|DerbiSM's Senda| Såld!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Var frågan om du skulle ta bort original stänkskyddet ? :P
Tillhör mille!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

meanzick skrev:Var frågan om du skulle ta bort original stänkskyddet ? :P
hehe nee, sorry om jag förklara dåligt,, de va om ni tkr jag ska kapa orginal stänkskyddet där jag visa på bilden,, jag fick med ett extra orginalstänkskydd så jag ska inte kapa detta som är på jusst nu :wink:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:fan va najs! :D jaa lackera guld och svart, kommer bli skitsnyggt! ;)
Tack :) kommer det passa ?? :oops: asså svingen är ju vit och ramen me, men svart,vit o guld passar väll rätt bra ändå :D ?

men kommer inte kunna lackera än, tyvärr :cry: pga att jag inte har någonstans jag kan lackera :cry: :cry:

men ska fixa de så fort som möjligt:
runda motorkåpan(högersida) MATTSVART guld text(Derbi)
oljekåpan GULD svart text(Derbi)
drevkåpan där drevet är GULD, den runda biten MATTSVART guld text(Derbi)

va tror ni om de ??????
tror det kommer passa och blir skitnajs! :D
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:fan va najs! :D jaa lackera guld och svart, kommer bli skitsnyggt! ;)
Tack :) kommer det passa ?? :oops: asså svingen är ju vit och ramen me, men svart,vit o guld passar väll rätt bra ändå :D ?

men kommer inte kunna lackera än, tyvärr :cry: pga att jag inte har någonstans jag kan lackera :cry: :cry:

men ska fixa de så fort som möjligt:
runda motorkåpan(högersida) MATTSVART guld text(Derbi)
oljekåpan GULD svart text(Derbi)
drevkåpan där drevet är GULD, den runda biten MATTSVART guld text(Derbi)

va tror ni om de ??????
tror det kommer passa och blir skitnajs! :D
okee, va bra :wink: du får ta en titt när jag är klar me de och säga hur de blev :lol:
Matte_smt
Varnad

Inlägg av Matte_smt »

DerbiSM skrev:
ReijuMrx skrev:riktigt fin ! :D

Men jag tycker du ska lackera svingen svart. För annars blir det för mycket vitt! :wink:
Tackar, men svingen är redan lackerad vitt :wink: jag tycker de blev riktigt bra faktiskt :)
älskar din Derbi.

enormt snygg. Med vitt och svart. och det passar verkligen med vit sving och ram. Enormt snygg ;) :D:D
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Du kan kolla min projekt tråd, den baklampan jag har på min moppe.
Den tycker jag att du ska ha ;) Eller den kanske är samma som Biltema`'s? :P
Iallafall, den hade nog passat på din ;)
f.d TSR-Crew
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Matte_smt skrev:
DerbiSM skrev:
ReijuMrx skrev:riktigt fin ! :D

Men jag tycker du ska lackera svingen svart. För annars blir det för mycket vitt! :wink:
Tackar, men svingen är redan lackerad vitt :wink: jag tycker de blev riktigt bra faktiskt :)
älskar din Derbi.

enormt snygg. Med vitt och svart. och det passar verkligen med vit sving och ram. Enormt snygg ;) :D:D
hehe, man tackar så mycket :wink: den kommer till och med bli ännu snyggare :wink: motorn ska bli guld och svart, de passar väll bra, elr?
TobbaN skrev:Du kan kolla min projekt tråd, den baklampan jag har på min moppe.
Den tycker jag att du ska ha ;) Eller den kanske är samma som Biltema`'s? :P
Iallafall, den hade nog passat på din ;)
tror inte de blir biltemas, vem vet, de kanske är sämsta kvaliten på den :roll: de kommer bli en sånn som din ja :wink: men ska inte byta den än.. :roll: ska fixa allt annat först, hehe :) (tänkte att jag skulle beställa ALLT jag ska ha från TS på en gång så jag slipper betala så mkt frakt flera ggr :) )
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

UPDATE - Va är de för del??? :P
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

vet inte vad du menar för fel men om du vill blanda själv så sätter du tillbaka oljebehållaren/dunken och sätter i slangen på den stora guldiga saken till höger så fixar den det automatiskt ^^

edit: såg nu att wiren som ska sitta i spåret där också var borta så den måste du sätta tillbaka ^^
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:vet inte vad du menar för fel men om du vill blanda själv så sätter du tillbaka oljebehållaren/dunken och sätter i slangen på den stora guldiga saken till höger så fixar den det automatiskt ^^

edit: såg nu att wiren som ska sitta i spåret där också var borta så den måste du sätta tillbaka ^^
jag menar inte att det är något fel :wink: ville bara veta hur jag skulle göra så att jag skulle slippa blanda själv :D och de vet jag nu, sätta en wire där och dra slangar från dunken/behållaren dit , rätt ? :P så jag behöver inte köpa nått system elr nått om jag vill att den ska blanda sj? :D
tack för hjälpen !!! :)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:jag menar inte att det är något fel :wink: ville bara veta hur jag skulle göra så att jag skulle slippa blanda själv :D och de vet jag nu, sätta en wire där och dra slangar från dunken/behållaren dit , rätt ? :P så jag behöver inte köpa nått system elr nått om jag vill att den ska blanda sj? :D
okej, men asså om du följer wiren från förgasaren till på vänster sidan av ramen så är det en avlång svart sak som är kanske 1,5 cm lång som wiren går in i och i den sitter wiren och där måste du sätta en wire som går därifrån ner till oljepumpen.

det går en wiren från gashandtaget ner till den och där delas den upp till två vajrar, den ena går till nålen på förgasaren och den andra till oljepumpen och då måste du alltså sätta fast wiren i den lilla svarta saken och dra den ner i spåret till oljepumpen :P

väldigt konstigt förklarat men hoppas det hjälpte annars kan jag gå ut och ta kort om du vill ^^ kan inte svara ditt nästa inlägg på ett tag då brorsan ska ha datan nu men jag svarar så fort jag loggar in igen, alltså idag ;)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:jag menar inte att det är något fel :wink: ville bara veta hur jag skulle göra så att jag skulle slippa blanda själv :D och de vet jag nu, sätta en wire där och dra slangar från dunken/behållaren dit , rätt ? :P så jag behöver inte köpa nått system elr nått om jag vill att den ska blanda sj? :D
okej, men asså om du följer wiren från förgasaren till på vänster sidan av ramen så är det en avlång svart sak som är kanske 1,5 cm lång som wiren går in i och i den sitter wiren och där måste du sätta en wire som går därifrån ner till oljepumpen.

det går en wiren från gashandtaget ner till den och där delas den upp till två vajrar, den ena går till nålen på förgasaren och den andra till oljepumpen och då måste du alltså sätta fast wiren i den lilla svarta saken och dra den ner i spåret till oljepumpen :P

väldigt konstigt förklarat men hoppas det hjälpte annars kan jag gå ut och ta kort om du vill ^^ kan inte svara ditt nästa inlägg på ett tag då brorsan ska ha datan nu men jag svarar så fort jag loggar in igen, alltså idag ;)
Jag fattar nog Nästan exakt :wink: vet ju hur de ser ut där så jag vet nästan vad du menar :D skit bra förklarat ! och tack så mycket för hjälpen :P men de vore vääldigt snällt om du bara kunde ta ett kort och visa så att jag är 100% säker :oops:

sen så är nästa problem vart jag kan få tag på en behållare och wire o så, de va nämligen inte jag som tog bort olje blandarn, de va förra ägaren som började blanda själv :) men ska kolla om ÅF säljer sånt, annars kanske de finns på TS, ska kolla :)

Men Tack för hjälpen Derbi_senda93 :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

han har inte tagit bort något iaf. de där som du menar är oljepumpen. om han har tagit bort något så är de jueh oljetanken eller så kablarna som förser oljepumpen med el.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

kallepalle skrev:han har inte tagit bort något iaf. de där som du menar är oljepumpen. om han har tagit bort något så är de jueh oljetanken eller så kablarna som förser oljepumpen med el.
aa han har tagit bort kablarna o behållaren/oljetanken.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jah då måste ju dom sakerna tbx innan du kan köra utan att blanda själv...
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:Jag fattar nog Nästan exakt :wink: vet ju hur de ser ut där så jag vet nästan vad du menar :D skit bra förklarat ! och tack så mycket för hjälpen :P men de vore vääldigt snällt om du bara kunde ta ett kort och visa så att jag är 100% säker :oops:

sen så är nästa problem vart jag kan få tag på en behållare och wire o så, de va nämligen inte jag som tog bort olje blandarn, de va förra ägaren som började blanda själv :) men ska kolla om ÅF säljer sånt, annars kanske de finns på TS, ska kolla :)

okej ^^ varsågod, ska dra ut och ta kort nudå :P har själv tagit bort oljetanken men jag har gaswiren kvar :lol:

Annars om du har kvar telefonnumret från personen du köpte den av kan du alltid ringa och fråga om du kan få oljetanken :P
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

det är olje pumpen :?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:Jag fattar nog Nästan exakt :wink: vet ju hur de ser ut där så jag vet nästan vad du menar :D skit bra förklarat ! och tack så mycket för hjälpen :P men de vore vääldigt snällt om du bara kunde ta ett kort och visa så att jag är 100% säker :oops:

okej ^^ varsågod, ska dra ut och ta kort nudå :P har själv tagit bort oljetanken men jag har gaswiren kvar :lol:

Annars om du har kvar telefonnumret från personen du köpte den av kan du alltid ringa och fråga om du kan få oljetanken :P
okej skit shysst ! jag fråga han när jag köpte den, då sa han att de va ägarn innan han som tog bort den, hehe.. även om han skulle ha den så skulle jag nog inte orkat åka dit för att hämta den, vääldigt långt :oops: men asså Åf borde väll sälja sånt, elr ? :P :P
kallepalle skrev:jah då måste ju dom sakerna tbx innan du kan köra utan att blanda själv...
skrev längre upp att jag skulle kolla om ÅF elr ts säljer de, ts gör inte de iaf :) (kolla förut) :wink:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

cykekraft har iaf.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

kallepalle skrev:cykekraft har iaf.
okee Tackk, ORGINAL till Derbi ?, sen en fråga till... kan jag lite på att den kmr blanda rätt ? förra ägarn sa ju inte direkt nått om de, sa bara: jag har blandat själv sen jag köpte den, så jag vet inte..

jag vill inte direkt att min cylinder ska skära, så vet ni om jag kan lita på att den kommer blanda 2%, om jag inte kan lita på de så kan jag blanda själv fortfarande.. hällre att jag blandar rätt och att den får rätt mängd olja än att den får för lite och skär :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=70-100-C

bläddra till din modell och sök upp delen. skriv sedan i cykelkrafts sökruta artikelnummret, inte artikelnamnet. och välj orginaldelar så kommer du hitta dom där :)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

kallepalle skrev:http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=70-100-C

bläddra till din modell och sök upp delen. skriv sedan i cykelkrafts sökruta artikelnummret, inte artikelnamnet. och välj orginaldelar så kommer du hitta dom där :)
okej, tackk !
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

:P tog sin tid då en liten grej på ena slangen lossnade längst ut som ska vara som en klämma som jag försökte få på igen men utan nått lyckat resultat ^^ men här kommer iaf bilder..

såhär ska det då sitta.. gaswiren ser du där och slangen till vänster går ifrån oljepumpen till förgasaren och slangen till höger går ifrån oljetanken till oljepumpen (:
Bild
Bild
Bild
Bild

detta är änden på den vänstra slangen på bilderna övanför som går från oljepumpen till förgasaren (:
Bild
Bild

det är den svarta saken precis till höger om tutan som gaswiren går in i :P den går i en wire från gashandtaget ner till den men sen delar den sig där till två, den ena går till oljepumpen på bilderna längre upp och den andra till nålen ^^
Bild
Bild

här ser du att den delas i två ^^
Bild
Bild

den med en vit prick på är den som går ner till oljepumpen och den andra till höger till nålen som du ser :P
Bild
Bild

detta är nog det ultimata sättet att förklara så jag kan inte förklara mycket bättre :P hoppas iaf det hjälpte! ;)

Mvh Jonthe
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nu :P nu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:- :shock:

Men tusen tack för hjälpen jonthe ! :wink:
du borde nästan göra en guide om "hur man monterar tillbaka oljetanken" :)
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Han har visat bilder på vart slangarna på oljepumpen leder och vart vajern går. Inte oljetanken.

Edit ; Tyckte att din kåpa på bilden var allmänt skabbig! :o
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Daanne skrev:Han har visat bilder på vart slangarna på oljepumpen leder och vart vajern går. Inte oljetanken.

Edit ; Tyckte att din kåpa på bilden var allmänt skabbig! :o
Ja, det var ju det jag ville veta :wink: vart wirerna är och så :D

ja, men de va ju när jag slippa ner den ! man måste ju slippa ner den för att kunna polera den ! kolla imorrn elr på onsdag, då får du se en mkt finare bild på den
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nu :P nu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:- :shock:

Tackar ^^ det kommer nog gå på en del pengar iaf, tyvärr :roll:

Haha :P men varsågod Tomas :D det är det forum är till för - hjälpa varandra ^^
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:Derbi_senda93: de va grymt bra förklarat !! vet exakt hur man ska göra nu :P nu ska jag bara kolla hur mycket alla wirar och allt sånt kostar, såg precis att bara behållaren kosta 290:- :shock:

:D jo jag såg de, de va inte direkt billigt iaf, skulle jag fått med behållaren o så från förra ägaren skulle jag fixat de direkt, men de va dåligt att jag inte fick me de :roll:

hehe okeey :wink: hur viste du att jag hette Tomas :o :P ?
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

ska du ha plexiglas tail så ta bort orginalen bakom :wink:
Nyxorzz
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ReijuMrx skrev:ska du ha plexiglas tail så ta bort orginalen bakom :wink:
men kolla bilden jag lagt upp, ska såga orginal så att plexi undertailen sitter exakt så den skulle göra även om jag skulle ta bort orginal :wink:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

jag tycker du ska ta bort orginal och förlänga undertailen, men att undertailen slutar tidigare än vad orginal skulle gjort, för annars hänger den ju ner på insidan av svingen :)

förstog du hur ja menade ? xD
Nyxorzz
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ReijuMrx skrev:jag tycker du ska ta bort orginal och förlänga undertailen, men att undertailen slutar tidigare än vad orginal skulle gjort, för annars hänger den ju ner på insidan av svingen :)

förstog du hur ja menade ? xD
inte exakt, :oops: men asså så som jag mena så kommer plexiundertailen liga med ramen hela vägen :wink:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

menar du heka vägen och in till fjädringen typ eller ? :roll: :P
Nyxorzz
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ReijuMrx skrev:menar du heka vägen och in till fjädringen typ eller ? :roll: :P
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/405 sådär, fast men en kapad orginal undertail på insidan, så att alla kablar o så inte syns :lol:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:

:D jo jag såg de, de va inte direkt billigt iaf, skulle jag fått med behållaren o så från förra ägaren skulle jag fixat de direkt, men de va dåligt att jag inte fick me de :roll:

hehe okeey :wink: hur viste du att jag hette Tomas :o :P ?
det va dåligt ja! :P

det står i din profil att du heter Tomas ^^
Skriv svar