Tjennare,, Jag har en Ciao som det är lite krångel på, skulle behöva lite hjälp , Den är lite svår startad nu på det senaste och när jag väl får igång ciaoen så dör den efter några meter (När den blir varm)... Kan någon hjälpa mig skulle det vara jätte schysst!
JonathanNylander skrev:Tjennare,, Jag har en Ciao som det är lite krångel på, skulle behöva lite hjälp , Den är lite svår startad nu på det senaste och när jag väl får igång ciaoen så dör den efter några meter (När den blir varm)... Kan någon hjälpa mig skulle det vara jätte schysst!
Det låter som om du behöver byta brytarspetsen och kondensatorn (hade samma problem med min)
JonathanNylander skrev:Tjennare,, Jag har en Ciao som det är lite krångel på, skulle behöva lite hjälp , Den är lite svår startad nu på det senaste och när jag väl får igång ciaoen så dör den efter några meter (När den blir varm)... Kan någon hjälpa mig skulle det vara jätte schysst!
Det låter som om du behöver byta brytarspetsen och kondensatorn (hade samma problem med min)
för de första så brukar de inte gå att byta kondensatorn, utan då behöver man en helt ny tändplatta, och sen så tror jag inte de är tändningen. tror bara att förgasaren är felinställd elöler skitig. kolla om de e skit i den, och kolla så att stiftet ser bra ut.
för de första så brukar de inte gå att byta kondensatorn, utan då behöver man en helt ny tändplatta, och sen så tror jag inte de är tändningen. tror bara att förgasaren är felinställd elöler skitig. kolla om de e skit i den, och kolla så att stiftet ser bra ut.
Där har du jävligt fel på ciao,bravo,superbravo m.m kan man byta ut kondensatorn JAg tror iaf det e brytarspetsen som är fel inställd eller helt slut.
Buskaas skrev:
Där har du jävligt fel på ciao,bravo,superbravo m.m kan man byta ut kondensatorn JAg tror iaf det e brytarspetsen som är fel inställd eller helt slut.
okej, som sagt så sa jag att på dom flesta så går inte kondensatorn att byta, eftersom den e fastlimmad i tändplattan. men tydligen inte på ciao då...
kallepalle skrev:
okej, som sagt så sa jag att på dom flesta så går inte kondensatorn att byta, eftersom den e fastlimmad i tändplattan. men tydligen inte på ciao då...
Buskaas skrev:
det går att byta på maxi också
KOndensatorn sitter med 2 skruvar på tändplattan. Och som maxmannen skrev puch och äldre moppar så går det att byta den
att den blir varm det tror jag att du försöker få igång den och försöker hela motorn. Men så går den bara inte igång. Och jag har haft samma problem för ca 2 månader sen och det var mina brytarspetsar som inte var helt "hela" så jag ställde in de så gick den mycket bättre men jag köpte ändå och nu går den som den aldrig har gjort för så testa att byta
När brytarkontakterna är slitna brukar moppen inte dö när den blir varm. Snarare blir den trögstartad och går ojämt.
När kondensator är sönder blir motorn svårstartad och i vissa fall omöjlig. när den startar blir det med förgasarknallar och så stannar den i gen.
Snarare är när en motor stannar när den blir varm något annat som är problem. En ganska vanlig orsak är vid denna årstiden när det är kallt att det bildas kondens i tändhatt, i förgasare osv.
Men felet kan bero på flera andra orsaker.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter