Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

MarcusRRX skrev:Kör på tk.
tk :shock:
Bild
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Rabxorzz skrev:
MarcusRRX skrev:Kör på tk.
tk :shock:
Hellre det än technigas ;D
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

japp, helt klart
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

TJA, Nu står det mellan två rör i julklapp :) metrakit sp och yasuni r2

Vad tycker ni jag ska skaffa sp har ju alla men det är ett bra rör och yasuni är billigare så säg vad ni tycker 8)
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

DraceN^ skrev:TJA, Nu står det mellan två rör i julklapp :) metrakit sp och yasuni r2

Vad tycker ni jag ska skaffa sp har ju alla men det är ett bra rör och yasuni är billigare så säg vad ni tycker 8)
Vad har du för cylinder:D bra att nämna:)
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

RiejuForce skrev:
DraceN^ skrev:TJA, Nu står det mellan två rör i julklapp :) metrakit sp och yasuni r2

airsol 75cc
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

DraceN^ skrev:
RiejuForce skrev:

airsol 75cc
Du vet ju vad jag tycker :) Yasuni r2:P
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Franken »

nu e det dags för rör till moppen...så vilket ska man välja?? säg nåt bra som ska passa en CH Racing WSM -05 8) så de blir några julklappar till moppen i år :D
rieju-micke
Elmoped

Inlägg av rieju-micke »

Vad är ketchup effekt?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Rieju micke: de är ett riktigt högvarvigt rör som har all sin effekt på höga varv, och inte nån effekt på låga varv.

Franken: det beror på annan setup.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Rieju-micke skrev:Vad är ketchup effekt?
När all effekt kommer på en gång och fordonet bara sticker på en gång efter att ha gått relativt slött. Vanligt på trimmade 2-taktare och 4-taktare med stor turbo som får laddtryck sent och får en turboknuff en bit in på effektregistret.

Tänk dig en ketchup flaska, först kommer inget alls, sedan kommer allt på en gång ;)
kallepalle skrev:Rieju micke: de är ett riktigt högvarvigt rör som har all sin effekt på höga varv, och inte nån effekt på låga varv.
Det är inget rör som är ketchup effekt, det är ett effektregister som kan ha ketchup effekten. Dock är det inte bara mopeder som har det utan även bilar och motorcyklar. Du behöver inte ha ett riktigt högvarvigt rör heller, räcker med ett vanligt trimrör till moped så har du den omtalade "ketchup effekten"
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke??? :roll: tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

chifen skrev:
kallepalle skrev:Rieju micke: de är ett riktigt högvarvigt rör som har all sin effekt på höga varv, och inte nån effekt på låga varv.
Det är inget rör som är ketchup effekt, det är ett effektregister som kan ha ketchup effekten. Dock är det inte bara mopeder som har det utan även bilar och motorcyklar. Du behöver inte ha ett riktigt högvarvigt rör heller, räcker med ett vanligt trimrör till moped så har du den omtalade "ketchup effekten"

eftersom han skrev det i rörtråden, så tänkte ja att de var lämpligast å ta ett rör som expempel
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

DerbiSM skrev:Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke??? :roll: tacksam för svar! :)
Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljud ;) Angående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite ;) Inte så mycket om du vill hålla dig på den "lagliga" sidan. "laglig" säger jag då det inte är lagligt att borra upp den men du kan ju hålla dig inom rimliga gränser
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Den går sämre med plugg men som chifen nämnde så är det att borra lite..

Går inte bättre då effektströmarna stoppas på grund av pluggen ;
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

chifen skrev:
DerbiSM skrev:Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke??? :roll: tacksam för svar! :)
Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljud ;) Angående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite ;) Inte så mycket om du vill hålla dig på den "lagliga" sidan. "laglig" säger jag då det inte är lagligt att borra upp den men du kan ju hålla dig inom rimliga gränser
om man inte borrar kommer den gå sämre då!? :shock: trodde den skulle gå lika bra elr t.o.m bättre.. men om jag borrar ca 1mm är det lagom? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule= det va de jag tänkte skaffa, men kanske vill ha underliggs ist, är det nån som kan ge förslag på ett underliggs stryp effektrör?? :P
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Den kommer gå totalt skit. Pluggat Heborör gjorde 35 på Derbi.
Hur som helst, borra lite i taget tills du når rätt hastighet. Men den kommer gå jäkligt dåligt då effekten ligger på höga varv, dit du inte når.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

DerbiSM skrev:
chifen skrev:
om man inte borrar kommer den gå sämre då!? :shock: trodde den skulle gå lika bra elr t.o.m bättre.. men om jag borrar ca 1mm är det lagom? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule= det va de jag tänkte skaffa, men kanske vill ha underliggs ist, är det nån som kan ge förslag på ett underliggs stryp effektrör?? :P
Tk:s underliggande "strypt" hittar du på ts!

Antingen pluggar du ur effektröret, men får du inte de så borra åtminsone en 5-10 mm för att känna effekt !
Nyxorzz
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

ReijuMrx skrev:
DerbiSM skrev:
chifen skrev: Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljud ;) Angående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite ;) Inte så mycket om du vill hålla dig på den "lagliga" sidan. "laglig" säger jag då det inte är lagligt att borra upp den men du kan ju hålla dig inom rimliga gränser
Tk:s underliggande "strypt" hittar du på ts!

Antingen pluggar du ur effektröret, men får du inte de så borra åtminsone en 5-10 mm för att känna effekt !

Nej nu har ni fel killar , köper ni ett strypt effektrör sitter det ingen bricka som man kan borra i. Det sitter som en insats i rör-delningen.

Det man kan göra är att bocka upp kanterna på pluggen ni som vet hur den ser ut förstår !

5-10 mm gör extrem skillnad riejumrx.

Vid tillfrågning kan jag ladda upp bild på pluggen .
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

MarcusAndersson skrev:
Nej nu har ni fel killar , köper ni ett strypt effektrör sitter det ingen bricka som man kan borra i. Det sitter som en insats i rör-delningen.

Det man kan göra är att bocka upp kanterna på pluggen ni som vet hur den ser ut förstår !

5-10 mm gör extrem skillnad riejumrx.

Vid tillfrågning kan jag ladda upp bild på pluggen .
extrem & extrem...allt är relativt :wink: haha
Nyxorzz
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Olika rör har olika pluggar. Alla företag är inte lika lata som TK.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Moddad skrev:Olika rör har olika pluggar. Alla företag är inte lika lata som TK.

My misstake sorry killar..
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

okey, men kan nån skicka en länk på ett strypt effekt rör som den skulle gå bra med(när pluggen sitter i och hellst utan att man ska behöva borra).. vill helst ha ett lågvarvigt eftersom den skulle ju inte komma upp i dem höga varven som den ska med ett högvarvigt(som moddad sa :) )
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

Vilket rör ska jag köpa. Har en Aprilia Rx -08 med Derbi motor. Vill ha max hastighet. ( Mopeden ) här nedanför.

http://www.mc-partner.com/Aprilia08/rx50.jpg

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11034

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

TK't är skit och Thrower ger ingen topp.
Satsa på MHR Replica om du har pengar, annars Gianelli 2T. Oslagbara.
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

har gianelli högre ellär lägre ljud en tk?
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Har du Derbi så satsa på gianelli 2t !

konkurrerar ut allt med orginal cylinder :wink:

Och gianellit har lägre ljud än tk:t !
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ReijuMrx skrev:Har du Derbi så satsa på gianelli 2t !

fel. mhr röret tar gianellit. men ja gianelli har lägre ljud än tk
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

kallepalle skrev:
ReijuMrx skrev:Har du Derbi så satsa på gianelli 2t !

fel. mhr röret tar gianellit. men ja gianelli har lägre ljud än tk

gianellit är billigare, men har han ekonomin och intresset satsa på mhr ja !
Nyxorzz
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

Hehe sämre med ekonomin :lol:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Derbilia skrev:Hehe sämre med ekonomin :lol:
satsa då på gianelli 2t !

kostar ~ 1800
Nyxorzz
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Derbilia skrev:Hehe sämre med ekonomin :lol:
Ska du trimma vidare? Polini forrace 2, funkar grymt om du ska trimma vidare och funkar helt suveränt med originalcylle ;) Inga problem att hänga på gianelli eller mhr replica effektrörsmoppar när du bara kör på röret. Lite dyrt, men ett outstanding rör!

Har du stram ekonomi rekomenderar jag gianellit, perfa till org cylinder.

Bmw e34 Fix & Renovering
rieju-micke
Elmoped

Inlägg av rieju-micke »

Vilket rör tror ni funkar bäst till min Rieju drac 02 och hur kommer den då gå med dessa rör ?(inte för dyra rör)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

mk thrower= bra bottendrag, acc ca 80km/h
giannelli 2t= ketchup effekt, bra till orginalcylle. ca 85-90 km/h
mhr supermoto replica= ketchup perfekt till orginalcylle. ca 90km/h
leovince v6=bra bottendrag, acc. ca 80km/h

alla dom rören går nya på ca. 1600-2200kr
rieju-micke
Elmoped

Inlägg av rieju-micke »

men det är väl bara thrower som passar, dem andra måste man man ju modda eller?
Skriv svar