande urpluggat
Metrakit handmade / Airsal båda 70cc
19mm förgasare
11/13 - 52 drev
Något mer ni behöver veta?
tacksam för svar!
Med 13 drevet lär den gå runt 100-105 :wink:

Postat: 18 mars 2010, 22:15
av Fikon
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)
ingen som vet? :roll:

Postat: 19 mars 2010, 17:39
av Riiikard
Fikon skrev:
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)
ingen som vet? :roll:
Drevning kan ju vara värt att nämna då det ger en held del extra km/h med rätt drevning :wink:

Postat: 21 mars 2010, 14:36
av Fikon
Riiikard skrev:
Fikon skrev:
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)
ingen som vet? :roll:
Drevning kan ju vara värt att nämna då det ger en held del extra km/h med rätt drevning :wink:
Har 12/53 ;)

Postat: 21 mars 2010, 14:37
av guth
Fikon skrev:
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)
ingen som vet? :roll:
85-90 med 12/53 :)

Postat: 21 mars 2010, 14:46
av Fikon
guth skrev:
Fikon skrev:
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar

Hur snabbt tror ni? :)
ingen som vet? :roll:
85-90 med 12/53 :)
nja, fick ju upp den i 90 med bara Gianelli 2t, drevningen, ostrypt cdi och sportfilter.

Postat: 21 mars 2010, 15:30
av -TeddaN-
Fikon skrev:
guth skrev:
Fikon skrev: ingen som vet? :roll:
85-90 med 12/53 :)
nja, fick ju upp den i 90 med bara Gianelli 2t, drevningen, ostrypt cdi och sportfilter.
95 kanske, men då krävs nog ett 13 drev fram, kommer varva ganska mycket annars.

Postat: 21 mars 2010, 15:45
av skurmupp
Dt50 sm 06 Dt50 sm 06
Mk thrower Leovince v6
Lämplig drevning Lämplig drevning
Hur fort? Hur fort?

Postat: 21 mars 2010, 15:59
av puttrish
skurmupp skrev:Dt50 sm 06 Dt50 sm 06
Mk thrower Leovince v6
Lämplig drevning Lämplig drevning
Hur fort? Hur fort?
Kanske cirka ärliga 80 med MK, leovince vet jag faktiskt inte.