chrillez skrev:150 med en drac som har ur pluggat tk hade gas res i 80 ^^
yeah right
Var ärliga och inga 250 i ferraris eller nåt sånt.
Startade tråden för att det är kul att se hur snabbt ni moppepojkar egentligen har kört då dom flesta överdriver men mytarna kom och förstörde igen.
zajkowski skrev:Fyran? Jag låg i femman när jag var i 190-195 Vad har du för växellåda? Jag hade en M47a på den traktorn.
5 Växlad manuell. Den går fortare på 4:an, 5:an orkar den inte varva upp på. Och den gör INGEN b230f motor.
Var fan jag som körde. Tillräckligt lång väg, så jodå. Gäller bara att vara extremt snabb med växlingen UTAN misslyckande.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
5 Växlad manuell. Den går fortare på 4:an, 5:an orkar den inte varva upp på. Och den gör INGEN b230f motor.
Var fan jag som körde. Tillräckligt lång väg, så jodå. Gäller bara att vara extremt snabb med växlingen UTAN misslyckande.
Orkar den inte gör det ingen större skillnad om du växlar bra eller inte och att du, en moppepojk i en epatraktor skulle lyckas växla bättre än folk som faktiskt kan köra bil tvekar jag hårt på. Finns inte en chans att en 740 med 115 hästar från fabrik skulle klara av att varva ur en 5ans växel när min 240 med den tidiga insprsprutmotorn på 123 inte klarar av att varva ur overdriven som ligger så pass nära 4an att du kan växla utan att släppa laddtrycket när du kör turbo och då gjordes detta genom att slänga i overdriven vid fullvarv utan koppling.
Rexxy skrev:
Orkar den inte gör det ingen större skillnad om du växlar bra eller inte och att du, en moppepojk i en epatraktor skulle lyckas växla bättre än folk som faktiskt kan köra bil tvekar jag hårt på. Finns inte en chans att en 740 med 115 hästar från fabrik skulle klara av att varva ur en 5ans växel när min 240 med den tidiga insprsprutmotorn på 123 inte klarar av att varva ur overdriven som ligger så pass nära 4an att du kan växla utan att släppa laddtrycket när du kör turbo och då gjordes detta genom att slänga i overdriven vid fullvarv utan koppling.
Moppepojk? Usch, typiskt moppepojkar att klaga på folk som kör a-traktor. Ge fan i och anklaga folk förfan. Kört mer a-traktor och längre, mopederna har enbart varit reservfordon. Jag vet åtminstone vad jag snackar om, då det var jag som färdades i fordonet.
Moppepojk? Usch, typiskt moppepojkar att klaga på folk som kör a-traktor. Ge fan i och anklaga folk förfan. Kört mer a-traktor och längre, mopederna har enbart varit reservfordon. Jag vet åtminstone vad jag snackar om, då det var jag som färdades i fordonet.
om du gör perfekta växlingar så axxar du helt klart snabbare men om du växlar lite fel så kommer du fortfarande upp i samma hastighet till slut
och på internet så kan alla myta.
Edit: alla i 15års ålder är moppepojk! och du har ju moppe/a-traktor, ingen som bryr sig om vilket. man är fortfarande moppepojk för det
k-skåpet skrev:Orkar den inte gör det ingen större skillnad om du växlar bra eller inte och att du, en moppepojk i en epatraktor skulle lyckas växla bättre än folk som faktiskt kan köra bil tvekar jag hårt på. Finns inte en chans att en 740 med 115 hästar från fabrik skulle klara av att varva ur en 5ans växel när min 240 med den tidiga insprsprutmotorn på 123 inte klarar av att varva ur overdriven som ligger så pass nära 4an att du kan växla utan att släppa laddtrycket när du kör turbo och då gjordes detta genom att slänga i overdriven vid fullvarv utan koppling.
om du gör perfekta växlingar så axxar du helt klart snabbare men om du växlar lite fel så kommer du fortfarande upp i samma hastighet till slut
Edit: alla i 15års ålder är moppepojk! och du har ju moppe/a-traktor, ingen som bryr sig om vilket. man är fortfarande moppepojk för det
Nej, det är man inte. Är dessutom inte 15.
A-traktorerna är sålda
Moppen/fyrhjulingen är till salu, då jag har körkort närsomhelst.
Moppen körs bara för att den inte ska paja under vintern nu.
Ni börjar gå för mycket off-topic.
Senast redigerad av zajkowski den 6 december 2012, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
zajkowski skrev:Moppepojk? Usch, typiskt moppepojkar att klaga på folk som kör a-traktor. Ge fan i och anklaga folk förfan. Kört mer a-traktor och längre, mopederna har enbart varit reservfordon. Jag vet åtminstone vad jag snackar om, då det var jag som färdades i fordonet.
[/spoiler]Nej, det är man inte. Är dessutom inte 15.
A-traktorerna är sålda
Moppen/fyrhjulingen är till salu, då jag har körkort närsomhelst.
Moppen körs bara för att den inte ska paja under vintern nu.
hm... du har moppe men är inte moppepojk?
Om man kör a-traktor eller moppe whats the fucking difference!? det är ju samma fucking körkört fört!
zajkowski skrev:Fyran? Jag låg i femman när jag var i 190-195 Vad har du för växellåda? Jag hade en M47a på den traktorn.
Jodå, tillräckligt långt så går det.
En 240 gör 190 när man drar ur 4an, det har jag varit uppe i (Btw, jag övningskörde då), jag skulle lätt komma över 200 om jag bara hade en bra sträcka att köra på, finns ingen i närheten med tillräckligt bra sikt.
DiNozzan skrev:Om jag ska var seriös så är det väl runt 110km/h med moppe.
Och runt 90km/h med en 240GL (k-skåpets).
Tog rekord för ett tag sen. 180km/h med k-skåpets morsas ford modeo med 169hk. Sen ville han inte att vi skulle köra mer. Har filmbevis på det om ni vi ha det.
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
110-120 med brorsans Fz6 utanför skolan, en raka på kanske 150-200m? (inbromsningen var hård) ^^
Sista gången jag han kolla på hastighetsmätaren på pappas 1100R var det 137 inne på en lastbilscentral, gasade i ett par sekunder till innan jag började bromsa, så runt 150 någonstans lär jag väll ha legat då skulle jag tro?
Nu när vi ändå pratar om luftmaskiner...När jag var bara några år ramlade jag ut ur en helikopter precis vid ''lyftet'', ramlade uppskattningsvis av mina föräldrar 3-4 meter, så de lär väll ha varit en 20km/h kanske?!
DiNozzan skrev:Om jag ska var seriös så är det väl runt 110km/h med moppe.
Och runt 90km/h med en 240GL (k-skåpets).
Tog rekord för ett tag sen. 180km/h med k-skåpets morsas ford modeo med 169hk. Sen ville han inte att vi skulle köra mer. Har filmbevis på det om ni vi ha det.
upp med beviset!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....