Tack på förhand !!

Men ska köpa det av en kompis.. Men vet du hur jag skulle hunna fästa en plugg i mynningen ? adda min msn adambergquist@hotmail.combensinskalle skrev:de brukar sitta plugg i röret i Hebo rör när man köper de, gjorde de i mitt.
Sätt på o kolla hur fort moppen går, kanske får dreva ner den lite eller strypa förgasaren lite... O ta me till besiktning o se vad dom säger
adambergquist skrev:Men ska köpa det av en kompis.. Men vet du hur jag skulle hunna fästa en plugg i mynningen ? adda min msn adambergquist@hotmail.combensinskalle skrev:de brukar sitta plugg i röret i Hebo rör när man köper de, gjorde de i mitt.
Sätt på o kolla hur fort moppen går, kanske får dreva ner den lite eller strypa förgasaren lite... O ta me till besiktning o se vad dom säger
Ztahl skrev:Varvar väl mindre me blackbox me lr?, dock kan ja inte tänka mig att en moppe skule gå igenom beikningen me de...Henry skrev:Ztahl skrev:Så du menar att en plugg e bättre för miljön?
Påsätt och vis är det ju det.
Motorn varvar mindre och klarar då inte av att skita ner lika mycket.
ska ju kunna ta ur den snabbt. läs först :SHenry skrev:adambergquist skrev:Men ska köpa det av en kompis.. Men vet du hur jag skulle hunna fästa en plugg i mynningen ? adda min msn adambergquist@hotmail.combensinskalle skrev:de brukar sitta plugg i röret i Hebo rör när man köper de, gjorde de i mitt.
2 svetsloppor fungerar bra.
Vem har sakt att dom ska godkänna BLACKBOX ?bensinskalle skrev:tror inte dom godkänner blackbox... Röret måste va pluggat p.g.a. miljökrav :/.....haselhoff skrev:du får köra med en black-box
jag har ett underliggande Hebo på min Derbi. testade med blackbox men de funkade inte så bra:P jag tror de är för att blackboxen stryper vid vissa varv och Hebo är högvarvit som kommer vid 7500varv och blackboxen ströp vid 6000varv och därför gick den pottaskit.haselhoff skrev:du får köra med en black-box
De e meningen moppen ska gå dåligtEolsson skrev:jag har ett underliggande Hebo på min Derbi. testade med blackbox men de funkade inte så bra:P jag tror de är för att blackboxen stryper vid vissa varv och Hebo är högvarvit som kommer vid 7500varv och blackboxen ströp vid 6000varv och därför gick den pottaskit.haselhoff skrev:du får köra med en black-box
allså, grejjen är ju den att för att moppen ska gå laglig hastighet me varvstopp, så måste man förmodligen spärra på ett lågt varv om man har tung drevning. Har man då trimmrör så kommer effekten kanske efter de att stoppet kommer. Blir de så, så blir moppen jävligt svag, och orkar knappt ta sig framåt. Man kan ju inte åka på lågvarv på sexan o bara dra i gasen o tro att den sticker som en fyrtaktare, så äre me trimmrör....haselhoff skrev:De e meningen moppen ska gå dåligtEolsson skrev:jag har ett underliggande Hebo på min Derbi. testade med blackbox men de funkade inte så bra:P jag tror de är för att blackboxen stryper vid vissa varv och Hebo är högvarvit som kommer vid 7500varv och blackboxen ströp vid 6000varv och därför gick den pottaskit.haselhoff skrev:du får köra med en black-boxdå vet man att sakerna fungerar, bara köra under 6000varv då
Finns olika sorters varvstopp som strypper mellan 2000-18000.
Kör man effekt rör så vaknar effekten till liv beroende på vad för rör o vad för trimm runt 6000-13000.
Okej Bensinskalle jag får la va ett föredöme för jag e äldre en de flästa här innebensinskalle skrev:allså, grejjen är ju den att för att moppen ska gå laglig hastighet me varvstopp, så måste man förmodligen spärra på ett lågt varv om man har tung drevning. Har man då trimmrör så kommer effekten kanske efter de att stoppet kommer. Blir de så, så blir moppen jävligt svag, och orkar knappt ta sig framåt. Man kan ju inte åka på lågvarv på sexan o bara dra i gasen o tro att den sticker som en fyrtaktare, så äre me trimmrör....haselhoff skrev:De e meningen moppen ska gå dåligtEolsson skrev: jag har ett underliggande Hebo på min Derbi. testade med blackbox men de funkade inte så bra:P jag tror de är för att blackboxen stryper vid vissa varv och Hebo är högvarvit som kommer vid 7500varv och blackboxen ströp vid 6000varv och därför gick den pottaskit.då vet man att sakerna fungerar, bara köra under 6000varv då
Finns olika sorters varvstopp som strypper mellan 2000-18000.
Kör man effekt rör så vaknar effekten till liv beroende på vad för rör o vad för trimm runt 6000-13000.
Sen får väl snuten tro vad dom vill, men om moppen knappt åker framåt så blir dom no lite misstänksamma :/
Du haselhoff, var lite föredöme nu, inge piska 100 vid skolan, rätt va de ä så kommer en skitunge ut på vägen.
Jo det var precis så ja tänkte göra !!ZiGge_ skrev:hade en lösplugg i min förra moppe..mät med ett sjutmått hur stor mynningen är och sen är det bara att ta ett järnrör och slipa ner så att det går ner i avgassystemet typ 5-8 cm å sen kapa..sen svetsar du på en bricka med 8-11mm hål i..skitlätt..var noga med att pluggen inte blir för kort för då åker den in i kröken..
nej , men snutarna lär ju knappt bry sig om den inte går mer än 45-50Martinsson skrev:Man kan inte bara plugga ett effekt rör och tro att det är lagligt, önskar att det vore så bra, men dessväre om du ska göra detta måste du ha ett CE-godkänt rör, dvs att röret klarar utsläppen och miljökraven, och skillnaden mellan ett vanligt effektrör och ett CE-godkänt e att CE röret har katalysator
Nej men körru med ett pluggat underliggande sålär dom ju undra lite assåadambergquist skrev:nej , men snutarna lär ju knappt bry sig om den inte går mer än 45-50Martinsson skrev:Man kan inte bara plugga ett effekt rör och tro att det är lagligt, önskar att det vore så bra, men dessväre om du ska göra detta måste du ha ett CE-godkänt rör, dvs att röret klarar utsläppen och miljökraven, och skillnaden mellan ett vanligt effektrör och ett CE-godkänt e att CE röret har katalysator
ska ha överliggandeMartinsson skrev:Nej men körru med ett pluggat underliggande sålär dom ju undra lite assåadambergquist skrev:nej , men snutarna lär ju knappt bry sig om den inte går mer än 45-50Martinsson skrev:Man kan inte bara plugga ett effekt rör och tro att det är lagligt, önskar att det vore så bra, men dessväre om du ska göra detta måste du ha ett CE-godkänt rör, dvs att röret klarar utsläppen och miljökraven, och skillnaden mellan ett vanligt effektrör och ett CE-godkänt e att CE röret har katalysator