Sida 4 av 23

Postat: 30 september 2009, 17:39
av aeroxr08
kallepalle skrev:beror på vilken 70cc. rekomenderar stage6 sport pro tillsammans med en 19mm förgasare.
'
okej men måste jag ha en ny förgasare? för har lite ont om pengar :wink:


sofio: okej:D men blir det även gött drag även om jag inte byter förgasare? :D

Postat: 30 september 2009, 17:53
av sefio
skillnad i draget även utan förgasare men jag kände stor skillnad på min 17.5 och 12mm förgasare.

Postat: 30 september 2009, 17:56
av aeroxr08
okej :D
men jag behöver inte köpa ny variator?
moppen gör nu 90 (på mätaren) vet att den inte gör det igentligen men vad skulle ni tro att den gör om jag bara köper en ny cylinder?

Postat: 30 september 2009, 19:34
av sefio
90-95 ärliga och kanske. kanske 110-120 på mätarn :P

ny variator är absolut inget måste. tkr det är lite roligt med orginal variator för min beter sig lite lustigt i växlandet ^^

Postat: 30 september 2009, 19:36
av aeroxr08
haha okej:P
tack för svaren :wink:

Postat: 2 oktober 2009, 23:34
av aeroxr08
jag har inte så mycket pengar just nu så jag undrar om jag sätter på en 17.5mm förgasare nu kommer den gå mycket snabbare då?
vilket kommer den gå snabbast med om jag bara byter förgasare eller bara byter cylinder?
tacksam för svar :D , hade fest :wink:

Postat: 3 oktober 2009, 15:03
av Speedfighter nr 1
RiejuForce skrev:Moope: aerox
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: yasuni z
Förgasare: Dellorto 19mm
variator: plini speed controle
Kopppling: hårdare jädrar osv.

ungerfär hur fort skulle aeroxen gå samt är de en bra stunt setup?


Jag skulle tror runt 100km/h

Postat: 3 oktober 2009, 15:05
av sefio
aeroxr08 skrev:jag har inte så mycket pengar just nu så jag undrar om jag sätter på en 17.5mm förgasare nu kommer den gå mycket snabbare då?
vilket kommer den gå snabbast med om jag bara byter förgasare eller bara byter cylinder?
tacksam för svar :D , hade fest :wink:
Cylinder.

Postat: 4 oktober 2009, 22:42
av Cccooold
Tja!

Jag har en aprilia Sr50R som jag hade tänkt sätta ett rör på.

Vad kommer den ungefär gå i och kommer det vara bra axx med:
Doppler s3r
Nya kopplingfjädrar
Lättare variatorvikter
Nytt munstycke

Mvh Cccooold

Postat: 5 oktober 2009, 16:03
av aeroxr08
fel tråd igentligen ska vara i "hur fort kommer den gå med denna setupen" men svarar ändå :wink: den kommer ca göra 80km/h men med ett fett gött ax :wink:

Postat: 5 oktober 2009, 16:25
av GrodaeN3
Speedfight 2
mk handmade ecoligic
mk handmade cylinderkit 70cc
17.5 förgasare

skulle det va en bra setup ?
annars linka en annan :P
vill ha en setup som går i ca 85 iaf så man ligger lite före kompisarna ;)

Postat: 5 oktober 2009, 16:27
av aeroxr08
japp det är en bra setup men du får ju tänla på alla andra inställningar du också måste göra och ja den kommer göra 85 minst mer skulle jag tippa:P

Postat: 5 oktober 2009, 16:27
av GrodaeN3
jaja rätta vikter o sånt fixas ju osså :P blir det härligt axx osså ?

Postat: 5 oktober 2009, 16:29
av aeroxr08
japp det blir det :D :D

Postat: 5 oktober 2009, 16:33
av Cccooold
Tja

Aprilia sr50 R

Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc
Doppler S3R
17.5mm förgasare eller 19mm
Vikter
kopplingfjädrar
Och kanske lita annat smått och gått

Funkar den setupen bra? Annars vad ska jag byta ut? :)
Grodaen ska få pisk :D

Postat: 5 oktober 2009, 16:38
av aeroxr08
17.5 i förgasare blir bra :wink:
men sen undrar jag typ samma som dig tänkte med köpa 70 cc men vill inte bytta vev så är stage 6 sport pro bättre än poloni sport?
vissa säger att stage 6 är bättre men vet inte? :) :?

Postat: 5 oktober 2009, 17:13
av GrodaeN3
har hört att stage 6 cylindern är bättre än polinis

Postat: 5 oktober 2009, 18:33
av kallepalle
beror på ändamålet. stage6pro är vassare medans polinin är lite slöare men mer lågvarvig och den lämpar sig därför bättre till stadskörning och stunt.

Postat: 5 oktober 2009, 20:29
av Cccooold
Kan man använda stage 6 sportpro cylindern utan att behöva byta vev då? :)

Postat: 6 oktober 2009, 15:37
av aeroxr08
japp det kan du:P

Postat: 7 oktober 2009, 09:37
av Stunt-Nisse
tja tänkte köpa ett polini sport 70cc och undrar måste jag byta nåt förutom munstycke ska kö resten orginal? :D

Postat: 7 oktober 2009, 15:43
av aeroxr08
ska du bara ha en 70cc och inget annats som rör o sånnt eller det har du redan?:P
men ja orginalveven håller o allt annat med bara byt munstycke :P

Postat: 7 oktober 2009, 17:53
av Tuta
Kan va bra å byta till större förgasare men inget måste :P

Postat: 8 oktober 2009, 08:45
av Stunt-Nisse
ok men inga fjädrar eller nåt sånt? :D

Postat: 8 oktober 2009, 22:46
av aeroxr08
jo byt fjädrarna anars drar den vid typ 30 så byt kopplingsfjädrar :P

Postat: 13 oktober 2009, 16:34
av KizZamP
Vad skulle ni kunna tänka utav denna setup till en aerox 02a

Variator rem Malossi (X-Special) - Minarelli lång
Koppling Malossi (Fly Clutch)
Malossi (HT 16x13mm) - 4,4g
Tryckfjäder vit (förstärkt)
Luftfilter Power Helix
Polini - Variator Speed Control
Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc
Stage6 insugssystem
Dellorto 21mm
Leoovince zx
Motoforce Racing vev

Ska ha moppen till att stunta med

Postat: 13 oktober 2009, 16:38
av sefio
onödigt byta vev och onödigt stor förgasare. kommer dock bli jävligt bra drag i den ;)

Postat: 13 oktober 2009, 17:02
av KizZamP
sefio skrev:onödigt byta vev och onödigt stor förgasare. kommer dock bli jävligt bra drag i den ;)
Fick me förgasaren när ja köpte den, och då var veven redan på :P så lite försent att ändra sig.

Postat: 16 oktober 2009, 12:20
av GrodaeN3
Kan någon tipsa om en bra setup till en speedfight 2 som ger riktigt bra acc behövs nt Jätte mycket top , ska nt kosta så mycket

Tack

Postat: 20 oktober 2009, 15:37
av erik_94
tjatja, kan någon vänlig själ ge tips på en så vass setup som möjligt till en speedfight2 luftkyld? det ända som är är att den ska funka med 17.5mm förgasare och vill inte byta vev :)

Postat: 20 oktober 2009, 15:58
av Saben
GrodaeN3 skrev:Kan någon tipsa om en bra setup till en speedfight 2 som ger riktigt bra acc behövs nt Jätte mycket top , ska nt kosta så mycket

Tack
vad har du nu? kan de vara synligt? kostnad c:a?

Postat: 30 oktober 2009, 19:06
av bluerider94
farsan har en kymco zx super fever som jag tänkte göra iordning och trimma lite grann..

Någon som vet en bra 70cc setup? (det ska inte bli någon hyper)

det är en 01 eller nåt och är luftkyld, behöver man mera kylning än den som är? tänkte försöka "stunta" med den

Postat: 30 oktober 2009, 19:45
av sefio
bluerider94 skrev:farsan har en kymco zx super fever som jag tänkte göra iordning och trimma lite grann..

Någon som vet en bra 70cc setup? (det ska inte bli någon hyper)

det är en 01 eller nåt och är luftkyld, behöver man mera kylning än den som är? tänkte försöka "stunta" med den
kylningen hänger garanterat med på alu cylinder så försök hitta det. och försök hitta ett lågvarvigt rör och nån 17.5 förgasare.

Postat: 30 oktober 2009, 21:25
av L1NDH
Tja, har en aerox (Liggande Minarelli) och har nu införskaffat en stage6 streetrace cylinder, men vilket tändstift ska man lira med LÅNG eller KORT gängad?

Re: Setup - Tråden

Postat: 30 oktober 2009, 21:38
av Psykfall
CPI Aragon GP Paddock 08

Cylinder: Stage6 Racing 70cc
Rör: Yasuni C20 (får inte det att lira så just nu Yasuni Z monterat.
Förgasare: DElorto Black ed 21mm
Reedblock: Orginal
Variator: Hebo Next Generation
Koppling: Torque Control, koppling från Stage6
Vev: Orginal, skall byta nu när det snööar dugerdenna?
Motoforce - Vevparti (Evolution) 12mm

Rem: Orginal
Tändning: Orginal Duger denna när jag skall byta? MVT - Tändsystem (Millenium) Analog

Just nu gör skiten 120. men axxet börjar vid ca 20 kmh, jag skall ut i garaget under natten och slänga i kopplingen nämd ovan, vi får se det gör nog susen.

Men i vår skall det köras stripp och till dess skall det på ny vev ställbar sändning samt lustgas.

Så duger veven ovan?
Skall man köra vått eller torrt lustgas system? Jag känner inte att jag har koll på hur jag skall få till extra bränsletillförsel vid torrt. TIPS mottages.
Reed? Måste jag byta? Vad blir skillnaden?
Kan någon rekomendera ett ställbart tändsystem som passar på cpi aragon GP paddock?