Ingen större skillnad.. Om vi säger att den går 80 efter du gjort de jag sa med bra axx kanske den gör 85 nu men nu kommer den knappt gå upp för backar :/
Aerox93 skrev:Ingen större skillnad.. Om vi säger att den går 80 efter du gjort de jag sa med bra axx kanske den gör 85 nu men nu kommer den knappt gå upp för backar :/
okey men med 6,5g vikter.. 15% Tryckfjäder.. 40% Kopplingsfjädrar går den typ 75km/h + att den kommer att axa bra?
Jaa men tror att den kommer gå upp i 80 men vet ju aldrig... Jadå garranterat att ditt axx kommer förbättras och topphastigheten.. Annars får du klaga hos mig vettu
Aerox93 skrev:Jaa men tror att den kommer gå upp i 80 men vet ju aldrig... Jadå garranterat att ditt axx kommer förbättras och topphastigheten.. Annars får du klaga hos mig vettu
haha aa får la göra det fick grejerna i dag så ska ut å sätta på det nu får vi se hur bra den kommer att gå:P
Men va fan! Min gick fortare ju! Men.. Byt till 6,0 vikter istället.. Det kan hjälpa.. Jag hade i 7,0g vikter i min först då gick den skit sen bytte jag till 6,0 då gick den bra igen.. Eller så tar du 3st 6,5 och 3st orginal vikter
Aerox93 skrev:Men va fan! Min gick fortare ju! Men.. Byt till 6,0 vikter istället.. Det kan hjälpa.. Jag hade i 7,0g vikter i min först då gick den skit sen bytte jag till 6,0 då gick den bra igen.. Eller så tar du 3st 6,5 och 3st orginal vikter
varför skall man ha 3st orginal å 3st 6.5 vikter vet du vad det är för g på orginal vikterna på speedfight?
Som sagt jag har Aerox.. Men.. Om du har 6,5 vikter slungas dom ut i högre hastigheter och ger dig bättre topphastighet och dom gamla vikterna (orginal) ger dig bra axx i starten..
Aerox93 skrev:Som sagt jag har Aerox.. Men.. Om du har 6,5 vikter slungas dom ut i högre hastigheter och ger dig bättre topphastighet och dom gamla vikterna (orginal) ger dig bra axx i starten..
vadå den axa lite bätre nu bara men gick saktare om ja tar 7g vikter borde den inte gå snabbare då? vad e d för orginal vikter på den da?
Kolla här.. Ta t.ex 4,0g vikter.. Extremt bra axx men skit topphastighet.. Ta då 7,0g vikter.. Extremt dåligt axx men bra topphastighet.. 6,5-7,0 och över funkar bäst vid mid-race avgas och 70cc cylinder.. Byter du till 6,0 borde den ordna sig (:
Aerox93 skrev:Kolla här.. Ta t.ex 4,0g vikter.. Extremt bra axx men skit topphastighet.. Ta då 7,0g vikter.. Extremt dåligt axx men bra topphastighet.. 6,5-7,0 och över funkar bäst vid mid-race avgas och 70cc cylinder.. Byter du till 6,0 borde den ordna sig (:
okey ja kan inte byta kopplingsfjädrarna eller dom andra fjädrarna vad dom nu heter?
Aerox93 skrev:Vad är problemet då? Se om jag kan leda dig
den gick i 65 km/h när ja hade orginal vikter kopplingsfjädrar och tryckfjäder nu gjorde den 60km/h men bara lite bätre axx då hade ja 40% tryckfjädrar 6.5g vikter + att ja hade 15% kopplingsfjädrar!
Blivit extremt osäker alltså.. Nu e jag glad om den gör 70 alltså.. Tror ju fortfarande på 75 men alltså.. Den borde gå 75 men e rädd för att den bara kommer göra 70 :/
Aerox93 skrev:Blivit extremt osäker alltså.. Nu e jag glad om den gör 70 alltså.. Tror ju fortfarande på 75 men alltså.. Den borde gå 75 men e rädd för att den bara kommer göra 70 :/
okey du vet itne vad det är för vikter orginal da?
Aerox93 skrev:Förstog inte riktigt men har du löst det?
ja köpte ju ett paket med 4 olia vikter 5.5g 6g 6.5g och 7g den gick bäst på 7g så den går ungefär som orginal fast axar lite lite bätre men inte mycket men den gick verklingen inte i 80 som du todde!!!!!!!!