Munstycke till Derbi Senda xtrem 07????

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Larsson93
Elmoped

Munstycke till Derbi Senda xtrem 07????

Inlägg av Larsson93 »

TJOOSSAN!
undrar om nån kan hjälpa mig att välja rätt munstycke till min Derbi Senda xtrem 07?
tänkte behålla orginal förgasaren asså 14mm. ja ska inte ha nått trim rör. än :lol: men vill att moppen ska göra typ runt 60-65 med munstycke, luftfilter och drevning:P
någon som vet vad de ska vara för munstyckes storlek för att den ska gå så bra som möjligt :roll: :?: :?:
Senast redigerad av Larsson93 den 23 november 2008, 18:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Re: Munstycke till Derbi Senda xtrem 07????

Inlägg av wildhorse »

Larsson93 skrev:TJOOSSAN!
undrar om nån kan hjälpa mig att välja rätt munstycke till min Derbi Senda xtrem 07?
tänkte behålla orginal förgasaren asså 14mm. ja ska inte ha nått trim rör. än :lol: men vill att moppen ska göra typ runt 60-65 med munstycke och luftfilter.
någon som vet???
den kommer göra typ 50 med munstycke och luftfilter.
Vill du ha upp den i 60 så måste du dreva!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

drev tycker jag du ska ha typ 14 fram(kommer bli lite sämre axx), och om du ska ha stortluftfilter så ska du ju gå upp ungefär 10 strl i munstycke, dock kommer inte sportluftfilter ge nått, bara ett goare ljud och så kommer den dra mer bensin så jag rekomenderar att du kör med orginal luftburken och bara drevar :wink:
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

Gör inte stor skillnad när du kombinerar munstycke med luftfilter,
bara snyggare ljud. du får inte upp den i 60-65 med bara dreva isåfall så kåmmer den att ha så dåligt ax så den inte knappt orkar i nerförsbacke :P
Rekommenderar att du pluggar ur röret först och sen kan du börja dreva :wink:
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbilia skrev:Gör inte stor skillnad när du kombinerar munstycke med luftfilter,
bara snyggare ljud. du får inte upp den i 60-65 med bara dreva isåfall så kåmmer den att ha så dåligt ax så den inte knappt orkar i nerförsbacke :P
Rekommenderar att du pluggar ur röret först och sen kan du börja dreva :wink:
jodå den kommer nog kunna komma upp i 60 om han bara drevar, och så klen kommer den inte bli, bara tappa lite axx..orginal Derbi gör ju runt 55km/h, så jag tror nog den kommer göra runt 60 om han drevar :wink:
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Ingen fara att dreva upp ett par kuggar fram då Derbis org. axx drar allt annat ändå. Lär göra kring 60-62 med drevning och rätt inställd förgasare
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

srry joo det stämmer nog en kompis har en Derbi x-race 08 orginal, och när man kör den är man uppe i 6 vexeln på 5 sekunder :P
Låst