tja, min moppe vill inte varva efter att ja har kört ca 100m, är lite svårstartad också ,
har kollat med förgasaren och cdi bytt kolvringar mm ,tycker ja hållt på med allt
nån som vet va det kan va för fel??
den klarar inte att varva när den är varm när man kör,
å när man står stilla och varvar på tomgången så varvar den ojämt,
men har inte kollat några vikter
och den va trimmad med efektrör men ja har urpluggad orginalkrök på nu
en trimmad crossmoppe kan vara tjurig när de är kallt. Alltid bra att varmköra innan du åker iväg, motorn kan också behöva gå me belastning innan den går okej... kanske åka nån km utan att dra på)))))
Kan vara bra att vrida in luftskruven en aning, då blir den vänligare på kall motor
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
den varvar ur på alla växlar när man precis har startat den,
men efter ca 100m när man stannar i en korsning tex och sen åker iväg igen så vill den inte varva "bluddrar" bara
FuriaPower skrev:den varvar ur på alla växlar när man precis har startat den,
men efter ca 100m när man stannar i en korsning tex och sen åker iväg igen så vill den inte varva "bluddrar" bara
okej, låter som de ä mellanvarven den går risitt på... Blöddrar den på mellanvarven, eller är motorn helt effektlös när du släpper upp kopplingen, kommer de när du drar på gasen, när kommer de?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
han vill kanske ha hjälp fortare, som han inte fått .
så hjälp han istället för att klaga över att han bumpade et par dar för tidigt!
själv känner jag han och moppen har inte gått bra på ett halvår, så jag vet inte
david92 skrev:han vill kanske ha hjälp fortare, som han inte fått .
så hjälp han istället för att klaga över att han bumpade et par dar för tidigt!
själv känner jag han och moppen har inte gått bra på ett halvår, så jag vet inte
Och bara för det så ska han få bryta mot reglerna? håller det eller?
" Det gick lite fort där va? "
" Ja, men jag tycker det är kul att trimma. "
" Jaha, okej åk då. "
Nej, det håller inte. Antingen följer man reglerna eller så åker man ut, svårare än så är det inte.
har samma problem tror jag, har precis satt 12/52 drevning på min furia. Den axxar fint i 1, 2, 3 och 4. Men i 5 så e det som den dör, Den varvar inte nått... Hur ska jag dreva om? sätta ett 11 fram? 53 bak finns inte med 100mm centrumhål
FuriaPower skrev:tja, min moppe vill inte varva efter att ja har kört ca 100m, är lite svårstartad också ,
har kollat med förgasaren och cdi bytt kolvringar mm ,tycker ja hållt på med allt
nån som vet va det kan va för fel??
Min furia va också så ett tag men så bytte jag tändstift å då gick den as bra! Om du har br8es eller va det heter så testa med br9es då borde den gå bättre iaf...
Tja lånar tråden. Jag har ostrypt cdi 13/53 drevning malossi MHR replica rör och så men den hackar på 1:an men sen går den har 80 munstyckte vad kan va felet luftskruven eller ?
fjegge skrev:Tja lånar tråden. Jag har ostrypt cdi 13/53 drevning malossi MHR replica rör och så men den hackar på 1:an men sen går den har 80 munstyckte vad kan va felet luftskruven eller ?
Hur hackar den? På halvgas lr på fullgas?
hack den på 1/4 gas upp till 3/4 gas så ska du ha större lågfarts munstycke..
om man drar neutralen pallar den knappt vara på 11.12000 varv
men sen när den kommer upp runt 6000 varv på 1:an drar den jag ahde 74 munstyckte förut gick perfa men vill ha mer bensin till motorn men det verka inte funka
fjegge skrev:om man drar neutralen pallar den knappt vara på 11.12000 varv
men sen när den kommer upp runt 6000 varv på 1:an drar den jag ahde 74 munstyckte förut gick perfa men vill ha mer bensin till motorn men det verka inte funka
Kolla vilken färg du har på tändstiftet det kan säga rätt mckt.. du märker om den går snålt på fulgas, den vill liksom inte det som den borde vilja..
Det ska va oboy brunt.. ljusare= då ska du slänga på större huvudmunnstycke,, mörkt, svart=Mindre huvudM.
är förgasarn i övrigt rätt inställd så ska du ha luftskruven mellan 1 1/2 varv ut och 2 1/2 ut.. skruva den i botten sen skruva ut den 1 och 1/2 varv och se om den går bättre..