Använd en polygrip när de trögarKUL PÅ HJUL skrev:asså när vi skulle "slå" dit den så fassna den precis innan de kom igenom så de sticker ut ca 1-2mm från kolven och går inte o rubba på nått sätt vi försökt.

Använd en polygrip när de trögarKUL PÅ HJUL skrev:asså när vi skulle "slå" dit den så fassna den precis innan de kom igenom så de sticker ut ca 1-2mm från kolven och går inte o rubba på nått sätt vi försökt.
Har redan försökt med de och det funkar inteFrullen_91 skrev:Ta en insektsnyckel och pressa med i ena öppningenDt_pojken^^ skrev:ställer en fråga åt KUL PÅ HJUL
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte allsförstår ngn??? fråga annars
hahahaha skitdåligt förklarat ingen av oss visste hur vi skulle formulera det
men fortsätt ge förslag på vassa midrace cyllar.kallepalle skrev:Hebo red evo
Hebo pata
metrakit pr
barikit blue saphire
malossi team
dock för att få en hyper att gå bra så ska man ha trimtändning. satsa hellre då på en midrace cylinder och ett hyper rör eller avstämt rör. då kan du klara sig på orginaltändningen
Du behöver inte oroa dig. Din orginaltändning funkar fin fint till din setup.RiejuForce skrev:tycker ni cylindern matchar resterande setup bra?Parden_Gökbo skrev:Asså, du kan köra på en orginaltändning med en hypercylinder utan problem.RiejuForce skrev:hänger original tändningen med den här setupen?![]()
Malossi MHR 80cc
pro race rör
21 m förgasare
Nja mhr cylinder o PR rör skulle inte ja valt.... Bäst är mhr cylinder o mhr rörRiejuForce skrev:tycker ni cylindern matchar resterande setup bra?Parden_Gökbo skrev:Asså, du kan köra på en orginaltändning med en hypercylinder utan problem.RiejuForce skrev:hänger original tändningen med den här setupen?![]()
Malossi MHR 80cc
pro race rör
21 m förgasare
näm en vass cylinder som går bra ihop med pr röret då?bensinskalle skrev:Nja mhr cylinder o PR rör skulle inte ja valt.... Bäst är mhr cylinder o mhr rörRiejuForce skrev:tycker ni cylindern matchar resterande setup bra?Parden_Gökbo skrev: Asså, du kan köra på en orginaltändning med en hypercylinder utan problem.PR ä ju gjort för högvarvig 70 cc och om ja inte minns fel så är mhr cyllarna lite mer lägvarviga mot pr.... Tror därför att pr rörets o mhr cyllens kurvor inte kommer passa så bra om man nu ska vara petig
![]()
Köp dig bara en MK ProRace cylinder istället.RiejuForce skrev:näm en vass cylinder som går bra ihop med pr röret då?bensinskalle skrev:Nja mhr cylinder o PR rör skulle inte ja valt.... Bäst är mhr cylinder o mhr rörRiejuForce skrev: tycker ni cylindern matchar resterande setup bra?PR ä ju gjort för högvarvig 70 cc och om ja inte minns fel så är mhr cyllarna lite mer lägvarviga mot pr.... Tror därför att pr rörets o mhr cyllens kurvor inte kommer passa så bra om man nu ska vara petig
![]()
jag måste porta blocken efter cylindern va?Parden_Gökbo skrev:Köp dig bara en MK ProRace cylinder istället.RiejuForce skrev:näm en vass cylinder som går bra ihop med pr röret då?bensinskalle skrev: Nja mhr cylinder o PR rör skulle inte ja valt.... Bäst är mhr cylinder o mhr rörPR ä ju gjort för högvarvig 70 cc och om ja inte minns fel så är mhr cyllarna lite mer lägvarviga mot pr.... Tror därför att pr rörets o mhr cyllens kurvor inte kommer passa så bra om man nu ska vara petig
![]()
Jag brukar säga att portning är överskattat. Om man köper en cylinder där spolarna vid cylinderfoten är hyffsat stora så kan man överväga en portning av blocket - annars inte - bättre att jobba på inställningarna och sen porta blocket vid ett senare tillfälle.RiejuForce skrev:jag måste porta blocken efter cylindern va?Parden_Gökbo skrev:Köp dig bara en MK ProRace cylinder istället.RiejuForce skrev: näm en vass cylinder som går bra ihop med pr röret då?
joo men om vi säger att jag nu köper pr cylindern kommer de behövas?Parden_Gökbo skrev:Jag brukar säga att portning är överskattat. Om man köper en cylinder där spolarna vid cylinderfoten är stora så kan man överväga en portning av blocket - annars inte.RiejuForce skrev:jag måste porta blocken efter cylindern va?Parden_Gökbo skrev: Köp dig bara en MK ProRace cylinder istället.
Dock är det bättre om man jobbar på att få en motor så fininställd som möjligt.
Nej.RiejuForce skrev:joo men om vi säger att jag nu köper pr cylindern kommer de behövas?Parden_Gökbo skrev:Jag brukar säga att portning är överskattat. Om man köper en cylinder där spolarna vid cylinderfoten är stora så kan man överväga en portning av blocket - annars inte.RiejuForce skrev: jag måste porta blocken efter cylindern va?
Okej tack så mycket för hälpen de blir nog pro race cylinder nu dåParden_Gökbo skrev:Nej.RiejuForce skrev:joo men om vi säger att jag nu köper pr cylindern kommer de behövas?Parden_Gökbo skrev: Jag brukar säga att portning är överskattat. Om man köper en cylinder där spolarna vid cylinderfoten är stora så kan man överväga en portning av blocket - annars inte.
Vet folk som har portat och inte portat. För det mesta så har dom personer med portade PR motorer presterat sämre en dom med oportade motorer.
Tyvär är dagens samhälle för insnöade på portning.
Precis vad jag tänkt.bensinskalle skrev:pr cylinder o pr rör ä riktigt gött, de kan bli riktigt fintdom är ju trotts allt gjorda för varandra
Nu vill ja inte låta grining, men vill man ha max ur en pr så tror ja på en trimmtändning, men de går garanterat skitbra utan ocksåMen med trimmtändning blir de förmodligen ännu bättre gasrespons eller vad man vill kalla de
Men då kan du ju sätta på tändningen med tiden om du får tid, ork o pengar
Replican är till och med en sportcylinderbensinskalle skrev:de ska fungera
Replican är ju lower midrace om ja inte minns fel
Men ja behöver väl knappt påpeka att du bara inte ska ha thrower till den setupen
mid-raceRiejuForce skrev:Hej, jag undrar vad to performance 74cc är i för klass. sport eller midrace?
och vad för cylinder skulle ni satsa på till den här resteande setupen?
prorace rör
21 mm förgasare
malossi vl15 membran
Original tändning
doppler vev osv.
har folk blivit så lataRiejuForce skrev:länka gäran så folk serDraceN^ skrev:tja ska köpa nu Hebo 80cc men frågan är att på twostroke står det tomhawk racing och på speedoptions.no står det Hebo manston grande.
ÄR det samma cylinder![]()
Tack på förhand
Det har folkDraceN^ skrev:har folk blivit så lataRiejuForce skrev:länka gäran så folk serDraceN^ skrev:tja ska köpa nu Hebo 80cc men frågan är att på twostroke står det tomhawk racing och på speedoptions.no står det Hebo manston grande.
ÄR det samma cylinder![]()
Tack på förhand![]()
![]()
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14477
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... a91b341857
Tack igen chifenchifen skrev:Det har folkDraceN^ skrev:har folk blivit så lataRiejuForce skrev: länka gäran så folk ser![]()
![]()
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14477
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... a91b341857samma cylinder men billigare i sverige. Du får ju tänka på att det är norska kronor på den norska sidan
blir väl drygt 2,6k då plus frakt.