Jag undrar vad man kan göra för att mopeden ska få bättre kraft på de låga varven.
Det är en Gilera smt med 90 munstycke i 17,5 mm förgasare och gianelli 2t.
Finns det även något som man kan göra för att få avgaserna att lukta mindre?
Just nu så kan kläderna lukta väldigt mycket, även fast man bara har kört korta sträckor.
wildhorse skrev:gianelli är högvarvigt så det har inget bottendrag
sen när vart det högvarvigt då?
läs detta:
Enduro 2T är utvecklat för de senaste offroadhojarna som kommit ut på marknaden.
Dessa avgassystem ökar hojens prestanda över hela effektregistret men framförallt vid låg- / mellan-registret.
läs detta:
Enduro 2T är utvecklat för de senaste offroadhojarna som kommit ut på marknaden.
Dessa avgassystem ökar hojens prestanda över hela effektregistret men framförallt vid låg- / mellan-registret.
alla säger att det är högvarvigt.
Har ingen effekt på låga varv över huvutaget jag vet, har ett själv
"Gianelli Enduro 2t: 8-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport."
läs detta:
alla säger att det är högvarvigt.
Har ingen effekt på låga varv över huvutaget jag vet, har ett själv
"Gianelli Enduro 2t: 8-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport."
Gianellit är högvarvigt.
Det du kan göra är att försöka ställa in den bättre, men effekten finns på höga varv där du ska ligga För att få lite "renare" avgaser kan du försöka köra på en bättre olja!
jag kör med castrololja.
Är inte den bra? Vad ska man i så fall köra med?
Går det inte att på något sätt att få bättre drag på lägre varv?
Just nu så går det knappast att börja i en backe och kör man i en backe och släpper gasen för att sedan gasa igen så orkar den inte och man blir då tvungen att växla ner till första växeln.
som några har sagt, så ligger gianellits effektkurva mellan 8-12500rpm. alltså inget bottendrag. de går till och med sämmre än orginalröret på låga varv. för att få bättre botten är de ny cylinder som gäller.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
chr281 skrev:Men har ni några fler förslag på hur man blir av med de illaluktande avgaserna?
De luktar inte lite utan det är något fruktansvärt.
jag kör på castrol och det e lukt fritt enligt mig, du kanske har ngt fel på moppen? men jag vet vad du mennar med illa luuktande avgaser
den härliga 2 takts doften, luktar brännt typ i kläderna men den doften komemr bara när jag kör på "dålig" olja...