tror det kommer passa och blir skitnajs!DerbiSM skrev:TackDerbi_senda93 skrev:fan va najs!jaa lackera guld och svart, kommer bli skitsnyggt!
kommer det passa ??
asså svingen är ju vit och ramen me, men svart,vit o guld passar väll rätt bra ändå
?
men kommer inte kunna lackera än, tyvärrpga att jag inte har någonstans jag kan lackera
![]()
![]()
men ska fixa de så fort som möjligt:
runda motorkåpan(högersida) MATTSVART guld text(Derbi)
oljekåpan GULD svart text(Derbi)
drevkåpan där drevet är GULD, den runda biten MATTSVART guld text(Derbi)
va tror ni om de ??????
okee, va braDerbi_senda93 skrev:tror det kommer passa och blir skitnajs!DerbiSM skrev:TackDerbi_senda93 skrev:fan va najs!jaa lackera guld och svart, kommer bli skitsnyggt!
kommer det passa ??
asså svingen är ju vit och ramen me, men svart,vit o guld passar väll rätt bra ändå
?
men kommer inte kunna lackera än, tyvärrpga att jag inte har någonstans jag kan lackera
![]()
![]()
men ska fixa de så fort som möjligt:
runda motorkåpan(högersida) MATTSVART guld text(Derbi)
oljekåpan GULD svart text(Derbi)
drevkåpan där drevet är GULD, den runda biten MATTSVART guld text(Derbi)
va tror ni om de ??????
älskar din Derbi.DerbiSM skrev:Tackar, men svingen är redan lackerad vittReijuMrx skrev:riktigt fin !![]()
Men jag tycker du ska lackera svingen svart. För annars blir det för mycket vitt!jag tycker de blev riktigt bra faktiskt
hehe, man tackar så mycketMatte_smt skrev:älskar din Derbi.DerbiSM skrev:Tackar, men svingen är redan lackerad vittReijuMrx skrev:riktigt fin !![]()
Men jag tycker du ska lackera svingen svart. För annars blir det för mycket vitt!jag tycker de blev riktigt bra faktiskt
enormt snygg. Med vitt och svart. och det passar verkligen med vit sving och ram. Enormt snygg![]()
:D
tror inte de blir biltemas, vem vet, de kanske är sämsta kvaliten på denTobbaN skrev:Du kan kolla min projekt tråd, den baklampan jag har på min moppe.
Den tycker jag att du ska haEller den kanske är samma som Biltema`'s?
Iallafall, den hade nog passat på din
jag menar inte att det är något felDerbi_senda93 skrev:vet inte vad du menar för fel men om du vill blanda själv så sätter du tillbaka oljebehållaren/dunken och sätter i slangen på den stora guldiga saken till höger så fixar den det automatiskt ^^
edit: såg nu att wiren som ska sitta i spåret där också var borta så den måste du sätta tillbaka ^^
okej, men asså om du följer wiren från förgasaren till på vänster sidan av ramen så är det en avlång svart sak som är kanske 1,5 cm lång som wiren går in i och i den sitter wiren och där måste du sätta en wire som går därifrån ner till oljepumpen.DerbiSM skrev:jag menar inte att det är något felville bara veta hur jag skulle göra så att jag skulle slippa blanda själv
och de vet jag nu, sätta en wire där och dra slangar från dunken/behållaren dit , rätt ?
så jag behöver inte köpa nått system elr nått om jag vill att den ska blanda sj?
![]()
tack för hjälpen !!!
Jag fattar nog Nästan exaktDerbi_senda93 skrev:okej, men asså om du följer wiren från förgasaren till på vänster sidan av ramen så är det en avlång svart sak som är kanske 1,5 cm lång som wiren går in i och i den sitter wiren och där måste du sätta en wire som går därifrån ner till oljepumpen.DerbiSM skrev:jag menar inte att det är något felville bara veta hur jag skulle göra så att jag skulle slippa blanda själv
och de vet jag nu, sätta en wire där och dra slangar från dunken/behållaren dit , rätt ?
så jag behöver inte köpa nått system elr nått om jag vill att den ska blanda sj?
![]()
tack för hjälpen !!!
det går en wiren från gashandtaget ner till den och där delas den upp till två vajrar, den ena går till nålen på förgasaren och den andra till oljepumpen och då måste du alltså sätta fast wiren i den lilla svarta saken och dra den ner i spåret till oljepumpen![]()
väldigt konstigt förklarat men hoppas det hjälpte annars kan jag gå ut och ta kort om du vill ^^ kan inte svara ditt nästa inlägg på ett tag då brorsan ska ha datan nu men jag svarar så fort jag loggar in igen, alltså idag
okej ^^ varsågod, ska dra ut och ta kort nudåDerbiSM skrev:Jag fattar nog Nästan exaktvet ju hur de ser ut där så jag vet nästan vad du menar
skit bra förklarat ! och tack så mycket för hjälpen
men de vore vääldigt snällt om du bara kunde ta ett kort och visa så att jag är 100% säker
![]()
sen så är nästa problem vart jag kan få tag på en behållare och wire o så, de va nämligen inte jag som tog bort olje blandarn, de va förra ägaren som började blanda självmen ska kolla om ÅF säljer sånt, annars kanske de finns på TS, ska kolla
![]()
Men Tack för hjälpen Derbi_senda93
okej skit shysst ! jag fråga han när jag köpte den, då sa han att de va ägarn innan han som tog bort den, hehe.. även om han skulle ha den så skulle jag nog inte orkat åka dit för att hämta den, vääldigt långtDerbi_senda93 skrev:okej ^^ varsågod, ska dra ut och ta kort nudåDerbiSM skrev:Jag fattar nog Nästan exaktvet ju hur de ser ut där så jag vet nästan vad du menar
skit bra förklarat ! och tack så mycket för hjälpen
men de vore vääldigt snällt om du bara kunde ta ett kort och visa så att jag är 100% säker
![]()
sen så är nästa problem vart jag kan få tag på en behållare och wire o så, de va nämligen inte jag som tog bort olje blandarn, de va förra ägaren som började blanda självmen ska kolla om ÅF säljer sånt, annars kanske de finns på TS, ska kolla
![]()
Men Tack för hjälpen Derbi_senda93har själv tagit bort oljetanken men jag har gaswiren kvar
![]()
Annars om du har kvar telefonnumret från personen du köpte den av kan du alltid ringa och fråga om du kan få oljetanken
skrev längre upp att jag skulle kolla om ÅF elr ts säljer de, ts gör inte de iafkallepalle skrev:jah då måste ju dom sakerna tbx innan du kan köra utan att blanda själv...
okee Tackk, ORGINAL till Derbi ?, sen en fråga till... kan jag lite på att den kmr blanda rätt ? förra ägarn sa ju inte direkt nått om de, sa bara: jag har blandat själv sen jag köpte den, så jag vet inte..kallepalle skrev:cykekraft har iaf.
okej, tackk !kallepalle skrev:http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=70-100-C
bläddra till din modell och sök upp delen. skriv sedan i cykelkrafts sökruta artikelnummret, inte artikelnamnet. och välj orginaldelar så kommer du hitta dom där
Ja, det var ju det jag ville vetaDaanne skrev:Han har visat bilder på vart slangarna på oljepumpen leder och vart vajern går. Inte oljetanken.
Edit ; Tyckte att din kåpa på bilden var allmänt skabbig!
Tackar ^^ det kommer nog gå på en del pengar iaf, tyvärrDerbiSM skrev:Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nunu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:-
![]()
Men tusen tack för hjälpen jonthe !![]()
du borde nästan göra en guide om "hur man monterar tillbaka oljetanken"
Derbi_senda93 skrev:Tackar ^^ det kommer nog gå på en del pengar iaf, tyvärrDerbiSM skrev:Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nunu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:-
![]()
du borde nästan göra en guide om "hur man monterar tillbaka oljetanken"![]()
Hahamen varsågod Tomas
det är det forum är till för - hjälpa varandra ^^
inte exakt,ReijuMrx skrev:jag tycker du ska ta bort orginal och förlänga undertailen, men att undertailen slutar tidigare än vad orginal skulle gjort, för annars hänger den ju ner på insidan av svingen
förstog du hur ja menade ? xD
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/405 sådär, fast men en kapad orginal undertail på insidan, så att alla kablar o så inte synsReijuMrx skrev:menar du heka vägen och in till fjädringen typ eller ?![]()
det va dåligt ja!DerbiSM skrev:Derbi_senda93 skrev:Tackar ^^ det kommer nog gå på en del pengar iaf, tyvärrDerbiSM skrev:Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nunu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:-
![]()
du borde nästan göra en guide om "hur man monterar tillbaka oljetanken"![]()
Hahamen varsågod Tomas
det är det forum är till för - hjälpa varandra ^^
jo jag såg de, de va inte direkt billigt iaf, skulle jag fått med behållaren o så från förra ägaren skulle jag fixat de direkt, men de va dåligt att jag inte fick me de
![]()
hehe okeeyhur viste du att jag hette Tomas
![]()
?