Sida 30 av 49
Postat: 11 maj 2010, 21:15
av olsson_95
kallepalle skrev:14mm förgasaren. 6mm munstycken.
okej tackar:)
Postat: 13 maj 2010, 19:15
av hampz95
tjena, min Derbi "rusar" på tomgång går upp i 6tusen varv.... kan de vara att den drar tjuvluft? eller vad kan de va och hur fixar man de?
Postat: 13 maj 2010, 20:36
av bensinskalle
hampz95 skrev:tjena, min Derbi "rusar" på tomgång går upp i 6tusen varv.... kan de vara att den drar tjuvluft? eller vad kan de va och hur fixar man de?
Gör den så hela tiden? Eller bara ibland?
Hela tiden så har du helt enkelt tomgången justerad fel. Om det bara händer ibland så kan det vara tjuvluft ja, annars så brukar liknande fenomen komma om gasvajern är en aning för spänd eller om luftskruven är utskruvad för långt.
Postat: 13 maj 2010, 20:39
av dawe_rrx
jag har haft en drac , en rrx och nu har jag en Derbi Senda! sendan går bäst av alla dem i motorn! men Rieju går sköönast!
Postat: 13 maj 2010, 23:34
av hampz95
den började göra det idag och verkar göra det oregelbundet. om den drar tjuvluft, vad gör man då? och hur kollar man alla dessa skruvar?
sen en till grej min frambroms tar dåligt, e de beläggen som jag ska byta eller?
Postat: 14 maj 2010, 00:00
av bluerider94
hampz95 skrev:den började göra det idag och verkar göra det oregelbundet. om den drar tjuvluft, vad gör man då? och hur kollar man alla dessa skruvar?
sen en till grej min frambroms tar dåligt, e de beläggen som jag ska byta eller?
du kan ju kolla in emellan beläggen och kolla hur mkt som är kvar
Postat: 14 maj 2010, 09:53
av bensinskalle
hampz95 skrev:den började göra det idag och verkar göra det oregelbundet. om den drar tjuvluft, vad gör man då? och hur kollar man alla dessa skruvar?
sen en till grej min frambroms tar dåligt, e de beläggen som jag ska byta eller?
Du kollar tjuvluft genom att starta motorn och låta den gå på tomgång, sen sprutar du startgas runt förgasaren och insug. Förändras motorns varvtal då så dras startgasen in någonstans.
Postat: 14 maj 2010, 10:47
av nyb
har ett mk thrower ja ska sätta på min Derbi evo, men tänkte kolla lite först vilket munstycke munstycka jag ska ha i förgasaren då, skulle gissa på en 10 storlekar större men vet inte riktigt vilken storlek de e orginal, kan ju bara ta bort skålen och kolla men frågar här först ist:P
Postat: 14 maj 2010, 18:26
av bensinskalle
har för mig att evo har 17,5 förgasare original, de brukar dock stå lite olika beroende på vart man läser.
Men är det så så bör du använda ett munstycke runt 80-85 till en början.
Postat: 15 maj 2010, 13:32
av nyb
okej tack tack, killen ja köpte mk throwern av sa att han hade haft det på sin xtream och ja borde ha 100 as, tyckte de lät lite väl jättestort...

Postat: 15 maj 2010, 13:35
av nyb
förresten, ska det vara 5 eller 6mm:O?
Postat: 15 maj 2010, 19:30
av bensinskalle
6mm ska du ha
5mm är för 19mm dellorto förgasare och uppåt
Postat: 16 maj 2010, 13:27
av nyb
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1640
tros om de???Derbi evo har ju dellorto förgasare men de bord ela funka
Postat: 16 maj 2010, 17:24
av Riiikard
Klart de funkar

Postat: 16 maj 2010, 18:24
av bensinskalle
Riiikard skrev:
Klart de funkar

Jepp, dedär är helt rätt kit
Postat: 22 maj 2010, 10:12
av Dolling
Tja, undrar vilka bromsbelägg som passar bak på Derbi Senda 07.

Länka vore bra (:
Mvh
Postat: 22 maj 2010, 17:58
av roxon123
Dolling skrev:Tja, undrar vilka bromsbelägg som passar bak på Derbi Senda 07.

Länka vore bra (:
Mvh
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =D23-105HF
Postat: 30 maj 2010, 19:05
av nelco
Hej!
Är ny här och jag orkar inte kolla igenom +40 sidor efter ett fel, så förlåt om denna fråga redan ställts.
Jag har en Derbi Senda Sm X-treme 03 med leonelli tändsystem och två vita kablar. Och jag undrar om det att köpa en ostrypt CDI eller ta bort strypningen?
Postat: 30 maj 2010, 20:32
av EKMAN66
sköp en ostrypt CDI
Postat: 30 maj 2010, 21:13
av nelco
EKMAN66 skrev:sköp en ostrypt CDI
Vill, men på twostroke.se så står det att det inte passar leonelli eller passar ducati eller något sånt. Inget där det står att det passar leonelli :

Postat: 30 maj 2010, 21:24
av bluerider94
det är väl inte äns strypinng på dom?
Postat: 30 maj 2010, 21:26
av EKMAN66
jag vet inte det
Postat: 30 maj 2010, 21:29
av nelco
bluerider94 skrev:det är väl inte äns strypinng på dom?
Innan jag trimmade varvade den upp i 7k. Sen trimmade jag den och dej gjorde 11, ibland 12k.
Men nu har jag ändrat lite så den kommer upp i 8-9k.
Men varje gång kunde den ge mer och den kan inte ens varva mer nerför.
Postat: 30 maj 2010, 21:31
av EKMAN66
varför har du ändrat det ?
Postat: 30 maj 2010, 21:32
av nelco
EKMAN66 skrev:varför har du ändrat det ?
Bytte drev
Postat: 30 maj 2010, 21:35
av EKMAN66
okej vad har du för drev nu då ?
Postat: 30 maj 2010, 21:36
av nelco
13-52 eller 13-53, kommer inte ihåg vilken som är den vanligaste, men det är den

Postat: 30 maj 2010, 21:41
av EKMAN66
13/53 är det nog
Postat: 30 maj 2010, 21:55
av nelco
EKMAN66 skrev:13/53 är det nog
Okej

Orkade inte gå ut i garaget å kolla* ^^
Postat: 3 juni 2010, 22:21
av >n0 oNe<
Tjosan! har ett litet stort problem bara med min Derbi Senda 05, Jo... jag var tvungen att ta bort ena motorkåpan (den där kicken sitter) allt gick bra och så, men nu när jag satte tillbaka den och lägger i en växel så hoppar växeln direkt alltså, den typ vägrar koppla. och så kollade jag på denhära kopplings staven eller va fan de är
http://twostroke.se/product.asp?product=18877
Man ser inte den sidan jag menar men i skälva pinnen är det ett litet hål?
ska det sitta ett slags kullager i där som håller i växlen eller ska de bara vara ett hål rakt in i pinnen? :S
jävla moppe....
moppe väder ute så tacksam för svar så fortsom!

Postat: 8 juni 2010, 14:22
av karlssonlysekil
Tomaz skrev:bra tråd ! :D
har fixat en plexi undertail till min Derbi men nu är problemet att jag inte vet hur jag ska fästa batterit, för som ni vet så sitter batterit monterat i stänkskyddet på Derbi :wink: tacksam för svar :P
edit:
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=8669 mitt Derbi projekt,
Kolla mitt projekt så ser du hur jag har löst det! Har bara skruvat fast plexi skivan utanpå. Dock är det på DRD PRO, vet inte vilken du har.
Postat: 8 juni 2010, 14:24
av karlssonlysekil
Nån som vet hur Drd pro är drevad original? Och vilket framdrev passar bäst med enbart gianelli rör? Hört polare säga 13, stämmer det?
Postat: 8 juni 2010, 15:00
av bensinskalle
karlssonlysekil skrev:Nån som vet hur Drd pro är drevad original? Och vilket framdrev passar bäst med enbart gianelli rör? Hört polare säga 13, stämmer det?
11/53 original, testa det till en början men varvar han ur de lätt så kan du byta till 12 drev fram. Observera att du måste köpa en ny drevbricka till framdrevet, för det sitter en speciell bricka till 11-tandars drevet.
Postat: 8 juni 2010, 15:06
av karlssonlysekil
okej tack!
Postat: 8 juni 2010, 15:39
av antonjansson_
bensinskalle skrev:karlssonlysekil skrev:Nån som vet hur Drd pro är drevad original? Och vilket framdrev passar bäst med enbart gianelli rör? Hört polare säga 13, stämmer det?
11/53 original, testa det till en början men varvar han ur de lätt så kan du byta till 12 drev fram. Observera att du måste köpa en ny drevbricka till framdrevet, för det sitter en speciell bricka till 11-tandars drevet.
jepp exakt så . det är samma drevbricka till 12-14 drevena men annan till 11.
och ja körde själv med effekt rör på 13/53 då jag hade 11/53 orginal å hade topp på runt 75 me gött axx