tkMarcusRRX skrev:Kör på tk.

Du vet ju vad jag tyckerDraceN^ skrev:airsol 75ccRiejuForce skrev:Vad har du för cylinder:D bra att nämna:)DraceN^ skrev:TJA, Nu står det mellan två rör i julklappmetrakit sp och yasuni r2
Vad tycker ni jag ska skaffa sp har ju alla men det är ett bra rör och yasuni är billigare så säg vad ni tycker
När all effekt kommer på en gång och fordonet bara sticker på en gång efter att ha gått relativt slött. Vanligt på trimmade 2-taktare och 4-taktare med stor turbo som får laddtryck sent och får en turboknuff en bit in på effektregistret.Rieju-micke skrev:Vad är ketchup effekt?
Det är inget rör som är ketchup effekt, det är ett effektregister som kan ha ketchup effekten. Dock är det inte bara mopeder som har det utan även bilar och motorcyklar. Du behöver inte ha ett riktigt högvarvigt rör heller, räcker med ett vanligt trimrör till moped så har du den omtalade "ketchup effekten"kallepalle skrev:Rieju micke: de är ett riktigt högvarvigt rör som har all sin effekt på höga varv, och inte nån effekt på låga varv.
chifen skrev:Det är inget rör som är ketchup effekt, det är ett effektregister som kan ha ketchup effekten. Dock är det inte bara mopeder som har det utan även bilar och motorcyklar. Du behöver inte ha ett riktigt högvarvigt rör heller, räcker med ett vanligt trimrör till moped så har du den omtalade "ketchup effekten"kallepalle skrev:Rieju micke: de är ett riktigt högvarvigt rör som har all sin effekt på höga varv, och inte nån effekt på låga varv.
Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljudDerbiSM skrev:Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke???tacksam för svar!
om man inte borrar kommer den gå sämre då!?chifen skrev:Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljudDerbiSM skrev:Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke???tacksam för svar!
Angående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite
Inte så mycket om du vill hålla dig på den "lagliga" sidan. "laglig" säger jag då det inte är lagligt att borra upp den men du kan ju hålla dig inom rimliga gränser
Tk:s underliggande "strypt" hittar du på ts!DerbiSM skrev:om man inte borrar kommer den gå sämre då!?chifen skrev:Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljudDerbiSM skrev:Hej! tänkte köpa ett "strypt" effekt rör, och nu undrar jag om det kommer bli någon skillnad på ljudet?? och om den kommer gå något fortare?? och ska man byta munstycke???tacksam för svar!
Angående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite
Inte så mycket om du vill hålla dig på den "lagliga" sidan. "laglig" säger jag då det inte är lagligt att borra upp den men du kan ju hålla dig inom rimliga gränser
trodde den skulle gå lika bra elr t.o.m bättre.. men om jag borrar ca 1mm är det lagom? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule= det va de jag tänkte skaffa, men kanske vill ha underliggs ist, är det nån som kan ge förslag på ett underliggs stryp effektrör??
ReijuMrx skrev:Tk:s underliggande "strypt" hittar du på ts!DerbiSM skrev:om man inte borrar kommer den gå sämre då!?chifen skrev: Kan hända att den kommer låta lite mer då röret på trimrör är tunnare och dämparna mindre packade så du får lite "sportigare" ljudAngående om den kommer gå bättre så kommer jag tro på motsatsen, den kommer förmodligen gå lite sämre tyvärr, men det går alltid att borra upp pluggen lite
trodde den skulle gå lika bra elr t.o.m bättre.. men om jag borrar ca 1mm är det lagom? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule= det va de jag tänkte skaffa, men kanske vill ha underliggs ist, är det nån som kan ge förslag på ett underliggs stryp effektrör??
Antingen pluggar du ur effektröret, men får du inte de så borra åtminsone en 5-10 mm för att känna effekt !
extrem & extrem...allt är relativtMarcusAndersson skrev:
Nej nu har ni fel killar , köper ni ett strypt effektrör sitter det ingen bricka som man kan borra i. Det sitter som en insats i rör-delningen.
Det man kan göra är att bocka upp kanterna på pluggen ni som vet hur den ser ut förstår !
5-10 mm gör extrem skillnad riejumrx.
Vid tillfrågning kan jag ladda upp bild på pluggen .
kallepalle skrev:fel. mhr röret tar gianellit. men ja gianelli har lägre ljud än tkReijuMrx skrev:Har du Derbi så satsa på gianelli 2t !
konkurrerar ut allt med orginal cylinder
Och gianellit har lägre ljud än tk:t !
Ska du trimma vidare? Polini forrace 2, funkar grymt om du ska trimma vidare och funkar helt suveränt med originalcylleDerbilia skrev:Hehe sämre med ekonomin