Postat: 2 januari 2012, 20:32
Ser bar ut 
dock måste jag fråga varför du gjorde sån långt insug? Lättar?

dock måste jag fråga varför du gjorde sån långt insug? Lättar?

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Självklart så hade jag använt tig-svets om jag nu haft enKarlssoN^ skrev:Ser bra ut.
Kan rekommendera att använda gassvets/TIG om du skall göra om insuget! Men som sagt det är tätt nu då iaf, så har inte direkt någon nytta med ett nytt
Såg nu att det var din kompis som hade TIG:en, det förklarar ju sakenPerra.S skrev:Självklart så hade jag använt tig-svets om jag nu haft enKarlssoN^ skrev:Ser bra ut.
Kan rekommendera att använda gassvets/TIG om du skall göra om insuget! Men som sagt det är tätt nu då iaf, så har inte direkt någon nytta med ett nytt
Ja men det ingår inte i matchportning mot cylindern utan kommer i en egen guide om flödesoptimeringrkan skrev:Angående blockportning, ett tips kan vara att göra en smidigare övergång mellan underströmmen (som går under veven upp emot boostporten) och spolportarna. Annars ser det bra ut
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna merPerra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.draclover skrev:Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
men då man kan köpa spacers :/Mura skrev:Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?
han har det för att få plats med membranet
Nja vevhuskompet sänks när du monterar en spacer.Victorh skrev:men då man kan köpa spacers :/Mura skrev:Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?
han har det för att få plats med membranet
för att höjja komppen har jag hört men hur hjälper de ens?
okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ??Perra.S skrev:Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.draclover skrev:Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
Kör med en vanlig bosch bilpump och en malpassi 1:1 btr.draclover skrev:okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ??Perra.S skrev:Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.draclover skrev:
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
HAHAHA. sluta tro digpotog skrev:Kul å så någon som har lite högre kunskaps nivå! som bygger
Så slipper man vara den ända som kann nått
Vettefan riktigt vad jag ska ha den till, bygger väll mest för att det är kul. Om den sen lämnar redigt med effekt så är ju det bara en bonusPoWeRKinG skrev:en liten fråga snabbt
ska du ha den till? köra på raksträcka för att lyckas få högsta toppfarten för 50cc eller ska u ha den på strippen?
tror närmare bestämt att du lär klå alla i 50cc-klassen. förutom potogs hyper då
men tycker detta är riktigt häftgt bygge. inte någon hyper med köpta delar som sedan monteras av firma osv..
dags att någon moppeförsäljare börjar sälja turbokit till moppe?
vilket aggregat använder du ? o var kan man få tag i det eller ett mindre ?Perra.S skrev:Byggt lite idag med, fixxat fästen till pumpar, oljetanken och btr'en. Byggt tryckrör med utgång för dumpventil samt pitot-rör.
Även gjort klart avgasröret men glömde fota det..
Tro å tro när visa du kunskap i denna klass senast?Felix616 skrev:HAHAHA. sluta tro digpotog skrev:Kul å så någon som har lite högre kunskaps nivå! som bygger
Så slipper man vara den ända som kann nått
Nej tack, tycker det är smidigare att behålla upplägget av tråden som det ärktm_danielsson skrev:Vill du att jag ska lägga in dina updates i ditt första inlägg så det är lättare för medlemmarna att följa det? Har alla dina uppdates sparade och med satt datum så klistrar bara in dom om så önskas. Kul att du håller igång projektet fortsätt såhär!