tjena, jag har ett problem med min Rieju drac 02.När jag ska kicka så går det inte , men det går att rulla den med växel i ngn som vet vad felet är? är den skuren?
om den startar å går bra när du rullar igång den så är den inte skuren ta av kåpan vid kicken å kolla om något av dreven som finns där inne ligger fel eller nått
riejumannen skrev:om den startar å går bra när du rullar igång den så är den inte skuren ta av kåpan vid kicken å kolla om något av dreven som finns där inne ligger fel eller nått
den startar inte, fick igång den i la i 1an sen drog jag iväg 4-5m sen dog den har inte startat sen dess, har tat av kåpan och kollat allt sitter som det ska
men då har den nog skärt tyvärr men ja förstår inte varför så många inte bara plockar av toppen å kollar om den har skärt finns ju hur många trådar som helst som folk undrar om sin moppe har skärt, toppen sitter med 4 st muttrar så det kan väl inte vara så svårt för er att kolla
bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka
DerbiSM skrev:bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka
hahaha du å dina tändstift ^^ hade det varit tändstiftet så hade det gått å kicka iaf
DerbiSM skrev:bara för att den inte startar när han rullar igång den så måste den inte vara skärd för de, kan va så enkelt att du bara behöver byta tändstif. Min startade heller inte när jag rullade igång den, så jag bara bytte tändstif och så starta den fint dock är det ganska konstigt att det inte går att kicka
hahaha du å dina tändstift ^^ hade det varit tändstiftet så hade det gått å kicka iaf
ja jag vet men säger de eftersom att jag va nära på att byta min cylinder när jag bara skulle behövt byta tändstiftet vill bara inte att nån annan ska vara så klantig och göra de misstaget nej jag vet, den är säkert skärd men man kan alltid hoppas på att de är nått enklare
ja jag vet men säger de eftersom att jag va nära på att byta min cylinder när jag bara skulle behövt byta tändstiftet vill bara inte att nån annan ska vara så klantig och göra de misstaget nej jag vet, den är säkert skärd men man kan alltid hoppas på att de är nått enklare
MvH//DerbiSM
då undrar jag varför du inte tog bort toppen å kollade på cylindern innan du börja tänka på att köpa en ny?
riejumannen skrev:
MvH//DerbiSM
då undrar jag varför du inte tog bort toppen å kollade på cylindern innan du börja tänka på att köpa en ny?
jag va nybörjare, hade köpt moppen 4 dagar innan och kunde ingenting om mopeder. gick och fråga åf och dem sa att cylindern behövdes byta och som sagt visste inte att man kunde ta bort toppen och så...
DerbiSM skrev:
MvH//DerbiSM
jag va nybörjare, hade köpt moppen 4 dagar innan och kunde ingenting om mopeder. gick och fråga åf och dem sa att cylindern behövdes byta och som sagt visste inte att man kunde ta bort toppen och så...
okej men skruva av toppen å kolla du som skapade den här tråden
Har du motstånd när du kickar? Tänker inte på komprission utan motstnd över huvud taget? Om inte så kan kickdrevet ha lossnat så öppna då upp kickdrevskåpan och kolla, ingen aning fall de kan stämma men är värt att pröva för ja har en poolare som har haft samma problem (Det blev så pga att han hade loss den kåpan för att byta lameller och monterat tbx det fel igen)