DerbiSM skrev:Om alla röstar på dem som spelar ÄRLIGT så kanske vi ärliga kan vinna ändå! och så får vi ju självklart hoppas på att fuskarna åker ut! MvH
precis, har tänkt samma sak. att alla typ röstar 1 dag på marcus rrx å 1 dag på moddad å 1 dag på meanzick osv osv då borde vi väll komma om dom som fuskar??
låter som en bra idé men problemet är att allt folk e så egoistiskt så att dom tänker inte offra sina röster på ngn annan men jag är på om de bestäms så.
KinaPuffsen skrev:
men hur gör dom för att fuska då? typ sticker till en kompis och röstar?... eller nått?
Det finns något som kallas proxy, det den gör är att den ansluter till en server i ex USA, sen så är du inne på hemsidor osv med den serverns IP istället för din egen, och detta är otroligt svårt att leta reda på vem de va som var ansluten till den dära server osv för den töms på info tillräckligt ofta!
Så är de dom gör, och då synns de ju att dom har röstat från USA då ex, och på så sett ser man att någon har använt proxy!
Men man kan även känna igen det genom att kolla på IPn, för de finns många väldigt skumma IP-adresser på proxys, dock finns det även väldigt vanliga adresser ( inte sånna som finns men liknande )
DerbiSM skrev:Om alla röstar på dem som spelar ÄRLIGT så kanske vi ärliga kan vinna ändå! och så får vi ju självklart hoppas på att fuskarna åker ut! MvH
Då är det ett problem, det finns över 150 st att välja på.
kallepalle skrev:
precis, har tänkt samma sak. att alla typ röstar 1 dag på marcus rrx å 1 dag på moddad å 1 dag på meanzick osv osv då borde vi väll komma om dom som fuskar??
låter som en bra idé men problemet är att allt folk e så egoistiskt så att dom tänker inte offra sina röster på ngn annan men jag är på om de bestäms så.
det får man ju hoppas annrs är det ju inget kul med denna tävligen... känns bara som tävligen har stigit alla åt huvudet helt galna är ni..
alla är inte galna jag spelar fortfarande ärligt och de är säkert väldigt många som gör de, men även många som fuskar
det får man ju hoppas annrs är det ju inget kul med denna tävligen... känns bara som tävligen har stigit alla åt huvudet helt galna är ni..
alla är inte galna jag spelar fortfarande ärligt och de är säkert väldigt många som gör de, men även många som fuskar
du är inte ensam de är endast ett fåtal som fuskar skulle jag tro.
Bredmar, kan du förklara hur du fick ca 200 röster på 1 dygn?
Nej? Faktiskt inte, blev själv helt hyper chokad när jag såg det när jag tvingade min lärare att rösta i skolan. Kanske folk har läst min presentation? Men de borde inte ge mig exakt 200 röster om det nu är sant som du skriver:S Jag trodde det var kört för mig tills jag själv såg att jag hade gått upp flera placeringar. Har ju legat som lägst 10 om ja inte minns fel. Jo föresten, jag har gjort vissa åtgärder för att få fler röster men jag förväntade mig inte att så många skulle rösta. Kan räkna upp en del saker om så önskas
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar, kan du förklara hur du fick ca 200 röster på 1 dygn?
Nej? Faktiskt inte, blev själv helt hyper chokad när jag såg det när jag tvingade min lärare att rösta i skolan. Kanske folk har läst min presentation? Men de borde inte ge mig exakt 200 röster om det nu är sant som du skriver:S Jag trodde det var kört för mig tills jag själv såg att jag hade gått upp flera placeringar. Har ju legat som lägst 10 om ja inte minns fel. Jo föresten, jag har gjort vissa åtgärder för att få fler röster men jag förväntade mig inte att så många skulle rösta. Kan räkna upp en del saker om så önskas
sluta ljug, tack. Sidan har jag inte fått se än heller.
swedma skrev:Vi på redaktionen kommer att ta tag i det här så sluta vara oroliga, alla ni som inte tycker vi borde ha en sån här tävling igen kan maila mig så stryker jag ert bidrag till tävlingen per omgående- ni skall inte vara med på något ni anser vara skit!
//Master Dan
Även fast jag inte är 1:a så tycker jag att det är spännande å så, jag tycker att black-rider tävlingarna borde finnas kvar, men då borde istället vara förbjudet att diskutera tävlingarna i forumen.
Förästen ni som tror att vi i toppen fuskar? Vad baserar ni den teorin på? Bara för att jag får en hel del röster på några dagar betyder det inte att jag fuskar.
Förästen igen , om ni nu tror de ändå, så kan ni ju gärna förklara hur man gör det... Om ni nu vet att man kan fuska så borde ni ju veta hur man gör...
Förklara er, och visa upp grunden innan ni visar slutsaten i fortsättningen...
man behöver inte fuska för att veta hur man gör. hört talas om wikipedia, forum m m ? Själv visste jag inte vad proxxy vad för ngt innan marcus nämnde de. klart som fan att man tar reda på det. Jag har fortfarande inte fått sidan dit du lovade att rösta på honom. Verkar inte de lite misstänksamt ?
HAHAHA Tror du fortfarande att jag var seriös?
OCH JA MIN LÄRARE RÖSTAR, Jag går för hel*ete på John Bauer, där använder vi datorer på lektionerna. Till skillnad från stenålders- skolor som vissa andra verkar gå på...
Senast redigerad av Bredmar den 5 november 2008, 23:44, redigerad totalt 1 gånger.
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:
Även fast jag inte är 1:a så tycker jag att det är spännande å så, jag tycker att black-rider tävlingarna borde finnas kvar, men då borde istället vara förbjudet att diskutera tävlingarna i forumen.
Förästen ni som tror att vi i toppen fuskar? Vad baserar ni den teorin på? Bara för att jag får en hel del röster på några dagar betyder det inte att jag fuskar.
Förästen igen , om ni nu tror de ändå, så kan ni ju gärna förklara hur man gör det... Om ni nu vet att man kan fuska så borde ni ju veta hur man gör...
Förklara er, och visa upp grunden innan ni visar slutsaten i fortsättningen...
man behöver inte fuska för att veta hur man gör. hört talas om wikipedia, forum m m ? Själv visste jag inte vad proxxy vad för ngt innan marcus nämnde de. klart som fan att man tar reda på det. Jag har fortfarande inte fått sidan dit du lovade att rösta på honom. Verkar inte de lite misstänksamt ?
meanzick skrev:
HAHAHA Tror du fortfarande att jag var seriös?
LÄNKEN FÖR FAN, SLUTA ME DINA UNDANFLYKTER!
Du tror fortfarande att jag var seriös... detta börjar bli kul för det är igentligen inte mig ni ska jävlas med:P för jag ligger bara 5:a. Avensjuka kallas det ni upplever just nu
ReijuMrx skrev:bredmar har gått från osedd till lurifax...
den var ju nästan kul
där rök din chans att inte bli diskad.
ok de du skrev förstog jag inte riktigt. Men ni får ha de så bra grabbar, hetsa inte upp er för mycket för tävlingen är inte slut än. Vi höres imån för ja måste sova nu!
oj bredmar! 200 röster så snabbt då kanske jag inte ska ge upp ändå, menar om de är möjligt att få 200 röster om dagen så man kan ju lätt vinna! men seriöst de måste va omöjligt att få 200 röster på en enda dag! rösta din lärare.. ??
ok de du skrev förstog jag inte riktigt. Men ni får ha de så bra grabbar, hetsa inte upp er för mycket för tävlingen är inte slut än. Vi höres imån för ja måste sova nu!
OCH JA MIN LÄRARE RÖSTAR, Jag går för hel*ete på John Bauer, där använder vi datorer på lektionerna. Till skillnad från stenålders- skolor som vissa andra verkar gå på...
Känn dig ägd!
Vi har den på alla lektioner också till o me gympan HA!
Känn dig ägd!
Vi har den på alla lektioner också till o me gympan HA!
ne de sista va en lögn XD
haha, fortfarande bara 3 röster per ip. inte 200 xD å antar att ni inte har lektioner på natten ?
Lägg ner allt det här, redaktionen tar ju hand om det sa dem, så sluta prata, om ni nu vill det göra det på MSN, men inte här, det är inte riktigt lägligt.
hejaanton skrev:Lägg ner allt det här, redaktionen tar ju hand om det sa dem, så sluta prata, om ni nu vill det göra det på MSN, men inte här, det är inte riktigt lägligt.
hejaanton skrev:Lägg ner allt det här, redaktionen tar ju hand om det sa dem, så sluta prata, om ni nu vill det göra det på MSN, men inte här, det är inte riktigt lägligt.
akta så inte antons flickvän ger oss bann.
Men skärp dig nu-.- klaga på msn istället. Nu slutar vi hålla på å kastas skit på varandra -.-
Vi har full koll på från vilket land ip-adresserna kommer ifrån på era kontot och de som röstar. Vi har kontaktat ett par deltagare i tävlingen som är misstänkta för fusk och diskvalificera dom. Ni kommer få reda på vilka och vad som händer de kommande dagarna.
Så fortsätt tävlingen som vanligt ni som tävlar på ett hederligt sätt!
Jonas skrev:Vi har full koll på från vilket land ip-adresserna kommer ifrån på era kontot och de som röstar. Vi har kontaktat ett par deltagare i tävlingen som är misstänkta för fusk och diskvalificera dom. Ni kommer få reda på vilka och vad som händer de kommande dagarna.
Så fortsätt tävlingen som vanligt ni som tävlar på ett hederligt sätt!
Vilket Liv det blev i denna tråd..Klart det känns hårt för marcus eftersom han har hjälpt många på Tsr å skriver varje dag han förtjänar den! Som många andra aktiva. Så det blir ju lite jobbigt när det kommer en random kille och får sig massa röster med hjälp av Kompisar antagligen!? och som det ser ut nu så vinner han tävlingen! Sånt är livet. Ett förslag till nästa blackrider är att kolla datumet. om dom vart medlemmar mer än 3-4 månader får dom rösta kanske skulle funka.