går ej att kicka

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Yeh0
Elmoped

går ej att kicka

Inlägg av Yeh0 »

tjena, jag har ett problem med min Rieju drac 02.När jag ska kicka så går det inte :( , men det går att rulla den med växel i ngn som vet vad felet är? är den skuren? :?

tacksamför svar
Live fast, Die young
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

om den startar å går bra när du rullar igång den så är den inte skuren :P ta av kåpan vid kicken å kolla om något av dreven som finns där inne ligger fel eller nått
Fuck you i'm from sweden
Yeh0
Elmoped

Inlägg av Yeh0 »

riejumannen skrev:om den startar å går bra när du rullar igång den så är den inte skuren :P ta av kåpan vid kicken å kolla om något av dreven som finns där inne ligger fel eller nått

den startar inte, fick igång den i la i 1an sen drog jag iväg 4-5m sen dog den har inte startat sen dess, har tat av kåpan och kollat allt sitter som det ska
Live fast, Die young
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Ta av toppen å kolla fall den ha skure :oops:
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
furia FFS
Svårstartad skrothög

Inlägg av furia FFS »

den ka ha skurit, polcka av cylindern o kolla hur det ser ut :D
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

men då har den nog skärt tyvärr :P men ja förstår inte varför så många inte bara plockar av toppen å kollar om den har skärt :?: finns ju hur många trådar som helst som folk undrar om sin moppe har skärt, toppen sitter med 4 st muttrar så det kan väl inte vara så svårt för er att kolla :P
Fuck you i'm from sweden
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint :wink: dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka :roll:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

kolla toppen som sagt :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

DerbiSM skrev:bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint :wink: dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka :roll:
hahaha du å dina tändstift ^^ hade det varit tändstiftet så hade det gått å kicka iaf :roll:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

tar inte kicken eller startar den aldrig ?
Nyxorzz
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

riejumannen skrev:
DerbiSM skrev:bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint :wink: dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka :roll:
hahaha du å dina tändstift ^^ hade det varit tändstiftet så hade det gått å kicka iaf :roll:
ja jag vet men säger de eftersom att jag va nära på att byta min cylinder när jag bara skulle behövt byta tändstiftet :oops: vill bara inte att nån annan ska vara så klantig och göra de misstaget :wink: nej jag vet, den är säkert skärd men man kan alltid hoppas på att de är nått enklare :P

MvH//DerbiSM
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

DerbiSM skrev:
riejumannen skrev:
ja jag vet men säger de eftersom att jag va nära på att byta min cylinder när jag bara skulle behövt byta tändstiftet :oops: vill bara inte att nån annan ska vara så klantig och göra de misstaget :wink: nej jag vet, den är säkert skärd men man kan alltid hoppas på att de är nått enklare :P

MvH//DerbiSM
då undrar jag varför du inte tog bort toppen å kollade på cylindern innan du börja tänka på att köpa en ny?
Fuck you i'm from sweden
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

riejumannen skrev:
DerbiSM skrev:
riejumannen skrev: hahaha du å dina tändstift ^^ hade det varit tändstiftet så hade det gått å kicka iaf :roll:

MvH//DerbiSM
då undrar jag varför du inte tog bort toppen å kollade på cylindern innan du börja tänka på att köpa en ny?
jag va nybörjare, hade köpt moppen 4 dagar innan och kunde ingenting om mopeder. gick och fråga åf och dem sa att cylindern behövdes byta och som sagt visste inte att man kunde ta bort toppen och så...
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

DerbiSM skrev:
riejumannen skrev:
DerbiSM skrev: ja jag vet men säger de eftersom att jag va nära på att byta min cylinder när jag bara skulle behövt byta tändstiftet :oops: vill bara inte att nån annan ska vara så klantig och göra de misstaget :wink: nej jag vet, den är säkert skärd men man kan alltid hoppas på att de är nått enklare :P

MvH//DerbiSM
jag va nybörjare, hade köpt moppen 4 dagar innan och kunde ingenting om mopeder. gick och fråga åf och dem sa att cylindern behövdes byta och som sagt visste inte att man kunde ta bort toppen och så...
okej men skruva av toppen å kolla du som skapade den här tråden
Fuck you i'm from sweden
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

Har du motstånd när du kickar? Tänker inte på komprission utan motstnd över huvud taget? Om inte så kan kickdrevet ha lossnat så öppna då upp kickdrevskåpan och kolla, ingen aning fall de kan stämma men är värt att pröva för ja har en poolare som har haft samma problem (Det blev så pga att han hade loss den kåpan för att byta lameller och monterat tbx det fel igen)
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Låst