STULEN Rieju DRAC HITTELÖN 700 KR!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

SÅ NÅ J*VULST IRRETERANDE! HATAR SÅNNA IDIOTER HOPPAS att det kommer kosta han RIKTIGT DYRT!!!, ENORMT!; J*vlar han ska ha en fet smäll.. tura att du fick tillbaka den iaf:), du får ge all lycka att fixa till den:)
hoppas hoppas att det kommer kosta han dyrt!, som attans!
Mvh Edvin:)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

ET.sm skrev:SÅ NÅ J*VULST IRRETERANDE! HATAR SÅNNA IDIOTER HOPPAS att det kommer kosta han RIKTIGT DYRT!!!, ENORMT!; J*vlar han ska ha en fet smäll.. tura att du fick tillbaka den iaf:), du får ge all lycka att fixa till den:)
hoppas hoppas att det kommer kosta han dyrt!, som attans!
Mvh Edvin:)
Det kommer inte kosta honom en krona, han har inte någon som helst skyldighet till att betala då det inte kan bevisas att brott har begåtts och att han stulit mopeden samt vandaliserat den.. Därför låter man polisen sköta sånt.. Då hade han iaf fått försäkringspengar, nu står han där med en moppe med dyra reparationskostnader och händerna i fickorna :wink:
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

2stroke skrev:
ET.sm skrev:SÅ NÅ J*VULST IRRETERANDE! HATAR SÅNNA IDIOTER HOPPAS att det kommer kosta han RIKTIGT DYRT!!!, ENORMT!; J*vlar han ska ha en fet smäll.. tura att du fick tillbaka den iaf:), du får ge all lycka att fixa till den:)
hoppas hoppas att det kommer kosta han dyrt!, som attans!
Mvh Edvin:)
Det kommer inte kosta honom en krona, han har inte någon som helst skyldighet till att betala då det inte kan bevisas att brott har begåtts och att han stulit mopeden samt vandaliserat den.. Därför låter man polisen sköta sånt.. Då hade han iaf fått försäkringspengar, nu står han där med en moppe med dyra reparationskostnader och händerna i fickorna :wink:
Kosta honom en krona är precis vad det kommer göra.

Han var ju med när vi tog tillbaka den och vi har sjukt många vittnen nu, deras föräldrar har gått med på att deras söner ska få betala för detta.

Har varit hos dom och pratat hela kvällen. Vi ska lämna in moppen på reparation där den är köpt från början i timmele. Och de ska betala varenda krona säger dom. Kommer få 3 nya kåper och de ska fixa elen och ny sadel blir det också.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

tur i oturen då! (:
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

joar skrev:tur i oturen då! (:
Ja så kan man säga.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

P3kkl skrev:
bensinskalle skrev:Är det en EU eller 30-moppe?

Är det 30-moppe kan det ju bli svårt om du inte har något ägarbevis? Anmäl det så fort som möjligt så det inte blir strul ifall polis blir inblandad senare. Har du anmält det och det är en 30 moppe utan ägarbevis har du i alla fall lite större chans att få tillbaka den plus att du har nycklarna.

Är det en eu så är det ju piece of cake, då kan moppen aldrig bli "hans".
Det är en EU. Men den är ju avställd och har ingen skylt osv.
Skylten tog tjuven bort, och du använder den inte för tillfället däför är den avstäld, trimmet som sitter på har tjuven satt dit.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

det va inte dåligt :)

förlorar moppen, frå tillbaka moppen med nya delar och det + 700 kr! :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

PoWeRKinG skrev:det va inte dåligt :)

förlorar moppen, frå tillbaka moppen med nya delar och det + 700 kr! :D
Pkay kom hit och hämta mina fyra så bjuder jag på lite chips
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

läste hur det gick i skolan idag. tur att du fick tbx dem iaf. skulle inte kunna langa upp mer bilder?
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Jag kan ta fler det idag när jag kommer hem. Laddar upp dom ikväll.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 19 september 2010, 20:28

Inlägg av Jimmye »

Säg åt han att köpa förtunning så han kan skrubba bort den där äckliga färgen. ;) Har den inte suttit för länge går det bra... Dock kanske din lack ryker med...
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

Jimmye skrev:Säg åt han att köpa förtunning så han kan skrubba bort den där äckliga färgen. ;) Har den inte suttit för länge går det bra... Dock kanske din lack ryker med...
ny lack är det väll som gäller?
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

D4NI3L skrev:
Jimmye skrev:Säg åt han att köpa förtunning så han kan skrubba bort den där äckliga färgen. ;) Har den inte suttit för länge går det bra... Dock kanske din lack ryker med...
ny lack är det väll som gäller?
Japp, ska lackas lila metallic på firma. Fast de ska köpa nya kåpor till mig för vissa av dom är spruckna efter dom nu
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Kötta idioten hade inte varit något annat än rätt! ><
Men gött att du fick tillbaka den och hoppas allt löser sig.
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

SickRazer skrev:Kötta idioten hade inte varit något annat än rätt! ><
Men gött att du fick tillbaka den och hoppas allt löser sig.
Håller med. Men han ska betala allt på moppen först.

Lämnar in moppen på lagning imorgon.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

bilder ? gött att du fick tillbaka den :D +lite till :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

saile96 skrev:bilder ? gött att du fick tillbaka den :D +lite till :D
agreed!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Skabbbb:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

P3kkl skrev:Skabbbb:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
:cry: Jävla Fitt ungar v.v''
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Eller hur! Men som sagt, han ska ju betala.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Idioter äre som håller på att vandaliserar saker som är värdefulla för personer. Hur tänker dem egentligen?

Om jag skulle vara dem så hade jag låtit bli för jag vet att jag kommer straffas. "Som jag vill andra ska behandla mig ska jag behandla dem"!!

Tur att han ska betala för skaderna som har uppstått, fattar ej hur sånna idioter tänker!

Lycka till med din moppe! :) hoppas verkligen att de sköter sig och att de har lärt sig en läxa!

Mvh Julle96
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

vilka idioter som vandaliserar andras moppar :( men bra att du få ersättning :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

kräv ersättning på ny lack på ram o gafflar o hela köret. Eller varför inte tvinga snorungarna plocka fram våtslipen o högglanspolera hela ramen o allt. :D

allvarligt jävla idioter, har du inte vsårt att hålla nävarna oknutna när du pratar me svinen?
bibapeolola
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

AxxxeL skrev:kräv ersättning på ny lack på ram o gafflar o hela köret. Eller varför inte tvinga snorungarna plocka fram våtslipen o högglanspolera hela ramen o allt. :D

allvarligt jävla idioter, har du inte vsårt att hålla nävarna oknutna när du pratar me svinen?
Lämnade in moppen idag. De som tog emot moppen för att laga den ville inte ens ta emot den. Han tyckte det var onödigt att lämna in den. Han sa att det är lika bra att han köper en ny moped till mig. För att det kommer kosta mera än 15k för att laga den. De som jag lämnade moppen till skulle räkna på vad det skulle kosta exakt. Så förmodligen så får jag pengar av honom och hämtar hem mopeden från timmele motortjänst. Så köper jag en tralla för pengarna och sen pillar jag med mopeden själv. :)

Han som vi pratade med i timmele sa ju att bara elen kan kosta 5000kr för det kan ta flera dagar för att fixa den sa han...
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

P3kkl skrev:
AxxxeL skrev:kräv ersättning på ny lack på ram o gafflar o hela köret. Eller varför inte tvinga snorungarna plocka fram våtslipen o högglanspolera hela ramen o allt. :D

allvarligt jävla idioter, har du inte vsårt att hålla nävarna oknutna när du pratar me svinen?
Lämnade in moppen idag. De som tog emot moppen för att laga den ville inte ens ta emot den. Han tyckte det var onödigt att lämna in den. Han sa att det är lika bra att han köper en ny moped till mig. För att det kommer kosta mera än 15k för att laga den. De som jag lämnade moppen till skulle räkna på vad det skulle kosta exakt. Så förmodligen så får jag pengar av honom och hämtar hem mopeden från timmele motortjänst. Så köper jag en tralla för pengarna och sen pillar jag med mopeden själv. :)

Han som vi pratade med i timmele sa ju att bara elen kan kosta 5000kr för det kan ta flera dagar för att fixa den sa han...

Vad blir det för moppe isåfall då?
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Roxxen96 skrev:
P3kkl skrev:
AxxxeL skrev:kräv ersättning på ny lack på ram o gafflar o hela köret. Eller varför inte tvinga snorungarna plocka fram våtslipen o högglanspolera hela ramen o allt. :D

allvarligt jävla idioter, har du inte vsårt att hålla nävarna oknutna när du pratar me svinen?
Lämnade in moppen idag. De som tog emot moppen för att laga den ville inte ens ta emot den. Han tyckte det var onödigt att lämna in den. Han sa att det är lika bra att han köper en ny moped till mig. För att det kommer kosta mera än 15k för att laga den. De som jag lämnade moppen till skulle räkna på vad det skulle kosta exakt. Så förmodligen så får jag pengar av honom och hämtar hem mopeden från timmele motortjänst. Så köper jag en tralla för pengarna och sen pillar jag med mopeden själv. :)

Han som vi pratade med i timmele sa ju att bara elen kan kosta 5000kr för det kan ta flera dagar för att fixa den sa han...

Vad blir det för moppe isåfall då?
Vet inte vad jag ska ha... Antingen en annan moppe, men vet inte vad för någon isåfall eller en tralla.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Skriv svar