ReijuMrx skrev:Du kommer inte ens 20 meter utanluftfilter!
jag körde utan luftburken i kopplad och det gick fint bara att byta upp sig i munstycke, dock kommer det smuts i förgasaren då
jasså du, nytt för mig!
Min polares dog på dirren
hehe okej men jag tror inte det är bra för motorn men jag ville bara prova ljudet måste jag erkänna blev riktigt gött ni kanske glömde byta munstycke på din polares moppe? för då dör den nog direkt
sätt på ett sportluftfilter istället typ polinis korta luftfilter dom e najs sen så går du upp ca 4-6storlekar i munstycket kom ihåg att munstyckena går i denna ordningen (exempel) 60,62,65,68,70,72,75,78 osv så om du har storlek 60 ska du ha 70 eller 75
inte bra o köra utan luftfilter min kompis gjorde då fick han en sten med ungefär 1 cm bred elr så... som hade satt sig i reedsen xD precis så att den inte kom in i cylindern (mt5)
martin skrev:inte bra o köra utan luftfilter min kompis gjorde då fick han en sten med ungefär 1 cm bred elr så... som hade satt sig i reedsen xD precis så att den inte kom in i cylindern (mt5)
nej det måste du inte. för de dära filtret monterar du ju i luftburken. borde därför inte vara ngn skillnad.
Jo det är en aning bättre luft genomsläpp i det nya filtret Annat skumgummi
Klart som fan de går att köra utan luftfilter, finns många som gör de Men som ni sagt, de suger ju in skit väldigt lätt och de kan ju hamna på olämpliga ställen i fuggen o cylindern. Så man kan köra utan filter på lämpliga ställen om man byter upp munstycke...
Ska man köra på grusväg eller dammig asfaltsväg etc så är de filter som gäller
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever