Sida 4 av 16

Postat: 2 januari 2012, 20:32
av potog
Ser bar ut :D

dock måste jag fråga varför du gjorde sån långt insug? Lättar? :D

Postat: 2 januari 2012, 20:35
av KarlssoN^
Ser bra ut.

Kan rekommendera att använda gassvets/TIG om du skall göra om insuget! Men som sagt det är tätt nu då iaf, så har inte direkt någon nytta med ett nytt ;)

Postat: 2 januari 2012, 20:40
av Perra.S
KarlssoN^ skrev:Ser bra ut.

Kan rekommendera att använda gassvets/TIG om du skall göra om insuget! Men som sagt det är tätt nu då iaf, så har inte direkt någon nytta med ett nytt ;)
Självklart så hade jag använt tig-svets om jag nu haft en ;)

Postat: 2 januari 2012, 20:43
av rkan
Angående blockportning, ett tips kan vara att göra en smidigare övergång mellan underströmmen (som går under veven upp emot boostporten) och spolportarna. Annars ser det bra ut :)

Postat: 2 januari 2012, 20:43
av KarlssoN^
Perra.S skrev:
KarlssoN^ skrev:Ser bra ut.

Kan rekommendera att använda gassvets/TIG om du skall göra om insuget! Men som sagt det är tätt nu då iaf, så har inte direkt någon nytta med ett nytt ;)
Självklart så hade jag använt tig-svets om jag nu haft en ;)
Såg nu att det var din kompis som hade TIG:en, det förklarar ju saken ;)


Lycka till med projektet !

Postat: 2 januari 2012, 21:26
av Perra.S
rkan skrev:Angående blockportning, ett tips kan vara att göra en smidigare övergång mellan underströmmen (som går under veven upp emot boostporten) och spolportarna. Annars ser det bra ut :)
Ja men det ingår inte i matchportning mot cylindern utan kommer i en egen guide om flödesoptimering :)

Postat: 2 januari 2012, 21:46
av difaren
Porr!

Postat: 2 januari 2012, 22:10
av draclover
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Bild

Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Bild

Även en helhetsbild
Bild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer :)

Postat: 2 januari 2012, 22:50
av Victorh
måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?

Postat: 2 januari 2012, 23:04
av Mura
Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?

han har det för att få plats med membranet

Postat: 2 januari 2012, 23:30
av SickRazer
Detta projektet får mig att vilja hänga på TSR som innan!
Kommer definitivt följas ända till slutet, lycka till! :D

Postat: 3 januari 2012, 15:03
av Perra.S
draclover skrev:
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.


Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)


Även en helhetsbild

Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer :)
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.

Postat: 3 januari 2012, 15:15
av Victorh
Mura skrev:
Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?

han har det för att få plats med membranet
men då man kan köpa spacers :/

för att höjja komppen har jag hört men hur hjälper de ens?

Postat: 3 januari 2012, 15:23
av Perra.S
Victorh skrev:
Mura skrev:
Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?

han har det för att få plats med membranet
men då man kan köpa spacers :/

för att höjja komppen har jag hört men hur hjälper de ens?
Nja vevhuskompet sänks när du monterar en spacer.
Om jag minns rätt så är meningen med de köpe-spacers som finns att de ska flytta bak ventilen så kanalen till boostporten friläggs så man får bättre flöde. Men om det väger upp det faktum att vevhuskompet sänks vet jag ej.

Postat: 3 januari 2012, 15:36
av Danne
Mycket intressant projekt, men lägg uppdateringarna i första inlägget :D

Postat: 3 januari 2012, 16:32
av draclover
Perra.S skrev:
draclover skrev:
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.


Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)


Även en helhetsbild

Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer :)
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ?? :)

Postat: 3 januari 2012, 20:37
av Perra.S
draclover skrev:
Perra.S skrev:
draclover skrev:
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer :)
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ?? :)
Kör med en vanlig bosch bilpump och en malpassi 1:1 btr.

Postat: 3 januari 2012, 20:39
av Perra.S
Byggt lite idag med, fixxat fästen till pumpar, oljetanken och btr'en. Byggt tryckrör med utgång för dumpventil samt pitot-rör.

Bild

Även gjort klart avgasröret men glömde fota det..

Postat: 3 januari 2012, 20:47
av Peddobear
vilken värsting :lol:

Postat: 3 januari 2012, 21:10
av HondaPojkeN
Coolt att dumpa med en moppe ;) Riktigt bra fortsätt med massa updates! :)

Postat: 3 januari 2012, 21:16
av aerox-sami
ser grymt ut! :)

Postat: 3 januari 2012, 21:27
av QviW
Respekt på att ha turbo på moppe :)

Postat: 3 januari 2012, 21:48
av TechnoMen
Riktigt coolt.. ;) Du måste lägga upp en film när du startar/provkör den..! :D

Postat: 3 januari 2012, 22:38
av PK
en liten fråga snabbt :)

ska du ha den till? köra på raksträcka för att lyckas få högsta toppfarten för 50cc eller ska u ha den på strippen? :)

tror närmare bestämt att du lär klå alla i 50cc-klassen. förutom potogs hyper då ;)

men tycker detta är riktigt häftgt bygge. inte någon hyper med köpta delar som sedan monteras av firma osv..

dags att någon moppeförsäljare börjar sälja turbokit till moppe? ;)

Postat: 3 januari 2012, 22:41
av ML2011
Hoppas d får till Turbon, Vad är de för turbo? :)
Min pappas kusin (Erik Marklund) äger MC Xpress som är turbotillverkare,
Berätta gärna hur du har tänkt att trycksätta turbon och hur stor den är! :)
blir intressant och se hur de går med turbo på 2 taktare, Nästan omöjligt!
Lycka till :D

Postat: 3 januari 2012, 22:52
av Felix616
potog skrev:Kul å så någon som har lite högre kunskaps nivå! som bygger :D
Så slipper man vara den ända som kann nått :roll:
HAHAHA. sluta tro dig

Postat: 3 januari 2012, 22:56
av Perra.S
PoWeRKinG skrev:en liten fråga snabbt :)

ska du ha den till? köra på raksträcka för att lyckas få högsta toppfarten för 50cc eller ska u ha den på strippen? :)

tror närmare bestämt att du lär klå alla i 50cc-klassen. förutom potogs hyper då ;)

men tycker detta är riktigt häftgt bygge. inte någon hyper med köpta delar som sedan monteras av firma osv..

dags att någon moppeförsäljare börjar sälja turbokit till moppe? ;)
Vettefan riktigt vad jag ska ha den till, bygger väll mest för att det är kul. Om den sen lämnar redigt med effekt så är ju det bara en bonus :D

Postat: 3 januari 2012, 23:05
av ktm_danielsson
Vill du att jag ska lägga in dina updates i ditt första inlägg så det är lättare för medlemmarna att följa det? Har alla dina uppdates sparade och med satt datum så klistrar bara in dom om så önskas. Kul att du håller igång projektet fortsätt såhär! :)

Postat: 3 januari 2012, 23:08
av difaren
Tycker det är riktigt bra.

Uppdaterar ungefär varje dag!

Lycka till.

Postat: 3 januari 2012, 23:20
av draclover
Perra.S skrev:Byggt lite idag med, fixxat fästen till pumpar, oljetanken och btr'en. Byggt tryckrör med utgång för dumpventil samt pitot-rör.

Bild

Även gjort klart avgasröret men glömde fota det..
vilket aggregat använder du ? o var kan man få tag i det eller ett mindre ? :)

Postat: 3 januari 2012, 23:20
av potog
Felix616 skrev:
potog skrev:Kul å så någon som har lite högre kunskaps nivå! som bygger :D
Så slipper man vara den ända som kann nått :roll:
HAHAHA. sluta tro dig
Tro å tro när visa du kunskap i denna klass senast?

Efter turbon drar du bara raka rör ut? Eller ska du snittsa till det?
Hur tror du den kommer att vara å köra? Svårt å köra när turbon kickar in tro?:)

Postat: 4 januari 2012, 10:55
av Högh
Nya Hasse på g

Kommer bli ett intressant projekt ska följas :)

Postat: 4 januari 2012, 21:06
av Perra.S
ktm_danielsson skrev:Vill du att jag ska lägga in dina updates i ditt första inlägg så det är lättare för medlemmarna att följa det? Har alla dina uppdates sparade och med satt datum så klistrar bara in dom om så önskas. Kul att du håller igång projektet fortsätt såhär! :)
Nej tack, tycker det är smidigare att behålla upplägget av tråden som det är :)

Postat: 4 januari 2012, 21:40
av joar
sen när du tycker den är tråkig så kan du ju hänga upp skönheten på väggen i vardags rummet :D

Postat: 4 januari 2012, 22:16
av NeosTobbe
Ser sjukt grymt ut! Fortsätt och jag hoppas det inte stannar!

Följer! :twisted: