Sida 31 av 88
Postat: 18 januari 2009, 17:30
av DraceN^
chifen skrev:
det är en gjutjärns cylinder

Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej

ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
Postat: 18 januari 2009, 17:46
av wildhorse
DraceN^ skrev:chifen skrev:
det är en gjutjärns cylinder

Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej

ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
så jävla fint register har den där cylindern. riktigt prisvärd.
satsa på 24mm förgasare istället och glöm inte att köpa nya kopplingsfjädrar också!
Postat: 18 januari 2009, 17:49
av Extreme16
om inte lameller också xD
Postat: 18 januari 2009, 18:11
av chifen
DraceN^ skrev:chifen skrev:
det är en gjutjärns cylinder

Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej

ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
Satsa hellre på ett sp rör eller polini forrace till den cylindern, stämmer mer överense med cylinderns effektkurva. 21mm funkar helt klart, behövs inte så mycket större om man inte är och jagar det mesta du kan få ur, du tjänar också in soppa pengar på en 21mm

Nya lameller och fjädrar är att rekomendera
Postat: 18 januari 2009, 19:17
av DraceN^
wildhorse skrev:DraceN^ skrev:chifen skrev:
det är en gjutjärns cylinder

Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej

ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
så jävla fint register har den där cylindern. riktigt prisvärd.
satsa på 24mm förgasare istället och glöm inte att köpa nya kopplingsfjädrar också!
Har malossi fjädrar

Postat: 21 januari 2009, 15:39
av VooDoo
pallar en barikit 50cc 21mm förgasare sitter sp rör på åxå
å ett Hebo membran
Postat: 21 januari 2009, 15:43
av VooDoo
frågan var alltså om 21mm förgasare var för stort till barikit 50cc:P
Postat: 21 januari 2009, 15:57
av RiejuForce
VooDoo skrev:frågan var alltså om 21mm förgasare var för stort till barikit 50cc:P
Kanske lite stort men de funkar speciellt om du ska byta upp dig i cylinder i framtiden. om inte skulle jag kört på en 19 mm förgasre

Postat: 21 januari 2009, 17:09
av bensinskalle
VooDoo skrev:frågan var alltså om 21mm förgasare var för stort till barikit 50cc:P
21 mm är nog för stort, klart de går men de är nog svårt att få den o gå rätt o de ger nog mindre effekt... Ja skulle ha använt 17,5-19mm, då blir det förmodligen goare bottendrag och den går kommer säkert gå bättre
19 mm duger bra till 70 cc också

Postat: 24 januari 2009, 00:42
av DraceN^
Tjena, har funderat på att byta cylinder.
är denna cylindern en bra cylinder kvalite, effekt osv?
Min resterande setup är:
21 mm förgasare, sp rör och prorace koppling osv
Kommer detta lira fint med cylindern?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14477
Postat: 24 januari 2009, 03:34
av kallepalle
kommer lira grymt bra. en midrace cylinder av bra kvalitet med ett ganska lågt register
Postat: 25 januari 2009, 17:52
av x255z3D
tjetje
kör med mk handmade och Hebo escape bufanda med orginal förgasaren
kan det vara anledningen till att den går så ojämnt på ungefär halvgas?
hur stor förgasare bör jag ha ?

Postat: 25 januari 2009, 17:55
av bensinskalle
de är nog bra om du byter upp till 17,5 -19 mm förgasare
Men den ska inte gå ryckigt bara för att de är en liten förgasare, det är munstycket eller nålen som inte är rätt inställt

Postat: 26 januari 2009, 04:22
av x255z3D
nej munstycket är iallafall bra inställt...
men ska jag testa att höja nålen?, det är väl då den får mer bensin?
för den lär ju inte få för för mycket iallafall eftersom jag kör med borrad luftburk blandannat
edit: om nån ser det här som har en förgasare till salu så är ja intresserad

Postat: 26 januari 2009, 20:50
av bensinskalle
klart de kan vara munstycket som är problemet, allt som har med dålig gång att göra kan bero på förgasarens inställningar....
Postat: 26 januari 2009, 20:56
av jogat
är pro race 70 cc bra som cylinder?
Postat: 26 januari 2009, 21:05
av Riejumrx
jogat skrev:är pro race 70 cc bra som cylinder?
jaa.
varför skulle den inte va?

Postat: 26 januari 2009, 21:06
av jogat
ReijuMrx skrev:jogat skrev:är pro race 70 cc bra som cylinder?
jaa.
varför skulle den inte va?

vet inte vissa kanske är mindre bra

Postat: 26 januari 2009, 21:28
av Riejumrx
jogat skrev:ReijuMrx skrev:jogat skrev:är pro race 70 cc bra som cylinder?
jaa.
varför skulle den inte va?

vet inte vissa kanske är mindre bra

aa sant, men den är bra.
Till vilken setup tänker du den ?

Postat: 26 januari 2009, 21:31
av jogat
ReijuMrx skrev:jogat skrev:ReijuMrx skrev:
jaa.
varför skulle den inte va?

vet inte vissa kanske är mindre bra

aa sant, men den är bra.
Till vilken setup tänker du den ?

det är den hära moppen
http://www.blocket.se/vi/19974272.htm?ca=11_s
ja funtar på att köpa den måste bara få tid å hämta den
är den värd pengarna?

Postat: 26 januari 2009, 21:40
av Riejumrx
jogat skrev:ReijuMrx skrev:jogat skrev:
vet inte vissa kanske är mindre bra

aa sant, men den är bra.
Till vilken setup tänker du den ?

det är den hära moppen
http://www.blocket.se/vi/19974272.htm?ca=11_s
ja funtar på att köpa den måste bara få tid å hämta den
är den värd pengarna?

tycker du ska få ner den till 14 k

vad har han för förgasare, de nämner han ingeting om ?
Postat: 26 januari 2009, 21:42
av jogat
ReijuMrx skrev:jogat skrev:ReijuMrx skrev:
aa sant, men den är bra.
Till vilken setup tänker du den ?

det är den hära moppen
http://www.blocket.se/vi/19974272.htm?ca=11_s
ja funtar på att köpa den måste bara få tid å hämta den
är den värd pengarna?

tycker du ska få ner den till 14 k

vad har han för förgasare, de nämner han ingeting om ?
okej ska försöka få ner den lite:)
han har bara 17 så man måste köpe en ny. 24 eller nåt:)
nu e det lite OT men :lo
Postat: 26 januari 2009, 21:46
av Riejumrx
oj 17 förgasare till portat block och 70 prorace

...
bruta och köp 24 förgasare !

Postat: 26 januari 2009, 21:47
av jogat
okej tack

Postat: 1 februari 2009, 13:39
av Ukno
Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
Postat: 1 februari 2009, 13:55
av MarcusAndersson
Ukno skrev:Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
Klart den pallar .
Postat: 1 februari 2009, 13:56
av DraceN^
Ukno skrev:Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
Orginal veven ska klara det

Postat: 1 februari 2009, 13:58
av Ukno
ok blir inte vevstaken för kort då?
Postat: 1 februari 2009, 15:47
av x255z3D
Ukno skrev:ok blir inte vevstaken för kort då?
nej, kör själv med handmade på min drac
tror skillnaden är att cylindern är bredare, inte längre

Postat: 1 februari 2009, 16:28
av chifen
Ukno skrev:ok blir inte vevstaken för kort då?
varför skulle staken bli för kort? Skillnaden på cylindrarna är borrningen på dem. Dessutom förändrar inte längden på vevstaken slaglängden, placeringen av staken förändrar slaglängden

Det är inga probliem, kör på!
Postat: 1 februari 2009, 19:20
av Ukno
ok tack för det då vet jag:)
Postat: 1 februari 2009, 19:30
av stunt_pojken^^
ställer en fråga åt KUL PÅ HJUL
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte alls

förstår ngn??? fråga annars
hahahaha skitdåligt förklarat ingen av oss visste hur vi skulle formulera det
Postat: 1 februari 2009, 19:33
av Extreme16
Dt_pojken^^ skrev:ställer en fråga åt KUL PÅ HJUL
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte alls

förstår ngn??? fråga annars
hahahaha skitdåligt förklarat ingen av oss visste hur vi skulle formulera det
nej, men låter konstigt ifall du bara får i kolvbulten halvvägs`? :S, har du testat att trycka till den? har varit med om att det kan gå trögt ibland, nu menar jag inte att du ska använda våld eller nåt.
Postat: 1 februari 2009, 19:35
av KUL PÅ HJUL
asså när vi skulle "slå" dit den så fassna den precis innan de kom igenom så de sticker ut ca 1-2mm från kolven och går inte o rubba på nått sätt vi försökt.
Postat: 1 februari 2009, 19:38
av Frullen_91
Dt_pojken^^ skrev:ställer en fråga åt KUL PÅ HJUL
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte alls

förstår ngn??? fråga annars
hahahaha skitdåligt förklarat ingen av oss visste hur vi skulle formulera det
Ta en insektsnyckel och pressa med i ena öppningen