Sida 32 av 64
Postat: 3 april 2011, 12:09
av somlow
tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
Postat: 3 april 2011, 23:29
av moppepojk26
somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vad har du för fjädra i kopplingen ?

Postat: 3 april 2011, 23:36
av zhindraz
somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vet inte va det är för % på dem men vet att de vita greppar på 2000rpm
Edit: testa hårdare

Postat: 4 april 2011, 07:45
av somlow
zhindraz skrev:somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vet inte va det är för % på dem men vet att de vita greppar på 2000rpm
Edit: testa hårdare

Dom vita är Sport fjädrar och greppar mellan 4000 - 6250

men jag har en sport setup så den borde fungera egentligen

Postat: 4 april 2011, 08:54
av Mxabbe
Du ska ha de gula !!:)
Postat: 4 april 2011, 08:58
av Mxabbe
jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Postat: 4 april 2011, 09:05
av Pontusandersson95
Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Det blir mer kraft med malossin
Postat: 4 april 2011, 09:20
av Mxabbe
Pontusandersson95 skrev:Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Det blir mer kraft med malossin
okej så vita fjädrar i en malossi är som gula i en origanl då ungefär eller?:D
Postat: 4 april 2011, 10:35
av moppepojk26
Mxabbe skrev:Pontusandersson95 skrev:Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Det blir mer kraft med malossin
okej så vita fjädrar i en malossi är som gula i en origanl då ungefär eller?:D
aa typ tyckte jag ifl

Postat: 4 april 2011, 13:25
av p0n2s
Tjena, vad ska jag ha för vikter till
http://twostroke.se/product.asp?product=12076 Peugeot ludix snake furious.
Hörts om 6-7g vikter, eller har jag fel?
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!

Postat: 4 april 2011, 17:41
av somlow
Mxabbe skrev:Du ska ha de gula !!:)
vad är det för % på dom ?:)
Postat: 4 april 2011, 20:43
av moppepojk26
p0n2s skrev:Tjena, vad ska jag ha för vikter till
http://twostroke.se/product.asp?product=12076 Peugeot ludix snake furious.
Hörts om 6-7g vikter, eller har jag fel?
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!

6 grams ska man få med till röret

och kopplings fjädrar:)
Postat: 4 april 2011, 21:13
av Jetforce_Dahlin
moppepojk26 skrev:p0n2s skrev:Tjena, vad ska jag ha för vikter till
http://twostroke.se/product.asp?product=12076 Peugeot ludix snake furious.
Hörts om 6-7g vikter, eller har jag fel?
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!

6 grams ska man få med till röret

och kopplings fjädrar:)
Kopplingsfjädrar kan vara bra att ha till de flesta rör ska du se

Postat: 4 april 2011, 22:29
av somlow
tjena !

testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?

Postat: 4 april 2011, 23:17
av moppepojk26
somlow skrev:tjena !

testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?

orkar den inte gå upp i varv ska du byta vikter:) lättare vikter gäller här;)
Postat: 4 april 2011, 23:28
av somlow
moppepojk26 skrev:somlow skrev:tjena !

testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?

orkar den inte gå upp i varv ska du byta vikter:) lättare vikter gäller här;)
jo fundera på det men visste inte riktigt

men tack så mycket

Postat: 5 april 2011, 16:29
av Mxabbe
moppepojk26 skrev:Mxabbe skrev:jag kanske fråga så här, passar det med någon av de fjädrarna och:
Denna setupen
polini speed control
malossi fly
zx
??
hjälp ska beställa snart:D
passar gör det

men du behöver inte byta tryckfjädern fören remenslirar

Fick nyss hem grejerna och passade tryckfjärden ?? Nej det gjorde den inte:(
Jag tycker inte man ska skriva saker om man inte vet :/. Men tack ändå:d
Postat: 5 april 2011, 16:30
av moppepojk26
Mxabbe skrev:moppepojk26 skrev:Mxabbe skrev:jag kanske fråga så här, passar det med någon av de fjädrarna och:
Denna setupen
polini speed control
malossi fly
zx
??
hjälp ska beställa snart:D
passar gör det

men du behöver inte byta tryckfjädern fören remenslirar

Fick nyss hem grejerna och passade tryckfjärden ?? Nej det gjorde den inte:(
Jag tycker inte man ska skriva saker om man inte vet :/. Men tack ändå:d
vad passade inte? :s
Postat: 5 april 2011, 16:44
av Mxabbe
Tryckfjärden :p
Postat: 5 april 2011, 16:59
av moppepojk26
Mxabbe skrev:Tryckfjärden :p
ja men vf passade den inte? xd
Postat: 5 april 2011, 17:01
av VeilSide1337
Snälla hjälp mig! :O
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Där har ni även en länk för att kolla upp lite:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22812
Postat: 5 april 2011, 17:02
av moppepojk26
VeilSide1337 skrev:Snälla hjälp mig! :O
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Där har ni även en länk för att kolla upp lite:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22812
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar

Postat: 5 april 2011, 17:04
av VeilSide1337
moppepojk26 skrev:VeilSide1337 skrev:Snälla hjälp mig! :O
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Där har ni även en länk för att kolla upp lite:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22812
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar

Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
Postat: 5 april 2011, 17:05
av moppepojk26
VeilSide1337 skrev:moppepojk26 skrev:VeilSide1337 skrev:Snälla hjälp mig! :O
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Där har ni även en länk för att kolla upp lite:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22812
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar

Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
Postat: 5 april 2011, 17:07
av VeilSide1337
moppepojk26 skrev:VeilSide1337 skrev:moppepojk26 skrev:
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar

Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
Tydligen gör den det med tanke på att enligt mina 2 varvräknare (KOSO är extra lite mer noggran) så är den skitslö tillst den uppnår 7800-8000 rpm så jo det är så det ligger till nu, men bortsett från det, när tycker ni att kopplingen ska ta om det nu är som jag säger?
Postat: 5 april 2011, 17:20
av Mxabbe
moppepojk26 skrev:Mxabbe skrev:Tryckfjärden :p
ja men vf passade den inte? xd
diametern där fjädern ska in är 46mm fjädern är 49:P
Postat: 5 april 2011, 21:00
av moppepojk26
Mxabbe skrev:moppepojk26 skrev:Mxabbe skrev:Tryckfjärden :p
ja men vf passade den inte? xd
diametern där fjädern ska in är 46mm fjädern är 49:P
bara pressa lite

ofta du köpte till aerox då? om den inte passade?
Postat: 5 april 2011, 21:01
av moppepojk26
VeilSide1337 skrev:moppepojk26 skrev:VeilSide1337 skrev:
Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
Tydligen gör den det med tanke på att enligt mina 2 varvräknare (KOSO är extra lite mer noggran) så är den skitslö tillst den uppnår 7800-8000 rpm så jo det är så det ligger till nu, men bortsett från det, när tycker ni att kopplingen ska ta om det nu är som jag säger?[/quote
okej konstigt, ne men du borde ha sport fjädrar med din setup:)
Postat: 6 april 2011, 09:16
av Mrmako
vad blir de för skillnad om man byter tryckfjäder?
Postat: 6 april 2011, 09:32
av Mxabbe
moppepojk26 skrev:Mxabbe skrev:moppepojk26 skrev: ja men vf passade den inte? xd
diametern där fjädern ska in är 46mm fjädern är 49:P
bara pressa lite

ofta du köpte till aerox då? om den inte passade?
ja det går ju alltid att pressa;) haha
men tänk på det nästa gång inte så kul att lägga pengar på saker man inte kan använda:P
Postat: 6 april 2011, 16:00
av p0n2s
moppepojk26 skrev:p0n2s skrev:Tjena, vad ska jag ha för vikter till
http://twostroke.se/product.asp?product=12076 Peugeot ludix snake furious.
Hörts om 6-7g vikter, eller har jag fel?
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!

6 grams ska man få med till röret

och kopplings fjädrar:)
Då undrar jag hur din läsförståelse är? Det står ju fan på länken som jag skickat med inlägget att man EJ får med.. ;s
Postat: 6 april 2011, 20:36
av moppepojk26
p0n2s skrev:moppepojk26 skrev:p0n2s skrev:Tjena, vad ska jag ha för vikter till
http://twostroke.se/product.asp?product=12076 Peugeot ludix snake furious.
Hörts om 6-7g vikter, eller har jag fel?
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!

6 grams ska man få med till röret

och kopplings fjädrar:)
Då undrar jag hur din läsförståelse är? Det står ju fan på länken som jag skickat med inlägget att man EJ får med.. ;s
du får inget med men du ska ha 6g vikter och röda kopplings fjädrar eller sport är det.
och ja du har 16*13 i vikter
Postat: 7 april 2011, 21:37
av patric29
jag har köpt ett sett med lättare vikter till min speedfight, trodde att det skulle bli bättre axx men nu så går den bara bra upp till 15km/h och sedan börjar den att varva som fan och axxar sakta upp till 60(gjorde 70 innan

, jag kör med de tyngsta vikterna i settet som är 7g och orginal är 9g. Och nu undrar jag om jag ska köpa tyngre eller lättare än orginal för att få bättre axx?

Postat: 9 april 2011, 14:57
av twooky
Tja! undrar hur man gör för att få bort den svart plasten på den högra vikten

tacksam för svar

Postat: 9 april 2011, 14:58
av Jetforce_Dahlin
twooky skrev:Tja! undrar hur man gör för att få bort den svart plasten på den högra vikten

tacksam för svar

Ta den och bara dra isär, det är två delar. Som den ligger på bilden så ska du dra neråt och uppåt. Har du använt vikten ett bra tag kan den ha smält fasst lite.